» Flitsservice International » International Discussions Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 1  [ 11 berichten ]
Peter79
Nieuwkomer
 Bericht 

Beste mensen,

wat is de status met Ierland en de connectie met CJIB? Heb een bonnetje voor te snel rijden gekregen op werkadres en wil even checken of we dit nu echt gaan betalen of dat we dit laten zitten...

Bedankt weer voor jullie input!

Guppenklup
Master
 Bericht 
Stuur even een pb'tje aan Trasher. Hij heeft een aantal jaren in Ierland gewoond

Peter79
Nieuwkomer
 Bericht 

top dank je , doe ik

Trasher
Master
 Bericht 
zie PB :thumb:

Arno
FS Meldingen
 Bericht 
En voor de rest van het forum? ;(

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
:fp:

Ben benieuwd op hoeveel camera's ik vastgelegd ben in de UK vorige maand :roll:

Je doet je best heh, je doet je best. Meer kan je niet doen.

Trasher
Master
 Bericht 
Arno schreef:
En voor de rest van het forum? ;(

Tja, zoveel mensen van dit forum komen er niet (vaak) in Ierland , maar ok, de PB....

Als de boete via Sixt is doorgegeven gaan die hem sowieso van jouw creditcard afschrijven en hem via die manier aan de Garda doorspelen. Dat is een standaard werkwijze van verhuurmaatschappijen en ik ben bang dat je daar niet onderuit gaat komen.

Er is in Ierland voor zover ik weet geen verdrag met het CJIB hieromtrent en ook geen database van namen van "wanbetalers". Ik ben zelf ook een keer gelaserd en heb die gewoon betaald omdat mij door collegae is verzekerd dat beroep instellen duur is, lang duurt en je in 99% van de gevallen aan het kortste eind trekt vanwege de status van de Gardaí.
Die twee strafpunten die samen met deze bon (fixed penalty) kwamen zijn echter nooit geregistreerd omdat ik een buitenlands rijbewijs heb, dat zal in jouw geval niet anders zijn.
Omdat deze dingen allemaal niet geregistreerd (kunnen) worden heb je de volgende keer ook geen problemen met het huren van een auto of binnenkomen van het land (als je de situatie op Cork kent, weet je wel waarom. Controle is daar waardeloos.)
Bedrag komt me overigens akelig bekend voor O:), en 4x per jaar naar Ierland? ik zou willen dat ik dat kon.....

edit: en voor alle andere boetes in Ierland:
http://www.rulesoftheroad.ie/accidents- ... index.html
Stuk vriendelijker dan Nl....

Robin2
Master
 Bericht 

Eh, het heet gewoon 'speeding'? Geen categorieën ofzo?

Trasher
Master
 Bericht 
Yep, tot 25 te hard (dacht ik, kan veranderd zijn) kost alles €80,-, daarboven wordt het "gevaarlijk weggebruik / dangerous driving" en mag je je bij de rechter verantwoorden. Die zijn overigens niet makkelijk.
Voordeel is wel dat de meeste controles nog steeds laser zijn en geen radar en dat de meeste Gardaí met een hi-visibilty vestje goed zichtbaar bijna midden op de weg staan en ook nog eens ruime marges hanteren voordat je staande gehouden wordt.
Pakken ze je wel, dan krijg je bon ook wel met een grote glimlach uitgereikt :[

Peter79
Nieuwkomer
 Bericht 

Nou, we kunnen ook de pb'tjes dan net zo goed laten gaan...
Maar heb ook een pb teruggestuurd. Maar gisteren ook met een vriend die in Ierland woont geskyped gisteren en hij stelde ook voor om gewoon even niets te doen.
De tenaamstelling staat op mijn bedrijf (dus niet op mijn prive adres) en de creditcard die is gebruikt is van de zaak. Kortom, mocht de politie in IE nog geld bij Sixt willen halen dan kan dat en regel ik het wel weer met de baas.
Maar zijn gedachte was dat ze dat niet zouden doen, want anders hadden ze dat al gedaan. En nu hebben ze alleen maar 30 euro admin kosten berekend: lopen wij te klagen over 6 euro in NL...hufters bij de Sixt!

Dus als anderen mensen nog andere ideeen hebben, laat maar komen! Maar ik denk dat ik de gok neem. Ben eind november weer in Ierland en moet weer een auto huren, dus ben benieuwd...

Guppenklup
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Ben benieuwd op hoeveel camera's ik vastgelegd ben in de UK vorige maand :roll:

Huurauto of eigen auto? Met je eigen auto loop je heel weinig risico, met een huurauto des te meer.

Pagina 1 van 1 [ 11 berichten ]