» Flitsservice International » International Discussions   

Postingstijd interval gedetecteerd van 245.8 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 28 berichten ]
wierts
Eendagsvlieg
 Bericht 

Allen,

Jawel voor het eerst in 5 jaar weer een snelheidsboete binnen!!

Ditmaal uit Frankrijk.
Nu ben ik van mening dat ook de Franse overheid moet werken voor haar geld.
Dus wat is de beste manier om bezwaar te maken tegen de boete?
Ontslaat mij dit van mijn betalingsplicht?

Dank voor de antwoorden
Duco

Pietert
Master
 Bericht 
Boetes uit Frankrijk komen pas sinds kort op de deurmat. Voor iets meer informatie kan je hier kijken:

media/franse-boetes-vanaf-nu-op-de-nederlandse-mat-t83880.html

En uiteraard kan het geen kwaad om even de binnengekregen documenten in te scannen, annonimiseren en hier te plaatsen op het forum via tinypic.com of iets dergelijks. ;)

Hoe hard reed je? Hoe hard mocht je? Wat is het bedrag? Waar was het?

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Trajectcontrole? Waar in Frankrijk?

wierts
Eendagsvlieg
 Bericht 

Op de boete staat dat ik 130 mocht, ik 140 reed en met de aftrek die men rekent een boete snelheid had van 133.
De locatie was tussen Bordeaux en Parijs....
Lekker vaag dus, ik zal eea inscannen.

nu moet ik iets van 50e betalen. Valt dus wel mee maar ze moetne er wel hun best voor doen.
Ik wil me zelf ook nog wel even op de foto zien...

BLikent
Master
 Bericht 
Vertel eens iets meer over de boete en over die TC. Waar is deze? en weet je zeker dat je geen vertaalfout maakt?
(zelfde vragen als uit andere topic)

dabeetle
Master
 Bericht 
wierts schreef:
Dus wat is de beste manier om bezwaar te maken tegen de boete?
Ontslaat mij dit van mijn betalingsplicht?

Als je brief hetzelfde is als die in het andere topic waar Blikent op wijst, staat het er letterlijk in onder de kop "U ontkent de overtreding te hebben begaan": Bezwaar sturen naar Rennes en een zekerheid stelling doen ter hoogte van de boete... Tenzij je de bestuurder niet was of je auto total loss is of gestolen is, of dat je kentekenplaten zijn gestolen. Dan hoef je geen zekerheid te stellen.

bert65
Master
 Bericht 
Trajectcontroles misschien berekend tussen de tolpoorten in? Een bepaald deel inrijden en uitrijden in een kortere tijd dan zou moeten?

basjuh1981
Master
 Bericht 
Martijn schreef:
Trajectcontrole? Waar in Frankrijk?

Nieuwsblad.be schreef:
Het grote aantal boetes wil niet zeggen dat er harder gereden wordt in Frankrijk, de overheid heeft de voorbije jaren vooral meer flitspalen geplaatst. Sinds vorige zomer zijn ook de eerste 20 trajectcontroles actief in Frankrijk, laat VAB nog weten. Voorlopig bijna allemaal op secundaire wegen maar de trajectcontroles zullen de komende jaren uitgebreid worden.

Nu is mijn Frans niet zo goed, maar wellicht is dit ook wel interessant:
Overzicht

ikkeke
Master
 Bericht 
@TS : dat zou dan deze locatie moeten zijn...

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Als er ergen de exacte locatie's zijn, misschien wat om in te voeren in FN?

wierts
Eendagsvlieg
 Bericht 

@ ikkeke
Dit is precies de locatie die ook op de boete staat.
hoe heb je dit gevonden??

Tweebel
Master
 Bericht 
wierts schreef:
Dit is precies de locatie die ook op de boete staat.
hoe heb je dit gevonden??

Goed op het kaartje zoeken naar snelwegen tussen Bordeau en Parijs (f)

basjuh1981 schreef:
Nu is mijn Frans niet zo goed, maar wellicht is dit ook wel interessant:

Als specifieke stukken verduidelijking behoeven, plemp hier maar neer, moet wel goed komen met de hier aanwezige kennis. Kom zelf ook een eind.

Yvesart
Master
 Bericht 
Er zijn er nog best veel : http://www.radars-troncons.fr/

Misschien toevoegen aan de app? O:)

Brandjuh
Master
 Bericht 
Gooi dan ook alle meuk erin van onze Duitse vrienden.

gurb
Master
 Bericht 
Op die kaart ontbreken ontzettend veel flitspalen, het zijn volgens mij alleen trajectcontroles. Ik weet in Noord-Oost Frankrijk minstens 6 palen die er niet op staan, bijvoorbeeld op de A31.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
gurb schreef:
Op die kaart ontbreken ontzettend veel flitspalen. Ik weet in Noord-Oost Frankrijk minstens 6 palen die er niet op staan, bijvoorbeeld op de A31.
Gaat hier om Trajectcontroles.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Martijn schreef:
Als er ergen de exacte locatie's zijn, misschien wat om in te voeren in FN?

Ik ben voor. En dan het liefste ook met een database van Duitsland, België en Frankrijk. Maar dat kan wel eens erg omslachtig worden, de meesten zullen dan CamSam downloaden.

Friso89
Pro
 Bericht 

Piet_Piraat schreef:
Ik ben voor. En dan het liefste ook met een database van Duitsland, België en Frankrijk. Maar dat kan wel eens erg omslachtig worden, de meesten zullen dan CamSam downloaden.

