» Juridisch » Invordering rijbewijs en/of EMG   

Postingstijd interval gedetecteerd van 353.6 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 39 berichten ]
Justah
Pro
 Bericht 
Wellicht de verkeerde categorie maar ik weet niet wat beter past.

Setting;
Ik ga binnenkort een andere (rustigere) auto rijden, ben al heel mellow tegenwoordig :roll:.
Afgelopen weekend reisde ik van plaats A naar plaats B (70km). Al een stukje onderweg op een driebaans autosnelweg (vMax 130), op de cruisecontrol rond de 137, als ik eerst even op mijn bumper wordt geduwd en daarna voorbij wordt gestoven door een Seat Leon FR en een S60 T6 (kentekens beschikbaar voor de mensen die het willen). Zo rustig als ik ben besluit ik om er niet mee op te gaan rijden. Vaak genoeg gedaan tijd is geweest..Twee kilometer later bij de oprit naar de volgende autosnelweg worden deze beide voertuigen opgehouden door onverstandige rijbaan keuze en haal ik ze weer in. Wederom in de bocht van de oprit een duwende Seat op mijn bumper en een Volvo die me zelfs nog even rechts voorbij probeert te steken (past niet, auto voor en schuin naast me). Deze jongens zijn overduidelijk samen aan het spelen. Het kind in mij komt naar boven en als de weg voor mij leeg wordt trap ik het gas in. De Seat is foetsie, de S60 komt er terwijl ik al op 180 zit gewoon even overheen (oke oke deze man heeft er zin in). Ik had ondertussen al even gekeken, hij zit alleen ik zie geen camera hangen, seems legit.

Verkeer stroopt op, S60 voor mij, Seat achter mij. Als de laatste auto opschuift is het zichtbaar kilometers leeg. S60 gooit het gas erop, ik volg Seat wil wel maar helaas. Bij 210 overtake ik de S60 die schuift weer lekker aan. Ik minder vaart voor verkeer in de verte, we wachten geduldig tot ook dat weer aan de kant is en we doen nog een stintje. Bij 220 zie ik in mijn achteruitkijkspiegel de S60 op enige afstand met blauwe fliters en een STOP POLITIE balkje naast zijn binnen spiegel. :fp:... "WTF, NO ***** WAY, WTF"....

Ik zie mijzelf al maanden in de bus zitten als de S60 langszij komt en naast mij blijft rijden en de bestuurder (man van rond de 40) enkel het doe eens even rustig gebaar maakt, de lampjes uitzet, het gas vol intrapt en met achterlijke snelheid via een rechtsinhaal manoeuvre zo in het verkeer in de verte verdwijnt. Mij (inmiddels 80 rijdend) vol verbazing en adrenaline achterlatend..What the fuck is mij net overkomen...

Vraag; Hoe groot achten jullie de kans dat
1. Dit echt een politie-auto + agent was (dan zet ik mijn geld op een AT-er buiten dienst want het was geen bekend VROS kenteken of uitgerust auto)?
2. Ik hier, indien bovenstaande ja is, ooit nog wat van ga horen?
3. Straffeloos de dashcam video van dit gedoe (je ziet de bordjes niet want geen achteruitcamera maar wel de autos) hier kan posten?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Justah schreef:
Vraag; Hoe groot achten jullie de kans dat
1. Dit echt een politie-auto + agent was

98%
Justah schreef:
2. Ik hier, indien bovenstaande ja is, ooit nog wat van ga horen?

5%
Justah schreef:
3. Straffeloos de dashcam video van dit gedoe (je ziet de bordjes niet want geen achteruitcamera maar wel de autos) hier kan posten?

95%

Pietert
Master
 Bericht 
Misschien voor alle zekerheid je eigen snelheid blurren en eventueel kentekens?
(Als je dat lastig vindt, kan je me eventueel pm'en met een wetransfer linkje, dan doe ik het vanavond wel even voor je)

Pita
Master
 Bericht 

Laat die kentekens maar eens zien, grote kans dat het AT wagens waren en geen VROS

AT wagens vindt je niet terug bij de RDW, dit zijn schaduw-kentekens.

