» Juridisch » Invordering rijbewijs en/of EMG Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 2  [ 55 berichten ]
audistation
Nieuwkomer
 Bericht 

Hoi allemaal.

Om te beginnen beste wensen voor het nieuwe jaar!

Gisteren reed ik in de nacht op de Maasboulevard in Rotterdam met een hoge snelheid. Dit is binnen de bebouwde kom en je mag hier 50.
Ik ben uiteindelijk gestopt door de politie en me rijbewijs is ingenomen. Volgens de agenten geklokt op 71 netto te hard. Ik heb zelf niet gevraagd om de meting te bekijken omdat ik zo in shock was. Ik weet niet of het van toepassing is maar het stuk dat ik te hard reed was leeg, recht en overigens niet lang en eerlijk gezegt geloof ik niet dat ik op 130 bruto geklokt ben want op de teller heb ik net 130 aangetikt en begon ik met remmen maar ze klokken toch je gemiddelde snelheid?

Nou wil ik vragen wat ik kan verwachten en wat ik kan doen?

Informatie die ik erbij kan geven hier is dat ik volledig afhankelijk ben van mijn rijbewijs omdat ik Taxichauffeur ben.

ik weet trouwens dat ik zelf fout zat en eigen schuld dikke bult maar wat kan ik nu doen?

ik ben sowieso morgen van plan om naar het juridisch loket te gaan voor informatie maar misschien heb ik wat aan de antwoorden op het forum.

Alvast bedankt. :thumb:

Feitelijk
Master
 Bericht 
1300 euro en 4 maanden ontzegging.
Boven de 70 moet je lullen als Brugman om het voorlopig terug te krijgen.

audistation schreef:
maar ze klokken toch je gemiddelde snelheid?

Ligt eraan welke meting het was.

audistation
Nieuwkomer
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Ligt eraan welke meting het was.

Is het slim om de meting eventueel op te vragen?

audistation
Nieuwkomer
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Boven de 70 moet je lullen als Brugman om het voorlopig terug te krijgen.

Dus juridische hulp vragen is sowieso nodig eventueel een advocaat die mij bijstaat

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
audistation schreef:
Is het slim om de meting eventueel op te vragen?
Altijd, maar je weet toch wel of je gelaserd bent of dat ze achter je aan gereden zijn?

audistation schreef:
want op de teller heb ik net 130 aangetikt
audistation schreef:
dat ik volledig afhankelijk ben van mijn rijbewijs
:|

audistation schreef:
maar ze klokken toch je gemiddelde snelheid?
Piekmeting kan ook.

Heb je trouwens een verklaring gegeven mbt je snelheid?

audistation
Nieuwkomer
 Bericht 

Dikke Dakduif schreef:
Altijd, maar je weet toch wel of je gelaserd bent of dat ze achter je aan gereden zijn?

Ze reden een kort stukje achter mij aan. Geen verklaring ik zei als verklaring dat t fout was waar ik spijt van heb want ik heb geprobeert me eruit te lullen

Spook
Master
 Bericht 
audistation schreef:
ik zei als verklaring dat t fout was waar ik spijt van heb want ik heb geprobeert me eruit te lullen

Je hebt bekend.

audistation
Nieuwkomer
 Bericht 

Spook schreef:
Je hebt bekend.

maak ik kans om hem sneller terug te krijgen?

Aanhanger
Master
 Bericht 
Was dit waar die flitspaal eerst stond?

audistation
Nieuwkomer
 Bericht 

Aanhanger schreef:
Was dit waar die flitspaal eerst stond?

vanaf daar trapte ik het gas in tot een stukje verder. ter hoogte van de havenziekenhuis ben ik gestopt

Pietert
Master
 Bericht 
audistation schreef:
maak ik kans om hem sneller terug te krijgen?

Als je bekend hebt, krijg je hem zeker niet sneller terug. Ze schrijven je verklaring op en straks staat dus op papier dat je toegegeven hebt dat je zo hard reed. Ik vrees dat je voorlopig naar je papiertje pasje kan fluiten :(

zandbak
Master
 Bericht 
4 maanden fietsen
Afbeelding

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Of een bekende uit je omgeving die geen werk heeft inhuren voor een matsprijsje? Wordt wel gauw prijzig, dat wel. Maar ja, +70 na correctie is dan ook niet echt handig.

adinsx
Master
 Bericht 
+70 na correctie is van zichzelf al prijzig te noemen :lol:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Klopt, maar vier maanden een chauffeur inhuren voor drie dagen per week, zorgt uiteindelijk wel voor een aardige boeteverhoging :D

TMFKAV
Master
 Bericht 
Een bekende inhuren als je taxichauffeur bent ....... ???

jitzzzze
Master
 Bericht 
Ik vraag me altijd af wat iemand beweegt om een dergelijke overtreding te maken als je zó afhankelijk bent van je rijbevoegdheid.

HypHyper
Master
 Bericht 
TMFKAV schreef:

Voor een kratje bier of zo. Lucratieve business. :P

JBHC
Master
 Bericht 

jitzzzze schreef:
Ik vraag me altijd af wat iemand beweegt om een dergelijke overtreding te maken als je zó afhankelijk bent van je rijbevoegdheid.

+1

Zeker op dit soort plekken. Het is toch bekend dat dat een kassaplek is?

R
Master
 Bericht 
Midden in de nacht?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Nieuwjaarsnacht.

R
Master
 Bericht 
Ah, bij uitstek de nacht waarin je niet zo snel voor snelheid wordt staande gehouden. In mijn beleving dan :fp:

Pita
Master
 Bericht 

Het blijkt maar weer, ook midden in de nacht dien je op te letten, als een auto je op snelheid volgt.

Tsja, als een kip zonder kop gewoon het pedaal diep in drukken binnen de bebouwde kom, terwijl een andere auto je volgt, hoe stom kan je zijn.

Feitelijk
Master
 Bericht 
R schreef:
Ah, bij uitstek de nacht waarin je niet zo snel voor snelheid wordt staande gehouden.

Alleen als je het verdient.
Mijn punt was dus dat dat ook een nacht is waarop en meer dan anders volk op straat is, en ook nog eens volk dat in de olie is.

R
Master
 Bericht 
Ik had de nieuwjaarsnacht gemist en die :fp: had ik voor mezelf gereserveerd. :D

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
TMFKAV schreef:

Ik vermoed dat dat niet toegestaan is. Iets met vergunningen.

Pita
Master
 Bericht 

Klopt, het mag niet.
Bovendien zal het CBR, als de melding binnenkomt dat het een taxichauffeur betreft ook een melding doen aan het KIWA en die zal onmiddellijk de taxichauffeurspas intrekken.

zandbak
Master
 Bericht 
Het blijft verbazingwekkend dat mensen die zo afhankelijk zijn van een rijbewijs zo fors over de schreef gaan.
Rijbewijs kwijt, taxichauffeurspas ingetrokken. Baan op de tocht.

Het blijft trekken blijkbaar, dat Russisch roulette met je rijbewijs. Wat kan je er er mee winnen, behalve een klein beetje tijd en een kick om hard te rijden?

bruintje beer
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Het blijft verbazingwekkend dat mensen die zo afhankelijk zijn van een rijbewijs
Iedereen die z'n rijbewijs kwijtraakt blijkt altijd helemaal afhankelijk van dat rijbewijs te zijn :[
zandbak schreef:
en een kick om hard te rijden
Dat dus. Ik vind het bij tijd en wijle hartstikke mooi.

bert65
Master
 Bericht 
Pita schreef:
Klopt, het mag niet.
Bovendien zal het CBR, als de melding binnenkomt dat het een taxichauffeur betreft ook een melding doen aan het KIWA en die zal onmiddellijk de taxichauffeurspas intrekken.

