» Flitsservice International » International Discussions   

Pagina 1 van 1  [ 26 berichten ]
Flits100818
Nieuwkomer
 Bericht 

Beste leden,

Ik ben gister een zeer grote fout begaan..

Ik ben op vakantie met de motor richting Zwitserland. Eerst gingen we door Duitsland heen waar het tempo lekker hoog lag. Hierna in Swiss helemaal geen rekening meer mee gehouden. Totdat ik met een bloedgang van 183 langs een flitspaal reed waar je 100 mocht...

Nu lees ik de meest uiteenlopende verhalen qua boetes. Ik woon nog thuis en heb niet echt een vast inkomen, ik werk overal een paar maandjes. Ivm school enz.

Mijn vraag is: Wat kan ik verwachten?!!!!! Ik heb zelf in een tabel gezien dat ik 120 taggesatze zou kunnen krijgen. Ik zal me motor waarschijnlijk moeten verkopen...

Met vriendelijke en zeer gestresste groet,

Anoniem

Extra: ik heb btw geen flits gezien en keek echt vol in het apparaat...

MustangMach1
Weet de weg
 Bericht 
Flits100818 schreef:
ik heb btw geen flits gezien en keek echt vol in het apparaat...

Motor = geen kenteken aan de voorkant toch? :thumb:

liquid_force
Master
 Bericht 
Flits hoef je niet gezien te hebben, niet alle palen flitsen overdag.

ik zou eerst wachten tot je ook effectief een boete gekregen hebt om je serieus zorgen te gaan maken ... waar ben je exact geflitst?
Als je inderdaad gecorrigeerd onder de 80kmh te snel geregistreerd bent, dan zouden het 120 tagessätze zijn,
als je boven de 80kmh te snel is kan het nog wel duurder worden, aangezien daar een celstraf op staat. Let erop dat er naast die
straf ook nog een bepaalde boete en admin-kosten bij kunnen komen ...

MustangMach1 schreef:
Motor = geen kenteken aan de voorkant toch? :thumb:

veel flitspalen hier in CH nemen 2 foto's 1 voor en 1 achter ...

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Flits100818 schreef:
ik heb btw geen flits gezien en keek echt vol in het apparaat

misschien defect cq "niet geladen", indien ze nog geen infrarood flits gebruiken. Wat is de exacte locatie van dat ding? Je weet ook wel heel precies dat het 183 was maargoed ik zie dat je een Zwitsers ADSL IP hebt dus je account/verhaal zal wel echt zijn ;)

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Ah, de recordhouder van de zomervakantie dit jaar tot nu toe.

adinsx
Master
 Bericht 
Je bent nog in Zwitersland als ik zo de post van Dave begrijp. Dan lekker genieten van je vakantie en iets kalmer aan doen / beter opletten. En vooral niet gepakt worden (of zouden de systemen niet zo vlot zijn daar?)
Na je vakantie druk maken over wat er gaat komen.

En inderdaad, gefeliciteerd. De recordhouder van deze zomervakantie tot nu toe :lol:

liquid_force
Master
 Bericht 
adinsx schreef:
(of zouden de systemen niet zo vlot zijn daar?)

in veel kantons sturen de nieuwere palen via 4g de foto's en meetgegevens elk uur automatisch door naar de politie centrale ...

KanarieVW
Master
 Bericht 
83 te snel in Zwiterland :lol:

Ok daar zou ik erg zenuwachtig van worden. Grote kans dat je alleen van voren bent geflitst als dat ding het al deed. Spannende maanden komen eraan :applaus:

TommyGun
Master
 Bericht 
Banishment :lol:

Ducantoni
Master
 Bericht 
liquid_force schreef:
celstraf

Dat zouden ze in NL nooit doen.
Dat kost alleen maar en levert de staatskas dus niets op. :roll:

Flits100818
Nieuwkomer
 Bericht 

MustangMach1 schreef:
Motor

Ja er stonden ook palen aan de andere kant voor je achterste.. dus dat is wel kut

KanarieVW
Master
 Bericht 
aan de andere kant? stond die niet op de andere weghelft gericht dan? Waar was het precies?

Flits100818
Nieuwkomer
 Bericht 

liquid_force schreef:
waar ben je exact geflitst?

Ik ben even opzoek gegaan en heb de palen gevonden. Het zijn er twee van voor en twee van achter. Nu is er één lichtpuntje, ik mocht daar 120 rijden ben ik zojuist achter gekomen. Dus het worden wat minder tagesatze dan ik had veracht. Dan kom ik uit op zo'n 58 te hard inclusief correctie. Het was op de 12 vanaf Bern richting Lausanne.

