» Juridisch » Invordering rijbewijs en/of EMG Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Postingstijd interval gedetecteerd van 41.3 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 36 berichten ]
GerhardBerger
Nieuwkomer
 Bericht 

Best forum leden,

Ik ben hier nieuw en zou graag advies van jullie willen hebben om het volgende. Mijn rijbewijs is ingenomen doordat agenten een gemiddelde snelheidsmeting uitgevoerd hebben van 158km/h (153km/h na correctie) waar 100 km/h is toegestaan. Erg vervelend natuurlijk zeker gezien het feit dat ik al langer van 5 jaar geen bekeuring heb gehad. Overgins alleen boetes gehad onder de 15km/h en nog geen 5 stuks totaal. Ik heb echter na overleg met mijn collega sterke twijfels of de meting van de agenten goed is uitgevoerd en daardoor rechts geldig is.

Het zit zo. De agenten hebben mij stilstaand (in een file) gespot toen ik bij ze langs ree met de motor. Zij stonden in tegengestelde richting. Zij hebben de camera gedraaid en volgens mij een referentie punt gekozen (of bewijs dat ik daar langs ben gereden?) Volgens de agenten een lantaarnpaal. Nu staan er op dat punt meerdere lantaarnpalen, dat terzijde. Zij hebben hun wagen gekeerd en zijn op het punt dat zij gekozen hebben een meting gestart. In de tijd dat zij de auto keerde en de meting hebben gestart ben ik al een tijd onderweg en heb ik een afstand van zeg honderden meters opgebouwd.

Vervolgens heb ik mijn snelheid aangepast omdat ik in de verte een auto zag rijden en daar vervolgens een inhaal verbod geldt. Ik ben dus achter de auto gebleven en zag toen de auto van de agenten op mij inlopen. De agenten hebben toen op een afstand van circa 300 meter vanaf mij de meting gestopt. Volgens hun een totale afstand van ~2.5km.Volgens de agenten zou ik deze 300 meter cadeau hebben gehad. Nu wil ik graag wel eens met hun wiskunde leraar in gesprek want ik zit met het volgende.

Op het moment dat de agenten de meting starten is er een afstand van zeg 800 meter, op het moment dat de meting gestopt wordt is de afstand tussen mij en de agenten stukken kleiner geworden. Doordat de afstand verkleind is wordt het gemiddelde stukken hoger. Immers wordt er meer afstand afgelegd in dezelfde tijd.
Ik vergelijk het dat mijn collega om 13:00 uur te voet vertrekt naar punt B en daar 2 uur later aankomt. Nu vertrek ik 1,5 uur later en kom daar ook om 15:00 uur aan. Zijn gemiddelde snelheid is dan niet te vergelijken met die van mij. (extreem voorbeeld)

Volgens de agenten hebben zij 200km/h moeten rijden om mij “bij” te houden, dit terwijl zij de afstand niet gelijk hebben gehouden en alleen maar verkleind hebben. Ik vind op z’n zachts gezegd niet een goede meting. Het zegt alleen iets over de gemiddelde snelheid van de videowagen en niets over mijn snelheid. Alleen dat deze zeker niet sneller kan zijn geweest dan hun eigen gemiddelde snelheid.

Nadat de meting gestopt is hebben de agenten een stuk achter mij gereden. Echter heb ik mij netjes aan de snelheid gehouden en achter de voorgaande auto voort bewogen. Voor een parkeer terrein ben ik staande gehouden en werd mij vermeld dat mijn rijbewijs in gevorderd werd.
Ik heb me neutraal opgesteld en vroeg wat er aan de hand was. Zei dreigde direct met een “hufter-cursus” a 750-800 voor 3 dagen. Daar had ik totaal geen trek in zei ik. Dat was al snel van tafel en ik baalde enorm over het feit dat ik na correctie 3 km/h te hard heb gereden voor inname. Toen de agent vermelde dat het 2 maanden voor stond ben ik even uit mn stekker gegaan (niet tegen hun). Zei hebben mij nog gevraagd naar de top die ik heb gereden. Ik heb gedaan en gezegd mijn teller niet in de gaten te hebben gehouden en me vol op het verkeer geconcentreerd te hebben op dat moment. Dat vonden zei zeer goed, ook dat ik me zodra er er weer verkeer meedeed mij aan de snelheid hield.