Justah
Pro
 Bericht 
Kenteken Volvo: 4***ZBX***38 (even ter bescherming van de google spiders, wil niemand onnodig in de shit brengen).
Kenteken Seat: heb frame op dashcam gelocked na het 'incident' heb de seat niet voor mij gehad daarna, even kijken of ik die kan terugvinden op telefoon.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Justah schreef:
terugvinden op telefoon.
:huh:

keokiracer
Master
 Bericht 
Geen AT-wagen dus die Volvo, gewoon te bekijken via RDW.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Misschien voor alle zekerheid je eigen snelheid blurren

Ja! geeft mij ook weer wat te doen!

Justah
Pro
 Bericht 
Snelheid staat niet in de video, RegistratorViewer export neemt dat niet mee ;)

Link

liquid_force
Master
 Bericht 
uit dit filmpje zie ik niets wat op "spelen" duidt ... jij zit achter die S60, op een gegeven moment haal je de S60 in, daarna trap jij het gas in en rem je stevig waarna de S60 je inhaalt ... vaag verhaal.

Justah
Pro
 Bericht 
liquid_force schreef:
uit dit filmpje zie ik niets wat op "spelen" duidt ... jij zit achter die S60, op een gegeven moment haal je de S60 in, daarna trap jij het gas in en rem je stevig waarna de S60 je inhaalt ... vaag verhaal.

Ik ga geen 10min durende video posten. Dit is het laatste stukje. Als ik rem zie je de S60 even naast mij hangen daar zit hij met z'n handen te gebaren dat ik rustig moet doen om vervolgens weer door te gassen.

Vaag is het zeker..

Remo
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Ja! geeft mij ook weer wat te doen
duurt lang O:)
Justah schreef:
hij zit alleen ik zie geen camera hangen
Hmm, vergeet niet dat die camera's ook steeds kleiner worden (f)

Pita schreef:
grote kans dat het AT wagens waren
Rijdt AT met stopborden?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Remo schreef:
duurt lang

Ongeduld!
Nou dan doe je het maar met de ruwe data:
Afbeelding

Pietert
Master
 Bericht 
Doe daar eens een polynoom trendlijntje doorheen :)

Justah
Pro
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Ongeduld!
Nou dan doe je het maar met de ruwe data:

Wow, vet. Maak je dit automagisch?

hoevenpe
Master
 Bericht 

Laat ik het zo zeggen: als je hier met de schrik vrijkomt dan heb je echt 10 engeltjes op je roze kaartje zitten... (f)

Feitelijk
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Doe daar eens een polynoom trendlijntje doorheen

Cspline (f)
Justah schreef:

Wow, vet. Maak je dit automagisch?

ik markeer de momenten dat je een streep passeert en verder is het kinderspel natuurlijk.

Viper®
Master
 Bericht 

Bij mij kriebelt het ook altijd, maar veel harder dan 200 trek ik hem niet door, zeker niet voor lange tijd, daar heb ik gewoon de ballen niet voor. Geen zin om 4 maanden te bussen, wel lekker goedkoop :lol:

Mogelijk heeft het hangen van je dashcam invloed op wel of geen staandehouding.

Koop voor de zekerheid even een oudejaarslot :thumb:

Justah
Pro
 Bericht 
Viper® schreef:
Bij mij kriebelt het ook altijd, maar veel harder dan 200 trek ik hem niet door, zeker niet voor lange tijd, daar heb ik gewoon de ballen niet voor. Geen zin om 4 maanden te bussen, wel lekker goedkoop

Mogelijk heeft het hangen van je dashcam invloed op wel of geen staandehouding.

Koop voor de zekerheid even een oudejaarslot

Geloofwaardig is het natuurlijk niet na het posten van het verhaal + de beelden maar ik gedraag me het laatste jaar echt. Ik rij zelden nog te hard en dit is echt de eerste keer in maanden zo niet dit jaar dat ik vMax+50 voorbij ga. Heel het jaar nog geen enkel CJIB briefje ontvangen...
Ben er nu ook wel klaar mee, dit was genoeg schrik ;)

Viper®
Master
 Bericht 

Het is deze week weer rustig op de weg, dus ook op de a15 kan je nu lekker vliegen (gibt mal gas heinrich).

