» Flitsservice International » International Discussions   

Postingstijd interval gedetecteerd van 187.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 36 berichten ]
BOAGB
Pro
 Bericht 

Hij is binnen, een snelheidsbekeuring van minder dan 20 km/u ...

Er staat : Uw voertuig werd gecontroleerd met : 120 km/h
-Voor een beperkte toegestane snelheid van: 110 km/h
-De aangehouden snelheid is: 114 km/h.

Rijrichting : METZ vers NANCY.

Hoe luiden het advies jongens? betalen of laten gaan ? het is 45 Euro .

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Goede vraag....

Brave Hendrik
Master
 Bericht 
Martijn schreef:
Goede vraag....
Volgende vraag. :lol:

MissRis
Master
 Bericht 
Als de meisjes ook mogen antwoorden?

Ik zou hem betalen. Voor 45 euro zou ik geen zooi werk verzetten. Het gezeik wat je misschien ooit gaat krijgen als je weer eens die kant op wil. Misschien kun je jezelf troosten door de gedachte dat iemand die 1km te hard heeft gereden hetzelfde af mag tikken. Zo heb je meer waar voor je geld.

Signum
Master
 Bericht 
Hangt er vanaf in welke taal de brief is.

MissRis
Master
 Bericht 
Die komen over het algemeen in keurig Nederlands.

Pietert
Master
 Bericht 
MissRis schreef:
iemand die 1km te hard heeft gereden

:dag:

MissRis
Master
 Bericht 
:lol: Jij dus. Ts mocht voor hetzelfde geld 3 km harder.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Haha, sukkels! Voor dat geld kun je zelfs 19 te snel rijden (en 20 ook nog wel dacht ik...)!

8)

Walker
Master
 Bericht 
Brieven komen toch tegenwoordig van het CJIB? En het CJIB is ook de partij die het geld incasseerd en overmaakt naar Dijsselbloem. Omgekeerd zou Frankrijk de Fransozen die in Nederland te hard rijden een brief moeten sturen, ware het niet dat "onze" flits-apparatuur niet automatisch buitenlandse kentekens kan herkennen. En handmatig invoeren is dan teveel werk, omdat de Fransen het geld ook voor het eigen begrotingstekort aan mogen wenden.

Ik zou in ieder geval informeren wat de mogelijkheden tot bezwaar zijn. Immers, je mag redelijkerwijs vermoeden dat de apparatuur niet (meer) geijkt was, of in ieder geval niet goed opgesteld.

exroosje
Pro
 Bericht 

In eerste instantie komen de brieven uit Frankrijk zelf. Pas als je niet betaalt kunnen ze de vordering doorgeven naar het CJIB. Maar, dan blijft het geld in NL en moet de sanctie minimaal 75 euro zijn (maar na een paar verhogingen haal je dat altijd :-) )

Dus mogelijk is de motivatie vanuit Frankrijk hiervoor niet al te groot.

BLikent
Master
 Bericht 
Je hebt 3 brieven en een retourenvelop gehad, rechtstreeks uit frankrijk
Een groene met de overtredingsgegevens, de kennisgeving
Een oranje met betalingshandleiding
Een blauwe met bezwaarmogelijkheden.
En een Retourenvelop.

Op de groene kan je zien dat de boete 68 euro is, maar als je snel (<46 dagen) betaalt is het 45 euro. Blijf je nalatig met betalen na 76 dagen dan wordt de boete 180 euro

Op de blauwe kan je kiezen uit 3 mogelijkheden:
Geval 1 Mijn voertuig is gestolen / Total loss / niet mijn voertuig / afgestaan of verkocht aan iemand. Die persoon vul je in.
Geval 2 Voertuig uitgeleend / verhuurd. Die persoon vul je in
Geval 3 andere reden. Brief opstellen en opsturen. Onderstaande quote staat erbij, maar mijn Vlaams is niet meer up-to-date.
Citaat:
Verplichte kwijting van een voorafgaande consignatie van 68 euro, voor hetzelfde bedrag al dat van de forfaitaire boete (kaart hieronder) Deze consignatie is echter niet gelijkgesteld aan de forfaitaire boete
Of je dan vooraf moet borgstellen of achteraf betalen hangt af van de vertaling. Volgens de achterkant van het blauwe formulier is het een vorm van borgstellen. Zorg dat je je uitgeschreven bezwaar samen met het blauwe formulier, aangetekend met bewijs van ontvangst, opstuurt.

Het opvragen van de foto staat duidelijk uitgelegd op de achterkant van het groene formulier.