Ik heb alleen een papier gekregen met invordering rijbewijs, verder niets. Volgens de agenten zou ik binnen 10 dagen bericht moeten krijgen. Ik lees echter dat er binnen 10 dagen een beslissing genomen moet worden. Niets over bericht geving.
Na het zien van de beelden heb ik een papier getekend. Ik weet niet wat voor papier. Ik was nogal in “shock” en zat me af te vragen hoe ik in hemelsnaam 2 maanden zonder rijbewijs bij mn werk moest komen. Mensen om me heen vragen of ik een moord heb gepleegd gezien de duur van de inname.

Hoe achten jullie de kans dat de meting überhaupt tot behandeling komt en eventueel de kans dat de boete teniet wordt gedaan vanwege niet juist uitgevoerde meting (in mijn optiek)? Ik vermoed weinig gezien ik dat papier heb getekend. Echter heb ik daar geen ervaring mee. Daarnaast is er nog het geval dat de agenten 200km/h hebben moeten rijden om me “bij” te houden. Met een Golf 2 diesel had het langer geduurd en had ik zeker onder de invorderingsgrens gekomen. Met een Bugatti Veyron als videowagen had het mogelijk nog anders uit kunnen pakken. Volgens de agenten konden ze ook de top van de videowagen gebruiken en moest ik al “blij” zijn met dit gemiddelde.

Ik begrijp dat de kans dat ik mijn rijbewijs snel terug krijg klein is ondanks er vermeld is dat ik mijn rijbewijs nodig heb (ziekenhuis vrouw, monitoringdienst werk). Nu lees ik veel over klaagschrift. Echter lees ik dan ook dat ik moet voorkomen en er dan mogelijk met een hogere boete eerder mijn rijbewijs terug krijg. Echter hoe gaat zoiets in zijn werk? Opdagen, mond houden en de rechter aanhoren? Ik hoop dat jullie daar iets over kunnen vertellen.

Ik heb in het verleden geen hoge boetes gehad en heb circa 14 jaar mijn rijbewijs. Ik hoor graag van jullie.

graspol
Master
 Bericht 
GerhardBerger schreef:
Zij hebben de camera gedraaid en volgens mij een referentie punt gekozen

Ze hebben de meting mogelijk gewoon toen al gestart en dat mag en kan.

GerhardBerger schreef:
Doordat de afstand verkleind is wordt het gemiddelde stukken hoger. Immers wordt er meer afstand afgelegd in dezelfde tijd.

Afhankelijk van het type meting dat gedaan is, is dat niet waar. De computer verrekent het verschil

GerhardBerger schreef:
Volgens de agenten hebben zij 200km/h moeten rijden om mij “bij” te houden

Bij te halen

GerhardBerger schreef:
Ik vind op z’n zachts gezegd niet een goede meting.

De computer bepaalt dat, en die weet heel goed of de meting wel of niet goed is (beter dan jij vermoedelijk)

GerhardBerger schreef:
Zei dreigde direct met een “hufter-cursus” a 750-800 voor 3 dagen.

Leuk dreigement, maar niet van toepassing bij enkel deze overtreding

GerhardBerger schreef:
en zat me af te vragen hoe ik in hemelsnaam 2 maanden zonder rijbewijs bij mn werk moest komen.

Dat klinkt hier bij elke inbeslagname, en het afgezaagde antwoord blijft dat je daar eerder aan moet denken

Bottom line: het zou kunnen dat de meting niet correct is gedaan, dat ze fouten hebben gemaakt, maar obv van jouw verhaal hierboven hoeft dat absoluut niet.

Verder: zoek dit forum even af op de term "klaagschrift" e.d. en je vindt alle antwoorden.
Klaagschrift schrijven heeft niks met je boete te maken, maar met het (in afwachting van) snel terugkrijgen nu van je rijbewijs, en gewoon zsm doen!
Succes verder met de afwikkeling

dabeetle
Master
 Bericht 
De snelheid die de agenten rijden maakt voor de meeting niet uit. Ze pikken het punt een starten de tijdmeting. Nadat ze gekeerd zijn, starten ze op dat zelfde punt de afstand meting.

Als ze de meting stoppen hebben ze een afstand die jij minimaal afgelegd hebt, en de tijd die jij daar over hebt gedaan.
Die 300 meter cadeau klopt ook.

Eigenlijk hadden ze weer een punt moeten kiezen waar jij reed. Daar de tijd stoppen en als ze er zelf langs reden de afstand. Maar, bij het stoppen van de tijdmeting hebben ze de afstand ook gestopt en is de meting gebaseerd op ongeveer 300 meter minder in de zelfde tijd (is iets lagere gemiddelde snelheid) . Omdat dit in jou voordeel is, doet het niks af aan de uitkomst van de meting.

