» Flitsservice International » International Discussions   

Pagina 1 van 1  [ 31 berichten ]
kipppertje
Eendagsvlieg
 Bericht 

Hallo mensen,

Ik ben momenteel op vakantie in Slovenië, en heb een parkeerboete gekregen. Ik heb ergens in de middle of nowhere geparkeerd, waar niet (of misschien slecht) aangegeven stond dat het niet toegestaan was om langs de weg te parkeren.

Op de parkeerbon stond, in het Sloveens (heb op de camping gevraagd wat er nou precies op stond), dat ik de mogelijkheid heb om 50% korting te krijgen op de bon (80 euro), als ik zelf langs ga om te betalen. De parkeerbon is uitgegeven door de gemeente daar.

Nu vroeg ik me af, hoe groot is de kans dat die boete thuis in Nederland komt?

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Welke parkeerbon? Die heb je toch nooit gezien?

A4
Master
 Bericht 
kipppertje schreef:
Nu vroeg ik me af, hoe groot is de kans dat die boete thuis in Nederland komt?

Bijna 0. En als hij al komt dan steek je de vuurkorf er mee aan.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
kipppertje schreef:
Nu vroeg ik me af,

Dat is al teveel.

kipppertje
Eendagsvlieg
 Bericht 

A4 schreef:
Bijna 0. En als hij al komt dan steek je de vuurkorf er mee aan.

Dan krijg ik waarschijnlijk deurwaarders achter me aan

djee
Master
 Bericht 
Eerder de politie :lol:

EddyHH
Master
 Bericht 
kipppertje schreef:

Die 50% korting truc werkt aardig bij je. Ze weten daar ook wel dat ze 0,0 % kans hebben die boete te innen als je weg bent en hopen zo nog wat toeristen te bewegen de helft te betalen.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
kipppertje schreef:
Inderdaad. Meteen. En als je dan niet de verviervoudigde verhoging betaalt, moet je drie jaar de cel in.

flozzy
Die hard
 Bericht 

Piet_Piraat schreef:
Inderdaad. Meteen. En als je dan niet de verviervoudigde verhoging betaalt, moet je drie jaar de cel in.

Klopt, had het ook vorig jaar. Ik zit nog steeds in m'n cel daar. Gelukkig mag ik wel een uurtje per week op FS :kniktja: :[

R
Master
 Bericht 
flozzy schreef:
daar

Gedeporteerd ook nog! :o

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Wel opvallend veel mensen met hun thuis glasfiber aan het berichten hier. Inclusief onderwerpstarter. Het is mogelijk, maar rrrrrrraaaarrr...

Schoenzool
Master
 Bericht 
Geen zorgen. Dat papiertje komt echt niet naar Nederland. Ga maar eens lekker uitbikken van die 40 euro :)

kipppertje
Eendagsvlieg
 Bericht 

Dave schreef:
Wel opvallend veel mensen met hun thuis glasfiber aan het berichten hier. Inclusief onderwerpstarter. Het is mogelijk, maar rrrrrrraaaarrr...

Ik heb een VPN naar huis toe omdat ik een beetje voorzichtig ben in dit soort landen, niet raar, gewoon een beetje paranoia ;)

Anyway, ik laat de boete voor wat het is, en dan zie ik het wel. Bedankt voor het advies.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Ik heb een jaar of drie terug een bon in Slovenië gehad van €100 voor te hard rijden binnen de bebouwde kom. 90 waar 50 mocht volgens die knakker die me van de weg trok. Topic is nog wel ergens te vinden.

Anyway: niks betaald en nooit wat van gehoord in Nederland.

Kwibus
Master
 Bericht 
Maar dat is omdat je nog steeds niet bent vrijgelaten. Je moet nog 2 jaar toch?

adinsx
Master
 Bericht 
Man, ik zit voor een tientje parkeerboete nog vast. Mag gelukkig gaan werken, maar thuis gaat de ketting weer om... :[

VTEC_Driver
Master
 Bericht 
adinsx schreef:
maar thuis gaat de ketting weer om

Had je maar niet moeten trouwen/samenwonen O:)

KanarieVW
Master
 Bericht 
kipppertje schreef:

kipppertje schreef:
omdat ik een beetje voorzichtig ben in dit soort landen, niet raar, gewoon een beetje paranoia

Vind je? :lol: ;)

Die boete komt nooit en te nimmer naar je huis adres. Ook ga je er bij de grens geen last van krijgen. Die mogelijkheid om lokaal te betalen is een lokkertje om je daar het geld te laten komen brengen.
vorig jaar in Kroatië iedere dag als we gingen varen mijn auto pontificaal voor de ingang van de haven gezet, ondanks een parkeerverbod. Was ruimte genoeg en zo hoefde we niet zo ver te slepen met volle koelbox en tassen naar de boot. 12 dagen wezen varen, 9 bekeuringen. Kreeg het vermoeden dat ze er op het laatst maar mee gestopt waren, omdat het niet veel zin had. :lol: :roll:

TommyGun
Master
 Bericht 
Ik zou onderhandelen voor 75% korting hoor!

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
vorig jaar in Kroatië iedere dag als we gingen varen mijn auto pontificaal voor de ingang van de haven gezet, ondanks een parkeerverbod. Was ruimte genoeg en zo hoefde we niet zo ver te slepen met volle koelbox en tassen naar de boot. 12 dagen wezen varen, 9 bekeuringen.
Wat een klojo ben je ook hè :D Dat verbod is er vast niet voor niets...

