» Juridisch » Invordering rijbewijs en/of EMG Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 2  [ 60 berichten ]
PietjePoek
Nieuwkomer
 Bericht 
Beste mede weggebruikers,

Afgelopen zaterdagavond, rond een uur of 22:00 zat ik gezellig op de bank bij mijn beste vriend, toen plots zijn telefoon ging.
Het bleek zijn moeder, ze heeft slokdarmkanker, voelde zich niet goed en belde in paniek haar zoon.
Dus wij zijn meteen naar mijn auto gesneld en die kant opgereden.
Eenmaal de wijk uit, kwamen we op de ringweg in Groningen waar een snelheidslimiet van 70km/h geldt. Ik reed pak hem beet 100 km/h want zoals je wellicht kunt begrijpen hadden we haast en de weg was op twee auto's na helemaal vrij.
Toen de afslag in zicht kwam ben ik afgeremd, omdat er een auto voor me eveneens voor dezelfde afslag al aan het uitvoegen en afremmen was.
Op dat moment zag ik in mijn achteruitkijkspiegel een set koplampen met hoge snelheid dichterbij komen (ik schat de afstand op zo'n 300-400 meter op dat moment), ik bleef een beetje opletten en ik voelde de bui al hangen: "Politie, dat wordt een fikse boete". Tegen de tijd dat ze achter me zaten, reden we inmiddels al onder de 70km/h.
Mijn verwachting bleek te kloppen en ik kreeg na de afslag een stop-teken.
Eenmaal gestopt, op ongeveer 500-800 meter afstand van het huis van de moeder van mijn beste vriend, kwam er een mannelijke hoofdagent vergezeld door zijn vrouwelijke collega, uit hun undercover wagen richting mijn auto.
Na de gebruikelijke papier en alcoholcontrole mocht mijn vriend weg, waarop hij naar zijn moeder gerend is om daar poolshoogte te nemen.
Mij werd verteld dat ze geen apparatuur hadden gebruikt om een meting te doen van mijn snelheid, maar dat ze op het oog hadden beoordeeld dat ik zogenaamd 50+ te hard had gereden!
Mijn rijbewijs werd ingevorderd en ik zou binnen 11 dagen bericht krijgen van de OVJ.
De agent in kwestie heeft niets gezegd over een EMG cursus, noch heeft hij mij enig papier of bewijs meegegeven, behalve zijn verbalisant-nummer en achternaam op een kladblaadje. Ik heb meerdere malen gezegd dat ik niet 'zo' hard heb gereden en dat ik niet geloof dat hij überhaupt nauwkeurig heeft kunnen vaststellen hoe hard ik reed.
Hij heeft me ook niet verteld welke snelheid ik volgens hem reed. Wel vertelde hij mij dat in beroep gaan weinig zin had, omdat zijn eigen snelheidsmeter in de auto geijkt was tot juli 2017. (Ik vond het wel verdacht dat hij dit zo precies wist).

Voor ik mij aanmeldde op het forum, las ik hier ergens dat de ringweg Groningen 'binnen de bebouwde kom' is, dat betekend dat ik dus naast de torenhoge boete waarschijnlijk ook een EMG cursus krijg? Of niet, omdat de agent hier niet over begonnen is?
Ook las ik dat een agent op de door mij beschreven manier de snelheid gewoon mag in schatten, het probleem is echter dat hij dit verkeerd heeft gedaan waardoor ik nu niet aan het werk kan.
Wat is voor mij de beste aanpak, een advocaat nemen (ik heb niet veel geld) en dit aanvechten of wobben of wellicht iets heel anders?
Dat ik ben aangehouden snap ik overigens volkomen, dat ik een boete krijg ook. Ik reed namelijk te hard en ben hier realistisch over. Máár ik heb het gevoel dat de agent besloot om er een invordering van te maken op het moment dat hij zag dat ik een kleurtje had en in een mooie auto reed (van mijn baas), en daarom met de absurd hoge inschatting van mijn snelheid kwam.

ps) Maakt het verder nog uit dat ik 7 jaar geleden mijn rijbewijs een keer kwijt ben geraakt? Klopt het dat ze me niet eens een kennisgeving van de invordering hebben gegeven? Ook hebben ze me niet verteld hoeveel ik te hard reed, dus dat wordt nog een verrassing!

