» Juridisch » Invordering rijbewijs en/of EMG Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 1  [ 42 berichten ]
fzfz
Nieuwkomer
 Bericht 

Gister zo slim geweest om met te laten verleiden tot een sprintje met mijn motor tegenover een Porsche 911 turbo.
Afijn niet zo slim en op een flinke afstand gelaserd op de A15 bij Rhoon richting Rotterdam Zuid op wel geteld 185kmpu dus direct een motoragent die mijn van de weg haalde en mij het heugdelijke feit mededeelde.

Hij vorderde dus mijn pasje in en vroeg nog een verklaring, ik antwoorde: dat de porsche mij verleid had en verder niets.
En waarom ik als enige gepakt werd? (reed met een andere motor en die porsche zat op dat moment achter mij) (heb trouwens hiervan eigen beelden maar die helpen mij vast niet) Is dat ik het hardste op het viaduct afreed, terug gaande op de beelden toen ik hij hun in de buurt kwam reed ik nog maar 140 omdat de andere motor mij in seinde. Dus ik ben op een flinke afstand gelaserd (weet dat ze 1km bereik hebben tegenwoordig) dus ik vraag mij wel af hoe strak die meting is en of ze bewijs hebben dat ze de goede gemeten en gepakt hebben... Een motor heeft natuurlijk een klein frontaal oppervlak van kunststof en rubber.

Dus nu zijn er nog 9 dagen voordat uiterlijk de OVJ zijn bericht aan mij zal sturen.

Dus zoals iedereen wil ik een klaagschrift in gaan sturen, enkel zal het feit dat ik het dorp naast mijn werk woon niet echt meehelpen. Enige is dat ik op mijn werk (ICTer) wel zo nu en dan in de werkbus over het eigenterrein (waar normale verkeersregels gelden) moet rijden.
Dus een kortverhaal mijn klaagschrift zal ik niet ijzersterk kunnen maken en lijkt me wel handig dat ik alles op feiten berust en het niet aandik om het hart van de OVJ of dan wel de REchter te winnen.

Dus iemand tips?

En wat is de beste manier om alle info over de laser te weten te komen?

Enige mazzel wel is dat ik nog nooit een 30+ bekeuring gehad heb en mijn laatste bekeuring met de auto was in 2014 met 29 te hard. Tevens heb ik wel pas 16dagen mijn motor en 3 weken mijn motorrijbewijs (weet niet hoe relevant dat is?)

Spook
Master
 Bericht 
fzfz schreef:
Dus iemand tips?

fzfz schreef:
en vroeg nog een verklaring, ik antwoorde: dat de porsche mij verleid had

Dat lijkt me niet in je voordeel werken.

Feitelijk
Master
 Bericht 
fzfz schreef:
motor en die porsche zat op dat moment achter mij

Dus je hebt gewonnen!? :thumb:

Beelden zijn altijd welkom!

Een motor laseren op 1 km afstand? :applaus:

fzfz schreef:
Tevens heb ik wel pas 16dagen mijn motor en 3 weken mijn motorrijbewijs (weet niet hoe relevant dat is?)

zeer relevant, immers:
https://twitter.com/D_Ifrah/status/752103160576143360

Raaf
Master
 Bericht 
Steady polsje dan als je op die afstand raak kan schieten..

DidbeZ
Master
 Bericht 
Is die 577.9 op zijn lasergun niet de afstand? (zie twitterlink)

Afbeelding

fzfz
Nieuwkomer
 Bericht 

Ja helaas dat is m.... :roll:

DidbeZ
Master
 Bericht 
Mocht je nog lekker in je vel zitten dan is het de moeite de reacties eens te lezen... O:) Wat een sneuneuzen zeg... :fp:

zandbak
Master
 Bericht 
Deze verleiding gaat toch een aardige bak geld kosten O:)

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Lees in een lokaal sufferdje dat je bij Spijkenisse aan de kant gezet was en dat je ook een slok op had?

Christafari
Master
 Bericht 
DidbeZ schreef:
Wat een sneuneuzen zeg... :fp:

+1, dat zijn nou juist vaak die mensen die écht gevaar veroorzaken.

Martijn schreef:
en dat je ook een slok op had?

Ah, als dat zo is wordt het een ander verhaal.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Gelukkig is het zomer en is fietsen niet zo erg. Je kunt rekenen op 4 maanden ontzegging en een stevige bon (1.350 euro denk ik). Die bus op het werkterrein zou ik voor de zekerheid laten staan (tenzij het afgesloten terrein is, maar als het enigszins openbaar is moet je uitkijken).

fzfz
Nieuwkomer
 Bericht 

Even voor de duidelijkheid, die motorrijder uit spijkenisse die zelfs weg reed en te veel gedronken had is een ander! Wel toevallig werd hij ook met 185 gesignaleerd.

Maar voor dat iedereen dit door elkaar haalt...

fzfz
Nieuwkomer
 Bericht 

Gister trouwens de brief van de politie gehad waarin ze aangeven mijn rijbewijs door gestuurd te hebben naar het OM.