Nee hoor. Een collega en een touringcarchauffeur liepen vorig jaar tegen de lamp. Beide stonden te boek als zeer rustige rijders; bijna Christelijk maar lieten zich even gaan op een klein stukje N207. Ze raakten hun rbw kwijt maar mogen nu weer gewoon werken. Ik weet niet wat er straks bij het aanvragen van een VOG gebeurt.

Boralis
Master
 Bericht 

bert65 schreef:
Ik weet niet wat er straks bij het aanvragen van een VOG gebeurt.

Ik heb niet de indruk dat de VOG zo'n issue is in de taxibranche hoor ...

Waarschijnlijk hopen op een slecht/lek PV en goede juridische hulp. Meting met 120+ klokken op hoeveel meter in afstand en in hoeveel tijd? Ijking en is wel indien van toepassing een dubbele correctie toegepast?

Ken de weg niet, maar lijkt me best lastig om een fatsoenlijke meting uit te voeren als het inderdaad een kort stuk was. 50+ is trouwens nog steeds 2 maanden OBM. Maar, lukt het al hem op korte termijn wel terug te krijgen, dan nog steeds kans dat je over een paar jaar (rechter duurt vaak lang) alsnog de OBM krijgt.

Goeie advocaat kan teruggave tot de rechtszaak waarschijnlijk nog wel voor elkaar krijgen. Essentieel daarin is het volgende stukje uit artikel 164 lid 6 wegenverkeerswet. OvJ moet binnen 10 dagen beslissen, maar ook:

Citaat:
Teruggave vindt eveneens plaats, indien ernstig rekening moet worden gehouden met de mogelijkheid dat aan de houder in geval van veroordeling door de rechter dan wel uitvaardiging van een strafbeschikking geen onvoorwaardelijke ontzegging van de bevoegdheid tot het besturen van motorrijtuigen zal worden opgelegd, dan wel geen onvoorwaardelijke ontzegging van langere duur dan de tijd gedurende welke de bewijzen zijn ingevorderd of ingehouden geweest.

En daar kan een goeie advocaat vaak nog wel iets van maken. Maar: rechters zullen niet vrolijk worden van dit soort snelheden binnen de bebouwde kom.

Tweebel
Master
 Bericht 
Boralis schreef:
Ik heb niet de indruk dat de VOG zo'n issue is in de taxibranche hoor ...

In Amsterdam mag je toch alleen taxi rijden als een VOG niet wordt afgegeven?

TMFKAV
Master
 Bericht 
Als je het rijbewijs via een klaagschriftprocedure terugkrijgt, zal er over het algemeen geen onvoorwaardelijke rijontzegging meer worden opgelegd. Het blijft dan meestal bij een geldboete icm. voorwaardelijke ontzegging.

audistation
Nieuwkomer
 Bericht 

Advocaat ingeschakelt en klaagschrift is per mail en post opgestuurd.

Door de advocaat gaat er geprobeert worden de rijbewijs terug te kunnen krijgen tot de zitting en volgens de advocaat is de kans minimaal dat na de zitting ik nog steeds geen rijbewijs heb.

in klaagschrift is genoemd : Klager is taxichauffeur van beroep en heeft voor zijn werkzaamheden dringend zijn rijbewijs nodig. Klager wordt door invordering rijbewijs ernstig benadeelt en nu kan hij al gevolg geen inkomsten meer genereren. Klager komt zodoende in broodnood ( is een wet ) te verkeren en de invordering is om die reden niet proportioneel.

Ik plaats een bericht als ik meer hierover hoor

Feitelijk
Master
 Bericht 
audistation schreef:
en volgens de advocaat is de kans minimaal dat na de zitting ik nog steeds geen rijbewijs heb.

:x

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
zandbak schreef:
Het blijft verbazingwekkend dat mensen

een juridisch onderwerp naar zich toe trekken om eigen standpunten te gaan zitten maken terwijl het niet de bedoeling is dit te doen in dat soort hulpvraag onderwerpen.

