» Flitsservice International » International Discussions Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Postingstijd interval gedetecteerd van 246.8 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 5 berichten ]
Nbabu
Nieuwkomer
 Bericht 

Van het weekend teruggekomen van vakantie in Spanje en daarbij dus noodzakelijk door Frankrijk heen gekomen. Tijdens deze rit zat ik met het volgende te bedenken:

Het is niet meer toegestaan om de flitspaal locaties op te slaan in je navigatiesysteem. Maar (bijna) al de vaste flitsers worden aangekondigd met een (aardig groot) bord. Zou het dan wel toegestaan zijn om de locaties van de borden op te slaan en je daarvoor te laten waarschuwen?

Kon er zo snel niks over de precieze regelgeving vinden en mijn Frans is te belabberd om iets van de originele teksten te snappen. Iemand hier een idee? Want zeker met het oog op dit nieuws lijkt me dat helemaal geen slecht idee: http://www.autoblog.nl/nieuws/nooit-meer-ongestraft-wegmisbruiken-in-frankrijk-61715

Griffin
Master
 Bericht 
TomTom meldt in Frankrijk tegenwoordig "gevarenzones". Werkt prima (hoewel de zones wel wat groot zijn).

exroosje
Pro
 Bericht 

Feitelijk komt dat neer op het melden van de locaties van de borden ipv de filtsers....

Voordeel is wel dat je van buiten vrijwel niet kunt zien of de locaties die je geladen hebt van de flitsers of van de zones zijn. Dus kun je rustig met de echte flitslocaties rondrijden van bv scdb

Guppenklup
Master
 Bericht 
Frankrijk wil de meeste van die borden weghalen. Tijd dus om FlitsNav van een extra landje te voorzien O:)

FocusWagon
Master
 Bericht 
Er staan nu nog heel veel van die borden, maar ook al een aantal nieuwe palen zonder bord.
Ookschijnen er trajectcontroles te zijn (zie ander topic hier over franse boetes op NL deurmat)...

Pagina 1 van 1 [ 5 berichten ]