Iemand die misschien weet wat voor salarisstrook ze opvragen? Anders geef ik gewoon een hele zielige salarisstrook van de tijd dat ik niet zoveel kon werken ivm studie.

Maar jezus wat zijn die boetes hier hoog

Flits100818
Nieuwkomer
 Bericht 

..

Bijlagen :
9A243E47-4226-4533-AD34-9B69E0AB5B28.png

F53FDB40-49CD-4F5F-BC1D-6B10A7D6C4A3.png

B427BFF6-A0A3-49D3-86A9-ADE11536EBE9.png

6266E3A7-89A1-4C59-A417-F3F41230E036.png

Flits100818
Nieuwkomer
 Bericht 

KanarieVW schreef:
aan de andere kant? stond die niet op de andere weghelft gericht dan? Waar was het precies?

Ja ik heb zojuist foto's geplaatst. Helaas ook van de andere kant.. Maar goed het zij zo. Ik laat binnenkort wel weten wat de schade is.

Flits100818
Nieuwkomer
 Bericht 

KanarieVW schreef:

Op de A12 vanaf Bern naar Lausanne.. :fp:

Flits100818
Nieuwkomer
 Bericht 

Dave schreef:
misschien defect cq "niet geladen", indien ze nog geen infrarood flits gebruiken. Wat is de exacte locatie van dat ding? Je weet ook wel heel precies dat het 183 was maargoed ik zie dat je een Zwitsers ADSL IP hebt dus je account/verhaal zal wel echt zijn

Ik hoop het & Ja was het maar nep hahaha

Piet_Piraat schreef:
Ah, de recordhouder van de zomervakantie dit jaar tot nu toe.

adinsx schreef:
En inderdaad, gefeliciteerd. De recordhouder van deze zomervakantie tot nu toe :lol:

hahaha naja toch iets moois aan over gehouden (Buiten die graf boete om dan)

Sherlock
Master
 Bericht 

Hoe weet je dan dat het 183 is? En volgens die kaart mag je 120 in plaats van 100.

keokiracer
Master
 Bericht 
Sherlock schreef:
En volgens die kaart mag je 120 in plaats van 100.

Flits100818 schreef:
Nu is er één lichtpuntje, ik mocht daar 120 rijden ben ik zojuist achter gekomen.

357kurt
Master
 Bericht 
Raar volk die Helvatiers, daarom liet oom Adolf ze links liggen.

https://www.swissinfo.ch/eng/driver-fac ... e/23091098

liquid_force
Master
 Bericht 
die is live ... zeker in de zomertijd ... begin maar vast te sparen dan ;)

ik ga ervanuit dat je motor-snelheidsmeter niet helemaal perfect is dus ik denk dat je op het volgende gaat uitkomen:

Grobe Verletzung von Verkehrsregeln um 50-54 km/h: 60 Tagessätze Geldstrafe, mind. 3 Monate Entzug des Führerausweis
bron: https://www.lexwiki.ch/geschwindigkeitsuebertretung/

die Tagessätze worden berekend op basis van je belastingaangifte van vorig jaar, min je vaste lasten als huur en ziektekostenverzekering.

kan me voorstellen dat je zeker met een totaal plaatje van toch zeker minimaal 3000 CHF moet gaan rekenen ...

adinsx
Master
 Bericht 
Amai, daar kun je echt leuk van op vakantie :[

Flits100818
Nieuwkomer
 Bericht 

liquid_force schreef:
belastingaangifte van vorig jaar, min je vaste lasten als huur en ziektekostenverzekering.

kan me voorstellen dat je zeker met een totaal plaatje van toch zeker minimaal 3000 CHF moet gaan rekenen ...

Gelukkig heb ik vorig jaar niet zoveel verdient door studie. Dus dat zal een hele hoop schelen denk ik🙏

357kurt
Master
 Bericht 
Er zal een bodembedrag zijn.

Blijft een enge bedoeling daar, net als in de UK, krijg je gevangensstraf als je een lasershield gebruikt en je middelvinger opsteekt bij de flitskast.

Alles voor het legaal roven..

Flits100818
Nieuwkomer
 Bericht 

357kurt schreef:
als

Ja dat zal best, zo n bodembedrag. Legale criminaliteit kan je het wel noemen

Flits100818
Nieuwkomer
 Bericht 

Bedankt voor alle reacties in iedergeval!

Pagina 1 van 1 [ 26 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast