» Juridisch » Invordering rijbewijs en/of EMG Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 1  [ 17 berichten ]
Yorel_R
Nieuwkomer
 Bericht 

Goede middag allen,

Gisteren is helaas mijn rijbewijs inbeslag genomen.
Het was voor een snelheidsovertreding, ik ging 131 (zonder correctie) waar 70 was toegestaan.
(excuus, is er niet natuurlijk, maar had iemand met auto pech geholpen en daardoor zelf bijna te laat met dochter naar zwemles brengen die voor haar diploma op moest)

Ondertussen hier al heel veel gelezen natuurlijk en gezien dat elke situatie anders is.
dus om een richting van boete bedrag te vragen heeft niet zo veel zin.
Maar ben wel al wat verder gegaan.
Nu heb ik al gelijk een klaagschrift geschreven om zo snel mogelijk mijn rijbewijs terug te krijgen.

In mijn klaagschrift bepleit ik dat ik mijn rijbewijs zo spoedig mogelijk terug zou willen hebben omdat ik iemand voor bepaalde behandelingen naar het ziekenhuis moet brengen 5 dgn per week vanaf volgende week.

Maar omdat er op het moment van inbeslag name nog geen zaak nummer of dergelijke was hoe ik mijn klaagschrift het beste naar de officier van justitie krijgen, en dat er nog een link gelegd kan worden naar mijn zaak zonder dat dit weken gaat duren?
Of omdat het pas 1 dag is kan dit nog naar het politie district die het inbeslag heeft genomen? Aangezien de huidige situatie waar ik in zit wil ik proberen alles zo spoedig mogelijk te regelen en niet andere de dupe laten worden van mijn fouten.
(Ik weet eigen schuld dikke bult, maar wil het graag zo spoedig mogelijk regelen met de officier als dit mogelijk is natuurlijk)

alvast bedankt voor jullie kennis en eventuele tips!

Feitelijk
Master
 Bericht 
Yorel_R schreef:
dus om een richting van boete bedrag te vragen heeft niet zo veel zin.

Oh dan zeg ik niet dat het op een niet-autosnelweg 830 + 2 maanden ontzegging is en op een snelweg 760 + 2 maanden is.

Yorel_R
Nieuwkomer
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Oh dan zeg ik niet dat het op een niet-autosnelweg 830 + 2 maanden ontzegging is en op een snelweg 760 + 2 maanden is.

Okay dan zou ik hem dus 2 maanden kwijt zijn...
Is er veel kans dat een klaagschrift hier iets aan kan doen?

(in afgelopen 3 jaar geen boetes boven 30km/h snelheids overtreding gehad)

Feitelijk
Master
 Bericht 
Yorel_R schreef:
Is er veel kans dat een klaagschrift hier iets aan kan doen?

Jazeker. De OvJ wil je rijbewijs graag inhouden, maar de rechter niet. Maak dus een mooi klaagschrift dat je hem absoluut nodig hebt.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Yorel_R schreef:
(excuus, is er niet natuurlijk, maar had iemand met auto pech geholpen en daardoor zelf bijna te laat met dochter naar zwemles brengen die voor haar diploma op moest)

Dit zou ik nergens verder aanvoeren, 57 te hard met een (klein) kind in de auto ........ komt niet heel verantwoordelijk over.

Yorel_R
Nieuwkomer
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Jazeker. De OvJ wil je rijbewijs graag inhouden, maar de rechter niet. Maak dus een mooi klaagschrift dat je hem absoluut nodig hebt.

En deze moet ik dan naar de rechtbank toe sturen en niet naar de officier van justitie?
Dan moet ik bericht afwachten naar welke rechtbank het gaat?

TMFKAV schreef:
Dit zou ik nergens verder aanvoeren, 57 te hard met een (klein) kind in de auto ........ komt niet heel verantwoordelijk over.

zij zat niet in de auto maar was thuis aan het wachten :thumb:

TMFKAV
Master
 Bericht 
Yorel_R schreef:
En deze moet ik dan naar de rechtbank toe sturen en niet naar de officier van justitie?

Rechtbank

Yorel_R
Nieuwkomer
 Bericht 

Vorige week klaagschrift ingedient!
Van het weekend de brieven van officier van justitie gekregen.
2 maanden rijbewijs kwijt en begin Jan. Tele hoorzitting.

Vandaag bericht van de rechtbank, mijn klaagschrift wordt volgende week behandeld dan moet ik erbij aanwezig zijn. Dus hopelijk krijg ik daar een positief bericht na afloop.

Pietert
Master
 Bericht 
Yorel_R schreef:
Tele hoorzitting.

Die zou ik lekker verstek laten gaan.

Yorel_R
Nieuwkomer
 Bericht 

Pietert schreef:
Die zou ik lekker verstek laten gaan.

volgens mij stond er in de brief dat als ik daar niet aanwezig ben, dat ik dan opgeroepen kan worden om voor de rechter moet verschijnen?

Walker
Master
 Bericht 
Daarom. Een rechter luistert tenminste, een OvJ niet...

TMFKAV
Master
 Bericht 
Yorel_R schreef:
volgens mij stond er in de brief dat als ik daar niet aanwezig ben, dat ik dan opgeroepen kan worden om voor de rechter moet verschijnen?

Twee trajecten: klaagschrift en verzet.

Klaagschrift - zeker heen gaan
Tele horen - laat ze maar ....vallen.

Pietert
Master
 Bericht 
Yorel_R schreef:
dat ik dan opgeroepen kan worden om voor de rechter moet verschijnen

Ja. Precies wat je wil :)

Yorel_R
Nieuwkomer
 Bericht 

thanks guys!
Planning:

Klaagschrift; ga ik zeker heen! Wil dat ding zo snel mogelijk terug!
Tele horen - verstek laten gaan.

Yorel_R
Nieuwkomer
 Bericht 

Update:

Afgelopen vrijdag zitting geweest mbt mijn klaagschrift. Deze is gegrond bevonden door de rechter en ik krijg mijn rijbewijs terug. :thumb: :thumb: :thumb:
De officier van justitie stuurt deze op.
Nu hopen dat ze daar een beetje snel bij zijn bij de officier.. :honger: :honger:

Pietert
Master
 Bericht 
Gefeliciteerd. Nu het verzettraject nog. Je bent er nog niet vanaf.

Yorel_R
Nieuwkomer
 Bericht 

Pietert schreef:
Gefeliciteerd. Nu het verzettraject nog. Je bent er nog niet vanaf.

Dank je!
Inderdaad, weet niet of ik heel veel zal kunnen doen tegen de boete voor de snelheid.
Ga wel het dossier opvragen onder art 30, kijken of daar fouten zijn gemaakt misschien.

Pagina 1 van 1 [ 17 berichten ]