» Juridisch » Invordering rijbewijs en/of EMG Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 2  [ 69 berichten ]
GSXR1000
Respect
 Bericht 
Vandaag mee gereden met de motorelfstedentocht. Helaas bij een 80 weg met 2 andere motorrijders een klein beetje gas bij gegeven.

De achterste werd door een politie motor gestopt resultaat 44 te hard.
De middelste rijder stopte ook voor zijn maatje resultaat 49 te hard.

Nadat ik merkte dat hun waren gestopt ben ik terug gereden, een agent kwam op mij af waarbij ik aangaf dat ik wachtte op mijn collega motorrijder.
Al snel moest ook ik mijn rijbewijs inleveren voor 54 te hard. 139 - 5 = 134 gecorrigeerd.

De agent gevraagd hoe het kan dat hij drie motorrijders heeft gemeten kwam het antwoord dat we waren gelasert. Agent heeft alles op een votje geschreven en rijbewijs ingenomen. Ik heb geen documentatie gekregen.

Kunnen ze 3 motorrijders zo laseren? Graag advies.

Hier gestopt:

https://maps.google.nl/maps?q=heidenski ... sland&z=19

Hier gelasert (volgens mij)

https://maps.google.nl/maps?q=heidenski ... sland&z=19

bert65
Master
 Bericht 
Ik denk dat dit wel kan. De motoragent kan er dan hooguit 2 laten stoppen.
Hoe wist hij dat jij nummer 3 was? Je hebt hem toch hopelijk niets verklaard?

GSXR1000
Respect
 Bericht 
Ik had een zwart pak, zwarte helm. blauwe motor. Vraag die hij stelde was van wie is de blauwe motor. Daar vanuit trok hij de conclusie dat ik (voorste) motor was.

De andere twee rijders hadden beide een rode motor en rood pak.

Heb geen verklaring opgegeven (ja heb ik via flitsservice geleerd).

HAW2006
Master
 Bericht 
bert65 schreef:
Hoe wist hij dat jij nummer 3 was? Je hebt hem toch hopelijk niets verklaard?

GSXR1000 schreef:
Nadat ik merkte dat hun waren gestopt ben ik terug gereden, een agent kwam op mij af waarbij ik aangaf dat ik wachtte op mijn collega motorrijder.

Soms helpt lezen wel eens om een antwoord te krijgen.

GSXR1000
Respect
 Bericht 
Hoe nu verder aangezien ik geen bewijs van invordering of folder heb ontvangen.

Ik lees hier iets over bellen na 3 (werkdagen?). Maar wel nummer?

http://www.flitsservice.nl/juridisch/ht ... _50-69.php

bert65
Master
 Bericht 
HAW2006, ik bedoelde hiermee dat de diender niets aan gegevens had van de eerste motorrijder. Ik heb vaker motorrijders met een blauw pak gezien dus was TS wel de overtreder? Misschien reed TS wel de overtreder tegemoet, op weg naar zijn "collega's".
Gelukkig heeft TS niets verklaard.

GSXR1000
Respect
 Bericht 
Een onopvallende motoragent haalde mij in, daarna ben ik gekeerd. De onopvallende agent was even buiten beeld a 5minuten. Hij is toen gekeert en verklaarde mij verderop staande te willen houden.

Karbargenbok
Master
 Bericht 
GSXR1000 schreef:
Kunnen ze 3 motorrijders zo laseren?

Als jullie afzonderlijk zijn gemeten, dan is dat correct. Eén meting en daar de rest uit afleiden, dat mag niet. Maar dat lijkt hier niet gebeurd te zijn.

GSXR1000
Respect
 Bericht 
oke, welke gegevens moet/kan ik opvragen? Of moet ik eerst de 10 werk? dagen afwachten?

GSXR1000
Respect
 Bericht 
Ik lees overal dat ik een klaagschrift moet schrijven, maar waar moet dit naar toe? en wat moet hier in? Is hier een voorbeeldbrief van?

Ik heb geen folder ontvangen of wat dan ook?

Daniel-v1
Laat zich horen
 Bericht 
GSXR1000 schreef:
Ik lees overal dat ik een klaagschrift moet schrijven, maar waar moet dit naar toe? en wat moet hier in? Is hier een voorbeeldbrief van?

Ik heb geen folder ontvangen of wat dan ook?

