» Juridisch » Invordering rijbewijs en/of EMG Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 3 van 5  [ 212 berichten ]
A4
Master
 Bericht 
TMFKAV schreef:
Is een burn-out altijd werkgerelateerd ?

Eh ja? Waar zou je anders overspannen van moeten raken?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Waar zou je anders overspannen van moeten raken?

Familie, kinderen, financiële situatie. Maar 9/10x is het werkgerelateerd idd

jack19
Master
 Bericht 

Vragen vragen vragen. Weet je überhaupt wie de beste man is? Dienstnummers? Plaats tewerkstelling? Op zijn minst op papier iets ingevuld dat jouw rijbewijs door hem is meegenomen? Post gehad? Het zou mij niet lekker zitten op deze manier en ik ben bij voorbaat niet erg gecharmeerd van de werkwijze ban de desbetreffende agent

R
Master
 Bericht 
Pita schreef:
Ik zie maar weinig huisvrouwen met een burn-out thuis zitten !

Thuis zitten...

Burn-out is ook erg land-gerelateerd. Ik gok dat in de meeste landen in de wereld het begrip onbekend is. Of dat terecht is, is een discussie op zich.

Pita
Master
 Bericht 

Weleens een surinamer hard zien lopen ?

TMFKAV
Master
 Bericht 
Pita schreef:

:kniktja:

Citaat:
In Nederland mag het vandaag de dag van Dafne Schippers zijn, in Suriname zijn de ogen gericht op Sunayna Wahi. De 25-jarige zal vandaag, net als Schippers, starten op de 100 meter sprint.

Pita
Master
 Bericht 

De meeste Surinamers krijgen al een burn-out als ze aan hard lopen denken !

Schep
Master
 Bericht 
NoCashCow schreef:
Net zoals bij de gemiddelde WMB die niet doorheeft dat iemand hem achtervolgt.

Tsja, ik kon mezelf wel voor mijn kop slaan toen die Passat die al 40 km achter me reed ineens rode letters in de zonneklep had ...
Maar deze gasten hadden het heel goed gedaan. We reden een tijdje (+/- 5-6 km) in een treintje met +30-40, zij voor mij, op een gegeven moment gaan ze naar rechts, ik er voorbij, en mijn adaptive cruise control pakt hem weer terug op +50. Ik was niet verbaasd dat ie meekwam, hij reed daarvoor ook lekker door.
Helaas was het donker, dus heb ik niet in de auto kunnen kijken.
Ik kwam weg zonder EMG en een S voor de hoogst gemeten, gemiddelde, snelheid.

Sindsdien is de snelheid er tijdens drukte wel uit, en veelvuldig rechts inhalen zoals 18vti beschrijft ben ik ook maar mee gestopt, financieel gewoon de moeite niet meer.
18vti schreef:
Ik ben benieuwd wat er in dat PV staat tegen de tijd dat het in bus valt

Na het lezen van alle reacties; ik ook.

18vti
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Vragen vragen vragen. Weet je überhaupt wie de beste man is? Dienstnummers? Plaats tewerkstelling? Op zijn minst op papier iets ingevuld dat jouw rijbewijs door hem is meegenomen? Post gehad? Het zou mij niet lekker zitten op deze manier en ik ben bij voorbaat niet erg gecharmeerd van de werkwijze ban de desbetreffende agent

Hij liet zijn ID zien, gaf zijn naam door....allemaal zaken die ik niet onthouden heb.
Volgens mij geen dienstnummer of plaats tewerkstelling te horen gekrergen.
Geen papiertje dat hij mijn rijbewijs heeft meegenomen.
Nog geen post gehad.

Denk regio Nijmegen, jong blond gastje (sprak me correct aan, niks mis mee) in een grijze C-klasse sedan uit 2002/3 met flinke velgen. Weet niet of het een diesel was of benzine. Linksachter dubbelpijpe (2 driehoeken met de korte kanten aan elkaar)

18vti
Master
 Bericht 
Kan ik iemand bellen i.v.m de status van mijn rijbewijs?

