» Juridisch » Invordering rijbewijs en/of EMG   

Pagina 5 van 5  [ 212 berichten ]
A4
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Helaas is onwetendheid en een gebrek aan inzicht niet op te lossen met een cursus van drie dagen.

Dat. Plus dat - en verbeter me als ik het fout heb 18vti - je op zo'n cursus volgens mij bij een stel mongolen in de groep zit die zich écht misdragen hebben. Terwijl jij of ik daar terecht komen door een ongelukkige samenloop van omstandigheden omdat je een linksplakker voorbij bent gegaan en wat te hard hebt gereden.

Als ik zie in bijvoorbeeld een wegmisbruikers wat voor een plantjes er op cursus gestuurd worden, dan hebben de meesten 'm ook wel verdiend. Maar mensen die wel inzicht hebben en weten hoe het werkt op de weg, maar in één rit een paar overtredingen maken en ook op zo'n cursus moeten, die gaan 3 dagen zitten duimendraaien en "ja en amen" zeggen.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Nouja, als je fors doorrijdt en in de spits diverse auto's rechts inhaalt, dan zit je er niet zomaar. Ik snap wel dat ze daar een EMG voor geven. Verschil is wellicht dat je dat bewust doet omdat de rest niet opschiet, en een groot deel van de aanwezigen het verkeersinzicht heeft van een visstick, en daar zit omdat ze niet in de gaten hebben dat ze iets gevaarlijks doen.
Onderaan de streep is het allebei niet ideaal, omdat je medeweggebruikers die streken gewoon niet verwachten.

yj24tp
Pro
 Bericht 

Piet_Piraat schreef:
omdat je medeweggebruikers die streken gewoon niet verwachten.

Omdat ze het verkeersinzicht van een visstick hebben :kniktja:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Ja en nee :D Ik had zo'n reactie al verwacht. Het is inderdaad een cirkeltje, maar wel de dagelijkse realiteit, helaas. En daar moet je je als vlotte chauffeur toch echt op instellen.

TommyGun
Master
 Bericht 
Nu heb ik trek in vissticks...

18vti
Master
 Bericht 
A4 schreef:
je op zo'n cursus volgens mij bij een stel mongolen in de groep zit die zich écht misdragen hebben. Terwijl jij of ik daar terecht komen door een ongelukkige samenloop van omstandigheden omdat je een linksplakker voorbij bent gegaan en wat te hard hebt gereden.

Nah, ik heb er 4 ingehaald incl. de constaterende agent en daarna uit frustratie het roetfilter schoon geblazen gedurende 10 seconden.....Daarna weer kalm verder gereden maar de constatering was al gedaan.

Dag 2 ook geweest inmiddels.

In principe kun je de groep opdelen in:
-Scooterboys (<20 jaar) die lekker door willen rijden.
Aandacht dag 2 al flink verminderd, tussen aankondiging cursus en volgen cursus vaker gepakt.
-Type nieuwe Nederlanders die andere normen en waarden hanteren over wat nou echt aso is en wat niet.
Aandacht dag 2 volledig weg, weinig onderkenning van hun gedrag (Het is niet waar wat er in het politie rapport staat)
-Type kick-rijders, lekker optrekken of ff doortrappen en dan gepakt worden voor 2 fouten achter elkaar.
Aandacht dag 2 er nog bij maar zijn het wel zat inmiddels.
-Type soms gefrustreerde rijders die een fout beslismoment genomen hebben.
Aandacht dag 2 nog aanwezig, proberen actief mee te doen met de cursus hoewel het er nu wel heel erg dik bovenop ligt dat we 1000x hetzelfde te horen krijgen maar telkens iets anders gebracht.

TommyGun
Master
 Bericht 
18vti schreef:
weinig onderkenning van hun gedrag (Het is niet waar wat er in het politie rapport staat)

Ies koeltoer

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Interessante groep :P
De eerste twee categorieën gaan er dus bijzonder weinig van leren.

18vti
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Interessante groep :P
De eerste twee categorieën gaan er dus bijzonder weinig van leren.

Die jonkies luisteren wel naar de ervaren lieden tijdens de pauzes :lol:
Misschien dat ze nog wat met onze tips doen om niet meer gepakt te worden maar toch nog wel ff klein kickje kunnen krijgen elke dag O:)

De andere groep die je noemt heeft veel grotere problemen tussen de oren dan enkel het rijgedrag zeggggggg maaaaarrrrrrrrr, we kennen ze allemaal wel inmiddels van WMB of opsporing verzocht....komt niet geheel door eigen toedoen heb ik bij deze heren al vernomen.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Waardoor dan wel? Over het algemeen geldt toch echt...'aandacht vragen is aandacht krijgen'. En aandacht vragen doe je door gedrag en keuzes. Ook het ophouden met anderen van een zeker allooi, zorgt voor aandacht.

Blaataap
Master
 Bericht 

Piet_Piraat schreef:
Waardoor dan wel?

Opvoeding, culturele verschillen, dat soort dingen.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Ja, heel sneu allemaal.

Pagina 5 van 5 [ 212 berichten ]