Klaagschrift zal morgen wel bij ze binnenkomen, en verder maar afwachten op de OVJ.

fzfz
Nieuwkomer
 Bericht 

Zojuist de oproep binnen voor de OM-zitting. Pas 16aug...

Vandaag zal mijn klaagschrift bij het OM binnen zijn gekomen. Betekend deze oproep dat er al een beslissing genomen is door de OVJ over mijn rijbewijs?
Want in de oproep gaat het enkel om de een "strafbeschikking" uit te vaardigen.

En kan ik pas een klaagschrift naar de rechter sturen zodra het bij de rechter komt? Want heb nu nog geen parketnummer bij deze brief...

Wesje
Pro
 Bericht 

Dany Ifrah ‏@D_Ifrah Jul 10
Leuk detail. Motorrijder heeft koud 3 weken zijn motorrijbewijs.

En dat was ook wat mij opviel. 3 weken je rijbewijs en dan vind je jezelf blijkbaar zo ervaren dat je al sprintjes gaat doen met een Porsche. Ik zou eigenlijk niet weten waarom jij een klaagschrift zou moeten sturen.

fzfz
Nieuwkomer
 Bericht 

Ten eerste met een motor zit je zo op die snelheid en en heb al flinkwat kilometers gemaakt.

Ten tweede waarom zou ik dan minder recht hebben op een klaagschrift dan iemand die al langer rijd :S

Ernaast heb ik mijn B rijbewijs al 10.5j dus verkeersinzicht is dr wel.

zandbak
Master
 Bericht 
fzfz schreef:
Ten eerste met een motor zit je zo op die snelheid en en heb al flinkwat kilometers gemaakt.

Met 3 weken je rijbewijs? Achterop zitten telt niet.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Raaf schreef:
Steady polsje dan

Ik vermoed met hulp van een statief

Nouja, Dany Ifrah kan in elk geval met trots melden dat ie de criminaliteit weer een zware slag heeft toegebracht. Doet alleen verkeer zo te zien :roll:

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Wesje schreef:
Ik zou eigenlijk niet weten waarom jij een klaagschrift zou moeten sturen.
En ik denk dat TS dat helemaal zelf mag bepalen :dag:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Doet alleen verkeer zo te zien :roll:

Scheidt er na de vakantie mee uit.

fzfz
Nieuwkomer
 Bericht 

Volgende week vrijdag de zitting nav het klaagschrift.

Tevens 16aug de OM zitting en inmiddels had de OVJ al laten weten dat hij 4 maande OBM wil tenzij hij anders bepaald op de zitting.

De zitting over het klaagschrift moet ik het enkel over de teruggave hebben over het rijbewijs? wat als de OVJ of rechter iets vraagt over de overtreding? gewoon netjes antwoorden of juist afzijdig houden? Aan het feit kunnen we weinig meer doen... enkel kan ik nu op de WOB alle gegevens opvragen zodat ik kan controleren of alles juist gedaan is?

aapje
Master
 Bericht 
Dat zal wel even aan bod komen, maar het gaat primair om de vraag of jouw persoonlijk belang hoger weegt dan het maatschappelijk belang.

fzfz
Nieuwkomer
 Bericht 

Nou ben bij de rechter geweest nav het klaagschrift.

Hij oordeelde dat ik m de 17e terug krijg, omdat ik eerst maar moest kijken de 16e met de OM zitting of ik er daar mee uit kon komen. best goeie uitspraak want de ovj kan nu geen inhouding meer eisen enkel direct teruggeven dus als ik een goede deal krijg en accepteer sturen ze het rijbewijs elk geval een dag eerder op.

Ook hadden ze opeens nog wat staan over mij in 2011 maar ze wist niet precies was, ik heb nog nooit een boete of straf gehad daarvan, dus de rechter geloofde wel dat het niks was en de OVJ pleite gewoon van je ben vaker in aanraking geweest en de administratie haalt dat wel boven water dus heb het swieso gedaan. beetje vreemd en bot van de OVJ maja dat was te verwachten natuurlijk.

Elk geval positief dat ik dus de 17e hem weer heb.

TMFKAV
Master
 Bericht 
fzfz schreef:
Hij oordeelde dat ik m de 17e terug krijg

Hij oordeelde dat ik m de 17e (voorlopig) terug krijg :kniktja:

fzfz
Nieuwkomer
 Bericht 

klopt, maar goed daar kan de ovj met hun eis niet omheen.

Enkel als ik de ovj eis afwijs zou een rechter hem in theorie nog kunnen invorderen.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Dus voorlopig ......

fzfz
Nieuwkomer
 Bericht 

TMFKAV schreef:
:schudnee:

Hoe bedoel je dat?

fzfz
Nieuwkomer
 Bericht 

Krijg je trouwens een aangetekende brief met je verslag van de rechter nav het klaagschrift zitting?