Fulcrum
Master
 Bericht 
Pita schreef:
De meeste Surinamers krijgen al een burn-out als ze aan hard lopen denken !

Hoeveel Surinamers ken je eigenlijk?

Kwibus
Master
 Bericht 
Boralis schreef:
Kan, maar dit mag meestal geen directe invordering zijn.
Probeer jij de invordering en/of EMG (aanmelding) dan maar eens ongedaan te maken. Veel succes. Je kan er beter gewoon voor zorgen dat je geen invordering / EMG melding aan je broek/rok krijgt. Veel verstandiger :kniktja:

TommyGun
Master
 Bericht 
Pita schreef:

Na een inbraak? :[

18vti
Master
 Bericht 
Brief binnen dat het rijbewijs naar het CBR gestuurd is

Feitelijk
Master
 Bericht 
Dus toch een WVW 130 vordering. Dat kan alleen als hij je niet meer geschikt vond voor een rijbewijs. Raar dat ie he dan toch laat rijden

HypHyper
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Eh ja? Waar zou je anders overspannen van moeten raken?

Het schijnt vaak (meestal?) een combinatie van werk en privé te zijn.

Feitelijk
Master
 Bericht 
CBR betekent wel dat je niet binnen 10 dagen je rbw terug hebt. Zij moeten binnen 4 weken beslissen

18vti
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Dus toch een WVW 130 vordering. Dat kan alleen als hij je niet meer geschikt vond voor een rijbewijs. Raar dat ie he dan toch laat rijden

-zucht- Inderdaad.

Is dat dan de enige manier om een EMG op te leggen?
4 weken heeft het CBR om te beslissen :fp: ....chips, dat gaat dan waarschijnlijk langer duren dan de 10 dagen die meneer de hoofdagent aangaf :|

Feitelijk
Master
 Bericht 
Je kan de heren en dames in rijswijk natuurlijk even bellen met de vraag of ze dit hamerstuk even voorrang willen geven.

zadkine
Master
 Bericht 
TMFKAV schreef:
Is een burn-out altijd werkgerelateerd ?

Nee.....

18vti
Master
 Bericht 
Korte update:
Nog niks gehoord, nog 2 weken CBR termijn te gaan.
Ben het ding gewoon een maand kwijt ga ik nu vanuit en dat allemaal op het "woord" van een agent, geen rechter nodig hiervoor.

Doet me nu flink pijn, op de blaren zitten ook.
Wel vreemd dat er nu allerlei zaken (prive, werk) problematisch geworden zijn waarbij een rijbewijs de stress iets minder zou laten wezen.....Les van "bovenaf"?
Zo naar huisarts voor de bloeddruk, die was al problematisch voor het begin van de "pracht" maand juni.

Ik overweeg nu om mijn goed betaalde baan maar op te zeggen, huis te verkopen, al het geld te verbergen voor de achterlijk domme fiscus en gewoon dom werk te gaan doen en lekker via allerlei subsidies gratis rond te komen....heb ik ook geen rijbewijs meer nodig :glaasje:

Feitelijk
Master
 Bericht 
CBR heeft 4 weken na ontvangst van de melding.

18vti
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
CBR heeft 4 weken na ontvangst van de melding.

Nog 2,5 week te gaan dan O:)

Ga ze vanmiddag voor de grap eens bellen met of ze al wat weten :roflol:

ericj
Die hard
 Bericht 
Ik lees altijd dat er binnen 10 dagen beslist moet worden na een invordering. Het is nu 14 dagen geleden, dus het lijkt me dat je je rbw nu terug moet krijgen. Of heb je al een besluit ontvangen dat hij langer is ingevorderd?

18vti
Master
 Bericht 
ericj schreef:
Ik lees altijd dat er binnen 10 dagen beslist moet worden na een invordering. Het is nu 14 dagen geleden, dus het lijkt me dat je je rbw nu terug moet krijgen. Of heb je al een besluit ontvangen dat hij langer is ingevorderd?