Klaagschrift binnen 10 dagen naar het CVOM te Utrecht en na 10 dagen naar de rechtbank.
Op dit forum moet er wel een voorbeeld staan. In het klaagschrift geef je aan waarom jij vindt dat je het rijbewijs terug moet krijgen (voor werk bijvoorbeeld).

Succes!

GSXR1000
Respect
 Bericht 
Kunnen jullie even naar mijn brief kijken:

Naam --
Straat --
Postcode --
Woonplaats --
Geboortedatum --
Geboorteplaats --
Datum overtreding 20-05-2013

Aan Centrale verwerking Openbaar Ministerie (CVOM)
Sector Strafrecht
Postbus 8267
3503 RG UTRECHT

Betreft: Klaagschrift

Leeuwarden 21-05-2013

Geachte mevrouw, mijnheer,

Tot mijn grootste spijt is maandag 20-05-2013 mijn rijbewijs ingevorderd door een vermeende snelheidsovertreding. Het is niet mijn gewoonte om te hard te rijden en ik vindt dit ook absoluut niet normaal. Dit is dan ook mijn eerste vermeende vergrijp.

Hierbij wil ik u vriendelijk verzoeken tot voorlopige teruggave van het rijbewijs omdat er geen onvoorwaardelijke rijontzegging te verwachten is bij een gerechtelijke veroordeling. En omdat ik grote noodzaak heb voor het gebruik van het rijbewijs. Ik ben momenteel vierdejaars student HBO Bedrijfskundige Informatica; tijdens mijn afstudeeropdracht is het van groots belang dat ik regelmatig klanten bezoek van mijn afstudeerbedrijf welke zich door heel het land bevinden.

Op dit moment is inzage in het opgemaakt proces-verbaal niet mogelijk omdat mij deze nog niet beschikbaar gesteld is.

Mocht u niet in staat zijn binnen tien dagen een uitspraak te doen, ben ik genoodzaakt een klaagschrift te sturen naar de griffie van de Rechtbank.

Hoogachtend,

NAAM+ACHTERNAAM
21-05-2013

[Handtekening]

Graag advies over verbetering van de brief

Kan ik dit faxen naar:

Fax 030 290 38 75

Via een internet faxdienst?

stijnos
Eendagsvlieg
 Bericht 

Als mede BI student wil ik je eerst even wijzen op je werkwoordspelling. Ik vind is zonder T.

GSXR1000
Respect
 Bericht 
stijnos schreef:

Dankje, ik heb dit even tussen de zaken door gemaakt.

just me
Master
 Bericht 
Het startbewijs ligt hier nog in de kast, te slecht weer voorspeld. Daarnaast worden er elk jaar rijbewijzen ingevorderd. Het was dus weer te verwachten...

Ontopic dan maar. Ik kon mij een topic herinneren van een tijd terug van een soortgelijk geval, zie twaalf motorrijders rijbewijs ingevorderd.

GSXR1000
Respect
 Bericht 
Klaagschrift is gefaxt

Ik zal mijn mede gedupeerden binnenkort even aansporen de bekeuring te wobben indien ze die hebben ontvangen. Ik ben ook zeer benieuwd naar de tijdstippen van meting.

GSXR1000
Respect
 Bericht 
Afbeelding

En we hebben beeld. Nergens een indicatie waarom het rijbewijs, en met welke vermeende overtreding.

fl
Master
 Bericht 

GSXR1000 schreef:
Nergens een indicatie waarom het rijbewijs, en met welke vermeende overtreding.

Lezen!!

Het is slechts een kennisgeving van ontvangst van het ingevorderde rijbewijs.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Ja en?

GSXR1000
Respect
 Bericht 
fl schreef:

Klopt, daarbij had ik een bijlage of alinea verwacht met reden of motivatie.

just me
Master
 Bericht 
Ze zitten nu waarschijnlijk op het bureau te bekijken hoe ze de zaak 'dicht' kunnen krijgen. Dit kan nog wel eens interessant worden...

GSXR1000
Respect
 Bericht 
Ik weet zeker dat de onderlinge afstand van ons drieeen vrij klein is geweest, wij rijden regelmatig samen en zijn redelijk op elkaar afgestemd. Vanaf welk moment kan er gewobt worden.