Maasboulevard hoort geen 50 te zijn daar is de weginrichting helemaal niet naar, zeker 's nachts niet waarbij filevorming afwezig is maarja met zo'n argument ga je het ook niet winnen bij de rechter. Aangezien je al een belastende verklaring afgelegd hebt zal je weinig potten kunnen breken. Eruit lullen gaat soms wel maar dat gaat niet op deze manier, je moet je daarvoor emotieloos opstellen en dat gaat niet als je schrikt, in paniek raakt, nadenkt over de consequenties etcetc. Er is een probleem ontstaan waar je de oplossing niet voor weet maar je moet vertrouwen hebben dat die er wel komt, zo denk ik heel vaak. En een dual dashcam helpt overigens ook.

Heb wel een beetje makkelijk praten want de situatie die jij meemaakt heb ik dusdanig veel meegemaakt dat ik er iets makkelijker over ben gaan denken in de loop der jaren. Iets wat de maximumsnelheidsmaffia nou juist tracht te voorkomen. :fp:

TMFKAV
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
post4291612.html#p4291612 schreef: en volgens de advocaat is de kans minimaal dat na de zitting ik nog steeds geen rijbewijs heb.
:x

Denk niet dat TS de zitting nav het klaagschrift bedoeld O:)

Feitelijk
Master
 Bericht 
:lol:

zandbak
Master
 Bericht 
Dave schreef:
een juridisch onderwerp naar zich toe trekken om eigen standpunten te gaan zitten maken terwijl het niet de bedoeling is dit te doen in dat soort hulpvraag onderwerpen.

Ik probeer erachter te komen wat mensen drijft om de Vmax dusdanig ver te overschrijden zodat ze in deze shit terecht komen.
Elke taxi rijdt te hard, standaard, maar dit is wel redelijk extreem.

Er zijn duizenden wegen in Nederland die een te lage snelheid hebben. 60/30km zones in een buitengebied bv....

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Nogmaals, daar zijn dit soort onderwerpen niet voor bedoelt.. Open een eigen onderwerp als je een discussie aan wil zwengelen.

zandbak
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Nogmaals, daar zijn dit soort onderwerpen niet voor bedoelt.. Open een eigen onderwerp als je een discussie aan wil zwengelen.

Heh, ik zal mijn neus niet meer in andere onderwerpen steken. Hoe is het trouwens met je neus?

Pietert
Master
 Bericht 
audistation schreef:
in klaagschrift is genoemd

Ik neem aan (hoop) dat wat je hebt opgeschreven de "ongeveer tekst" is en niet het letterlijke klaagschrift, toch?

audistation
Nieuwkomer
 Bericht 

Pietert schreef:
klaagschrift

Was een klein stukje letterlijk, is opgesteld door een advocaat met ervaring

Pietert
Master
 Bericht 
audistation schreef:
Was een klein stukje letterlijk

:|
audistation schreef:
benadeelt

audistation schreef:
in broodnood ( is een wet )

Daar zal de rechter van onder de indruk zijn, dan... Prima advocaat. Goed z'n geld waard.

Feitelijk
Master
 Bericht 
En deze dan Pietert?
audistation schreef:
en nu kan hij al gevolg geen inkomsten meer genereren

Pietert
Master
 Bericht 
Ja, ook :)

audistation
Nieuwkomer
 Bericht 

Feitelijk schreef:
En deze dan Pietert?

Dat was een typefout van mij.

Pietert schreef:
Daar zal de rechter van onder de indruk zijn, dan... Prima advocaat. Goed z'n geld waard.

Bedoel je dat sarcastisch of meen je het

Feitelijk
Master
 Bericht 
audistation schreef:
Bedoel je dat sarcastisch of meen je het

Alles wat pietert zegt is gemeen!

Kwibus
Master
 Bericht 
voor het spellingstopic dan maar, t of d :lol:

HypHyper