Waar ik dan wel weer huiverig voor zou zijn is de angst voor wegslepen of klemmen. Dan heb je wel een probleem.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Yep.. Of als je hier in de haven fout zou parkeren wordt er een betonblok achter je auto gezet en kan je gaan lopen.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Dat dus. Ik zou dat zelfs nog wel begrijpen, dus dan zelf maar iets netter doen...

KanarieVW
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Dat dus. Ik zou dat zelfs nog wel begrijpen, dus dan zelf maar iets netter doen...

Ik zou het ook zeker begrijpen en dat is de gok. Als je niet in de weg staat voor een markt ofzo zullen ze niet snel slepen en klemmen hebben ze bijna nergens. Het was gewoon openbare weg. Het werd 'S avonds ook voetgangers boulevard. Daar kwamen we ook achter toen we een keer laat terug kwamen en er een blauwe VW golf op een verder met mensen gevulde boulevard stond :-).

Ik weet het niet waarom, maar parkeren in het buitenland maakt iets los in mij. Ik betaald echt nergens in Europa en pleur hem overal neer, zolang het niet wegsleep waardig is en dat is me maar een keer gebeurt. Alleen uit DL krijg je nog wel eens een brief, maar uit andere landen nog nooit.
Het is niet dat ik niet wil of kan betalen, het is de kick ofzo :-) maar ook het gemak. Ik werk altijd voor retailers en winkelstraten mag je meestal maar tot 11u zijn voor laden en lossen. Die 11u haal ik meestal niet en het duurt even voor je stapvoets door een volle Schildergasse bent hoor, maar het scheelt me een paar loopjes naar vage parkeergarages.

Als ik her zo opschrijf is het eigenlijk zwaar asociaal lol

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
:lol: Blij dat je het zelf ook opmerkt :D Maar goed, onderaan de streep scheelt het je wel een bak parkeergeld elk jaar ;).

Wat doe je voor werk eigenlijk als ik vragen mag, dat ze je uit heel Europa weten te vinden?

shootme
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Wat doe je voor werk eigenlijk als ik vragen mag, dat ze je uit heel Europa niet weten te vinden?
Fixed that for you.

ikkeke
Master
 Bericht 
Kans dat bon uit Slovenië in Nederland op je deurmat ploft lijkt me bijzonder klein, maar toch ook niet geheel uitgesloten.

Bij een parkeerboete in Italië (Lazise aan het Gardameer) omdat ik niet netjes in een vakje stond dacht ik ook dat die never nooit in Nederland zou aankomen, toch wisten ze me (of eigenlijk op kenteken de leasemij die alvast betaalde) te vinden. Bedrag was niet heel spannend en het verbaaasde me ook dat ze zoveel moeite deden voor die paar tientjes...

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Met een leasemij ertussen is het altijd tricky. Komt die Italiaanse bon op je privé-adres, gaat ie toch net zo hard de prullenbak in?

ikkeke
Master
 Bericht 
Klopt, privé bon zou ik niet zomaar gaan betalen. Ik zou hem wel bewaren voor mijn archief van fanmail (f)

A4
Master
 Bericht 
Keer in Tsjechië een wielklem op de auto gehad.
Kwamen aanrijden op de parkeerplaats; zwerverachtig mannetje wijst ons een plek aan en maakt in gebrekkig Duits duidelijk dat het goed zit. Was op een plek waar het niet mocht. Maar goed, op basis van een soort semi vertrouwen auto d'r neer gezet.
Komen terug na een leuke dag uit; wielklem erop en een levensgrote sticker op de voorruit met een telefoonnummer dat we moesten bellen voor verwijdering.
Politie arriveert na bellen vh nummer. Klem wordt verwijdert en we moesten iets van 40 euro betalen cash.
We betalen, een van de agenten loopt naar die pauper toe en die krijgt ook een flap toegeschoven. Rest ging bij oom agent in de borstzak. We kregen nog een glimlach en een "schönes ferien" en konden gaan.

Heel bijzonder. Jaar of 15 geleden.

Raaf
Master
 Bericht 
Cash kan je nog wel leuke kortingen krijgen in die landen.
Tijdens de CarbageRun is er een agent in Tsjechië of Polen geweest die een heel bonnenboekje van het jaar ervoor vol heeft geschreven en iedereen cash heeft laten betalen. Wij hebben vriendelijk gezwaaid en gas gegeven. Had toch een betere sirene/zwaailicht installatie dan hij :lol:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Raaf schreef:
Tijdens de CarbageRun is er een agent in Tsjechië of Polen geweest die een heel bonnenboekje van het jaar ervoor vol heeft geschreven en iedereen cash heeft laten betalen. Wij hebben vriendelijk gezwaaid en gas gegeven. Had toch een betere sirene/zwaailicht installatie dan hij :lol:
Tsjechië was dat. Mooi verhaal ja. Allemaal verschillende boetes, overal tientjeswerk, en achteraf een leuk verhaal op de camping. Wij waren zo slim om net op dat moment de boel uit te zetten, niks aan het handje dus.

Pagina 1 van 1 [ 31 berichten ]