» Flitsservice International » International Discussions   

Postingstijd interval gedetecteerd van 385.5 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 35 berichten ]
Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Vorige week lag er een aankondiging in mijn brievenbus van Europcar, Melbourne dat zij mijn personalia doorgegeven hebben aan de politie van Victoria (a raison van $38 :boos: ) ivm een speed infringement. De (niet aangetekende) brief van gisteren was dan ook geen verassing. Dat 108@100 bij onze tegenvoeters $176 kost vond ik dan wel weer een verassing, zij het geen aangename :o

Het gaat hier om zeer waarschijnlijk om een flitser (road safety camera) De aankruismogelijkheden op de achterkant van de brief geven uiteraard alleen de opties aan die de snelheidsgestapo van Melbourne welgevallig zijn. In de kleine lettertjes staat ook nog dat liegen tot strafvervolging kan leiden. Iemand enig idee wat mijn mogelijkheden zijn en/of ervaring met dit soort ongein?

Ik kom niet wekelijks in Australie maar verwacht er over een jaar of 3 wel weer een heen te gaan. Ik heb daar naaste familie en die wil ik af en toe zien. De staat Victoria (volgens mij een soort Nijmegen) zou ik kunnen vermijden omdat mijn familie in het prettig rechtse Queensland woont.

alvast bedankt

Pita
Master
 Bericht 

Huurauto van Europcar betaald met credit-card ?

Wordt automatisch afgeschreven !

Brave Hendrik
Master
 Bericht 
Uit 2010:
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=91962
Uit 2012:
http://xpdite.net/forum/threads/tip-verkeersboete.11948
Citaat:
Je kunt de boete "contesten", stel een brief op waarom je denkt niet te hoeven te betalen.
....
Even een update: de boete is kwijtgescholden en de komende 2 jaar komt mijn vriend niet meer in aanmerking voor kwijtschelding voor een gelijkwaardige overtreding.

Het is en blijft m.i. toch een uitermate relaxed land.
Heel anders dan die opgefokte gifkikkers hier.
Google er zelf ook nog even op los.
Want soms, heel soms, weet FS ook niet alles. :lol:

Als je de gok neemt niet te betalen en/of geen tranentrekkend verweer te voeren, steek gewoon wat extra geld in je zak als je er weer heen gaat.
No worries.

P.S. Alhoewel, ik weet niet hoe ze over chauffeurs denken die maar stoute dingen blijven doen. O:)
juridisch/boete-australie-verkeerde-naam-t41121.html

graspol
Master
 Bericht 
Brave Hendrik schreef:
Het is en blijft m.i. toch een uitermate relaxed land.

Ik weet niet. Aan de andere kant kom je het land niet in als welke regel dan ook maar een keer overtreden hebt.
Aanraking met justitie, een dag langer blijven dan je visum toestaat, je hoort soms de meeste strenge verhalen.

16 euro aangetekend versturen naar hen, valt me eerlijk gezged nog mee...

Walker
Master
 Bericht 
Misschien dat Furr ter plaatse een WOB-verzoek voor je in kan dienen?

Zoef
Master
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
In de kleine lettertjes staat ook nog dat liegen tot strafvervolging kan leiden.

Bij ons ben je schuldig tot het tegendeel is bewezen,
in Australië moet je meewerken aan je eigen veroordeling. :x

Brave Hendrik
Master
 Bericht 
graspol schreef:
een dag langer blijven dan je visum toestaat

Als ons land dat ook had gedaan m.b.t. bijv. werkvergunningen was het m.i. nu een stuk leuker leven.
Maar daar ging het niet over, ik mijmerde eventjes weg.

WimLex
Master
 Bericht 
Zoef schreef:
Bij ons ben je schuldig tot het tegendeel is bewezen,

Tot zover de theorie :duh:

De praktijk leert echter dat je bij voorbaat al veroordeeld bent, tenzij je met goede tegen argumenten kunt komen .....

Tweebel
Master
 Bericht 
Je kan in ieder geval gaan proberen tijd te rekken door een brief te sturen (in gebrekkig Engels) dat je niet weet wie er reed, en of ze je een foto kunnen opsturen.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Onverwacht veel response, daar kan ik wat mee :thumb:

En zelfs mensen die mijn oude zondes weten op te diepen:
Brave Hendrik schreef:
P.S. Alhoewel, ik weet niet hoe ze over chauffeurs denken die maar stoute dingen blijven doen. O:)
juridisch/boete-australie-verkeerde-naam-t41121.html

Deze was in 1999, zal wel los lopen vermoed ik :wink:

Pita schreef:
Huurauto van Europcar betaald met credit-card ?

