» Juridisch » Invordering rijbewijs en/of EMG   

Pagina 1 van 1  [ 11 berichten ]
Arjen221
Eendagsvlieg
 Bericht 

Beste Forumleden.

28 oktober is mijn rijbewijs ingevorderd.
Dit is gedaan na aanleiding van een lasermeting waarbij ik meer dan 50km te hard reed.
Nu werd mij tijdens de aanhouding verteld dat ze mij op een 80weg zijn tegengekomen, de desbetreffende agent is toen gestopt en heeft mij vanaf de achterkant nog gelasterd en is toen omgedraaid en mij gevolgd.
Ze vertelden mij dat ik met 137 km/u gelaserd ben, na correctie dus 52 km te hard.

Nu heeft mijn advocaat het proces verbaal e.d opgevraagd.
Hierin staat dat er een snelheid van 139 gemeten is, na correctie dus 54 te hard. Dit is anders dan wat mij tijdens de aanhouding is verteld.
Daarnaast staat hier ook in dat er gelaserd is op een afstand van 433 meter.

Nu vraag ik mij af of het mogelijk is dat de agenten zo snel zijn gestopt en mij hebben kunnen laseren.
dit gezien de remweg welke zij nog moeten afleggen en de snelheid waarmee ik in tegengestelde richting rijd.

Heeft iemand van jullie hier antwoord op?

gr
Arjen

Feitelijk
Master
 Bericht 
Arjen221 schreef:
Nu vraag ik mij af of het mogelijk is dat de agenten zo snel zijn gestopt en mij hebben kunnen laseren.

433 meter aan 137km/h is 11 seconden.
Lijkt me niet onmogelijk.

zadkine
Master
 Bericht 
je rijdt 38 m/s
Op moment dat politie joutegenkomt, met 80, gaat ie remmen. In 5 seconden staat ie stil.
Dan ben jij "pas" 190 meter verder en de politie 55 meter de andere kant op.Samen 245 meter.
Als ze binnen 5 seconden daarna jouw laseren zitten ze binnen de opgegeven 433 meter.
Lijkt me haalbaar.

Existenz
Die hard
 Bericht 
Dus zo'n ding is direct "einsatzbereit"? Moet niet eerst booten, opstarten, selfcheck, configureren etc.?
Lijkt me sterk dat je die al rijdend in die toestand "griffbereit" naast je op de stoel hebt liggen.

Existenz
(gelooft er derhalve geen zak van)

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ligt er maar aan waar ze mee bezig zijn. Kan het me best voorstellen. Iemand aan 140 zie je natuurlijk ook al van verre aankomen. Ik weet dan ook niet waarom je pas met remmen zou beginnen op het moment dat je elkaar passeert

TMFKAV
Master
 Bericht 
433 meter ..... lijkt mij dat ze dan eerst ook nog even een statief op hebben moeten zetten.

Om welke "lasergun" ging het (merk/type)?

[M]aarten
Weet de weg
 Bericht 

Dan moet je inderdaad een stabiele hand hebben. Of is zo'n ding 'spray and pray', hopen dat een aantal laserstralen terugkaatsen?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Arjen221 schreef:
Nu heeft mijn advocaat het proces verbaal e.d opgevraagd.

Wel interessant om te horen wat die er van vindt overigens.

Arjen221
Eendagsvlieg
 Bericht 

TMFKAV schreef:
Om welke "lasergun" ging het (merk/type)?

Uitgebreid rapport is nu opgevraagd, dus dit weet ik binnenkort

Feitelijk schreef:
Wel interessant om te horen wat die er van vindt overigens.

Deze heeft er ook zijn vraagtekens bij, maar had iets dergelijks ook nog nooit meegemaakt

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Wel veel redenen om een dual camera dashcam systeem tegenwoordig zeg. Daarna zijn ze dus weer achter je aan gegaan met 200 km/u neem ik aan anders is het lastig goed te maken die 137 km/u . :-? :roll:

En het resultaat van de lasermeting is niet getoond.. Daar zou ik dan wel weer direct om gevraagd hebben, staat dat ook meteen op band SD kaart.

TommyGun
Master
 Bericht 
Jep, rear cam is tegenwoordig ook wel een must :D

Pagina 1 van 1 [ 11 berichten ]