» Juridisch » Invordering rijbewijs en/of EMG Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 1  [ 19 berichten ]
Pluisje2015
Eendagsvlieg
 Bericht 

Wat kan ik nog verwachten van het OM?

Situatie:

In 2015 3x geflitst met 35-40 km te hard binnen de bebouwde kom als beginnend bestuurder. Derde boete betaald en de andere twee in verzet gegaan en in juli 2017 bij verstek veroordeeld door de kantonrechter met alleen een geldboete. Heb geen uitspraak gekregen.

In maart 2017 gepakt met 48 km te hard buiten bbk. De agent zei toen dat ik nog met een puntenstelsel werkte en dat de officier kijkt of ik meerdere snelheidsovertredingen of rood licht heb. Puntenstelsel geldt alleen bij beginnend bestuurder toch?

In september 2017 aangehouden wegens negeren volgteken en rijbewijs ingevorderd op artikel 130 en of 164. Ik werd niet verhoord en werd na 2 uur vrijgelaten. Mij werd niets verteld over eventuele strafvervolging of cbr. Echter heb ik wel post van de Criminele Beunhazen Racers gekregen voor de cursus. Heb inmiddels betaald en oproeping voor de cursus gehad.

Wat kan ik nog voor straf krijgen van het OM? Lange rijontzegging? Taakstraf? Hoge boete sowieso. Kan ik ook gevangenisstraf krijgen met zoveel snelheidsovertredingen? Hoop van niet

Spook
Master
 Bericht 
Vziw blijven bekeuringen gewoon inbaar ook al ga je failliet. Je zou in theorie dus in de situatie kunnen komen dat je helemaal geen geld hebt om te betalen en vervolgens gegijzeld wordt. Effectief alsnog gevangenis, maar niet ter vervanging van de bekeuring, maar tot je met geld over de brug komt. Lekkere kip en ei-situatie.

Pluisje2015
Eendagsvlieg
 Bericht 

Boetes van 2015 heb ik al betaald. Echter van maart niets meer gehoord

Karbargenbok
Master
 Bericht 
Je was nog beginnend bestuurder in 2015, maar in 2017 niet meer?

Voor de overtreding van maart 2017 zul je ongetwijfeld post ontvangen. Op 45-50 km/uur te hard buiten de bebouwde kom staat volgens het feitenboekje 2016 (er is geen recentere) staat 610 euro, dat kon inmiddels wel eens meer zijn, en dan is eventuele recidive nog niet meegerekend. Dan komt er als het aan het OM ligt nog eens 20 procent bij, plus een onvoorwaardelijke rijontzegging van twee maanden. Voor meervoudige recidive loopt de rijontzegging telkens met twee maanden op.

Het niet opvolgen van een stopteken kost je 370 euro. Dat is ook een kruisje in het register dus ik ben heel benieuwd hoe dat allemaal samen gaat komen.

De CBR-cursus waar jij het over hebt, klinkt als een EMG, niet als een onderzoek naar de rijgeschiktheid. Waar is dat rijbewijs nu?

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Aardig lijstje in drie jaar. Ik zou, als er geld over is na de boetes, nog eens investeren in je kijktalent.

BaasTimo
Die hard
 Bericht 
Spook schreef:
maar tot je met geld over de brug komt.

Deurwaarder die dan beslag komt leggen op de auto of inboedel /bezittingen.

18vti
Master
 Bericht 
Pluisje2015 schreef:
rijbewijs ingevorderd op artikel 130 en of 164

Met zo'n track record is een onderzoekstraject waarschijnlijker...damn :x

maarten28
Master
 Bericht 

Pluisje2015 schreef:
Criminele Beunhazen Racers

Goede attitude in combinatie met je rijgedrag. :thumb:

TommyGun
Master
 Bericht 
:fp:

viffer
Master
 Bericht 
18vti schreef:
Spook schreef:
maar tot je met geld over de brug komt

Met zo'n track record is een onderzoekstraject waarschijnlijker...damn :x

CJIB mag tegenwoordig gewoon van je bankrekening incasseren, zelfs als je geen geld op je rekening hebt staan, net als de belastingdienst.

Pluisje2015
Eendagsvlieg
 Bericht 

Heb inmiddels mijn rijbewijs weer terug.
Maar krijg ik binnen een half jaar een dagvaarding of mogen ze er drie jaar over doen? Na mijn aanhouding in september bedoel ik

viffer
Master
 Bericht 
Dat hangt een beetje af van waarom je aan de kant bent gezet. Alleen voor het niet volgen van een stopteken zal je rijbewijs niet zomaar ingevorderd worden, dus een beetje meer informatie zou welkom zijn.