Niks mis met deze manier van meten. Onderlinge afstand maakt op deze manier ook niet uit.

Met deze manier van meten maakt het type auto ook niks uit. Enige vereiste is dat ze je wel een keer weer moeten naderen natuurlijk om het punt te bepalen waar de tijd gestopt wordt.

GerhardBerger
Nieuwkomer
 Bericht 

Duidelijk heren/dames, dank voor jullie vlotte reacties!

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
GerhardBerger schreef:
Zei hebben mij nog gevraagd naar de top die ik heb gereden. Ik heb gedaan en gezegd mijn teller niet in de gaten te hebben gehouden en me vol op het verkeer geconcentreerd te hebben op dat moment. Dat vonden zei zeer goed,
Dat zullen ze zeker goed vinden want je hebt min of meer verklaard dat je je niet bewust was van je snelheid. Daarmee maak jet het de OvJ nog wat makkelijker.

TMFKAV
Master
 Bericht 
GerhardBerger schreef:
Het zit zo. De agenten hebben mij stilstaand (in een file) gespot toen ik bij ze langs ree met de motor. Zij stonden in tegengestelde richting. Zij hebben de camera gedraaid en volgens mij een referentie punt gekozen (of bewijs dat ik daar langs ben gereden?) Volgens de agenten een lantaarnpaal. Nu staan er op dat punt meerdere lantaarnpalen, dat terzijde. Zij hebben hun wagen gekeerd en zijn op het punt dat zij gekozen hebben een meting gestart. In de tijd dat zij de auto keerde en de meting hebben gestart ben ik al een tijd onderweg en heb ik een afstand van zeg honderden meters opgebouwd.

Als dit juist is, klopt er m.i. geen "reedt" van de meting ..........

bert65
Master
 Bericht 
Het is maar hoe je het omschrijft. De uitleg van Dabeetle zit, volgens mij, aardig in de buurt. Ze kozen een vast punt, startten daar, toen TS daar langs kwam, een tijdmeting. Toen ze zelf dat punt passeerden werd de afstandmeting gestart.
Bij een ander vast punt werd, toen TS voorbij reed, de tijdmeting gestopt en toen oom agent voorbij dat punt reed, werd de afstandmeting gestopt (als het goed is). Als ze de afstandmeting eerder stopten, heb je inderdaad wat cadeau gehad.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Als ze op dat moment zelf nog moesten keren, klopt het niet.

Bij volgen werkt het wel, maar in dit geval m.i. niet ........ tijds- en afstandmeting dienen gelijktijdig te starten !!

:kniktja:

(anders is er geen snelheid te bepalen)

graspol
Master
 Bericht 
TMFKAV schreef:
Bij volgen werkt het wel, maar in dit geval m.i. niet ........ tijds- en afstandmeting dienen gelijktijdig te starten !!

Volgens mij niet. En vanaf het startpunt van de afstandsmeting gaat het pas tellen, het makt niet uit of de agenten vóór de afstandsmeting donuts hebben gedraaid of 10x een rotonde, dat doet aan de meting niet af.

Alleen bij een "jump" meting start tijd + afstand gelijktijdig, maar anders zou ik niet wetenw aarom dat moet.
Wanneer TS een bepaalt punt passeert en er dan tijd gestart wordt, is voor zijn snelheid bepalend.
En zolang de afstandsmeting op datzelfde punt gestart wordt gaat de eindmeting gewoon kloppen. Wat er vóór de afstandsmeting-start gebeurt heeft geen enkele invloed op de uitkomst.

Wat dabeetle beschrijft klopt volgens mij, en als ik met mijn leken-natuurkunde-wiskunde verstand bedenk krijg je daar gewoon een correcte meting uit

Feitelijk
Master
 Bericht 
TMFKAV schreef:
tijds- en afstandmeting dienen gelijktijdig te starten !!

Tuurlijk niet. Kijk eens goed naar de tijd en afstand hier.
Link

dabeetle
Master
 Bericht 
TMFKAV schreef:
Als ze op dat moment zelf nog moesten keren, klopt het niet.

:kniktja:

(anders is er geen snelheid te bepalen)

Nee hoor, je kan de tijdmeting starten wanneer je wil. Zolang je de afstandmeting maar start/stopt op hetzelfde punt als de tijdsmeting... Dan heb je de tijd die een ander heeft gedaan over die afstand. Geen gezeik met gelijkblijvende onderlinge afstand meer...