Alle hulp en adviezen worden zéér geapprecieerd. Alvast mijn dank (f)

fb
Master
 Bericht 
PietjePoek schreef:
Máár ik heb het gevoel dat de agent besloot om er een invordering van te maken op het moment dat hij zag dat ik een kleurtje had

:fp:
Zo jammer weer. Lees ik een lang, geloofwaardig verhaal en dan kom je op het eind met dit.
Het enige advies dat ik je nu nog kan geven: zoek contact met Sylvana Simons .....

Vroeg op
Master
 Bericht 
PietjePoek schreef:
Máár ik heb het gevoel dat de agent besloot om er een invordering van te maken op het moment dat hij zag dat ik een kleurtje had en in een mooie auto reed

Nu geloof ik je hele verhaal niet meer... ;(

HypHyper
Master
 Bericht 
De racismekaart wordt getrokken!

PietjePoek
Nieuwkomer
 Bericht 
Ik vind het jammer dat er zo op dat laatste stuk gereageerd wordt. Zoals ik al aangaf, het is 'slechts' een gevoel en veranderd inhoudelijk niets aan wat er die avond heeft afgespeeld.
Enfin, uit jullie reacties op te maken is dit een gevoelig onderwerp of misschien wel taboe op dit forum en had ik dat beter voor me kunnen houden.
Ik probeerde voor mijzelf slechts te verklaren waarom de betreffende agent zo heeft gehandeld, en wou dat met jullie delen om een compleet plaatje te schetsen.

fb
Master
 Bericht 
PietjePoek schreef:
Ik vind het jammer dat er zo op dat laatste stuk gereageerd wordt.
Juist die opmerking heeft zo verschrikkelijk veel inhoud.
Het zegt mij dat jij getint bent, dat de agent(en) Arisch zijn en dat jij in jouw perceptie alle bleekscheten racistisch zijn. Dit is ook precies de denkwijze van Sylvana, waarbij jullie niet in de gaten hebben dat juist jullie (en dan bedoel ik niet alle getinte mensen, maar Sylvana en jij als persoon) eigenlijk dus racistisch zijn.

Als de agent(en) toch ook getint waren neem ik onmiddellijk mijn woorden terug maar vraag ik wel met klem om een motivatie waarom je denkt dat er etnisch geprofileerd is.

Alexander_B
Master
 Bericht 
Enneh.. Waar zijn de dashcam-beelden? Zo'n ding hoeft maar een paar tientjes te kosten en voor een paar meer heb je goede beeldkwaliteit en GPS.. Dashcam is gewoon pure zelfbescherming. Nu dus te laat. :roll:

PietjePoek
Nieuwkomer
 Bericht 
Ik denk dat ik ben aangehouden vanwege het feit dat ik te hard reed, de agent had mij immers niet gezien alvorens achter mij aan te gaan.

Ik reed echter met 100% zekerheid geen 120+ zoals de agent beweerde te hebben gemeten met zijn oog. Gaf mij een fout gevoel.

Daar bijkomstig de feiten:

Het is niet de eerste keer dat ik of een collega ben staande gehouden in deze auto vanwege een 'algemene verkeerscontrole'.
Een 2017 mercedes, AMG uitgevoerd, dat valt nou eenmaal op. Snel is ie overigens niet, het is een slome diesel:)

De agent treft twee jonge mannen, en stelt zich in beginsel al niet erg vriendelijk op, dat terwijl we erg beleefd waren. Agent begon vrijwel meteen nadat ik mijn documenten overhandigde met een regen aan vragen over de auto. Van wie is de auto, etc.

Het leek erop dat hij terplekke besloot mijn rijbewijs in te vorderen, niet vanwege de geconstateerde snelheid. De snelheid was immers een stuk lager dan hetgeen hij beweerde.

Mijn vriend, net als mij een Nederlander maar niet getint, had meteen hetzelfde idee. Voor ons 'gevoel' klopte het niet.