Er is zeer weinig ervaring mee en dat zal met dit soort boetebedragen ook niet snel veranderen. Procederen in een vreemd land waarbij je ook niet de (juridische) taal spreekt kan erg kostbaar worden. Waarom zou je een vanaf €200/uur advocaat inhuren voor een boete van 45 euro? :loco:

En jawel, ik had er ook ééntje van €45 afgelopen zomer. :fp:

Moet zeggen dat bij de vertaling van de brieven nog best veel vertaal/stijl fouten zitten. Het is niet geschreven in ABN-Nederlands iig.

puntenrijbewijs
Pro
 Bericht 

Vul je in;

Voertuig uitgeleend aan.

Liang Kai.
république de chine

BLikent
Master
 Bericht 
Dat kan, alleen dan staat er dat je een kopie rijbewijs moet meesturen en deze kleine lettertjes onder:
Franse boete schreef:
ik ben gewaarschuwd dat elke onjuiste of foutieve verklaring gestraft wordt met 1500 € boete (artikel R.49-19 van het Wetboek van Strafvordering), zonder afbreuk te doen aan de eventuele toepassing van de artikelen 226-10 of 441-1 van het Wetboek van Strafrecht die de bedrieglijke aanzegging (5 jaar gevangenisstraf en 45.000 € boete) of de valse verklaring (3 jaar gevangenisstraf en 45.000 € boete) straft

Voorlopig zijn alle mogelijkheden open.
Niemand (hier bekend) heeft er een vals adres ingevuld en nog niemand heeft een bezwaartraject opgestart en al helemaal niemand heeft dat succesvol afgerond.
Maar, de Fransen hebben het wel op orde (behalve de vertaalfouten), want alles wat je moet doen (betalen/bezwaar) staat op de formulieren. Om ze bezig te houden kan natuurlijk wel iedereen de foto opvragen. (zie achterkant groene brief)

puntenrijbewijs
Pro
 Bericht 

Moet je in frankrijk meewerken aan je eigen veroordeling?

BLikent
Master
 Bericht 
Ws hoef je dat niet. Franse wetgeving lijkt erg op de Nederlandse vanwege dezelfde oorsprong.
Hoe wil je dat dan toepassen op deze/een flitskastovertreding?

BLikent schreef:
Procederen in een vreemd land waarbij je ook niet de (juridische) taal spreekt kan erg kostbaar worden.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Wie zegt dat een advocaat verplicht is? Maar goed in Nederland, en waarschijnlijk ook Frankrijk hoef je niet mee te werken aan je eigen veroordeling, dus ik vind het nogal raar dat je dan een extra boete kan krijgen...

garage
Master
 Bericht 
Ik heb ook zo'n ding binnen, via leasemij ook 45 EUR... Een flitskast in Frankrijk, papierwerk lijkt iig op orde, en ik geloof ook wel dat ik daar iets te hard gereden heb. Voor het gemak heeft de leasemij alvast betaald :x En daardoor is elk bezwaar onmogelijk...

Hoe is dat eigenlijk met beslismomenten in Frankrijk. Ik ben hier geflitst: http://goo.gl/maps/ulW6y net na een afrit... Volgens de beschikking 90 kmh toegestaan, 110 gemeten, 104 opgelegd.... Frankrijk is 130 kmh, streetview is niet actueel, maar is het na een afrit weer 130 kmh, of alleen na een oprit.

Echter online is niet terug te vinden hoe ik de foto kan opvragen, voor dat geld wil ik best de foto hebben :) De beruchte achterkant van het groene blad is door leasemij niet ingescand. Iemand die paraat?

Op https://www.antai.gouv.fr/publiques/accueiletranger is overigens veel info te vinden in het nederlands! :o

Scaniafan
Master
 Bericht 
garage schreef:

Uiteraard alleen na een oprit, net als in NL. Als er niemand de weg opkomt is er geen noodzaak voor het herhalen van de snelheidslimiet, er is tenslotte niemand die op het nieuwe stuk weg rijdt die niet de bestaande maximum snelheid kent (f)

Ik zou hem persoonlijk betalen, de Fransen hebben nogal ingezet op controles de afgelopen 1,5 jaar, waaronder ook ANPR voor zover ik weet. Afgelopen donderdag op de terugweg vanuit Nimes bij alle vier de péage-punten een auto in een pechhaven en achter de slagbomen bij iedere gate een Gendarme, vergezeld door de Douane. Stonden een aantal voertuigen iedere keer die alle spullen achter de auto hadden liggen.

Denk dat het op z'n Frans is. Je kon meewerken. Doe je moeilijk, gaan we moeilijk terug doen en wij hebben de langste adem...

garage
Master
 Bericht 
Ja, voor 45 EUR ga ik ook geen grootscheepse actie op touw zetten,maar de foto wil ik uiteraard wel even zien :)

En op bijna 3000 franse kilometers incl de peage kan die 45 EUR er ook wel bij ....

