» Juridisch » Invordering rijbewijs en/of EMG   

Postingstijd interval gedetecteerd van 265 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 9 berichten ]
rudi.lammers
Eendagsvlieg
 Bericht 
Beste forummers,

Ik zit met een probleempje waar ik niet uitkom. Ik kreeg afgelopen zaterdag een kennisgeving binnen voor een strafbaarfeit. Hierop staat dat ik op een zondag in de avond
, gecorrigeerd 151 kmph heb gereden waar wettelijk 100 is toegestaan. Ik heb alleen geen gemeten of gemiddelde snelheid en ben ook die dag niet geflitst. Ook ben ik niet staande gehouden door welke instantie dan ook.

Voor zover ik weet is dat ze me in geval van een strafbaarfeit op heterdaad ze me stil moeten zetten om mijn rijbewijs in te vorderen. En ik vraag me ook af waar die 151 op gebaseerd is aangezien er geen gemeten snelheid is.

Heb bij ontvangst direct ingelogd op het online loket van cjib, hier was ook niets te zien.

Nu de vraag:

Wat is wijsheid om nu te doen. En kan ik om bewijs vragen (meet gegevens, video beelden o.i.d.). Aangezien ik niet gelaserd of geflitst ben

Met dankbare groet,

Rudi lammers

graspol
Master
 Bericht 
Staandehouding is niet verplicht. Ze hebben je rijbewijs ook niet ingevorderd.

Belangrijk om te erfenis hoe de constatering is gedaan: laser, vaste flitspaal, mobiele flitser of vanuit een auto. Dat laatste is zelfs toegestaan in burger in een privé auto, maar dan gelden extra voorwaarden.

Je moet dus uitzoeken hoe en wat, dat kan door een Wob verzoek.

Je hebt of geeft nu te weinig info, maar het is niet zo dat dit verhaal per definitie niet klopt of niet mag.

Navragen bij de opsporingsinstantie dus!

Ze zullen overigens je uitnodigen ter zitting om daar je straf te bespreken

rudi.lammers
Eendagsvlieg
 Bericht 
Ik werd in eerste instantie ingehaald door een behoorlijk hard rijdende bmw 1serie.
Zelf reed ik met een gangetje van 130 op de n50 bij kampen. In de verte zag ik hem wat afremmen en zelf ben ik wat harder gaan rijden, na verloop van tijd heb ik hem ingehaald en ben de a28 opgereden de persoon in de bmw reed door op de a50 wel flitste hij even met een paar blauwe lampen toen ik op de afslag zat. Meer kan ik er niet van maken. En ik ben ook niet geflitst.

graspol
Master
 Bericht 
Je blijft volhouden dat je niet geflitst bent, maar waar haal je die zekerheid vandaan?
Je weet dat ze tegenwoordig IR flitsen, en dat je dus geen lichtflits meer ziet in het donker?
Volgens mij kan je nooit dit zo stellig zeggen...

rudi.lammers schreef:
flitste hij even met een paar blauwe lampen

Zou dus kunnen zijn dat je een onopvallende videosurveillance te pakken had

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ik denk meer een agent met teveel vrije tijd of te weinig echte zaken rijdend in een privé auto. Eerst maar eens afwachten wat er verder nog komt.

Daarom dual dashcam.. Heb je in elk geval _iets_ tegenin te brengen. Al moet je wel alle ritten een paar maanden op gaan slaan onderhand :-?

rudi.lammers
Eendagsvlieg
 Bericht 
nou de kogel is door de kerk, brief gehad van de rechtbank. met een dagvaardiging. moet na 11 maanden na constatering voorkomen. paar steek zinnen uit de brief:

u heeft ongeveer 151 gereden waar 100 is toegestaan, maar in iedergeval meer dan 30 kmph.

Lijkt mij alsof ze niks kunnen aangezien ze niet aangeven dat ze een aantoonbare snelheid hebben.
Maar ik ben een leek dus als iemand meer weet hoe ik dit moet lezen dan hoor ik het graag

Alexander_B
Master
 Bericht 
Heb je niet gewob'd hoe ze 't gemeten/geconstateerd hebben?

Zoals je het nu presenteert leest het alsof je inderdaad met een prive-auto gevolgd bent en ze (met dubbele correctie enzo) een beetje terugkrabbelen naar "we denken 151, maar het was minstens 130", je daarmee straks "gematst" wordt met een stevige boete voor 30 te hard, en je papiertje mag houden, maar dat is best-case.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Ik denk dat ze een beetje hopen op een bekentenis..

357kurt
Master
 Bericht 
Hoe is dit afgelopen? Zag vandaag een melding op N50 om 5:45 laser. Daar loopt dus ook zo een streber motormuis als in Drachten..

Pagina 1 van 1 [ 9 berichten ]