Zoals ik al zei, het is een gevoel, concreet bewijs is er volgens mij niet vaak in zulke gevallen. Een agent past echt wel op met wat hij zegt gezien etnisch profileren zo'n hot topic is op het moment, vooral hier in het hoge noorden.

Het was in ieder geval niet mijn bedoeling om bij iemand zijn/haar gevoelige snaar te raken, excuses daarvoor.

bert65
Master
 Bericht 
PietjePoek schreef:
Máár ik heb het gevoel dat de agent besloot om er een invordering van te maken op het moment dat hij zag dat ik een kleurtje had

Net zoals mijn voorgangers al schreven is zo'n opmerking te triest voor woorden.

PietjePoek schreef:
het is 'slechts' een gevoel

Daar zijn psychiaters goed in om je daarbij te helpen.
De agent heeft zijn keus al gemaakt als hij achter je aanrijdt. Hij weet nog helemaal niet wie er achter het stuur zit tot hij naast je deur staat.
Begin maar eerst met het schrijven van een klaagschrift. Met een beetje mazzel krijg je het voor elkaar om over een dag of 10 je pasje weer terug te hebben.

ultimate-tester
Nieuwkomer
 Bericht 

Maar was wel alles in orde met moeders?

PietjePoek
Nieuwkomer
 Bericht 
Maar was wel alles in orde met moeders?

Gelukkig wel, ze kalmeerde toen haar zoon thuis kwam. D'r is geen dokter aan te pas gekomen.

makila
Master
 Bericht 

Voor TS: Mijn laatste twee boetes waren 51 km/u na correctie (55 op de teller) op een 50km weg:
1. Op weg naar het ziekenhuis om bij mijn vrouw te zijn die op dat ogenblik een levensbedreigende spoedoperatie moest ondergaan (Is gelukkig goed gekomen)
2. Op weg naar de begrafenis van mijn vader

Ik heb toen ook geklaagd over de boete en zowel de politie als de gerechterlijke instantie was vrij menselijk en zei: Wij leven mee met u maar de wet is de wet.
En iemand op dit forum zei zelfs: Het is nog straffer Makila. Had men onmenselijke geweest dan had men je doodleuk een extra straf gegeven in de vorm van: Psychologische testen naar je rijgeschiktheid, want je had in die emotionele toestand helemaal niet mogen rijden. Dus ipv medelijden had men je nog harder kunnen straffen door je eerlijkheid.

Lesson learned: Indien iemand die je emotioneel dicht ter hart ligt zoals de moeder van je vriend --> Laat iemand anders dan rijden in het vervolg, want jij waart daar eigenlijk niet toe in staat. In tegendeel, je bracht jezelf en anderen in gevaar door harder te rijden. Het is erg rot, akkoord maar wees gewoon een man en zit even op de blaren.

Jammer dat je een beetje racistisch eindigt in je eerste post, maar goed het helpt niemand verder om daarover nog verder te gaan zeiken (dat is al voldoende gedaan hierboven door de collega's van dit forum)

zadkine
Master
 Bericht 
PietjePoek schreef:
D'r is geen dokter aan te pas gekomen

Dat is , in dit geval, erg jammer voor je.

Wel een dokter had een matigende invloed kunnen uitoefenen op de boete en verdere gevolgen aangezien medische noodzaak ongeveer de enige reden is waarbij een rechter nog wel eens de hand over het hart strijkt....
Maar die medische noodzaak moet dan wel "bewezen" zijn.

Overigens gaat de matigende invloed van medische noodzaak nooit zover dat "gevaar veroorzaken voor anderen" geaccepteerd wordt.
Alleen dus bij een objectief veilige snelheid gegeven de verkeersdrukte op dat moment, ook al ligt die boven het maximum. (Hier is ook een uitspraak over, uitgelokt door een arts. Ging toen om vmax +20 km/h voor spoed)
Ik zelf heb een uitspraak voor zoiets , binnen bebouwde kom, voor vmax +9 (na correctie)...schuldig plus nul stelling in ons geval.

Maar in het kort....het kan je aanzienlijk helpen als je alsnog een arts verklaring weet te scoren die je verhaal bevestigd. Met jouw snelheid mogelijk geen 0 stelling , maar het zou een fors verschil kunnen maken.