Agentje heeft het RBW naar CBR gestuurd, er is helemaal geen OVJ aan te pas gekomen blijkbaar

Blijkbaar had ik beter rustig moeten wachten totdat die godvergeten linksslaperds-appers-achterhetstuurwerkers aan kant gingen en ze niet rechts moeten inhalen.
Daarna dezelfde verloren tijd inhalen door met >+50 te gaan rijden EN gepakt te worden was beter geweest. :fp:

adinsx
Master
 Bericht 
Topic geheel gemist, maar door en EMG-opmerking in een ander topic getriggerd om dit verhaal op te zoeken. Tjonge wat 'balen', ook al is het wellicht terecht. Menig FS'er herkent zich vast in het 'even rechts voorbij en doorstampen'.

Kun je met openbaar vervoer naar het werk? Vanuit L'voorde rijdt Arriva wel toch?
M.b.t. stress op het werk, nooit goed. Ik heb mijn wederhelft in een burnout zien raken zonder dat ze het zelf door had. Vroeg in de avond al doodmoe, kort lontje, etc. etc.
Geklapt en daarna vier maanden thuis. Vervolgens met hulp van arbo-arts en psycholoog weer langzaam opbouwen en ik meen 9 maanden later was ze weer fulltime aan het werk. Let wel, bij een andere apotheek en daar bevalt het haar nu uitstekend. En bovendien, niet 120% proberen te doen waar collega's 80% doen. Maar gewoon 100% je ding doen en niet overal verantwoordelijk voor voelen.

Kortom: Je baan opzeggen en wat anders zoeken vind ik geen verkeerd idee. De keet verkopen en privé ook alles op de kop zetten lijkt me niet zo'n goed plan. Maar goed, dat is vanaf hier, hoewel ik relatief dichtbij zit én vanmiddag zowat langs je op rij (moet even naar Eibergen) ook lastig natuurlijk.

Succes met CBR-geneuzel (f)

Kwibus
Master
 Bericht 
18vti schreef:
Ik overweeg nu om mijn goed betaalde baan maar op te zeggen, huis te verkopen, al het geld te verbergen voor de achterlijk domme fiscus en gewoon dom werk te gaan doen en lekker via allerlei subsidies gratis rond te komen....heb ik ook geen rijbewijs meer nodig :glaasje:
Stem je dat wel even af met Bradge? Twee van dat soort figuren trek ik niet hoor :[

Signum
Master
 Bericht 
18vti schreef:
Ik overweeg nu om mijn goed betaalde baan maar op te zeggen, huis te verkopen, al het geld te verbergen voor de achterlijk domme fiscus en gewoon dom werk te gaan doen en lekker via allerlei subsidies gratis rond te komen....heb ik ook geen rijbewijs meer nodig

Kom op man.. Het kan veel erger. Wees gewoon blij dat je gezond bent. Ik kan je een dagje meenemen naar een afdeling in een ziekenhuis waar mensen liggen die geen uitzicht meer hebben op een lang en gelukkig leven. Dan kom je al snel tot de realisatie dat het allemaal best meevalt. Zelf heb ik enkele jaren geleden door privé omstandigheden ook een eye-opener gehad op dat gebied en sindsdien maak ik me niet meer zo druk om onbenullige dingen. Het leven is veel te kort en mooi en je moet er uithalen wat er inzit. Het enige waar ik me echt nog over kan opwinden is mensen die zich inderdaad druk maken om de meest onbenullige zaken. Ik zou met de meeste maar al te graag ruilen. Problemen moet je in perspectief plaatsen en altijd in je achterhoofd houden dat er ergens wel iemand is die graag met je zou willen ruilen :thumb:

Marten320TD
Master
 Bericht 

Om even de amateurpsychop eh.. -loog uit te hangen: is hardop nadenken over een dergelijke ingrijpende actie niet juist een teken van tegen/ over de grens te zitten? : \

Je baas mag zich wel eens achter zijn oren krabben als er meerdere werknemers burn-out thuis zitten; dan gaat er ergens in (het leiding geven aan) de zaak iets zwaar fout.