BLikent
Master
 Bericht 
Achterkant Groene Brief (Gedeeltelijk) - Hoe vraag je de Franse foto op
Citaat:
Toegangsrecht tot de foto genomen door de automatische
controleapparaten ( << automatische radars >> of << apparatuur
rood licht >> )

Het toegangsrecht tot de foto genomen door de automatische
controleapparaten zonder onderschepping geschiedt of schriftelijk
verzoek per aparte brief, voldoende gefrankeerd, geadresseerd
aan:

Centre Automatisé de Constatation des Infractions Routières
Service Photographies
CS 72202
35094 RENNES CEDEX 9

U dient absoluut aan deze correspondentie toe te voegen :
- een leesbare fotocopie van een identiteitsbewijs met foto;
- een leesbare fotocopie van de kennisgeving van overtreding;
- een leesbare fotocopie van het kentekenbewijs (grijze kaart) van
het betreffende voertuig

ATTENTIE : het verzoek om de foto onderbreekt niet de
tijdslimiet voor betaling of bezwaarschrift.

Succes met het opvragen van de foto! :thumb:

nova_niek
Laat zich horen
 Bericht 
Even dit onderwerp vanuit het stof omhoog kicken. Op een ander draadje ben ik ook informatie aan het verzamelen als voorbereiding van een bezwaarschrift tegen door mij ontvangen fanmail uit Frankrijk.

Heeft iemand hier intussen (met succes) een foto opgevraagd uit Frankrijk? Zoja, was dit via bovenstaande procedure? Ik ben benieuwd.

langzaamaan
Eendagsvlieg
 Bericht 

Ja ik heb ervaring na een 2-tal onterechte bekeuringen uit Frankrijk. Hiervoor 2 bezwaarschriften verstuurd.
Na maanden wachten pas van de eerste bekeuring pas het geld terug ontvangen. Wacht nog op de 2de, schijnt tot 6 maanden te duren voordat je wat hoort.
Foto's vele malen opgevraagd, zelfs de NL politie laten opvragen (via agent in de familie), maar nooit gekregen.

nova_niek
Laat zich horen
 Bericht 
langzaamaan schreef:
Ja ik heb ervaring na een 2-tal onterechte bekeuringen uit Frankrijk. Hiervoor 2 bezwaarschriften verstuurd.
Na maanden wachten pas van de eerste bekeuring pas het geld terug ontvangen. Wacht nog op de 2de, schijnt tot 6 maanden te duren voordat je wat hoort.

Dus je hebt eerst betaald voor een stel onterechte bekeuringen?
Hoe zagen je bezwaarschriften eruit als ik vragen mag?
Hoe lang is het geleden dat die bekeuringen bij jou op de mat vielen?

Klinkt alsof je het systeem behoorlijk kunt frustreren als je foto's gaat opvragen. :devil:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
En waarom was ie onterecht dan? Dan weten wij ook weer wat in Frankrijk een goede reden is om bezwaar aan te tekenen 8)

langzaamaan
Eendagsvlieg
 Bericht 

Citaat:
Dus je hebt eerst betaald voor een stel onterechte bekeuringen?

Ik heb idd betaald: De 1ste boete wordt automatisch verhoogd, na de 2de verhoging volgt nog een verhoging. Betaal je niet, dan houdt 1) bij lease auto de leasemaatschappij het bedrag in op het loon, of 2) bij eigen auto zal Frankrijk het CJIB machtigen om de boete te innen. Mijn lease maatschappij en het CJIB hebben mij dit bevestigd.

Citaat:
Hoe zagen je bezwaarschriften eruit als ik vragen mag?

Gewoon een keurige brief geschreven dat ik het echt niet kon zijn, uitleg hoe & waarom en foto's van mijn voertuig erbij gedaan.
Voor de 1ste boete uiteindelijk post gekregen dat ik gelijk had, met een aparte brief die ik ondertekend terug moest sturen naar een andere afdeling in Frankrijk voor het terugkrijgen van het geld.
Met die brief moest ook weer een kopie van bankafschriften met bewijs van betaling. de 2de boete is 'pending'.....

Citaat:
En waarom was ie onterecht dan? Dan weten wij ook weer wat in Frankrijk een goede reden is om bezwaar aan te tekenen

De bekeuringen waren onterecht omdat "Het was mijn voortuig niet". Mijn auto stond geparkeerd in Breukelen op/nabij tijdstip van beide bekeuringen. Ik was het simpelweg niet.

Citaat:
Klinkt alsof je het systeem behoorlijk kunt frustreren als je foto's gaat opvragen.