PietjePoek
Nieuwkomer
 Bericht 
@bert65, het enige dat hier "triest" is, om jouw bewoording maar even over te nemen, zijn de compleet zinloze bijdragen van jullie n.a.v. mijn vraag om hulp. Hoe kunnen jullie zo zijn, stelletje kortzichtige forum trollen. Op het pikkie getrapt omdat 'etnisch profileren' niet in jullie boekje voorkomt. Het is werkelijk een gemis voor dit forum dat het jullie ontbreekt aan inlevingsvermogen en of ervaring in deze.

Ik zie mijn eigen berichten ook niet terug, maar zie deze melding: "Deze persoon wordt in dit onderwerp genegeerd. Toon dit bericht."
Hoe kan dat? Ga me niet vertellen dat jullie zo ontdaan waren door dat stukje dat jullie mijn post hebben gerapporteerd ofzo.. Als dat wel zo is, dan snap ik de kortzichtige vergelijkingen wel met Sylvana Simmons, jullie delen het IQ van die aap.

Zijn er geen mods hier, of hebben bovenstaande forumtroll's vrij spel hier, omdat zij de kern van de community zijn?

@ultimate-tester
Fijn om te zien dat er nog iemand op dit forum is die normaal kan doen.

graspol
Master
 Bericht 
Dit topic gaat met 120+ gierend uit de bocht

Aanhanger
Master
 Bericht 
Ik denk dat je te hard rijdend in een dure auto die niet bij je leeftijd/maatschappelijke status lijkt te passen altijd een stuk argwanender bejegend zult worden.
Of je kleur daar ook nog bovenopkomt, zou kunnen, je weet het niet. Heeft in dit geval weinig zin om over te speculeren.

Er zijn je tallozen voorgegaan wier rijbewijs ingevorderd is op de ring Groningen, je volgende stap is het rijbewijs terugvragen bij de rechtbank.

PietjePoek schreef:
Ik zie mijn eigen berichten ook niet terug, maar zie deze melding: "Deze persoon wordt in dit onderwerp genegeerd. Toon dit bericht."

Ook weleens gehad, dan heb je zef op een of ander knopje gedrukt.
Weet ook niet meer hoe je dat ongedaan moet maken, anderen zien je posts gewoon wel.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Zoals al gesteld, klaagschrift bij de rechtbank is de snelste weg om je RB (evt) weer terug te krijgen.

Moest je de auto laten staan of mocht je verder rijden?

bert65
Master
 Bericht 
Zoals je ziet, kan iedereen gewoon lezen wat je post.
PietjePoek schreef:
'etnisch profileren' .

Hou hier nou mee op. Als ik op dat tijdstip veel te hard over de N7 zou hebben gereden met mijn arbeidersautootje, was ik ook aan de kant gezet.

Zaak is in ieder geval om gaten te schieten in het verhaal van de agent. Vraag in een Wob het de ijkgegevens van de politieauto op en het pv. Hebben ze een pieksnelheid of een gemiddelde snelheid gebruikt bijvoorbeeld.

JBHC
Master
 Bericht 

@PietjePoek:

Het probleem is dat je de rascismekaart trekt. Als je 18 was geweest en vervolgens je leeftijd had gebruikt om aan te geven dat je denkt dat dat de reden is dat je rbw ingevorderd is dan had je hier dezelfde reacties gekregen.

Je opmerking voegt helemaal niks toe aan de voor de rest prima opgezette topicstart. Erger nog, het maakt het hele verhaal eigenlijk direct ongeloofwaardig.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
PietjePoek schreef:
Hoe kan dat? Ga me niet vertellen dat jullie zo ontdaan waren door dat stukje dat jullie mijn post hebben gerapporteerd ofzo.. Als dat wel zo is, dan snap ik de kortzichtige vergelijkingen wel met Sylvana Simmons, jullie delen het IQ van die aap.

Zijn er geen mods hier, of hebben bovenstaande forumtroll's vrij spel hier, omdat zij de kern van de community zijn?

Weet je wie ik enorm vervelende mensen vind? Mensen die van alles maar zelf in gaan lopen vullen. Jij bent er een van.