Kwam gisteravond nog een Porsche tegen. ff terugschakelen hoor :devil:
Verder rijd ik eigenlijk gewoon 140, misschien dat ik verstandig wordt... of oud, of beide.

jack19
Master
 Bericht 

Geen at in elk geval

WimLex
Master
 Bericht 
Verbazingwekkend dat die seat niet mee kon komen, FR zou veel meer in zijn mars moeten hebben ....

Was het niet de gestickertunede seat van DD ?

Zelfs mijn 15 jaar oude dieseltje loopt vlotjes naar de 220 ...

Kenji
Master
 Bericht 
Remo schreef:
Rijdt AT met stopborden?

:kniktja:

Heb namelijk met mijn RX7 al eens een bordje gehad toen ik achter hun treintje aanhaakte. "Politie. Afstand houden."
Tja, het blijven toch agenten, dus hun rijkunsten ken ik. Dus inderdaad maar afstand gehouden :lol:

Viper®
Master
 Bericht 

Ja die AT ken ik, altijd zwart beblindeerde auto's. Paar keer op de A12 vanuit Utrecht > Arnhem gehad toen. Inderdaad erachteraan met 160. Toch altijd weer iemand die in het gaatje duikt :duh:

SuperChinees
Die hard
 Bericht 
Kwam van het weekend een Fr at-tje met blauw-blauw aan tegen met 190 op gesloten spitsstrook richting Ede.

bruintje beer
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
Zelfs mijn 15 jaar oude dieseltje loopt vlotjes naar de 220 ...
Zo'n sneldheidsmeter heb ik ook ooit gehad...

Uwe Alzaligheid
Master
 Bericht 
bruintje beer schreef:
Zo'n sneldheidsmeter heb ik ook ooit gehad ...

:lol: :lol: :lol:

Feitelijk
Master
 Bericht 
bruintje beer schreef:
Zo'n sneldheidsmeter heb ik ook ooit gehad...

Zo een?

Link

(niet echt tevreden over, ik heb lopen filteren maar...)

Viper®
Master
 Bericht 

heeft je snelheidsmeter Parkinson ofzo. Ding stuitert van 190 naar 240 binnen een halve seconde :lol:

Mijn DOD geeft gewoon onderin de snelheid weer. Niet altijd in mijn voordeel natuurlijk :P

Pietert
Master
 Bericht 
Viper® schreef:
Mijn DOD geeft gewoon onderin de snelheid weer.

Want GPS fluctueert nooit met snelheden? :)

bruintje beer
Master
 Bericht 
:kniktja: Als je versnelt of afremt.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Vast niet zoveel als deze....
Afbeelding

Dofolo
Respect
 Bericht 

Mooi verhaal, verder ben je een idioot om je zover te laten opjagen//beïnvloedden om de 200+ aan te tikken ... de boete + kosten voor rbw kwijt alleen al. Dat zijn kosten zijn van 100 a 120+ te hard he. En mocht er iets gebeuren, dan heeft een gordel of airbag ook weinig nut bij die snelheden.

Of je er iets van hoort ... als de agent je kenteken genoteerd heeft en een kut humeur heeft allicht; gelukkig lijkt dat niet zo te zijn aan wat je vertelt. Oog en naald enzo.

En natuurlijk wil ik niet roomser dan de paus zijn, rij nu alweer even een picanto en dat bevalt me financieel gezien best tov een dikke 2.0 benzine Amerikaan ;)

Pita
Master
 Bericht 

Een dikke 2 liter benzine Amerikaan ?

Een dikke Amerikaan begint pas bij 5 liter

Elwood
Master
 Bericht 
Dikke 2.0 benzine Amerikaan?....is dat nieuw? :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

Pita
Master
 Bericht 

Chrysler Neon ?, hahahahaha

alexs
Master
 Bericht 
Remo schreef:
Rijdt AT met stopborden?

ja.
DSI ook, tussen de flitsers :roflol:

Afbeelding

KanarieVW
Master
 Bericht 
Kick van een jaar!
Respect

Kenji
Master
 Bericht 
Als je nou 2 weekjes had gewacht met die foto posten, had het qua datum bijna niet opgevallen :lol:

Pagina 1 van 1 [ 39 berichten ]