+1

Heb het liefst gewoon 1 app die ik kan vertrouwen, dan dat ik allerlei losse apps moet downloaden en dan maar moet afwachten of het wel werkt. En dat het verboden is in Frankrijk, neem ik wel voor lief.

Kami
Master
 Bericht 
Is daar ook een appel versie van ?
Rij nu over de route soleil dus wel makkelijk.

Fredje de K.
Weet de weg
 Bericht 

Hoi allen, in topic op voorpagina al vermeld dat ik wordt gestalkt met fanmail uit Frankrijk, waaronder een trajectcontrole. Bij deze de scans.

Wat valt me op:
- Boetes retesnel op de mat. 10 dagen tussen overtreding en ontvangen post uit Frankrijk.
- Alle formulieren volledig in Nederland met hier en daar nog een kleine spellingsfout. In ieder geval beter dan de Google Translate post die ik wel eens uit Duitsland heb gehad.
- Te zien is dat ze een correctie toepassen (142 -> 134, andere die ik niet heb ingescand 139->132).
- Boetebedrag is afhankelijk van hoe snel je betaald. Standaard bedrag is €68 voor tot 20km te hard, bij snel betalen €45. Dat vindt ik wel veel in mijn geval voor resp. 2 en 4 km te hard!!!!!
- De formulieren barsten aan de voor en achterkant van de barcodes, QR-codes en "machine leesbare strips" om geautomatiseerde verwerking te bespoedigen (zie oranje vlakken).
- Je kan zelfs met VISA/Mastercard betalen.

Nu wat te doen?
Ik heb de auto geleend van mijn pa. Mijn pa was ten tijde van de overtredingen 2 maanden op vakantie en kan dat middels visumstempels bewijzen. Ik zit nu te denken aan het 'aanvragen van ontheffing', blauwe formulier "geval nr 1" en dan vakje aankruisen "Het was niet mijn voertuig". Verder een briefje erbij dat 'ik' (mijn vader dus) ten tijde van de overtreding op vakantie was in een ander werelddeel en dat 'ik' het dus niet kon zijn geweest én mijn auto heeft gewoon in Nederland op 'mijn' oprit heeft gestaan en 'ik' heb hem niet uitgeleend. 'Ik' ben bang dat er iemand met valse kentekenplaten heeft gereden. Kopie paspoort en visumstempel erbij en inclusief het "origineel van de kennisgeving" zoals op de achterkant is vermeld aangetekend naar Frankrijk.

Conform achterkant blauwe brief kunnen er 3 dingen gebeuren:
1. De rechter houdt mijn vader strafrechtelijk verantwoordelijk voor de overtreding. (hoe zit het in Frankrijk met kentekenaansprakelijkheid vs. berijder zoals in Duitsland?)
2. De rechter houdt mijn vader financieel verantwoordelijk.
3. De rechter spreekt ontslag van rechtsvervolging uit.

kennisgeving voorkant: Afbeelding
Kennisgeving achterkant: Afbeelding
Verzoekontheffing voor: Afbeelding
ontheffing achter: Afbeelding
betaling voor: Afbeelding
betaling achterkant: Afbeelding

Kwibus
Master
 Bericht 
Zo ze maken er wel werk van. Compleet met laatste ijking en nr. verbalisant. Toch fijn dat we met z'n allen het nederlandse systeem zo hebben weten te verbeteren dat heel Europa er nu van kan profiteren. Ze zijn alleen de administratiekosten vergeten :x

Vroeg op
Master
 Bericht 
tijd om de tomtom weer eens te updaten.

Ducantoni
Master
 Bericht 
Datum laatste verficatie 06/11/2012
Als dat duidt op de laatste ijking van het apparaat ben ik wel benieuwd of in La France dezelfde spelregels gelden als hier in NL wat betreft de gedligheidsduur van een ijkcertificaat.

bert65
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:
Datum laatste verficatie 06/11/2012

Dat was het eerste wat mij opviel...

nova_niek
Respect
 Bericht 
Valt er nog nieuws te melden in dit draadje? Ik ben bovengemiddeld benieuwd wegens vandaag door mij bekomen Franse Fanmail...

(zie https://forum.flitsservice.nl/media/franse-boetes-vanaf-nu-op-de-nederlandse-mat-t83880-300.html)

WJM
Master
 Bericht 

Fredje de K. schreef:
- De formulieren barsten aan de voor en achterkant van de barcodes, QR-codes en "machine leesbare strips" om geautomatiseerde verwerking te bespoedigen (zie oranje vlakken).

Als je dan toch zo nodig terug wilt sturen:
Heb je een zwarte stift bij de hand?

(je zou er ook nog je eigen codes over heen kunnen frotten, als je wat talent in die richting bezit)

Blaataap
Master
 Bericht 

Ducantoni schreef:
Als dat duidt op de laatste ijking van het apparaat ben ik wel benieuwd of in La France dezelfde spelregels gelden als hier in NL wat betreft de gedligheidsduur van een ijkcertificaat.

Kun je het er niet op gooien dat, omdat de boetes ook via NL gaan, dezelfde regels gelden? Dus dat die apparaten jaarlijks geijkt moeten worden?

RRL
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Dus dat die apparaten jaarlijks geijkt moeten worden?

Even een copy paste uit het artikel dat ik in het algemene topic over de Franse boetes heb geplaatst:
Citaat:
Le contrôle en service consiste en la vérification périodique prévue à l'article 30 du décret du 3 mai 2001 susvisé. Cette vérification est annuelle.

Kort vertaald: werking dient jaarlijks gecontroleerd te worden.

Pagina 1 van 1 [ 28 berichten ]