» Juridisch » Invordering rijbewijs en/of EMG Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Postingstijd interval gedetecteerd van 75.6 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 34 berichten ]
Rob S.
Nieuwkomer
 Bericht 

Hallo,

Vandaag kreeg ik een mooie brief dat ik moet gaan deelnamen aan de EMG cursus.

Ik ben een aantal weken geleden aangehouden omdat ik te hard reed en een auto had ingehaald over een doorgetrokken streep. Mijn snelheid konden ze niet meten dus daar kreeg ik geen boete voor, wel 230 euro voor het inhalen over een doorgetrokken streep.

Nu krijg ik opeens uit het niets een brief binnen dat ze me ook hebben aangemeld voor de EMG cursus ivm de volgende punten:

- u reed met een hogere snelheid dan ter plaatste was toegestaan en dan het overige verkeer (kan kloppen maar kunnen ze niet bewijzen, ik heb ook direct aangegeven dat ik imo helemaal niet te hard reed)
- u reed met hoge toeren (hoe ze hierbij komen is mij een raadsel, ze zaten wel minimaal 500 meter achter mij de gehele rit)
- u hield geen rekening met het feit dat het wegdek zeer nat was en dat het regende (het regende niet en het wegdek was niet nat, pas nadat ik staande was gehouden begon het een heel klein beetje te regenen)
- u reed op korte volgafstand van uw voorligger (echt totale onzin, de enige die voor me reed heb ik over de doorgetrokken streep ingehaald. ze hebben hier ook totaal niks over gezegd toen ze me staande hielden)
- u reed met hoge snelheid over meerdere rotondes (er was maar 1 rotonde)
- u overschreed meerdere malen een doorgetrokken streep (ik heb maar 1 enkele keer ingehaald over een doorgetrokken streep en dit heb ik ook netjes toegegeven, nooit hebben ze me gezegd dat ik over meerdere doorgetrokken strepen heb ingehaald)
- u gaf meerdere malen geen richting aan bij het wisselen van rijstrook en bij het verlaten van rotondes (ik heb idd geen richting aangegeven toen ik de auto passeerde over de doorgetrokken streep, maar ook hier weer, toen ik staande werd gehouden hebben ze hier totaal niks over gezegd)

Ik begrijp dat het mijn woord tegen dat van de politie is maar ik vind het abnormaal dat ze over een aantal punten gewoon liegen. Ik zou graag bezwaarschrift willen aantekenen ook al heeft het zeer waarschijnlijk geen zin. Mocht ik nu echt al deze fouten hebben begaan dan hoorde je mij niet klagen en had ik zonder gezeur die EMG cursus gevolgd, maar het enige wat ik nu fout heb gedaan is over een doorgetrokken streep inhalen en wellicht iets te hard rijden buiten de bebouwde kom (LANG geen 50kmu te hard).

Ik hoor graag van de mensen met ervaring of het zin kan hebben om een bezwaarschrift te maken. Bvd!

Feitelijk
Master
 Bericht 
Rob S. schreef:
maar het enige wat ik nu fout heb gedaan is over een doorgetrokken streep inhalen en wellicht iets te hard rijden buiten de bebouwde kom

En dat is al genoeg voor die cursus.

Welke dashcam heb je?

Christafari
Master
 Bericht 
Rob S. schreef:
dat ik moet gaan deelnamen

Da's mooi, dat is verleden tijd :wink:

Rob S. schreef:
ik vind het abnormaal dat ze over een aantal punten gewoon liegen

Die zijn er bij ja.

Rob S. schreef:
Ik zou graag bezwaarschrift willen aantekenen ook al heeft het zeer waarschijnlijk geen zin

Jouw woord tegen dat van de agenten is niet veel waard, dat kun je vergeten. Heb je dashcambeelden of getuigen? Ik denk (maar er zijn hier mensen die dat beter kunnen vertellen) dat je op sommige punten die als onderbouwing voor de EMG zijn aangegeven kunt opvragen hoe dat geconstateerd is. Bijvoorbeeld de hoge toeren, hoe hebben zij dat vastgesteld?

