» Juridisch » Invordering rijbewijs en/of EMG   

Pagina 1 van 1  [ 4 berichten ]
MauritsvD
Eendagsvlieg
 Bericht 

Goedemiddag allemaal,

Op 24 Mei rond 00:45 ben ik op de N329 gelaserd.
Nu ben ik oprecht vergeten hoe hard ik reed en wat de agent me vertelde, maar ik meen me te herinneren dat hij zei dat ik 147 reed en dat daar nog 6km afging. Wat resulteert in een overtreding van 61km te hard.
De agent had meteen voor mij een soort klaagbriefje geschreven dat ik mijn rijbewijs nodig had voor werk etc en dat heb ik ondertekent. Vandaag kreeg ik helaas een brief van de OvJ dat hij mijn rijbewijs zal inhouden tot 23 Juli 2017. Ook heeft hij mij gedaagd voor een OM zitting op 27 Juli.

Nu snap ik dat ik verkeerd ben geweest en de boete zal ik dan ook betalen, echter wil ik, net als de meeste hier, mijn rijbewijs zo snel mogelijk terug.
Ik ben nu dus voornemens een klaagbrief te schrijven naar de griffie, ik begreep van andere posts op het forum dat je hier niet moet bekennen te hard gereden te hebben? Dus gewoon wat ik eigenlijk zelf al zei: ik had totaal niet in de gaten wat voor snelheid ik had kan ik gewoon daar in zetten? Geeft niet aan dat ik eigenlijk niet 100% aan het concentreren was op het autorijden...? Is er hier op de site ergens een template van? Ik kreeg hem niet zo gauw gevonden.

Ook heb ik tijdens de staandehouding geen bewijs of iets dergelijks mee gekregen. Ik zou graag het laserpistool willen weten en het ijkingsrapport, hele kleine kans dat die niet geldig meer is maar toch...
Enig idee wie ik daarvoor een brief/mail moet sturen, en toevalig een soort template.

Dit is de 2e keer dat ik hier post, 1e keer in 2011 had ik 40 km te hard gereden. Toen kreeg ik veel commentaar dat ik het forum beter moet lezen. Nu heb ik de afgelopen week ontzettend veel posts hier gelezen maar elk verhaal is anders, elk advies is weer iets anders en ook de situatie..
Excuses als ik naar de bekende weg vraag.

bert65
Master
 Bericht 
Ik zou liever mijn eigen klaagbrief schrijven. Ik ben bang dat het briefje wat oom agent schreef, jou de das om zal doen. Mijn vraag is daarom: Wat stond er in "het klaagbriefje" wat de diender had opgesteld?

MauritsvD
Eendagsvlieg
 Bericht 

bert65 schreef:
Ik zou liever mijn eigen klaagbrief schrijven. Ik ben bang dat het briefje wat oom agent schreef, jou de das om zal doen. Mijn vraag is daarom: Wat stond er in "het klaagbriefje" wat de diender had opgesteld?

Tja achteraf gezien wel ja. Ik was een beetje in shock onder de indruk. Kom normaal gesproken nooit in aanraking met de politie en wilde het gewoon 'netjes' en snel afhandelen...

Er stond in dat ik het rijbewijs nodig had voor mijn werkzaamheden aangezien ik in de logistiek werk en dagelijks 150 km moet rijden naar/van werk.
Bij de verklaring heb ik volgens mij alleen aangegeven "omdat ik naar huis wilde" niet zelf gezegd dat ik te hard reed maar ok.... Achteraf gezien had ik natuurlijk beter niks kunnen zeggen zag ik al uit eerdere berichten hier.

Overigens was de agent opzich best vriendelijk en rustig, hopelijk speelde hij niet advocaat van de duivel dan..

MauritsvD
Eendagsvlieg
 Bericht 

Kleine update ik heb mijn brief met verzoek voor ijkrapport en proces verbaal af. Dit moet ik naar het meest lokale politiedistrict sturen (in mijn geval Brabant-Noord) is dat correct?

Nu wil ik een brief schrijven naar de griffie.
Ik weet dat de kans klein is maar toch, de OvJ heeft me pas na de 2 maanden inhouding gedaagd dus mocht de rechtbank eerder kunnen heb ik geluk en een kansje.
Wat zou ik nu allemaal in deze brief kunnen zetten wat mijn zaak zou helpen behalve het persoonlijke verhaal?
Ik begreep uit andere berichten hier dat ik moet kijken naar Artikel 164 artikel 6 of misschien 8. Maar ik kan er niet echt duidelijk argumenten uit halen behalve procedure fouten...

Bij voorbaat dank

Pagina 1 van 1 [ 4 berichten ]