Dat gelijktijdig starten/stoppen is wat ze bij wegmisbruikers meestal doen. Als je dat doet, doe je een meting op jezelf, en niet op het "doelwit". Dan kom je dus wel in de situatie dat de agent en het doelwit identiek moeten rijden met gelijke tussenafstand. Veel situaties gezien waarbij de beelden van WMB voldoende zouden moeten zijn om de meting onderuit te halen.

In geval van TS was de enige juiste verklaring geweest bij staandehouding: "Weten jullie zeker dat jullie mij moesten hebben? Ik werd net ingehaald alsof ik stilstond door een vrijwel identiek voertuig. Jullie geven zelf al aan niet constant zicht gehad te hebben op diegene"

GerhardBerger
Nieuwkomer
 Bericht 

Inmiddels het volgende gehad

- Na telefoon met advocaat het CVOM gebeld. Beslissing was al genomen.
- Klaagschrift opgesteld en door werkgever laten ondertekenen en verstuurd.
- Brief over invordering (2 maanden) binnen gehad
- Brief wanneer ik moet voorkomen binnen gehad
- Aangetekende brief gehad met mijn rijbewijs :respect: . Staat wel in vermeld dat OvJ de resterende tijd voor inname alsnog kan opleggen.

Het is nu afwachten op het telehoren. Heeft iemand dit al eens ervaren? Ik lees dat dit een soort van video conferentie is. Wat kan ik verwachten? Worden er vragen gesteld?

Het opvragen van de beelden wordt nogal lastig (gemaakt). Dit zou volgens de advocaat alleen kunnen via een advocaat :-? en dan zou er een dossier gemaakt moeten worden. Wil ik deze weg volgen? Nee, volgende keer direct beelden opnemen met de telefoon al zit ik totaal niet te wachten op een volgende keer :nothanks: . Ik heb mn les wel geleerd. Hoe doodnormaal een rijbewijs hebben is hoe verschrikkelijk het is om er eentje niet te hebben.

Allen dank voor jullie reacties om het traject duidelijk te maken.

Pietert
Master
 Bericht 
GerhardBerger schreef:
telehoren

Als dit niet verplicht is: niet doen. Je kan jezelf alleen maar meer in een hoek lullen. De OvJ wil een verklaring van jou hebben, zodat ze in de rechtszaal makkelijk jouw verklaring kunnen gebruiken als een bekentenis.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Als dit niet verplicht is: niet doen.

Of je moet sterk in je schoenen staan en enkel het voorstel aan willen horen, zonder inhoudelijk op de zaak in te gaan.

Als je bereid bent het voorstel aan te nemen, is het de kortste route naar een afgehandelde zaak. Met als voordeel dat de recidive-termijn niet nog eens over een paar jaar gaat lopen, als de zaak eindelijk voor de rechter is geweest in de rechtSzaal.

Pietert
Master
 Bericht 
TMFKAV schreef:
rechtSzaal

Hm?

Pita
Master
 Bericht 

Kromzaal !

TMFKAV
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Hm?

Je hebt er snel een S tussen rechtzaal gezet ?

Pietert
Master
 Bericht 
TMFKAV schreef:
snel een S tussen rechtzaal gezet?

Misschien O:)

TMFKAV
Master
 Bericht 
Niet misschien, 100 % :kniktja:

GerhardBerger
Nieuwkomer
 Bericht 

Pietert schreef:
Als dit niet verplicht is: niet doen. Je kan jezelf alleen maar meer in een hoek lullen. De OvJ wil een verklaring van jou hebben, zodat ze in de rechtszaal makkelijk jouw verklaring kunnen gebruiken als een bekentenis.

Het is "verplicht", als ik niet kom opdagen wordt ik voor de kantonrechter gedagvaard.

De OvJ zal een strafbeschikking aan mij uitvaardigen en wil mij daar over horen. Indien ik voldoe aan de opgelegde sancties van de strafbeschikking hoef ik niet voor de rechter te verschijnen.

Pita
Master
 Bericht 

Het is niet verplicht en de kantonrechter zal je waarschijnlijk een zelfde of lichtere straf opleggen als de voorgestelde sancties van de strafbeschikking.

GerhardBerger
Nieuwkomer
 Bericht 

Ok, jullie/je zegt dus niet gaan? Krijg ik dan geen problemen?

