» Juridisch » Invordering rijbewijs en/of EMG   

Postingstijd interval gedetecteerd van 357.8 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 14 berichten ]
Rijbewijzer
Respect
 Bericht 

Beste allemaal,

Ben aan de beurt :x

Vorige week met de motor blijkbaar het gas iets te ver open getrokken op de snelweg, nu een 'Kennisgeving strafbaar feit en ontbieding verhoor' op de mat gehad.

Ik heb de meest recente topics even doorgespit, maar mijn categorie staat er volgens mij niet bij (57 te hard gecorrigeerd, feitcode VM060).

Kan iemand mij vertellen wat de richtlijnen hiervoor zijn?

In de brief staat dat mij dringend wordt verzocht contact op te nemen met het CJIB voor een telefonisch verhoor, uiteraard wil ik niets verklaren, is het dan toch handig om te bellen?

Verder ga ik er vanuit dat ik 2 maanden mag fietsen, kan ik deze 2 maanden zelf nog een beetje sturen (qua ingangsdatum)? Ik ben verder niet staande gehouden en ben dus nog in bezit van mijn roze pasje.

Verder heb ik gelukkig nooit iets met strafrecht te maken gehad, maar wil wel graag 'in verzet gaan', is het dan juist dat ik binnen 2 weken vanaf nu een verzetschrift in moet dienen en vervolgens de stukken opvragen via WOB, of moet dit via Strafrecht?

Hoe gaat het nu verder? Ik ga er vanuit dat ik wordt uitgenodigd op een OM-zitting, als ik geen bijzonderheden vind in de op te vragen stukken, is het dan verstandig om hier te proberen dealtje te maken?

Het zijn een boel vragen, maar ik hoop dat jullie mij er antwoord op kunnen geven (f)

Mvg

Feitelijk
Master
 Bericht 
Rijbewijzer schreef:

Kan iemand mij vertellen wat de richtlijnen hiervoor zijn?

750 euro + 2 maanden OBM
Rijbewijzer schreef:
kan ik deze 2 maanden zelf nog een beetje sturen (qua ingangsdatum)?

Voro het moment waarop de ontzegging ingaat moet je het op het parket inleveren. Als je tegen de strafbeschikking in verzet gaat mag je het tot de rechtszaak houden. als je daar ook tot een OBM wordt veroordeeld (wat niet hoeft omdat de rechter andere richtlijnen heeft) dan moet je hem 2 weken daarna inleveren.

De ontzegging gaat pas in nadat je het hebt ingeleverd.

Mattinus
Respect
 Bericht 

Rijbewijzer schreef:
nu een 'Kennisgeving strafbaar feit en ontbieding verhoor' op de mat gehad.

Ontbieding verhoor voor de rechter of voor de Ovj?

Rijbewijzer
Respect
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Voro het moment waarop de ontzegging ingaat moet je het op het parket inleveren.

Het liefst ben ik er zo snel mogelijk vanaf, is het mogelijk mijn rijbewijs over een week of twee al in te leveren en dat de 2 maanden OBM dan ingaan?

Als ik vandaag of morgen contact opneem met het CJIB dat ik de bestuurder was, en verder niets verklaar, krijg ik als ik het goed begrijp een uitnodiging bij de OvJ? Wordt mij daar pas medegedeeld dat ik mijn rijbewijs voor 2 maanden mag inleveren? Op wat voor termijn kan ik op de koffie bij de OvJ na mijn telefoontje aan het CJIB?

Ik weet dat ik fout ben geweest, wil er gewoon zo snel mogelijk vanaf. :fp:

Walker
Master
 Bericht 
Ontbieding verhoor OvJ: Je zocht toch nog vulling voor de kattebak?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Rijbewijzer schreef:

Het liefst ben ik er zo snel mogelijk vanaf, is het mogelijk mijn rijbewijs over een week of twee al in te leveren en dat de 2 maanden OBM dan ingaan?

Als je met het voorstel van de OvJ akkoord gaat zal het het snelst gaan

Maar als je naar de rechter stapt zit de kans erin dat je de OBM helemaal niet krijgt.

Rijbewijzer
Respect
 Bericht 

Feitelijk schreef:
zit de kans erin dat je de OBM helemaal niet krijgt.

Hmm.. verleidelijk.. Maar ik heb in principe mijn rijbewijs niet nodig, het is hooguit zeer onhandig om deze niet in bezit te hebben..

Natuurlijk zou ik het liefst mijn rijbewijs gewoon behouden, maar als een OBM dan noodzakelijk is, dan maar zo snel mogelijk.

Als er een grote kans is dat ik bij de rechter geen OBM krijg overweeg ik wel om deze stap te zetten.

Rijbewijzer
Respect
 Bericht 

Afgelopen week OM-zitting gehad (videozitting) en uiteindelijk € 800,- boete gekregen en geen OBM.

Bedankt iedereen die hier heeft reageert :colaatje:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Mooi, bedankt voor de feedback!

Rijbewijzer
Respect
 Bericht 

Heb nu de 'aanschrijving van strafbeschikking' binnen (O) en daarop staat het volgende;

Geconstateerd: 177 km/u
Gecorrigeerd: 177 km/u

Valt dit nou onder vormfouten o.i.d.?

Verder is het zo dat als ik vandaag betaal mijn recidive over 2 jaar afloopt als ik het goed heb begrepen?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Rijbewijzer schreef:

Valt dit nou onder vormfouten o.i.d.?

Wat staat er in het PV?

Flitsz
Nieuwkomer
 Bericht 

Ik heb bijna hetzelfde ook vm060 met soortgelijke snelheid op foto. Ben niet staande gehouden en heb mn rijbewijs nogsteeds in mijn bezit.

Wat kan ik het beste doen?
Ik heb wel een verklaring waarom.. maar dan is het natuurlijk nog niet geoorloofd om zo hard te rijden.

Verder 10 jaar niets noemenswaardigd met verkeersboetes o.i.d.

-Bellen en verklaring geven?
-Niets doen en wachten?
-Een hele lieve kennis opgeven (vrijwillig)

Doel: in ieder geval onder de rijontzegging uit komen.
Boete doet al genoeg pijn :(

Mvgr

Christafari
Master
 Bericht 
Open even een nieuw, eigen topic, dat houdt het overzichtelijker.

Flitsz
Nieuwkomer
 Bericht 

Ga ik doen

Pagina 1 van 1 [ 14 berichten ]