» Juridisch » Invordering rijbewijs en/of EMG Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Postingstijd interval gedetecteerd van 958 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 2  [ 61 berichten ]
R
Master
 Bericht 
HetHaasje schreef:
wisten ze me toch wel te vertellen dat ze konden zien dat mijn rijbewijs was ingenomen...

Mij weten ze ook altijd wat feitnrs te vertellen van een keer dat ik na drie dagen met excuses wegens valse aangifte, weer buitenstond.
Nu kunnen ze dat onterechtje van 20 jaar terug nóg zien. Schijn tegen heb je dan. Kutcomputers.

HetHaasje
Nieuwkomer
 Bericht 

@Zadkine,

ik was hem in totaal 4 weken kwijt. maar ik denk dat ik een schade vergoeding wel kan vergeten.

HetHaasje
Nieuwkomer
 Bericht 

HELAAS, ik ben er nog niet vanaf.

iemand fluisterde me het volgende in het oor:

Artikel 72 Wetboek van Strafrecht
1. Elke daad van vervolging stuit de verjaring, ook ten aanzien van anderen dan de vervolgde.
2. Na de stuiting vangt een nieuwe verjaringstermijn aan.

Bij mij heeft de officier van justitie een daad van vervolging ingesteld. De verjaringstermijn loopt dus vanaf die dag.

"begin februari 2012 een brief ontvangen van de OvJ dat hij mij opriep om te verschijnen ( begin maart 2012) teneinde een strafbeschikking in ontvangst te mogen nemen."

ik moet dus nu wachten tot xx maart 2015

GVD

HetHaasje
Nieuwkomer
 Bericht 

We leven ondertussen 26 mei 2017 !!!

en nooit meer wat gehoord van de Off of de rechter. (zalig zo'n betrouwbare -arrogante- overheid)

2 vragen;

zadkine hierboven schrijft het al "hoe zit het met claimen van de schade" kan dat?

viffer daarboven schrijft: "er is ook geen aantekening" Hoe kan ik dat laatste controleren.??

TMFKAV
Master
 Bericht 
Als jij niet veroordeeld bent is er in principe geen aantekening in het register. Maar je kunt het opvragen.

Verder zou ik het laten rusten ......... dat de zaak verjaard is (vormfout), betekend in mijn ogen niet (automatisch) dat het RB ten onrechte is ingenomen.

Je hebt schandalig veel geluk gehad dat het zo is afgelopen.

HetHaasje
Nieuwkomer
 Bericht 

RB was absoluut ten onrechte ingenomen, anders had ik mijn grote mond bij de OvJ wel gehouden (arrogante trol dat ze was).

ik heb wob verzoek gedaan ( aangezien ik zeer ernstig was gaan twijfelen aan de ten laste legging)en er bleek van het geheel NIETS te kloppen.

dus het schandalige geluk valt denk ik wel mee , en ik denk dat de ovj e.e.a is gaan nalezen en tot de conclusie is gekomen dat ze ernstig fout zaten.

HetHaasje
Nieuwkomer
 Bericht 

misschien een hele domme vraag, maar als ik het ga opvragen dan kan onderstaande gebeuren:

"U krijgt bericht van de justitiële informatiedienst

Staan uw gegevens wel in het JDS? Dan ontvangt u binnen 4 weken een brief van de Justitiële Informatiedienst. Uw gegevens worden doorgestuurd naar de rechtbank. Vervolgens krijgt u van deze rechtbank een brief wanneer u uw gegevens mag inzien. U mag geen kopieën maken."

waarom mag ik er geen kopie van maken????

Ogre
Master
 Bericht 
HetHaasje schreef:
zadkine hierboven schrijft het al "hoe zit het met claimen van de schade" kan dat?

Zo'n claim verjaart ook, en wel na 5 jaar (BW 3:310).

Boralis
Master
 Bericht 

Aanhanger schreef:
Ik snap het ook niet.

Ik snap het wel. OM eist 2 maanden invordering. Maar OM eist altijd meer dan een rechter (mogelijk) gaat opleggen en het is vooral het OM dat eigenwijs zelf besluit maar strenger te eisen, terwijl rechters hier vrijwel nooit in meegaan. Artikel 164 geeft de OvJ alleen de bevoegdheid bij meer dan 70 km/u. Bovendien vergeten ze deze dan altijd voor het gemak nog maar even:

Citaat:
Teruggave vindt eveneens plaats, indien ernstig rekening moet worden gehouden met de mogelijkheid dat aan de houder in geval van veroordeling door de rechter dan wel uitvaardiging van een strafbeschikking geen onvoorwaardelijke ontzegging van de bevoegdheid tot het besturen van motorrijtuigen zal worden opgelegd, dan wel geen onvoorwaardelijke ontzegging van langere duur dan de tijd gedurende welke de bewijzen zijn ingevorderd of ingehouden geweest.

Volgens verkeersrechtsadvocaten sites wordt het in 80% van de gevallen na klaagschrift teruggegeven. Wordt gewoon tijd die bevoegdheid helemaal bij het OM weg te halen. Langer invorderen dan 10 dagen nodig? Breng het dan maar gewoon snel voor de rechter.

HetHaasje
Nieuwkomer
 Bericht 

Justid heeft me gebeld. kunnen helemaal niks vinden over mij . Jippie

betekend dus dat de zaak gesloten is, verjaard is , over is.

de Trol van een OVJ heeft haar schikkingsvoorstel mogen houden, en de rechter heeft er niets mee gedaan.

TMFKAV
Master
 Bericht 
HetHaasje schreef:
betekend dus dat de zaak gesloten is, verjaard is , over is.

Dat gebeurt zeer regelmatig :kniktja:

Pagina 2 van 2 [ 61 berichten ]