Je zit totaal fout met je gedachtegangen. Dit komt omdat je zelf iets gedaan hebt met je telefoon maar de motivatie ontbreekt mij om dit nu nog uit te gaan leggen. Zoek het zelf maar uit.

PietjePoek
Nieuwkomer
 Bericht 
niveau php en queries :roflol: Van jou behoef ik verder ook geen uitleg, nietsnut :lol:

@ de rest van de mannen die wel iets van manieren hebben, bedankt voor jullie reacties (f)

Pietert
Master
 Bericht 
PietjePoek schreef:
nietsnut

Afbeelding
PietjePoek schreef:
dat betekend dat ik dus naast de torenhoge boete waarschijnlijk ook een EMG cursus krijg? Of niet, omdat de agent hier niet over begonnen is?

Moeilijk. Als het inderdaad bibeko en 50+ is, bestaat er wel een kans, maar volgens mij ligt het net aan het humeur van de agent of hij je bij het CBR aanmeldt.
PietjePoek schreef:
Wat is voor mij de beste aanpak, een advocaat nemen (ik heb niet veel geld) en dit aanvechten of wobben of wellicht iets heel anders?
Dat ik ben aangehouden snap ik overigens volkomen, dat ik een boete krijg ook. Ik reed namelijk te hard en ben hier realistisch over.

Advocaten voegen over het algemeen weinig meerwaarde toe voor een hoop geld. Ik zou er niet aan beginnen. Zo te zien weet je zelf prima waar je het over hebt en ben je niet achterlijk. Dan kan je het net zo goed zelf doen.

Te nemen stappen:
- Klaagschrift naar de rechtbank ivm het terugkrijgen van het rijbewijs tot de zitting.
- Wachten op uitnodiging behandeling klaagschrift
- Negeren van de uitnodiging van de OvJ
- Ontvangen van transactievoorstel
- Binnen 2 weken na ontvangst in verzet gaan tegen bovengenoemde voorstel
- Opvragen dossier via Artikel 30 procedure
- Opvragen eventueel aanvullende gegevens (eikrapport auto, geldigheid aanstelling agent) via WOB (over het algemeen relatief nutteloos)
- Naar zitting gaan en twijfel zaaien over de correctheid van de meting door het aanwijzen van onjuistheden in het PV (die je gekregen hebt via Art 30)

Ongeveer. Pin me niet vast op de precieze volgorde :)

TMFKAV
Master
 Bericht 
- regel een verklaring van die vriend van je (ivm de snelheid)

PietjePoek
Nieuwkomer
 Bericht 
Pietert schreef:
Te nemen stappen:
- Klaagschrift naar de rechtbank ivm het terugkrijgen van het rijbewijs tot de zitting.
- Wachten op uitnodiging behandeling klaagschrift
- Negeren van de uitnodiging van de OvJ
- Ontvangen van transactievoorstel
- Binnen 2 weken na ontvangst in verzet gaan tegen bovengenoemde voorstel
- Opvragen dossier via Artikel 30 procedure
- Opvragen eventueel aanvullende gegevens (eikrapport auto, geldigheid aanstelling agent) via WOB (over het algemeen relatief nutteloos)
- Naar zitting gaan en twijfel zaaien over de correctheid van de meting door het aanwijzen van onjuistheden in het PV (die je gekregen hebt via Art 30)

Ongeveer. Pin me niet vast op de precieze volgorde :)

erg bedankt, ik ga me er direct over inlezen!

@TMFKAV: - regel een verklaring van die vriend van je (ivm de snelheid).
Dat ik die vriend op papier laat zetten dat we slechts 100km/h reden bedoel je?
Zou dat echt zin hebben? Die agent was namelijk ook met een collega, dus dat is al het woord van 2 agenten tegen 2 'gewone' burgers.. en voor zover ik heb begrepen telt het woord van een agent zwaarder..
Wie niet waagt wie niet wint natuurlijk.

Pietert
Master
 Bericht 
PietjePoek schreef:
oor zover ik heb begrepen telt het woord van een agent zwaarder..