Pluisje2015
Eendagsvlieg
 Bericht 

oke situatie september:

Kwam van schiphol om te laden. Was net op de snelweg toen er file was. Ik zag linkerrij een gat dus gaf gas om ervoor te kunnen schieten. Helaas reed links achter me de popo in herkenbare auto. Toen ik net op de linkerbaan was, ging iedereen vol op de rem. Ik moest dus ook op de rem. Gevolg was dat de wouten en ik niet minder zich dood schrokken, en mij rechts inhaalde en voor me reed. Er stapte aan de linkerportier van de politieauto een wout uit, die mij gebood hen te volgen naar het tankstation.
Ik heb ze gevolgd tot aan het tankstation maar vlak ervoor over het puntstuk terug de snelweg op omdat ik geen zin had voor ze te stoppen :dag: en omdat ik vol stress zat om het werk op tijd af te krijgen want ik stond die avond er alleen voor.

Helaas konden de wouten ook terug, en aangezien ze voor mij bleven rijden met snelheden tussen de 30 en 40 ben ik toch maar naar de kant gegaan. De bestuurder van de auto kwam helemaal kwaad naar me toe en gebood me uit te stappen en motor uit te zetten. ik werkte wel mee. Toen ze vroeg naar mijn rijbewijs en ik ze bij deze gaf, zei ze: 'mooi, bij deze is die gelijk ingevorderd'. iK stond met een mond vol tanden, van: wtf is dit nou?

Ik ben niet geboeid wel gefouilleerd en moest blazen. Op het bureau werd ik ingesloten in een cel en me werd verder niets verteld. Na 2 uur werd ik vrijgelaten en mocht naar huis. De agent zei dat ik hulp moest zoeken omdat ze vonden dat het niet goed met me ging. Ik zou eigenlijk met een GGZ arts moeten praten maar ik heb hem niet eens gezien laat staan met hem gepraat.
De wouten hebben in de auto nog gezegd dat de rechter over de strafmaat gaat. Verder zeiden ze niets.

Kreeg twee weken later een brief van het CBR voor een emg cursus.

Heel verhaal, maar volgens mij is dit wel meer dan genoeg informatie.

Superkoe
Master
 Bericht 
Die GGZ arts werkt niet voor de politie. Maar als je zoveel stress hebt, kan een bezoek aan de huisarts geen kwaad.

BaasTimo
Die hard
 Bericht 
Pluisje2015 schreef:
een wout

Pluisje2015 schreef:
omdat ik geen zin had voor ze te stoppen :dag:

En dan vind je het gek dat je een EMG aangesmeerd krijgt :x

viffer
Master
 Bericht 
BaasTimo schreef:
En dan vind je het gek dat je een EMG aangesmeerd krijgt :x

Ja, wel als dat voortkomt uit het negeren van het volgteken, de EMG moet ergens anders voor zijn gegeven.

Verder vraag ik mij ook af wat de reden is dat ze je meegenomen hebben naar het bureau. Heb je het PV al eens opgevraagd? Dat kan duidelijkheid verschaffen over wat de aanleiding is geweest.

Pluisje2015
Eendagsvlieg
 Bericht 

De emg heb ik gekregen voor het geen richting aangeven (doe ik normaal nooit dus op dat moment totaal niet aan gedacht :x )
En voor bellen achter het stuur (mijn werkgever belde toen ik achter de wouten aanreed)
En voor het onnodig remmen in de file. Zonder aan mij te vragen waarom ik het deed. K*t wouten :boos:

Viffer: hoe kan ik het pv opvragen dan? Is het daar niet te laat voor? Moet ik het opvragen aan het bureau waar ik vastgezeten heb?

viffer
Master
 Bericht 
Dus toch nog wat meer dan je eerst aangaf, dat maakt het wel wat duidelijker. Het bellen achter het stuur heeft niets met de EMG te maken, geen richting en remmen wel. Blijft het nog altijd een vraag waarom je bent aangehouden(?) en meegenomen bent naar het bureau.

In de WOB helpdesk afdeling op dit forum kun je lezen hoe je het PV etc. op kunt vragen, ik ben daar zelf al tijden niet meer mee bezig geweest.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Zoek even op Wetboek van strafvordering artikel 30 voor het opvragen van het PV

Pagina 1 van 1 [ 19 berichten ]