Ik weet op het moment de straf niet. De OvJ houdt de mogelijkheid om mijn rijbewijs in te houden terwijl deze wel teruggegeven is op de uitleg van mijn klaag schrift. Waarom zou de OvJ daar nu wel gehoor aan geven en bij de hoorzitting niet? Ik ben er niet mee bekend vandaar mijn vragen.

GerhardBerger
Nieuwkomer
 Bericht 

Zoals ik het nu zie bepaalt de OvJ de straf, legt deze voor aan de rechter en deze zal dan akkoord geven?
Moet ik dan 2x voorkomen?

TMFKAV
Master
 Bericht 
GerhardBerger schreef:
terwijl deze wel teruggegeven is op de uitleg van mijn klaag schrift

Over het algemeen zal de kantonrechter dan hooguit een voorwaardelijke rijontzegging opleggen, anders had je het rijbewijs in eerste instantie ook niet teruggekregen.

GerhardBerger
Nieuwkomer
 Bericht 

TMFKAV schreef:
Over het algemeen zal de kantonrechter dan hooguit een voorwaardelijke rijontzegging opleggen, anders had je het rijbewijs in eerste instantie ook niet teruggekregen.

Voorwaardelijke rijontzegging en dan een hogere geld boete voor de resterende dagen/maanden waarbij mijn rijbewijs ingenomen zou worden?

TMFKAV
Master
 Bericht 
GerhardBerger schreef:
Voorwaardelijke rijontzegging en dan een hogere geld boete voor de resterende dagen/maanden waarbij mijn rijbewijs ingenomen zou worden?

Dat zou dubbel straffen zijn .......

GerhardBerger
Nieuwkomer
 Bericht 

Ok, voorwaardelijke rijontzegging van 2 maanden gedurende 3 jaar vermoed ik dan. Dan nog de bon voor de overtreding. Wordt er dan niets extra gerekend voor de dagen dat ik eerder mijn rijbewijs heb? Ik dacht zoiets hier te hebben gelezen.

Ik lees in een oud bericht (2004) betreft de voorwaardelijke straf:
juridisch/voorwaardelijk-straf-hoe-zit-dat-nu-t11481.html
dat dit alleen geld voor hetzelfde feit (te hard rijden in mijn geval/+50km.h buiten bebouwde kom) is dat nog steeds zo?

Als ik wel ga heb ik dus mogelijk "voordeel" dat de recidive (proeftijd?) eerder ingaat in plaats van dat het na de uitspraak van de rechter gaat lopen. Des te eerder de beter, wat mij betreft.

Ik zie alleen nog niet in waarom ik niet naar de telehoren zou moeten gaan. De overtreding is behandeld door de agenten en voorgelegd als 53km/h te hard en ik zou niets meer aan kunnen vullen aan het klaag schrift wat ik heb verstuurd. Heeft iemand een slechte ervaring hiermee gehad? Ik lees veel "niet gaan"....

TMFKAV
Master
 Bericht 
OvJ kan geen voorwaardelijke straf opleggen en die zal dus, voor het afkopen, een hoger bedrag voorstellen ......

DidbeZ
Master
 Bericht 
Je kan het toch aanhoren en daar alsnog besluiten (bijvoorbeeld wanneer de OVJ weer aan je rbw wil gaan trekken) het voorstel niet te accepteren en voor te laten komen? Als het voorstel goed genoeg is (alleen geldboete) kan je hem ook accepteren en scheelt het weer een hoop gedoe en onzekerheid. En al zou de rechter een lager bedrag vragen dan scheelt dat vast geen honderden euro's.

GerhardBerger
Nieuwkomer
 Bericht 

Nog even wat vragen voordat ik langs mag komen.

Als ik tijdens het "telehoren" het niet eens ben met de voorgestelde boete / straf, hoe kan ik deze dan niet accepteren? Moet ik iets (niet) ondertekenen? Hoe gaat zoiets in zijn werk?

Wat zou volgens jullie ervaring een juist bedrag zijn? Ik lees dat buiten de bebouwde kom van 50-54km/h ~730,- is.
zie hier http://www.advocaat-verkeersstrafrecht. ... ouwde-kom/
+ de 1,5 maand waarbij ik eerder mijn rijbewijs terug heb gekregen. Zeg 150,-(?) per maand (225,-) erbij = 955,-. (pff wat een geld).

Zijn er nog do's en don't voor het telehoren?

Ik wil het aanhoren en indien het acceptabel is aannemen. Echter zou ik dan wel willen weten wat acceptabel is. Mocht de boete / eis te hoog worden kan ik het altijd niet accepteren zoals DidbeZ aangeeft.