Correct
PietjePoek schreef:
Wie niet waagt wie niet wint natuurlijk.

Weer correct :)

Aanhanger
Master
 Bericht 
Die EMG zou ik op rekenen, er zijn er al honderden uitgedeeld voor de ringweg vanwege 50+ bibeko.
Wordt bovendien niet bepaald door de agent op straat maar meestal door een vast persoon in het korps die alle pv's doorneemt en de meldingen doet.

Raaf
Master
 Bericht 
Profileren doet iedereen. Is alleen maar goed.
Dat je de dupe bent van een bepaald stigma als je daaraan voldoet is alleen maar omdat ervaring uitwijst dat het vaak raak is.

Ik heb een nieuwe Volvo, een oude BMW en een oude Volvo. Mag jij raden waarmee ik de meeste kans op aandacht heb van de politie. Nogal logisch dat een verlaagde oude BMW in circuit trim aandacht vraagt en krijgt. Als ik daarmee aangehouden word op terugweg van een circuitdagje, dus lekker bezweet/smerig (als er weer iets stuk gegaan is) dan kijkt iedereen anders naar me dan wanneer ik netjes in pak in de nieuwe volvo rij.

De reden dat de mensen hier zo allergisch op die kaart reageren is dat hij meestal onterecht getrokken wordt. En als hij terecht is dan is dat een schande. Bedank Sylvana en consorten maar. Of de getinte mensen die er zoveel misbruik van maken. Daardoor is het argument in mijn ogen bij voorbaat kansloos.

PieterT heeft je een stappenplan gegeven, dat is het beste om je op in te lezen en te volgen. Dan heb je een kansje.
Verder ronduit K*T dat je je rijbewijs kwijt bent, persoonlijk zou ik waarschijnlijk wat harder gereden hebben in een dergelijke situatie.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Raaf schreef:
persoonlijk zou ik waarschijnlijk wat harder gereden hebben in een dergelijke situatie.

Ik ook en daarom heb ik wat moeite om die 100 km/u te geloven .........

Ken de weg en als je niet oplet rijdt je daar al snel 100, met haast zal dat vast hoger uitvallen.

Close Encounter
Master
 Bericht 
PietjePoek schreef:
niveau php en queries :roflol: Van jou behoef ik verder ook geen uitleg, nietsnut :lol:

Goh... Dat zal de maker van de site waarderen die opmerkingen aan zijn adres......

PietjePoek
Nieuwkomer
 Bericht 
ik heb nog geen post ontvangen, moet dus nog even afwachten alvorens ik kan beginnen met het terugvragen van het rijbewijs, correct?

Pietert
Master
 Bericht 
PietjePoek schreef:
moet dus nog even afwachten alvorens ik kan beginnen met het terugvragen van het rijbewijs, correct?

Klaagschrift kan je al indienen voor de beslissing van de OvJ. Dus niet correct :)

PietjePoek
Nieuwkomer
 Bericht 
Hoi Pietert, dank voor je reactie.
Ik heb inmiddels de brief gehad van ovj, ben het rijbewijs 2 maanden kwijt. Ga nu het klaagschrift maken. Voor zover ik heb begrepen van jullie kan ik ook meteen beginnen met het opvragen van het PV en ijk rapport van de politieauto in kwestie, correct?

Pietert
Master
 Bericht 
PV via Artikel 30 procedure
Ijkrapport e.d. via WOB verzoek.

Voor beide zijn zat voorbeeldjes te vinden :) Succes!

PietjePoek
Nieuwkomer
 Bericht 
Mijn dank Pietert!

Zojuist de klaagbrief gemaakt, ga hem nu faxen aan de strafgriffie van de rechtbank Noord-Nederland op 088 - 361 02 34
Kan ik hem ook nog richting een andere partij, bijvoorbeeld het CVOM sturen om e.e.a. te verspoedigen?

Waar moet ik de Artikel 30 brief heen sturen? naar de OVJ? En kan ik deze ook faxen?

Pietert
Master
 Bericht 
Art 30 brief naar de rechtbank van het arrondissement waar de brief vandaan komt. Staat achterop de beschikking als het goed is. Je 1e alinea heb ik geen goed antwoord op. Weet ik niet.