Jammer dat bij dat andere geval er geen uitslag is gepost.

GSXR1000
Respect
 Bericht 
Mijn vriendin laten bellen, (ik zit op kantoor). Klaagschrift ontvangen, nog geen besluit.

just me
Master
 Bericht 
De vraag is of je rijbewijs al bij de OvJ ligt of nog op het bureau. Daar kun je achter komen door even te bellen.
WOBben kan als je de beschikking hebt ontvangen. Je hebt immers het CJIB nummer nodig of kopie beschikking.

GSXR1000
Respect
 Bericht 
Ik bel morgen middag zelf even. Bedankt voor de snelle reply!

GSXR1000
Respect
 Bericht 
Gebeld, brief is verzonden naar mij de 28e met bericht dat rbw 2 maanden blijft ingevorderd.

Ik zal nu een klaagschrift opstellen naar de rechtbank. Dit kan naar de rechtbank Leeuwarden worden gefaxt?

:boos: :boos: :boos:

Kan ik hier iets inzetten over de twijvel over het meten met de 2 collega rijders. Deze twee reden achter mij en het laseren is vanaf de achterzijde gebeurt.

just me
Master
 Bericht 
In het klaagschrift voornamelijk aangeven waarom je je rijbewijs weer nodig hebt. Daarnaast is het niet verkeerd om nu al de meting in twijfel te trekken en dit te onderbouwen.

GSXR1000
Respect
 Bericht 
Oke, ik zal een nette brief fabriceren, omdat de vermeende overtreding is begaan in friesland is dit dus:

Aan: Rechtbank Leeuwarden
Afdeling: Algemene zaken/Strafgriffie
Postbus 21035
8900 JA Leeuwarden
Tel: (058) 234 16 10
Fax: (058) 234 16 00

?

Ik dacht nog even na, als je een relatief rechte weg hebt met drie rijders. Dan en je rijdt in een baksteen patroon of recht achter elkaar. Dan is het naar mijn inzicht onmogelijk om een laser meting te doen van alle drie de rijders vanaf de achterzeide.

Ik neem aan dat ik beter niet kan vermelden dat de vermeende overtreding is begaan tijdens een motor toertocht? (statistiek: 8 invordering en bijna 400 overtredingen) Of juist wel?

GSXR1000
Respect
 Bericht 
Nu ben ik het spoor even bijster, welk fax nummer moet ik hiervoor nou gebruiken?

http://www.rechtspraak.nl/Organisatie/G ... fault.aspx

Hier mijn eerste concept, let op door deze ellende moet ik dagelijks extreem vroeg opstaan om mijn afstudeer adres te bereiken...en laat thuis :boos:

Aan: Rechtbank Leeuwarden
Afdeling: Algemene zaken/Strafgriffie
Postbus 21035
8900 JA Leeuwarden
Telefoon (058) 234 18 93
Fax (058) 234 18 36

Afz.: mijn gegevens

Leeuwarden, 31-05-2013

Ons kenmerk: ------------
Rijbewijsnr: ------------

Betreft: Verzetschrift n.a.v. inhouding rijbewijs met zaaknummer <nummer, zie brief parket>

Edelachtbare,

Met verbazing mocht ik kennis nemen van het besluit tot inhouding van mijn rijbewijs voor de periode van twee maanden n.a.v. de vermeende snelheidsovertreding op 21-05-2013 met bovengenoemd kenmerk. Ik verzoek u op basis van onderstaande gronden deze inhouding in heroverweging te nemen. In elk ander geval verzoek ik u deze brief als klaagschrift in behandeling te nemen en mij op zo kortst mogelijke termijn uit te nodigen voor een hoorzitting alwaar ik onderstaande gronden voor dit verzetschrift mondeling kan toelichten.

Zoals ik telefonisch heb mogen vernemen van een medewerker van het callcenter CVOM welke ik gesproken heb op 30-05-2013 is de grond voor inhouding een vermeende snelheidsovertreding van 54 kilometer per uur. Volgens de geldende richtlijnen OM voor inhouding rijbewijs en verwijzend naar Artikel 164 WvW 1994 wordt inhouding slechts in die gevallen gedaan als de maximum snelheid met méér dan 69 kilometer per uur wordt overschreden. In dit vermeende geval is daar dus géén sprake. Ik zie dan ook geen grond voor inhouding voor de duur van 2 maand. Zelfs indien u zich beroept op Artikel 164 voor een snelheidsovertreding van méér dan 49 kilometer per uur tot 69 kilometer per uur zou daar in het slechtste geval een inhouding bij horen voor de duur van 2 maanden voorwaardelijk.