Succes ermee, het is vechten tegen de bierkaai maar als het echt zo is gegaan zoals je zegt kun je ze in ieder geval aan het werk zetten.

Rob S.
Nieuwkomer
 Bericht 

Feitelijk schreef:
En dat is al genoeg voor die cursus.

Welke dashcam heb je?

Ze moeten toch kunnen bewijzen dat ik veel te hard reed? Ik reed wellicht 10-15km te hard, dat is toch niet zo extreem dat ze me daarvoor in aanmerking kunnen laten komen voor een EMG cursus?

Helaas geen dashcam, dus ik begrijp dat het heel lastig is.

(de quote functie werkt blijkbaar niet dus dan maar even zo);
''Jouw woord tegen dat van de agenten is niet veel waard, dat kun je vergeten. Heb je dashcambeelden of getuigen? Ik denk (maar er zijn hier mensen die dat beter kunnen vertellen) dat je op sommige punten die als onderbouwing voor de EMG zijn aangegeven kunt opvragen hoe dat geconstateerd is. Bijvoorbeeld de hoge toeren, hoe hebben zij dat vastgesteld?

Succes ermee, het is vechten tegen de bierkaai maar als het echt zo is gegaan zoals je zegt kun je ze in ieder geval aan het werk zetten.''

Ze kunnen totaal niet aantonen dat ik met hoge toeren reed, hoe wil je dat in godsnaam doen als je niet in de auto zit en minimaal op 500 meter afstand rijd :lol: Ook weet ik 100% zeker dat het niet regende en de weg niet nat was ten tijde van de rit, maarja, weer hun woord tegen het mijne.

Ik heb echt het idee dat het een beetje afgunst is omdat een jongere jongen in een BMW E92 M3 reed. Ze stelden ook een aantal vragen hoe ik aan die auto kwam, wat voor werk ik deed dat ik zoiets kon betalen etc. Heb maar wijselijk mijn mond gehouden.

Christafari
Master
 Bericht 
Rob S. schreef:
Ze moeten toch kunnen bewijzen dat ik veel te hard reed

:schudnee: dat zij het geconstateerd hebben is al voldoende. Of dit terecht is of niet doet niet ter zake. Dat moet jij dan bewijzen.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Rob S. schreef:
Ze moeten toch kunnen bewijzen dat ik veel te hard reed?

Ja en het bewijs is de waarneming van de agenten.
ALs je 50km/h te snel bibeko gereden zou hebben dan kwam je direct in aanmerking voor die cursus.
Nu heb je meerdere gedragingen in 1 rit gedaan die op het EMG-lijstje staan. En dan krijg je hem ook.

Rob S.
Nieuwkomer
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Ja en het bewijs is de waarneming van de agenten.
ALs je 50km/h te snel bibeko gereden zou hebben dan kwam je direct in aanmerking voor die cursus.
Nu heb je meerdere gedragingen in 1 rit gedaan die op het EMG-lijstje staan. En dan krijg je hem ook.

Je zal wel gelijk hebben. Toch vind ik het onzin en ga ik bezwaarschrift aantekenen al is het puur om hun wat extra werk te geven. Ik was echt verre van een gevaar op de weg, maargoed.

Christafari
Master
 Bericht 
Rob S. schreef:
Ik heb echt het idee dat het een beetje afgunst is omdat een jongere jongen in een BMW E92 M3 reed

Ja, had dat ff gezegd dan was je hier ook niet geholpen :lol:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Rob S. schreef:
Heb maar wijselijk mijn mond gehouden.

Waarom?

Oldskool
Die hard
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Waarom?