PietjePoek
Nieuwkomer
 Bericht 
met CVOM gebeld, ze hebben me een stuk voorgelezen uit het PV, dit kwam op het volgende neer:

Op het moment dat de agent de achtervolging inzette tikte zijn eigen snelheidsmeter 140 aan, maar was de afstand te kort om een goede meting te doen. Toen dat wel mogelijk was, was de snelheid gezakt naar 130, daar uiteindelijk een correctie op gedaan en is hij uitgekomen op 120.

De telefonist van het CVOM zei dat ik daar, bij het CVOM dus, het PV kan opvragen.
Ik kon ze niet faxen, dus moest per post.

Ik heb nog genoeg online fax-tegoed, dus ik zou het ook dubbel kunnen doen, dus brief naar CVOM en fax naar de rechtbank te Groningen. Is dat aan te raden?

PietjePoek
Nieuwkomer
 Bericht 
Afbeelding

Afbeelding

Feitelijk
Master
 Bericht 
En weer zwarte blokjes he! Waarom nou altijd zwarte blokjes?

TMFKAV
Master
 Bericht 
PietjePoek schreef:
Op het moment dat de agent de achtervolging inzette tikte zijn eigen snelheidsmeter 140 aan, maar was de afstand te kort om een goede meting te doen. Toen dat wel mogelijk was, was de snelheid gezakt naar 130, daar uiteindelijk een correctie op gedaan en is hij uitgekomen op 120.

Ik krijg hier niet zo'n lekker gevoel bij. Ze hadden toch geen apparatuur in de auto? Dan pakken ze pieksnelheid en maakt het niet uit dat de afstand te kort is.

Ik zou zsm het ijkrapport willen hebben van het voertuig om de correctie te controleren .........

PietjePoek
Nieuwkomer
 Bericht 
Feitelijk schreef:
En weer zwarte blokjes he! Waarom nou altijd zwarte blokjes?

I'll admit, moest wel een kleeeeeein beetje lachen om je opmerking ;)

[ZWART BLOKJE]
[ZWART BLOKJE]
[ZWART BLOKJE]

Arrondissementsparket Noord-Nederland (Groningen)
Guyotplein 1
9712 NX Groningen

Datum: 15 februari 2017

Betreft: dagvaarding met pakketnummer [ZWART BLOKJE]

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van de door mij ontvangen dagvaarding met pakketnummer [ZWART BLOKJE]
verzoek ik u, in voorbereiding op mijn verdediging, onder verwijzing naar artikel 30 Sv mij het relevante dossier toe te zenden. Tevens, indien relevant, het beschikbare uittreksel uit de Justitiële Documentatie toe te zenden ter zake van de door mij ontvangen dagvaarding betreffende bovengenoemd parketnummer.

Dit dossier dient tenminste te bevatten:

- Het zaakoverzicht van het CJIB
- Het brondocument
- Een op ambtseed opgemaakt en op een proces-verbaal gelijkend document, waaruit ondubbelzinnig blijkt hoe de vermeende overtreding is waargenomen;
- Het complete ijkrapport van de apparatuur waarmee de vermeende overtreding is geconstateerd, en dat op dat moment geldig was
- De akte van beëdiging van de dienstdoende verbalisant;
- De akte van aanstelling van de dienstdoende verbalisant;

Hoogachtend,

[ZWART BLOKJE]
[ZWART BLOKJE]

TMFKAV schreef:
Ik krijg hier niet zo'n lekker gevoel bij. Ze hadden toch geen apparatuur in de auto? Dan pakken ze pieksnelheid en maakt het niet uit dat de afstand te kort is.

Ik zou zsm het ijkrapport willen hebben van het voertuig om de correctie te controleren .........

De telefonist van het CVOM die ik eerder aan de lijn had, zei dat hij in het PV las dat de teller geijkt was. Uiteraard zal ik dat controleren aan de hand van het ijkrapport dat ik opvraag via de art30 procedure.

Kan iemand me vertellen of mijn brief goed is, of wat ik beter kan aanpassen? Dan kan ik hem vandaag nog faxen..
Alvast erg bedankt iedereen voor alle hulp!