Wordt automatisch afgeschreven !
Dat denk ik niet, de bekeuring bevat alle betaal instructies. De admin fee voor Europcar is ondertussen wel afgeschreven.

Tweebel schreef:
Je kan in ieder geval gaan proberen tijd te rekken door een brief te sturen (in gebrekkig Engels) dat je niet weet wie er reed, en of ze je een foto kunnen opsturen.

Dan erken ik wel dat ik de bekeuring ontvangen en gelezen heb. Ik dacht meer aan de optie om net te doen alsof ik niets ontvangen heb. Hun bron is het verhuurbedrijf (denk ik) dat is geen garantie voor een correct adres.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Ondertussen ben ik wat verder gaan zoeken. Het blijkt nu dat je in bepaalde gevallen een verzoek tot review kunt indienen. De bekeuring wordt dan een waarschuwing. Dat ga ik dus maar doen. Ik wilde onderstaande brief schrijven:
Citaat:
Dear Sirs,

Unfortunately I received a traffic infringement notice (nr. 666) from your department. Apparently I have exceeded the local speed limit with 8 km/hr on the western ring road in the Laverton area. Since I was present at the time & location mentioned, it is not unlikely that I drove slightly faster than allowed. The traffic intensity and the fact that I had to navigate my way back to Tullamarine airport could have led to less focus on abiding the local speed limit. In general, I prefer to watch the surrounding traffic rather than the speedometer.

Given the circumstances it would be reasonable if you could review the infringement. The grounds for review are:

this was a minor infringement, no immediate danger other traffic or to myself was caused
I've been driving around Victoria for 9 days and this was the only infringement. I see myself as a safe driver, exceeding the local speed limit is not my habit. So please consider it an exception.
Since I live abroad and only visit Australia once every 3-4 years I won't be driving in your area for a while and when I return, rest assured that I will pay even more attention to respecting the speed limits.

Apart from these official grounds, I was shocked that the penalty is $176 for just 8 km too fast. This must be a worldwide record. I had a very pleasant holiday in Australia, it would be a shame if my good memories are spoiled by such an excessive penalty. Please keep in mind that the car rental company already charged me $38 for admin fee and my bank will charge me another 20 euro if I transfer the money to Australia.

I trust you'll reach a balanced decision

kind regards

Fat Roof Pigeon
roofroad 123
Den Haag
The Netherlands

Mijn vertrouwen in Australie is toch een beetje hersteld door het feit dat zoiets mogelijk is. In nederland moet je altijd naar de rechter en is de kans alsnog nihil dat je van je bekeuring afkomt door spijt te betuigen.

wellproc
Master
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
I've been driving around Victoria for 9 days and this was the only infringement.

:lol: :roflol:
Als ik dat zou lezen, zou ik het niet als spijtbetuiging opvatten hoor. Of bedoelde je dat ook niet?

(Klinkt als: normaal pak ik 1 bon per dag en nu maar 1 in 9 dagen, wat heb ik dat toch geweldig gedaan... :[)

Owja:
Dikke Dakduif schreef:
Fat Roof Pigeon

:respect:

keokiracer
Master
 Bericht 
Een paar kleine typo's: (f)
intesity = intensity
inmediate = immediate
penatlty = penalty
excesive = excessive
chage = charge

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
wellproc schreef:
Als ik dat zou lezen, zou ik het niet als spijtbetuiging opvatten hoor. Of bedoelde je dat ook niet?

(Klinkt als: normaal pak ik 1 bon per dag en nu maar 1 in 9 dagen, wat heb ik dat toch geweldig gedaan... :[)

Mischien moet ik die maar weglaten of iets anders formuleren :wink:

Welbeschouwd heb ik maar van een ding spijt en dat is het niet opmerken van een flitskast, maar dat hoeven ze niet te weten.

keokiracer schreef:
Een paar kleine typo's: (f)
intesity = intensity
inmediate = immediate
penatlty = penalty
excesive = excessive
chage = charge

tnx :thumb:

Brave Hendrik
Master
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
tnx :thumb:
De foutjes zou ik lekker laten staan.
(Wie kent je kont in Keulen!?)
Het is de charme van een arme verkeerszondaar, die tenminste nog z'n uiterste best doet hen in hun eigen taal aan te spreken (althans een poging ertoe), die het 'm misschien nog nét eventjes doet.
Ondertekening met kusjes gaat denk ik wat te ver. :lol:

Maar wat een verschil met die walgelijk grote graaiers hier hè?
Ik ben al jaren voorstander -naast slechte punten en bekeuringen- ook "goede punten" voor een "oeps-momentje".
Dat hebben ze in Australië kennelijk prima weten te weven.
Maar daarheen zal onze inquisitie helaas niet snel op "werkbezoek of groepsknuffel" gaan.