In elk geval: sterkte in deze k*t situatie, en probeer er tenminste iets goeds uit te halen /leren voor jezelf. (f)

TommyGun
Master
 Bericht 
Signum schreef:
ergens wel iemand is die graag met je zou willen ruilen

Andersom ook hoor :lol:

18vti
Master
 Bericht 
Signum schreef:
kom op man.. Het kan veel erger. Wees gewoon blij dat je gezond bent. Ik kan je een dagje meenemen naar een afdeling in een ziekenhuis waar mensen liggen die geen uitzicht meer hebben op een lang en gelukkig leven.

Ik moest ergens mijn frustraties ventileren, dat doe ik dan hier...Thanks voor de realistische reacties allemaal, daar "vroeg" ik eigenlijk ook om door zo te reageren, hier wordt er wel "geluisterd" :thumb:

Heb goed nieuws!

Na iets meer dan 3 weken, 15 lange werk/reisdagen (kon niet vaak thuis blijven werken) en een hele stapel treinkaartjes met ditto kosten kwam vandaag de verlossing!
Maandag krijg ik hem terug! :woop: (CBR had geen reden om hem in te houden)

Deze afgelopen weken waren zwaar maar het OV gaf mij veel tijd om na te denken.
Dat ik er aardig doorheen zit/zat is me duidelijk geworden, dat het anders zal gaan (ja zal, niet moet) vanaf nu is zeker.
Er is nog steeds heel veel stress op het werk bij veel teveel mensen maar daar heb ik voor mezelf wat aan gedaan, heel duidelijk aangegeven wat mijn functie inhoudt en wat ik allemaal NIET meer ga doen omdat dat niet mijn taken zijn....Beetje onenigheid hier en daar gehad maar daar lach ik nu om.

Het OV reizen en het fietsen heeft me eigenlijk goed gedaan, ben stuk fitter en minder vet nu :roflol:
Ook iets wat mij zeer vrolijk stemde is al dat vrouwelijke schoon dat je onderweg tegenkomt...... :inlove:
Dat ga ik wel missen nu ik bijna weer met de auto mag..(Dat ik dat ooit zou zeggen)

Voor nu: Goed weekend!

Feitelijk
Master
 Bericht 
18vti schreef:
:woop: (CBR had geen reden om hem in te houden)

En de EMG?

Christafari
Master
 Bericht 
18vti schreef:
heel duidelijk aangegeven wat mijn functie inhoudt en wat ik allemaal NIET meer ga doen omdat dat niet mijn taken zijn....

:applaus: :thumb:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
18vti schreef:
Ook iets wat mij zeer vrolijk stemde is al dat vrouwelijke schoon dat je onderweg tegenkomt...... :inlove:
Dat is absoluut waar :D

Maar inderdaad slim om wat meer af te bakenen. En als het niet past, lekker een afdeling omhoog gooien in de boom. Laat je leidinggevende het maar oplossen. Als je altijd maar alles blijft oppakken, blijft de cultuur ook in stand en verandert er vaak weinig.

Scaniafan
Master
 Bericht 
18vti schreef:
Dat ga ik wel missen nu ik bijna weer met de auto mag..(Dat ik dat ooit zou zeggen)

Weet niet of het OV een praktische oplossing is, maar als het bevalt en praktisch is, waarom dan niet de auto laten staan?? Oja, vond het wel een beetje overdreven nu ik de beelden gezien heb O:)

Link

18vti
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
En de EMG?

Die komt in een andere envelope

Scaniafan schreef:
Oja, vond het wel een beetje overdreven nu ik de beelden gezien heb O:)

Ik wilde niet dat ze erachter kwamen dat ik reed zonder rijbewijs....helaas mislukt O:)

TommyGun
Master
 Bericht 
18vti schreef:

Gewoon vaker fietsen. Vind ik ook een verademing zo nu en dan :thumb:

A4
Master
 Bericht 
Ik herken mezelf wel enigszins in je verhaal m.b.t. een stukje van je frustratie/werkdruk/vol hoofd meenemen in de auto.
Ook ik merk aan mezelf de laatste tijd dat ik op mijn werk wat overloop, druk privéleven en dat ik dat ik op de weg daardoor ook snel geïrriteerd raak.
Ik zoek dat dan in externe oorzaken; "mensen schieten niet op", "weer zo'n kutvrachtwagen die gaat inhalen", "weer diezelfde schijtfile omdat er al 50 jaar te weinig capaciteit op die weg zit en de overheid doet er niks mee" enz enz. Jezelf opnaaien. Daar komen soms gekke dingen van.
Verstandelijk weet je dat je in de auto de knop om moet zetten en relaxt moet zijn, je verandert er niet veel aan. Accepteren hoe het is. Maar soms is dat nogal lastig.

18vti
Master
 Bericht 
@A4: Ook bedankt!

Ik merk dat er blijkbaar toch heel wat mensen iets "meenemen" door mijn ervaring, doet me goed. :thumb:

Christafari
Master
 Bericht 
Serieus, ik ben echt anders gaan rijden door dit topic. Toch af en toe drie keer nadenken of 2 minuten tijdswinst belangrijker zijn dan baanbehoud. Maar god wat is het irritant! Vervelende linksplakkers die niet gestraft worden.
Hoop dat ik het nog even volhoud, meestal is dit alleen zo'n periode ... :oops:

Feitelijk
Master
 Bericht 
+1

TommyGun
Master
 Bericht 
Christafari schreef:
meestal is dit alleen zo'n periode ... :oops:

:kniktja:

adinsx
Master
 Bericht 
18vti schreef:
Ik merk dat er blijkbaar toch heel wat mensen iets "meenemen" door mijn ervaring, doet me goed. :thumb:

Zaterdagmiddag op terugweg van drie dagen een event draaien keurig onder de FAS+50 gebleven. Gebeurt normaal ook niet als het rustig is op de weg. Blijft toch een impact houden, een aantal maanden geen rijbewijs.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
adinsx schreef:
keurig onder de FAS+50 gebleven.

:lol:

adinsx
Master
 Bericht 
Wat? Dat is op een vrij lege A50 op zaterdagavond best netjes hoor :[

Schep
Master
 Bericht 
adinsx schreef:
Wat? Dat is op een vrij lege A50 op zaterdagavond best netjes hoor :[

Mwah, nog altijd een S-je van €540,-
Ik had er andere doelen voor.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Ik heb ook andere doelen voor dat geld. Maar liever die paar honderd euro pijn, dan maanden zonder rbw. Dat is veel duurder. Wil je de boete überhaupt niet, kun je ook gewoon netjes FAS rijden.

Het punt is dat het snel best duur kan worden. In een rit van 100km is een keer FAS+40, telefoon vasthouden, geen richting en rechts inhalen zo gedaan.

zandbak
Master
 Bericht 
De pakkans is momenteel bijna nihil. Elke dag zie ik weer tientallen acties die goed zijn voor een of meerdere dikke prenten.

18vti
Master
 Bericht 
Christafari schreef:
Serieus, ik ben echt anders gaan rijden door dit topic. Toch af en toe drie keer nadenken of 2 minuten tijdswinst belangrijker zijn dan baanbehoud. Maar god wat is het irritant! Vervelende linksplakkers die niet gestraft worden.
Hoop dat ik het nog even volhoud, meestal is dit alleen zo'n periode ... :oops:

:thumb: @ Chris en de anderen.

Het is me ook gelukt om niet meer rechts in te halen de laatste 2 dagen, ben zelf wel een paar keer lomp rechts ingehaald maar dat was bij Arnhem op de A12 waar er vanuit Duiven een baantje bij komt..dan ben je al snel een middenbaan plakker :x

Verder valt het me op dat mensen nu in de war raken doordat ik kalm aan doe, verwacht men niet van het soort autootje dat ik bestuur denk ik.
Dan speel ik eigenlijk toch weer niet goed samen met het overige verkeer? :[

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Nee precies. Gas er weer op dus, niet mieten! :P

Pagina 3 van 5 [ 212 berichten ]