» Flitsservice International » International Discussions Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 1  [ 13 berichten ]
Griffin
Master
 Bericht 
'dinneke is mogelijk geflitst in Zweden, dacht dat ze 90 mocht maar heeft een bordje '70' over het hoofd gezien. Volgens de dashcam met 87 langs de flitspaal.

Met die snelheid is dat is een dure overtreding, SEK2400 (grofweg €265). Weet iemand hier iets over mogelijke correcties op de snelheidsmetingen in Zweden en of die vermaledijde palen alles flitsen? Komen boetes uit Zweden hier automagisch op de mat of moeten we gewoon met deze wagen voorlopig niet meer in Zweden komen?

Sherlock
Master
 Bericht 

In Zweden is bestuurdersidentificatie verplicht voor vervolging. Zweden is niet zo heel erg druk met het sturen van zulke beschikkingen naar buitenlanders. Er is geen directe uitwisseling van gegevens tussen Nederland en Zweden. Ik zou me niet druk maken.

(Ik ben staandegehouden en heb al wel post gekregen, overigens.)

ArneL
Pro
 Bericht 

Sherlock schreef:
Er is geen directe uitwisseling van gegevens tussen Nederland en Zweden.
Wat is 'direct'? Richtlijn 2011/82/EU is toch vrij duidelijk over toegang tot kentekenregisters in andere lidstaten.

Sherlock
Master
 Bericht 

Kentekenregister hebben ze niet zo heel veel aan, ze moeten de bestuurder identificeren.

viffer
Master
 Bericht 
Hoe doen ze dat bij Zweden dan die geflitst zijn?

Sherlock
Master
 Bericht 

Citaat:
Om bilden på föraren stämmer med pass- eller körkortsfoto skickas ett underrättelsedokument med bild och mätdata till den misstänkta personen. Går det inte att identifiera föraren så skickas en förfrågan till fordonets ägare om vem som har kört fordonet.

Citaat:
Als de foto van de bestuurder overeenkomt met paspoort- of rijbewijsfoto wordt de beschikking met foto en meetgegeven naar de verdachte gestuurd. Lukt de identificatie niet, wordt de kentekenhouder om een bestuurdersverklaring gevraagd.

Voor zover mij bekend wordt de kentekenhouder niet beboet, maar ik kan daar zo gauw niets over vinden. In ieder geval heb ik nog nooit van een situatie gehoord waarin Zweden dat bij buitenlanders probeerde. (Wel creepy trouwens, dat met die foto.)

viffer
Master
 Bericht 
Je zou toch speciaal voor je pasfoto je baard even laten staan (of juist afscheren)

Sherlock
Master
 Bericht 

Hehe.

Ik zie soms op fora wel lui langskomen die zeggen met de zonneklep naar beneden langs flitspalen rijden om te checken of ze werken enzo, dus dat wekt de indruk dat dat vervolging wel echt lastig maakt.

Griffin
Master
 Bericht 
Tsja, dat verhaal over de zonneklep heb ik ook ergens gelezen (zwedenweb forum?), maar ik beschouw dat toch als Afbeelding.

Nou ja, als ik het zo lees is de kans dus klein dat deze vergissing meer is dan een storm in een glas water. Laten ee dat maar hopen dan!

Sherlock
Master
 Bericht 

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Sherlock schreef:
(Ik ben staandegehouden en heb al wel post gekregen, overigens.)

Als +17 al zoveel geld kost, mag ik dan vragen hoeveel jij kwijt bent? :x

Sherlock
Master
 Bericht 

Het gaat redelijk geleidelijk; het is gek genoeg goedkoper dan in Nederland.

+53 (snelweg) = 4000SEK = 435 euro.

Maar ik moet het nog zien hoor, ik kreeg alleen een brief over de invordering van m'n rijbewijs en blablablablabla ... Ik heb allang een nieuw rijbewijs. :dag:Geen idee of ik er qua boete nog iets van hoor.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Dat valt nog mee dan. Maar blijft zonde geld als je het moet betalen

Pagina 1 van 1 [ 13 berichten ]