Hierom? :wink:

Rob S.
Nieuwkomer
 Bericht 

Christafari schreef:
Ja, had dat ff gezegd dan was je hier ook niet geholpen :lol:

Dat lijkt me sterk ;) Tuurlijk rij ik wel eens veel te hard in zo'n auto (waar en als het ook echt kan zonder anderen in gevaar te brengen) en als de politie nu gelijk had en niks had gelogen was ik de laatste die deze vraag op een forum kwam stellen. Ik heb echt geen gevaarlijke capriolen uitgehaald maar deze 2 agenten vinden het blijkbaar wel leuk om een beetje te treiteren.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Verstandig, beetje wijs doen tegen agenten die het EMG formulier al in de achterzak hebben zitten. :lol:

RRL
Master
 Bericht 
Huh, is rijden met te hoge toeren een van de factoren die een EMG op kan leveren?

Rob S.
Nieuwkomer
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Verstandig, beetje wijs doen tegen agenten die het EMG formulier al in de achterzak hebben zitten. :lol:

Ik denk dat ik je niet begrijp. Ik ben toch niet verplicht tot antwoorden op prive vragen? Zeker niet als ik het idee krijg dat ze denken dat ik een crimineel ben. Ik weet niet hoe vaak ik al ben aangehouden puur omdat ik in een opvallende auto rijd, daar word je af en toe ook behoorlijk moe van. Pure afgunst is het vaak. Daarbij heb ik ook heel normaal gedaan en echt niet ''wijs'' gedaan. Ik denk dat je mij verkeerd hebt begrepen....

Feitelijk
Master
 Bericht 
Rob S. schreef:
Ik denk dat ik je niet begrijp. Ik ben toch niet verplicht tot antwoorden op prive vragen?

Klopt, beter om die mensen tegen je in het harnas te jagen. Je kan toch gewoon zeggen dat je het niet met drugsverkoop verdiend hebt?

Rob S. schreef:
Ik weet niet hoe vaak ik al ben aangehouden puur omdat ik in een opvallende auto rijd

Heb je ook een "kleurtje", want ik ben in 12 jaar nog niet staande gehouden met een opvallende auto.

RRL schreef:
Huh, is rijden met te hoge toeren een van de factoren die een EMG op kan leveren?

Nee, dat is er eentje voor een onderzoek. EMG is bijlage 1 A III rijgedrag.

Christafari
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Heb je ook een "kleurtje", want ik ben in 12 jaar nog niet staande gehouden met een opvallende auto

Je hebt dan ook niet bepaald een negerauto :lol:

Rob S. schreef:
Pure afgunst is het vaak

Ja, ik weet niet. In sommige gevallen misschien wel maar af en toe zie ik rifaapjes in auto's rijden waarvan ik me oprecht afvraag hoe ze dat überhaupt kunnen betalen. Wel lastig dat iemand die wellicht wel gewoon hard werkt dat steeds moet 'bewijzen'.

Rob S.
Nieuwkomer
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Rob S. schreef: Ik denk dat ik je niet begrijp. Ik ben toch niet verplicht tot antwoorden op prive vragen?
Klopt, beter om die mensen tegen je in het harnas te jagen. Je kan toch gewoon zeggen dat je het niet met drugsverkoop verdiend hebt?

Dat heb ik al vaker aangegeven. Er is hier in de buurt een soort van ''patser aanpak'' geweest waar ik ook aan heb mee moeten doen alsmede heel veel andere mensen die in mooie autos rijden en hard werken voor hun centjes. Op een gegeven moment is het goed geweest......

Feitelijk schreef:
Rob S. schreef: Ik weet niet hoe vaak ik al ben aangehouden puur omdat ik in een opvallende auto rijd
Heb je ook een "kleurtje", want ik ben in 12 jaar nog niet staande gehouden met een opvallende auto.