Op dit moment is inzage in het opgemaakt proces-verbaal niet mogelijk omdat mij deze nog niet beschikbaar gesteld is. Daarbij heb ik grote vraagtekens bij de tot constatering van de vermeende overtreding, deze zou gedaan zijn door middel van een laser controle. Echter reedt er op moment van vermeende constatering tenminste een tweetal andere motorrijders achter mij wat een dergelijke constatering onmogelijk maakt.

Als laatste vraag ik uw aandacht voor het sociale aspect van deze inhouding rijbewijs. Ik ben afstuderend student HBO Bedrijfskundige Informatica; met mijn afstudeeropdracht is het van groots belang dat ik regelmatig klanten bezoek van het bedrijf waar ik afstudeer welke verspreid zijn door het gehele land.

Het bovenstaande in acht genomen verzoek ik u de inhouding van mijn rijbewijs te heroverwegen. Ik verzoek u de inhouding van mijn rijbewijs te staken en deze gestaakt te houden, en mij per eerst volgende mogelijkheid het rijbewijs te laten afhalen of op te sturen naar mijn adres.
Dit omdat in vergelijkbare gevallen de rechterlijke uitspraak niet leidt tot twee maanden onvoorwaardelijke invordering van het rijbewijs. Tevens verzoek ik u, verwijzend naar de gebrekkige meting en waarneming verdere strafvervolging te staken.

In elk ander geval verzoek ik u deze brief aan te merken als klaagschrift en mij uit te nodigen voor een hoorzitting alwaar ik mijn motiveringen mondeling kan toe lichten.

In afwachting van u schriftelijk antwoord,

Met vriendlelijke groet,

<handtekening>
naam

svdongen
Master
 Bericht 

Dus is het geen verzetsschrift maar een klaagschrift (zie onderwerp). Kijk of het beleefder maar met drama kan. Denk ook aan de maatschappij, niet alleen jezelf.

just me
Master
 Bericht 
GSXR1000 schreef:
Op dit moment is inzage in het opgemaakt proces-verbaal niet mogelijk omdat mij deze nog niet beschikbaar gesteld is. Daarbij heb ik grote vraagtekens bij de tot constatering van de vermeende overtreding, deze zou gedaan zijn door middel van een laser controle. Echter reedt er op moment van vermeende constatering tenminste een tweetal andere motorrijders achter mij wat een dergelijke constatering onmogelijk maakt.

Hier ontbreekt volgens mij nog dat je van achteren bent gelaserd. Omdat er twee motorrijders achter je reden, was het dus niet mogelijk op de voorste motorrijder een meting te laten plaats vinden.

GSXR1000
Respect
 Bericht 
Aanpassingen gedaan aan de brief. De brief heb ik vanmiddag omstreeks 15:00 gefaxt.

vdheides
Eendagsvlieg
 Bericht 

Daarom rijdt ik geen elfstedentocht! Of een 60 km zone....waar mogen we nog tachtig dan?

GSXR1000
Respect
 Bericht 
Ik geloof dat een gedeelte van friesland en groningen is ontkomen aan de massale invoering van 60 zones. Maar dit was in een 80km/h gebied buitenbk.

Ik had beter mijn tragere motor kunnen pakken, maar die doet niet zoveel km op 1 tank :boos:

GSXR1000
Respect
 Bericht 
Gisteren akte ontvangen dat het klaagschrift is ontvangen op 3 juni.

Vandaag een brief ontvangen voor aanwezig te zijn bij behandeling klaagschrift.

Als ik het forum lees is het verstandig hier naar toe te gaan?

Aanhanger
Master
 Bericht 
Ja.

John24
Master
 Bericht 
GSXR1000 schreef:

Als ik het forum lees is het verstandig hier naar toe te gaan?

Correct

GSXR1000
Respect
 Bericht 
Helaas geen rbw terug vooraf aan de raadkamerzitting, dus morgen wordt ik verwacht.

Er wordt enkel naar de motivatie gekeken dat ik hem nodig heb en dus niet de boete?