Feitelijk
Master
 Bericht 
GerhardBerger schreef:
+ de 1,5 maand waarbij ik eerder mijn rijbewijs terug heb gekregen. Zeg 150,-(?) per maand (225,-) erbij = 955,-. (pff wat een geld).

Daar zou ik niet van uitgaan. 730 zal het wel worden.

Die inhouding is iets wat niet doorgaat als je het voor laat komen. De rechter heeft andere richtlijnen dan wat het OM zelf heeft verzonnen.

GerhardBerger
Nieuwkomer
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Daar zou ik niet van uitgaan. 730 zal het wel worden.

En €730,- + €9,- administratiekosten is het geworden + de 12 dagen dat mijn RBW al ingenomen was. De OvJ vond het niet nodig om aan mn RBW te trekken (gelukkig!).

Het was overigens geen telehoren, ondanks dat dit wel in de brief vermeld stond. Het was enkel de griffier, OvJ en ik.
Er werd onder andere gevraagd/gemeld;
- dat de zitting met advocaat mogelijk was en dat ik daarvan op de hoogte was.
- waarom ik te hard ree (bij aanhouding geen verklaring gegeven, mede doordat er nog wel eens wat anders opgeschreven kan worden door de agenten en dit tegen je gebruikt kan worden).
- hoe ik de tijd zonder RBW ervaren heb (een ramp!)
- hoe mijn baas dit vond
- wat mijn inkomen was (????) vraag me af waarom dit gevraagd werd.
- plaats waar ik werk
- klaagschrift werd behandeld
- welke leer ik er uit getrokken heb.

Ondanks dat er geen verkeer was ten tijde van de overtreding vertelde de OvJ mij dat het natuurlijk ook om mijn eigen veiligheid gaat.

Verder kreeg ik de mogelijkheid om de boete in delen te betalen en de strafbeschikking te accepteren of te weigeren. Zelf had ik nog extra geld boven op de €730,- verwacht omdat ik mijn RBW eerder terug heb gekregen. Aangezien dit niet opgelegd werd heb ik het geaccepteerd.
Ik kreeg ook nog de mogelijkheid om de tekst van de griffier te lezen / in te zien. Ik vond dit niet nodig en heb dit niet gedaan.

Na circa 20 min stond ik met de strafbeschikking weer voor het gebouw. Het was in Utrecht (vrouwe justitiaplein). Redelijk wat file gehad onderweg (1 uur extra reistijd genomen) en eenmaal bij Utrecht veel oponthoud gehad door de stoplichten daar (stroomt echt niet door). Uiteindelijk parkeerplek gevonden en m'n weg naar het gebouw gevonden. Ik werd zelfs nog gefouilleerd. Dat allemaal voor een verkeersovertreding...

Ben blij dat het allemaal afgelopen is en dat dit forum er is. Ik heb zo toch veel informatie gekregen en heb me goed voor kunnen bereiden. Mijn dank daarvoor aan jullie!
Ik hoop dat de inhoud voor andere mensen een idee geeft wat er bij komt kijken.

Nu weer wachten op de zomer en dan maar naar het circuit om me uit te leven :wink:

Feitelijk
Master
 Bericht 
GerhardBerger schreef:
Zelf had ik nog extra geld boven op de €730,- verwacht omdat ik mijn RBW eerder terug heb gekregen. Aangezien dit niet opgelegd werd heb ik het geaccepteerd.

Zo spelen ze dat ja.

GerhardBerger schreef:
Ik werd zelfs nog gefouilleerd. Dat allemaal voor een verkeersovertreding...

Dat word je ook als je een geboorteakte komt laten legaliseren :lol:

TMFKAV
Master
 Bericht 
GerhardBerger schreef:
Ik werd zelfs nog gefouilleerd.

Hahahaha, moet je alle metalen spullen maar in het bakje doen en niet iets in je zak laten zitten O:)

Pietert
Master
 Bericht 
GerhardBerger schreef:
- waarom ik te hard ree

Ik heb niet te hard gereden. Er moet sprake zijn van een verkeerde waarneming.

makila
Master
 Bericht 

GerhardBerger schreef:
De OvJ vond het niet nodig om aan mn RBW te trekken (gelukkig!).
Uw rijbewijs kan de OvJ worst wezen. ;) Uw geld willen ze zien hé, want dat spijst hun kas. O:)

Pagina 1 van 1 [ 36 berichten ]