» Flitsservice International » International Discussions Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 1  [ 6 berichten ]
Autobestuurder123
Weet de weg
 Bericht 

Zojuist reed ik vlak over de grens op een provinciale weg, de auto voor mij was behoorlijk aan het slingeren, dus besloot ik deze even auto in te halen.
Uiteraard een beetje extra gas gegeven, maar direct na het inhalen zag ik dat er aan de rechterkant in de berm een ijverige Duitse agent met een lasergun staan. Misschien zat ik nog wel net naast de andere auto die ik inhaalde toen ik langs de laseragent reed, dus ik vraag me af of hij uberhaupt een goede meting heeft kunnen doen.

Nu mijn vraag, waar het om gaat:
Werkt het in DLD net zo als in NL, dat je in het geval van een lasergun perse een staande houding moet hebben om de boete uit te kunnen schrijven? Of moet ik dit gewoon zien als een flitsfoto die ik gewoon thuis krijg?

Of kan ik geen boete verwachten omdat hij me niet staande heeft (kunnen) houden?
Het ging volgens mij om een gewone lasergun, die meneer op een statiefje had staan.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Punt is dat ze in Duitsland de bestuurder moeten hebben.
Zonder foto wordt het lastig.

Autobestuurder123
Weet de weg
 Bericht 

Dat dacht ik al gelezen hebben her en der inderdaad.
Ik mag toch aannemen dat zo'n lasergun ook in DLD geen foto's kan maken?

Hij begon wel wat te zwaaien met zijn armen toen ik lang kwam, alsof hij wilde dat ik ging stoppen (en dus vol in de ankers ging en achteruit ging rijden over het fietspad om alsnog een boete in ontvangst te nemen) ;)
Ik heb gewoon het gas losgelaten en ben rustig doorgereden, ik verwachtte eigenlijk wel dat de auto achter me aan zou komen, maar niks meer gezien van ze.

Raymond
Master
 Bericht 
Daar hoor je niks van weer. In Nederland zou er een persbericht de deur uit zijn gegaan dat de agent nog net op tijd aan de kant kon springen bij een lasercontrole maar in Duitsland zijn ze nog niet zo.

Autobestuurder123
Weet de weg
 Bericht 

Bedankt voor jullie reacties!
Nog even voor de duidelijkheid, de agent hoefde echt niet aan de kant te springen hoor, hij stond gewoon náást de weg met dat apparaat.
Nu klinkt het net alsof ik een agent heb geprobeerd van zijn sokken te rijden :lol:

Ik denk dat hij gewoon met zijn armen stond te zwaaien in de hoop dat ik uit mezelf zou stoppen om een boete te komen "ophalen"

Raymond
Master
 Bericht 
Nog even voor de duidelijkheid, de agent hoefde echt niet aan de kant te springen hoor, hij stond gewoon náást de weg met dat apparaat.
Nu klinkt het net alsof ik een agent heb geprobeerd van zijn sokken te rijden :lol:

Dat weet jij, en dat geloven wij. Maar in NL had de persvoorlichter daar een hele andere draai aan gegeven.

Pagina 1 van 1 [ 6 berichten ]