Dus verhaal gewoon

"Rechter eist in vergelijkbare gevallen geen onvoorwaardelijke OBM"

En

"Nodig voor werk etc.."

Aanhanger
Master
 Bericht 
Ja.
In de wegenverkeerswet art 164 lid 6 lees je de context.
Wat je dus zegt is dat de OvJ volgens dat artikel had moeten besluiten tot teruggave. vanwege "de mogelijkheid dat aan de houder in geval van veroordeling door de rechter dan wel uitvaardiging van een strafbeschikking geen onvoorwaardelijke ontzegging van de bevoegdheid tot het besturen van motorrijtuigen zal worden opgelegd, dan wel geen onvoorwaardelijke ontzegging van langere duur dan de tijd gedurende welke de bewijzen zijn ingevorderd of ingehouden geweest."

Edit: in je verzetschrift had je dit al prima verwoord zie ik nu pas.

GSXR1000
Respect
 Bericht 
Ik zit nogal krap met tijd door middel van een belangrijke presentatie, ik hoop dat ik op tijd kan zijn ;(

Aanhanger
Master
 Bericht 
Het doet je zaak geen goed wanneer je daar niet op tijd bent.
Bel desnoods naar de griffie om te zeggen dat je opgehouden bent en of ze dit ter zitting door willen geven.
Tenslotte ben jij degene die om deze zitting gevraagd hebt, iedereen zit er voor jou.

GSXR1000
Respect
 Bericht 
Oke perfect.

GSXR1000
Respect
 Bericht 
Oke, ruim op tijd. Presentatie geslaagt. Klaagschrift gegrond.

Nu afwachten op een aangetekend poststuk. :thumb:

FS bedankt!

Heeft er iemand een indicatie hoelang dit ongeveer gaat duren?

just me
Master
 Bericht 
Ik heb gelukkig geen rijbewijs-terugstuur-tijd-indicatie-ervaring. Maar je weet nu hoe het is om zonder rijbewijs te zitten. Dus foei, niet weer doen :colaatje:

bert65
Master
 Bericht 
GSXR1000 schreef:
Presentatie geslaagt. Klaagschrift gegrond.

:thumb:

GSXR1000
Respect
 Bericht 
Ik kreeg van de rechter nog wel enkele vragen over de tot stand koming van de meting.

Er kwam al vrij snel ter sprake dat het gebeurt was tijdens de motor elfstedentocht, en dat ze een blauwe motorfiets hebben gelasert. Toen heb ik aangegeven dat ik na een tijdje gekeerd ben omdat ik vrienden kwijt was. En toen ben staandegehouden. Toen heb ik verhaal gedaan dat tijdens de elfstedentocht 4000 motorrijders mee hebben gedaan en dat een groot deel van de motorfietsen die op de nederlandse weg rijden blauw zijn. En dat het naar mijn inzicht goed mogelijk kunnen zijn dat het een andere rijder is geweest.

Daarbij het verhaal van de rijders om mij heen.

De rechter noemde toen vrij snel het kenteken van mijn motorfiets, en de vraag of dit mijn motorfiets was. Het geen wat ik wel moest bevestigen.

Ik weet bijna zeker dat ze enkel bij de staandehouden het kenteken hebben genoteerd, daarbij heeft mijn motorfiets meerdere kleuren. Tijdens het laseren hebben ze volgens mij geen kenteken genoteerd.
Afbeelding
Ter indicatie een plaatje van het internet van motorfiets die gelijk is aan die van mij.

Uiteindelijk gaf de rechter aan dat op dit gebied geen uitspraak kon doen en dat deze zitting voornamelijk voor de teruggaaf was.

Aanhanger
Master
 Bericht 
GSXR1000 schreef:
Heeft er iemand een indicatie hoelang dit ongeveer gaat duren?

Ik denk deze vrijdag per aangetekende post bezorgd.

GSXR1000
Respect
 Bericht 
Rbw is zojuist bezorgd. Nu eerst maar even rustig toeren :thumb:

just me
Master
 Bericht 
Binnen 2 dagen. Keurig!

GSXR1000
Respect
 Bericht 
Ja ben ik blij mee. Betreffende het wobben van gegevens, vanaf wanneer kan ik dat doen?

Pagina 1 van 2 [ 69 berichten ]