» Flitsservice International » International Discussions   

Pagina 1 van 1  [ 3 berichten ]
inges
Eendagsvlieg
 Bericht 

Juni dit jaar geflitst op de snelweg rond Parijs, enkele weken later kreeg ik een brief in het Frans met een kopie erbij in het Nederlands. Ik heb er niet op gereageerd. Dit weekend kreeg ik een aanmaning binnen en ik schrok toch wel van het bedrag nu: €375 als ik het goed begrijp :fp: De aanmaning was alleen in het Frans, ik las ergens dat ze verplicht zijn dit in een taal te sturen die ik begrijp?

Als ik google zie ik dat je niet zomaar onder dit soort boetes uit kan komen, hoe zit dat nu werkelijk? Ik begrijp dat Frankrijk in het laatste geval de boete over kan dragen naar het CJIB. Krijg ik dan van het CJIB ook een rekening van €375 of misschien wel gekker? Of sturen ze je dan een bedrag wat je in Nederland zou hebben gekregen voor het aantal km's te hard?

Wie kan me helpen?

viffer
Master
 Bericht 
Hier kun je wat praktijkervaringen vinden. Afgelopen zomer heb ik er zelf één binnengekregen uit Frankrijk voor 92 na correctie, ik heb besloten deze € 45,- te betalen omdat ik geen zin heb om het risico te lopen voor zo'n bedrag (wat zou oplopen naar € 180,-), ben nog een paar keer in Frankrijk geweest nadien en de komende tijd ook nog.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Wat je uit dat andere onderwerp ook kunt halen is dat je niet zo hoeft te panieken, zelfs als je een terugkerende Frankrijk-fanaat bent.

Dave
(is wel klaar met die Fransen)

Pagina 1 van 1 [ 3 berichten ]