» Flitsservice International » International Discussions   

Pagina 1 van 1  [ 13 berichten ]
chrish
Nieuwkomer
 Bericht 

Zojuist een boete/bon gekregen van een Zweeds incasso bureau omdat ik geen kaartje (schijn) te hebben gekocht in Amsterdam.

Laat ik voorop stellen dat ik het erg jammer vind dat de Zweedse regering zo met mijn gegevens omgaat en deze lullig aan een particulier bedrijf geeft (ja de privacy is hier nog slechter!)

Wat kan ik het beste doen om niet te hoeven betalen?

Zeggen dat ik een kaartje heb gekocht? Of zeggen dat ik nooit in Amsterdam ben geweest?

Ik weet eerlijk gezegd geeneens of ik überhaupt geen kaartje heb gekocht, normaliter koop ik er wel een namelijk.

Tweebel
Master
 Bericht 
Vaag verhaal...

Zweedse regering? Wat hebben die ermee te maken? Of ben je Zweed/woon je daar??

Maak eens een scan van wat je ontvangen heb en plaats die hier.

chrish
Nieuwkomer
 Bericht 

In de titel staat ontvangen in Zweden, ik ben woonachtig in Zweden.

Kan ik gewoon meedelen dat ik daar nooit ben geweest en daarvan bewijs geven? Wat is een beetje aanneembaar bewijs? Factuur of aankoopbon van die datum?

Gianluca
Master
 Bericht 
Waar jij die dag bent geweest is niet erg interessant. Het gaat om de auto... (f)

Tweebel
Master
 Bericht 
chrish schreef:
In de titel staat ontvangen in Zweden, ik ben woonachtig in Zweden.

wie leest er dan ook titels :D

Ik ben bang dat er hier op het forum erg weinig ervaring is met Amsterdamse parkeerboetes die in Zweden terecht komen. Maar op het moment dat de vordering uit handen is gegeven aan een Zweeds incassobureau ben ik bang dat je wat het incassobureau betreft de Zweedse spelregels moet hanteren.

Voor het Nederlandse deel kan je de standaard procedure aanzwengelen. Heb je met Cition te maken? -> http://www.cition.nl/main.php?obj_id=92994701

Wat in gevallen als deze nog weleens wil werken is veinzen dat je de Nederlandse taal niet machtig bent. Dan stuur je dus een keurig bezwaar dat gericht is aan de juiste instantie, met het juiste kenmerk, richting NL. Maar wel in het Zweeds.

chrish
Nieuwkomer
 Bericht 

Het is eigenlijk een factuur, zeggggggg maaaaarrrrrrrrr een soort acceptgiro zoals in Nederland. Ik kreeg geeneens een kopie van de bon! Ik vraag wel een vriend/buurman of hij wilt getuigen dat mijn auto op die dag voor mijn huis stond. :lol:

liquid_force
Master
 Bericht 
ik heb indertijd verschillende boetes uit NL in .se genegeerd ... heb van iemand in Stockholm kortgeleden gehoord dat een NL Incassoservice de weg naar Kronofogden nu ook gevonden zou hebben ... je kunt het risico nemen

chrish
Nieuwkomer
 Bericht 

Kronofogden (zelfde als CJIB) is wel iets anders dan een lullig incassobureautje zoals HOJAB parkeringsservice die nog maar sinds 2011 bestaan. Ik heb ze geprobeerd te bellen en ze zijn maar open tot 2 uur haha wat een bedrijf zeg!

Morgen maar even bellen en uitleggen dat ik toch echt sinds 3 jaar niet in Nederland ben geweest. :wink:

liquid_force
Master
 Bericht 
je leest niet wat ik schrijf ... ik schrijf heel duidelijk dat een nederlands incassoburo de weg naar kronofogden ook gevonden heeft, maw. mijn bekende had kronofogden op de stoep staan omdat hij het NL incassobureau vanwege een parkeerboete genegeerd had ...

(kronofogden is toch wel iets anders als het CJIB Chrish maar goed als je het blijft negeren merk je dat vanzelf ...)

Aanhanger
Master
 Bericht 
Maar waar gaat het nu eigenlijk om, een nahefing parkeerbelasting, of een parkeerboete?

Flep9
Master
 Bericht 
chrish schreef:
Kan ik gewoon meedelen dat ik daar nooit ben geweest en daarvan bewijs geven?

Vergeet die hitsige ANPR systemen op veel knooppunten niet. Het zal je verbazen hoe makkelijk ze anderhalf jaar na het einde van het jaar nog zo 10 lokaties uit het systeem trekken waar een auto is geweest waarvan de eigenaar met z'n sluitende km administratie claimde dat die daar niet was...

Tweebel
Master
 Bericht 
Mag toch helemaal niet zo lang bewaard blijven, die ANPR data?

Flep9
Master
 Bericht 
Heel gek, was wel zo. Dus of ze hebben een aantal kentekens gevlagged en houden dat uberhaupt al bij vanwege verdenking, of ze slaan iets enthousiaster op dan 4 weken.

Pagina 1 van 1 [ 13 berichten ]