Nee, ik ben een oer hollandse blonde jongen met blauwe ogen en een bril :lol:

RRL schreef: Huh, is rijden met te hoge toeren een van de factoren die een EMG op kan leveren?
Nee, dat is er eentje voor een onderzoek. EMG is bijlage 1 A III rijgedrag. [/quote]

Waarom vermelden ze dan toch dit soort zaken in de brief als reden voor een EMG? Dat snap ik niet.

Mijn excuses ik heb de quote functie nog niet helemaal onder controle blijkbaar :wink:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Rob S. schreef:
Nee, ik ben een oer hollandse blonde jongen met blauwe ogen en een bril :lol:

Een bril? Pah! Jij patser!

Rob S. schreef:
Waarom vermelden ze dan toch dit soort zaken in de brief als reden voor een EMG? Dat snap ik niet.

Ze omschrijven zoveel mogelijk omstandigheden. Om je erbij te lappen natuurlijk.

Rob S. schreef:
Mijn excuses ik heb de quote functie nog niet helemaal onder controle blijkbaar :wink:

Selecteren wat je wilt quoten en dan op het quote knopje van die post drukken.

Rob S.
Nieuwkomer
 Bericht 

Christafari schreef:
Je hebt dan ook niet bepaald een negerauto :lol:

Hey hey, een E92 M3 is geen negerauto hoor. Hij is volledig standaard qua uiterlijk, niet getuned of gepimpt :lol:

Christafari schreef:
Ja, ik weet niet. In sommige gevallen misschien wel maar af en toe zie ik rifaapjes in auto's rijden waarvan ik me oprecht afvraag hoe ze dat überhaupt kunnen betalen. Wel lastig dat iemand die wellicht wel gewoon hard werkt dat steeds moet 'bewijzen'.

Daar zit zeker wat in. Maar ik mag hopen dat de meeste van dit soort gastjes wel bekend zijn bij de politie en dan vind ik het prima dat ze worden aangehouden en vervolgens zulke vragen krijgen. De enige overtredingen die ik ooit heb gemaakt zijn verkeersovertredingen, en dan word je het na een aantal keer wel moe dat je steeds als een crimineel word aangekeken/behandeld.

Feitelijk schreef:
Ze omschrijven zoveel mogelijk omstandigheden. Om je erbij te lappen natuurlijk.

Dat is wel duidelijk ja. Nouja, er zit niks anders op dan de kosten a +-1100 euro aftikken en naar een (zoals ik het hier soms lees) nutteloze EMG cursus gaan.

Feitelijk schreef:
Selecteren wat je wilt quoten en dan op het quote knopje van die post drukken.

Dank u :thumb:

Wesje
Pro
 Bericht 

Rob S. schreef:
u reed met hoge toeren

Die vind ik wel frapant. Als ik er voor kies om 50km/h te rijden in de eerste versnelling met 7000 toeren dan doe ik dat. Daar staat niets over in de wet.
Dan zou ik die constatering elke keer op de snelweg moeten krijgen in mijn Rallye, daarmee draai ik namelijk al 4500 toeren bij 120km/h in zijn 5.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Wesje schreef:
Die vind ik wel frapant. Als ik er voor kies om 50km/h te rijden in de eerste versnelling met 7000 toeren dan doe ik dat.

Da's vrij onverstandig want dan kan er geschreven worden voor onnodig geluid maken en die is 370€

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Wesje schreef:
Als ik er voor kies om 50km/h te rijden in de eerste versnelling met 7000 toeren dan doe ik dat. Daar staat niets over in de wet.

Ik denk aan R522.

522 als bestuurder van een motorvoertuig of als bromfietser c.q. snorfietser onnodig geluid veroorzaken.

Close Encounter
Master
 Bericht 
Rob S. schreef:
Er is hier in de buurt een soort van ''patser aanpak'' geweest

Die aanpak.. die is er nog steeds....