Feitelijk
Master
 Bericht 
PietjePoek schreef:
De telefonist van het CVOM die ik eerder aan de lijn had, zei dat hij in het PV las dat de teller geijkt was

Dan had je gelijk telefonisch een WOB kunnen doen.
Volgens mij zit het ijkrapport niet in het strafzaakdossier.

Dat zal je moeten opvragen onder de WOB bij het verbaliserende korps.

TMFKAV
Master
 Bericht 
PietjePoek schreef:
Uiteraard zal ik dat controleren aan de hand van het ijkrapport dat ik opvraag via de art30 procedure.

Dat gaat veel te lang duren, Wob/Wpg verzoek naar de politie :kniktja:

Weet je het merk/type van het voertuig? Controleren met de ijktabel !

PietjePoek
Nieuwkomer
 Bericht 
Kan ik dat alsnog telefonisch doen?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Jazeker.

PietjePoek
Nieuwkomer
 Bericht 
Ik heb de politie in Groningen gebeld via 0900-8844.

Ik kreeg iemand aan de lijn die me niks kon vertellen en me persé wou doorverbinden met de politie uit mijn eigen woonplaats (ik ben geen Groninger).
Na lang wachten kreeg ik een agente aan de lijn van het korps uit mijn eigen woonplaats. Ze was al warm gemaakt voor het gesprek door haar Groningse collega.
Maar helaas, deze agente kon mij inhoudelijk ook vrij weinig vertellen, maar was daarintegen wél erg geintereseerd in het feit 'waarom' ik wou weten wat er in het PV e.d. stond.. :/

Wat deze agente me wel kon vertellen was dat er voor de meting gebruik was gemaakt van een boord-snelheidsmeter. Op de vraag wat voor soort apparatuur dat was, kwam ze met de volgende vraag: "Je kijkt vast wel eens naar wegmisbruikers?"
Waar op ik antwoorde met de vraag: "Ah, is dat zo'n camera auto waarbij er een meting wordt gedaan aan de hand van tijd-afstand?"
Zij: "Zoiets ja, maar dan zonder het camera gedeelte"
Waarop ik vervolgde: "Vreemd, de agent in kwestie vertelde mij namelijk dat hij geen meet apparatuur aan boord had, uitgezonderd zijn eigen geijkte snelheidsmeter."
Ze vroeg of ze me even in de wacht mocht zetten.. "Ehh, ja, dat mag.", antwoorde ik.
Na een minuut of twee kwam ze terug met: "Ja, waarschijnlijk is het gewoon zijn snelheidsmeter geweest."
Ik: "Dus toch, geen meetapparatus a la Wegmisbruikers?"
Zij: "Waarschijnlijk niet."
Ik: "hmm:duh:, dat klinkt niet erg overtuigend, hoe kan ik dit met zekerheid te weten komen?"
Zij: "Dan moet je het CVOM bellen of aanschrijven, zal ik je maar dat nummer geven?"
Ik: "Dat heb ik al, maar vriendelijk bedankt."

Denk dat ik het toch maar schriftelijk moet doen. :-?

Pietert
Master
 Bericht 
Wijzer. Dan heb je ook bewijs dat er daadwerkelijk communicatie is geweest e.d. :)

Feitelijk
Master
 Bericht 
Pietert schreef:

Mwoah...
Link

Pietert
Master
 Bericht 
Ja.. JIIIIJJJ ja. Hoe vaak moeten we je nog vertellen dat we jouw gedrag (godzijdank) niet als gemiddeld kunnen beschouwen?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Kan het niet genoeg horen! :lol:

Blaataap
Master
 Bericht 

PietjePoek schreef:
Denk dat ik het toch maar schriftelijk moet doen. :-?

Ja, en eigenlijk had je dat telefoongesprek ook niet moeten voeren. Dat PV zal je geen fouten meer in gaan vinden gok ik. Als je het schriftelijk opvraagt, vergeet niet de handtekening retour/bewijs voor aflevering-optie te gebruiken zodat je kunt bewijzen dat je het hebt verstuurd en dat het is aangekomen.

Pagina 1 van 2 [ 60 berichten ]