Kenji
Master
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
In de kleine lettertjes staat ook nog dat liegen tot strafvervolging kan leiden.

Dikke Dakduif schreef:
exceeding the local speed limit is not my habit

Afbeelding

:lol: :lol: :lol: :lol:

:thumb: voor het ondertekenen met Fat Roof Pigeon :lol:

Ducantoni
Master
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
a traffic infringement notice (nr. 666)

The devil made you do it? Afbeelding

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Guess what? Mijn hartverscheurend relaas heeft de plaatslijke OvJ tot tranen toe geroerd en de boete is inderdaad omgezet in een waarschuwing. De komende 2 jaar moet ik wel oppassen want ik kan in die periode niet nog een keer gematst worden.

"Faith in Australia restored" zullen we dan maar zeggen :biertje:

djidee
Master
 Bericht 
Hehe, mooi systeem :thumb:

Tweebel
Master
 Bericht 
Tijd voor een studiereis van justitie naar Australie met als thema: "Bezwaren lezen? Het kan wel!"

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Dikke Dakduif :thumb: :thumb: :thumb:

dikkydik
Master
 Bericht 
djidee schreef:
Hehe, mooi systeem

Wat?

Dit:

Dikke Dakduif schreef:
Dat 108@100 bij onze tegenvoeters $176 kost

:wink:

Sietse
Die hard
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
Guess what? Mijn hartverscheurend relaas heeft de plaatslijke OvJ tot tranen toe geroerd en de boete is inderdaad omgezet in een waarschuwing. De komende 2 jaar moet ik wel oppassen want ik kan in die periode niet nog een keer gematst worden.

"Faith in Australia restored" zullen we dan maar zeggen

Nice! :respect:
Ben wel benieuwd naar de brief die je hebt gekregen met dit heugdelijke nieuws en de toelichting die ze geven.

djidee
Master
 Bericht 
dikkydik schreef:
djidee schreef:
Hehe, mooi systeem

Wat?

Dit:

Dikke Dakduif schreef:
Dat 108@100 bij onze tegenvoeters $176 kost

Dat je in elk geval een 2e kans krijgt, indien het echt een per ongelukje is....
Hier krijg je voor elke minimale overtreding gewoon een prent.

De hoogte is een ander verhaal, maar goed, daar hebben we meer landen van met excessieve boetes (en we sluiten ons daar snel bij aan)

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Sietse schreef:
Ben wel benieuwd naar de brief die je hebt gekregen met dit heugdelijke nieuws en de toelichting die ze geven.

Afbeelding

TTT242
Die hard
 Bericht 
:thumb: , ze storten het geld zelfs nog terug mocht je al betaald hebben. :lief: die aussi's

ZX-driver
Master
 Bericht 
:thumb:

Guppenklup
Master
 Bericht 
Hehehehe 8)

Gelukkig is Australië nog niet vercorrumpeerd door de obscene flitsboetemafia

exroosje
Pro
 Bericht 

Helaas ben je de europcar fee wel definitief kwijt.....

Masterdam
Master
 Bericht 
exroosje schreef:
Helaas ben je de europcar fee wel definitief kwijt.....

Ja. Al ruim een jaar. Zal ie er nog mee zitten denk je?

Raymond
Master
 Bericht 
:proest:

Guppenklup
Master
 Bericht 
Iemand last van schopjes? :[

VTEC_Driver
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
Ja. Al ruim een jaar. Zal ie er nog mee zitten denk je?

Denk het niet, maar om Europcar te ergeren zou ik het toch terugvragen.

Masterdam
Master
 Bericht 
VTEC_Driver schreef:
maar om Europcar te ergeren zou ik het toch terugvragen

:lol: En dan ook gewoon na een jaar inderdaad! :thumb:

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
VTEC_Driver schreef:
maar om Europcar te ergeren zou ik het toch terugvragen.
Jammer dat ik er geen recht op heb. Uiteindelijk ben ik wel terecht geflitst.

Met Europcar wil ik overigens niets meer te maken hebben. Ik heb daar ondertussen zulke slechte ervaringen mee gehad dat ze er lekker in kunnen zakken :dag:

Pagina 1 van 1 [ 35 berichten ]