Terencew47
Respect
 Bericht 
Wat een waardeloze gang van zaken vanuit het CBR. Dat de politiek nog niet de bevoegdheden van die club heeft ingetrokken snap ik niet.

zandbak
Master
 Bericht 
We hebben ook waardeloze politici, dus in dat licht is het weer normaal.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Tuurlijk joh. Het Nieuwe Rijden staat in de wet. Wist je dat niet 8)

zadkine
Master
 Bericht 
Rob S. schreef:
Ook weet ik 100% zeker dat het niet regende en de weg niet nat was ten tijde van de rit, maarja, weer hun woord tegen het mijne.

Opvragen bij KNMI....en 1 bewezen leugen stelt de rest van hun betoog ook in een slecht daglicht.

Kwibus
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Tuurlijk joh. Het Nieuwe Rijden staat in de wet. Wist je dat niet 8)
Volgens het CBR examen wel ja. U trekt hard op bij een stoplicht, mag dat? En dan is Nee het juiste antwoord. En meer van dat soort milieuvragen :fp:

zadkine
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Volgens het CBR examen wel ja. U trekt hard op bij een stoplicht, mag dat? En dan is Nee het juiste antwoord. En meer van dat soort milieuvragen

En, vanuit milieu oogpunt, nog niet eens echt zinvol ook.....mits je wel tijdig doorschakelt.
Vanuit milieu oogpunt bekeken moet je juist voorkomen dat je hard afremt voor stoplichten.

maarten28
Master
 Bericht 

Rob S. schreef:
Ik denk dat ik je niet begrijp. Ik ben toch niet verplicht tot antwoorden op prive vragen?

Je bent überhaupt niet verplicht om antwoord te geven op hun vragen. Je bent verplicht je te identificeren en je kentekenbewijs te laten zien, meer niet.
Maar waarom moeilijk doen? Zeg je toch gewoon dat je die auto met hard werken zelf gekocht hebt? Of is dat niet zo.
Nee, het is altijd beter om mensen die je kunnen naaien te gaan zieken. :duh:

lanse017
Pro
 Bericht 

Ik werd van de week door twee zeer opvallende auto's en lawaaiige auto's ingehaald. Twee Ferrari's. Ze reden me op de A2 voorbij met een snelheidsverschil van 2 km/uur. Met een tussenruimte van 30 meter. Waarschijnlijk in de derde versnelling. Ter hoogte van de trajectcontrole. Ze reden keurig op de tweede strook. Tussen de lijntjes. Ik heb grenzeloze bewondering voor zoveel zelfbeheersing. Met een E92 M3 zou me dat waarschijnlijk nooit lukken -:)

Guppenklup
Master
 Bericht 
lanse017 schreef:
Ik werd van de week door twee zeer opvallende auto's en lawaaiige auto's ingehaald. Twee Ferrari's.

en de andere twee? :huh:

Justah
Pro
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Da's vrij onverstandig want dan kan er geschreven worden voor onnodig geluid maken en die is 370€

Dan moet men daar voor schrijven, dan moet men niet vermelden dat het komt door je toerental.

Mijn auto maakt rond de 120km/h, iets boven de 18.000 toeren en daar ga ik NOOIT een boete voor krijgen omdat het een elektrische auto is en je het niet hoort. Daarom is er ook een artikel voor het geluid en niet voor het aantal toeren. Het noemen van het aantal toeren in zo'n brief laat gewoon weer zien wat voor type mensen er achter de knoppen zitten.

-Joske-
Master
 Bericht 
Rob S. schreef:
Hey hey, een E92 M3 is geen negerauto hoor.

Dat is een opvallende auto, en we weten beide dat je daar zeker zo nu en dan een keer flink mee op het gas gaat. Dan kan je wel zeggen ja ik rij netjes dit en dat, maar wie zegt dat niet over zichzelf? Die agenten hebben jou waarschijnlijk al vaker opvallend zien rond rijden (herkenbare auto ook), en als ze je dan een keer kunnen pakken, dan hang je. :[

Pagina 1 van 1 [ 34 berichten ]