Ik zag in de post app een aangetekende brief vanuit het CVOM..
Maar zou dat nu opeens mijn rijbewijs zijn? Zou een verslag van de rechtbank verwachten vanaf hun ipv het CVOM.

Plague
Die hard
 Bericht 

Ik verwacht dat het jouw rijbewijs is :)

TMFKAV
Master
 Bericht 
Indd. anders versturen ze niet aangetekend.

fzfz
Nieuwkomer
 Bericht 

Ja vanochtend gebeld met het CVOM, en inderdaad het is mijn rijbewijs al! :respect:

Wel appart dat de rechter hem de 17e terug wou geven en hij hem nu al verstuurd. ik vind het helemaal prima en ga hem vanmiddag opwachten :)

DrAsphyxia
Respect
 Bericht 

Je rijbewijs terug binnen een maand, lijkt me netjes. Geniet ervan en wees er zuinig op.

fzfz schreef:

Veel kilometers gemaakt?? :huh: Right. In de auto misschien maar op de motor kun je nog niet daadwerkelijk veel kilometers gemaakt hebben. Je hand is degene die aan de gashendel zit, dat een motor dan zo lekker snel gaat klopt maar is geen goed argument, maar ik snap hem volkomen, ben zelf ook niet heilig ;)

fzfz
Nieuwkomer
 Bericht 

Hij is weer terug :)

Nu dinsdag maar eens zien wat de OVJ wil doen..

fzfz
Nieuwkomer
 Bericht 

Vandaag de zitting met de OVJ gehad voor een schikking..

Hij wou €1200 in 10 termijnen doen en verder dan direct het rijbewijs terug.
Maar gezien ik me voor had genomen als hij bij de richtlijn zou blijven (qua geld) probeer ik mijn geluk bij de rechter.
Dus de OVJ verwacht dat ik met een maand of 4 wel een uitnodiging krijg voor een zitting met de kantonrechter.

Dus het gaat nog even door....

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Wacht even hoor. Je hebt m binnen een maand terug in plaats van de richtlijn van vier maanden en nu ga je ook nog proberen bij de rechter het onderste uit de kan te halen? Jij hebt lef. Als ik de rechter was zou ik je nu het vel over de oren trekken.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Als ik de rechter was zou ik je nu het vel over de oren trekken.

Gelukkig ben jij de rechter niet ........

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Dat is voor heel veel mensen denk ik goed, ja :D. Maar het is wel vrij bijzonder, vind ik. In het verleden is het meermaals voorgekomen dat een rijontzegging ingekort werd, maar dat daar wel een hogere boete dan normaal aan vast zat. Dat is ook terug te vinden met wat zoekwerk. Ik vraag me af wat maakt dat TS denkt dat het voor hem allemaal de goede kant op zal vallen.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Citaat:
Dus ik ben op een flinke afstand gelaserd (578 meter) dus ik vraag mij wel af hoe strak die meting is en of ze bewijs hebben dat ze de goede gemeten en gepakt hebben... Een motor heeft natuurlijk een klein frontaal oppervlak van kunststof en rubber.

Ik zou het hier op wagen ....

@TS: stond dat ding op een statief?

fzfz
Nieuwkomer
 Bericht 

Zover ik het kon zien niet, maar durf het niet 100% te zeggen.

Maar 3 kwart hier zeg ga niet eens naar de OVJ toe het is tijdsverspilling en nu ga ik wel en weiger ik en is het ook niet goed :lol:

Mattinus
Pro
 Bericht 

Piet_Piraat schreef:
In het verleden is het meermaals voorgekomen dat een rijontzegging ingekort werd, maar dat daar wel een hogere boete dan normaal aan vast zat. Dat is ook terug te vinden met wat zoekwerk. Ik vraag me af wat maakt dat TS denkt dat het voor hem allemaal de goede kant op zal vallen.

Destijds heb ik m'n RWB eerder terug en ben beboet conform richtlijn > geen verhoging. Ik heb hier 'geluk' mee gehad denk ik. Ik ben erg benieuwd welke argumenten TS heeft om de boete / straf nog verder te kunnen verlagen.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Mattinus schreef:
Ik ben erg benieuwd welke argumenten TS heeft om de boete / straf nog verder te kunnen verlagen.

Ik zou in ieder geval willen weten op welk deel van een motor ze (op 578 meter !!) kunnen richten om een geldige meter te krijgen. Verwarring zaaien en stellen dat de auto gemeten is ipv de motor ........ O:)

fzfz
Nieuwkomer
 Bericht 

Ja dat wou ik inderdaad proberen.

En nog steeds ik ben wettelijk niet verplicht die schikking aan te gaan, dus ook al zou de rechter voor een zelfde straf kiezen dan maakt het niet uit.
Maar een rechter zou toch niet moeten oordelen van ja jij weigert de schikking dus ik vind dat je zwaarder gestraft moet worden. Rechter moet gewoon zijn eigen oordeel geven en de straf bepalen of je nu wel of niet bij de OVJ ben geweest zou hier los van moeten staan.

Pagina 1 van 1 [ 42 berichten ]