Ik heb me helemaal suf gebeld. Met nederlandse politie, met Nederlandse verkeerspolitie, met de "antai helpdesk" (die kunnen echt niets en daar heb je echt niets aan). met het CJIB.
Om ergens een ingang te vinden om die foto's te krijgen. Maar niet gelukt.
De antai helpdesk zij telkens "ja, we sturen de foto's", maar ze zijn nooit verstuurd. Ik heb de NL Politie laten bellen, ik heb mijn Franstalige manager laten bellen, iedereen ving bot.
Foto's zal je never nooit ontvangen. Heb gebeld met de ombudsman, die verwezen mij naar een europese organisatie in Brussel en die verwezen mijn naar de Franse ombudsman.
Want de procedure voor bezwaar aantekenen vertoont nogal wat gaten...

-Joske-
Master
 Bericht 
Iemand rijd met de zelfde kentekenplaten rond?

bert65
Master
 Bericht 
Met dt...

langzaamaan
Eendagsvlieg
 Bericht 

Citaat:

Naar alle waarschijnlijkheid vieze kentekenplaat of slechte foto. Of iets anders. Aangezien ik nooit de foto's heb ontvangen kan ik daar niet over oordelen.
Heb verder nooit boetes/bekeuringen gehad op mijn kenteken. Had anders een hele rits bekeuringen moeten krijgen.

nova_niek
Laat zich horen
 Bericht 
Kort gezegd is het vrijwel onmogelijk om bewijsmateriaal in handen te krijgen. En ik maar denken dat het in Nederland slecht geregeld is... :schudnee:

langzaamaan schreef:
Ik heb idd betaald: De 1ste boete wordt automatisch verhoogd, na de 2de verhoging volgt nog een verhoging. Betaal je niet, dan houdt 1) bij lease auto de leasemaatschappij het bedrag in op het loon, of 2) bij eigen auto zal Frankrijk het CJIB machtigen om de boete te innen. Mijn lease maatschappij en het CJIB hebben mij dit bevestigd.

De koppeling naar het CJIB staat haaks op de ervaring van onze forumgenoot KanarieVW. (zie linkje)
https://forum.flitsservice.nl/media/franse-boetes-vanaf-nu-op-de-nederlandse-mat-t83880-300.html

Kan me overigens voorstellen dat ze bij het CJIB graag aan bangmakerij doen. Als ze daar net zo competent zijn als bij de telefonische helpdesk van de belastingdienst, kun je 10 personen spreken en 10 verschillende uitspraken krijgen. :lol:

happel
Weet de weg
 Bericht 

Gewoon betalen.

nova_niek
Laat zich horen
 Bericht 
happel schreef:
Gewoon betalen.

Natuurlijk. Ik krijg een rekening van een voor mij onbekende organisatie en die ga ik rücksichtlos betalen, zonder dat daarvoor een tegenprestatie (lees: bewijs) wordt geleverd. Iets met grondwet en onschuldig tot schuld is bewezen.

Happel, motiveer waarom jij vindt dat ik "gewoon moet betalen".

WJM
Master
 Bericht 

-Joske- schreef:

Heb uit BRD, via CJIB, ooit al eens een snelheidsboete gekregen die door een Duitser was begaan, in een volstrekt ander merk/type/klasse voertuig.
Let wel: dat was uit de bijgesloten foto (verplicht in BRD) al volstrekt evident.
Let wel2: dat NL-voertuig was al lang omgekeurd, met ander kenteken.
Dus het CJIB is hier ook nog eens partner in crime.

Oftewel: zonder land-code zijn er wel meer overeenkomsten/verwisselingen mogelijk, (alfa)numeriek....

ibizaking
Master
 Bericht 

Ik vraag me af, hoe het mogelijk is, dat een buitenlandse bekeuring door het CJIB wordt overgenomen zonder bewijs.

WJM
Master
 Bericht 

ibizaking schreef:
Ik vraag me af, hoe het mogelijk is, dat een buitenlandse bekeuring door het CJIB wordt overgenomen zonder bewijs.

Blijkbaar heb jij je dat andersom nog nooit afgevraagd bij binnenlandse boetes....:((((

langzaamaan
Eendagsvlieg
 Bericht 

Citaat:
Heb uit BRD, via CJIB, ooit al eens een snelheidsboete gekregen die door een Duitser was begaan, in een volstrekt ander merk/type/klasse voertuig.

In mijn geval klopte dit trouwens wel allemaal: type, kleur en merk auto kwamen overeen (alhoewel kleur niets zegt, want van de auto die ik rijd heeft 80% deze kleur)

Pagina 1 van 1 [ 36 berichten ]