» Flitsservice International » International Discussions   

Postingstijd interval gedetecteerd van 297.7 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 8 berichten ]
rien51
Eendagsvlieg
 Bericht 

Ik heb vandaag een "anhoerung im bussgeldverfahren" uit Duitsland op de deurmat gekregen
vanwege een snelheidsovertreding.
Als plaats delict wordt de "B252" aangegeven terwijl dit volgens diverse kaarten de "B253"
moet zijn.
Heb ik op grond van deze fout mogelijkheid tot bezwaar?

Bounty
Master
 Bericht 

WJM
Master
 Bericht 

rien51 schreef:
Ik heb vandaag een "anhoerung im bussgeldverfahren" uit Duitsland op de deurmat gekregen
vanwege een snelheidsovertreding.
Als plaats delict wordt de "B252" aangegeven terwijl dit volgens diverse kaarten de "B253"
moet zijn.
Heb ik op grond van deze fout mogelijkheid tot bezwaar?

Bestaat B252 ueberhaupt?
Zo ja, klopt de plaatsaanduiding dan nog wel?
Als wegnummer en plaatsaanduiding met elkaar spoort, dan helpt je, net als in NL, alleen nog een getuigenverklaring (inzake het voertuig/kenteken, niet zo zeer de bestuurder).

Enfin, wat je ook doet, sowieso net als in NL: de tegenpartij niet te snel wijzer maken inzake kennelijke fouten/verschrijvingen.

rien51
Eendagsvlieg
 Bericht 

de B252 bestaat wel degelijk en ligt in de buurt van de B253, maar de flitsplek ligt in een plaats die aan de B253 ligt en niet aan de 252 zoals in de brief staat.

rien51
Eendagsvlieg
 Bericht 

de antwoorden hier geven mij geen antwoord op de vraag of ik bezwaar kan maken op grond van het feit dat er een fout staat in de plaatsaanduiding van de overtreding.
iemand nog een suggestie?

Bounty
Master
 Bericht 

Heb je dat topic al doorgelezen?

Rover
Master
 Bericht 
Is het een grote overtreding? Kom je vaak in DLD (met hetzelfde voertuig)

exroosje
Pro
 Bericht 

Ongetwijfeld kun je op grond daarvan bezwaar aantekenen. Daarmee maak je je zelf echter wel bekend en wordt het een stuk lastiger te duiken.

In NL kan de boete hersteld worden en een nieuwe aangemaakt worden . Zal in duitsland vast ook wel kunnen. Asl dat zo is kun je beter de gebruikelijke strategie volgen (duiken dus)

Pagina 1 van 1 [ 8 berichten ]