» Juridisch » Invordering rijbewijs en/of EMG Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 1  [ 14 berichten ]
Dannywinters
Eendagsvlieg
 Bericht 

Hallo

Ik heb een vraag.
Afgelopen week ben ik aangehouden omdat ik te hard reed en door rood reed.

De agenten hadden een meting gedaan en die kwam uit op 102 km/u waar je 50 mag
Dus een overschrijding van 52 zonder correctie
En ook een rood stoplicht meegepakt

Toen ik werd aangehouden werd mij dat verteld en dat ik mijn rijbewijs niet zou kwijt raken
Ik moest een collega bellen om het rijbewijs te komen brengen want die had ik niet bij me.
Toen ik na het bellen met de agent sprak zei hij dat hij de meting had ingekort omdat hij remde in een bocht en ik niet en dat daarom toch mijn rijbewijs zou worden ingenomen
Omdat ik met correctie boven de 50 uitkwam
Hij heeft dit op een kladblokje en zijn telefoon uitgerekend
Hij heeft mij niet verteld hoe veel te hard ik precies reed
En ik kreeg ook nog te horen dat ik er een emg cursus bij krijg

Nu is mijn vraag: Mag dit zomaar???

bert65
Master
 Bericht 
Ik mag hopen dat je niet met vmax + 50 door rood bent gereden :cry:
Dannywinters schreef:
Toen ik na het bellen met de agent sprak zei hij dat hij de meting had ingekort omdat hij remde in een bocht en ik niet en dat daarom toch mijn rijbewijs zou worden ingenomen

Vraag via WOB het PV op. Hij zal daarin vermeld moeten hebben hoe hij aan de snelheid kwam.

Dannywinters schreef:

Ik moet zeggen dat ik met vmax+50 door rood knallen wel kan begrijpen dat je bent aangemeld voor een EMG.

Dannywinters schreef:

:kniktja:

HypHyper
Master
 Bericht 
bert65 schreef:
k mag hopen dat je niet met vmax + 50 door rood bent gereden :cry:

Je moet toch wát doen om nog oranje proberen te halen? :x

Dannywinters
Eendagsvlieg
 Bericht 

Ja ik heb zeker harder dan 50 gereden
Maar met de meting konden ze het niet hard maken.
En hebben ze het handmatig ingekort
Hoe kan je het pv opvragen?

wernert
Pro
 Bericht 

Volgens mij mis ik wat in dit verhaal.

Je bent topklinisch hartchirurg en je was op weg naar een spoedoperatie? Je hebt Asperger, ADHD, ADD en PTSS en kreeg een plotselinge aanval van discalculie waardoor je niet kon uitrekenen dat je te hard ging? Je bent de nieuwe presentator van 'try before you die’ en je wou je repertoire rustig opbouwen?

Speltip 10: Blijf onder de fiscale adviessnelheid als je niet zeker bent van je zaak.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Dannywinters schreef:
102 km/u waar je 50

Dannywinters schreef:
rood stoplicht meegepakt
Imho EMG waardig. Engenlijk vind ik alleen het rode verkeerslicht al EMG waardig maar daar ga ik niet over.

Justah
Pro
 Bericht 
Dannywinters schreef:

Hallo

Ik heb een vraag.
Afgelopen week ben ik aangehouden omdat ik te hard reed en door rood reed.

Heb je een beetje dikke spaarrekening?
Dannywinters schreef:
Toen ik werd aangehouden werd mij dat verteld en dat ik mijn rijbewijs niet zou kwijt raken
Ik moest een collega bellen om het rijbewijs te komen brengen want die had ik niet bij me.
Hij heeft dit op een kladblokje en zijn telefoon uitgerekend
Hij heeft mij niet verteld hoe veel te hard ik precies reed

Je hebt geen papier ontvangen omtrent de invordering of iets waarop staat welke snelheid ze hebben gebruikt? 102 voor correctie is 98 na correctie namelijk. Dat is geen +50.

Dannywinters schreef:

Als je met ~50 te hard door rood knalt moet je niet gek opkijken als ze je casus op de brochure gaan printen. Wat had je dan verwacht?

Dannywinters schreef:

Ja dat mag en het is ook niet echt 'zomaar' als ik je verhaal lees. Lees even de sticky's voor de info omtrent het opvragen van de benodigde informatie, je kunt altijd kijken of er iets is waarop je kunt schieten. De EMG ga je denk ik sowieso niet kwijt raken, de snelheid kun je nog wat mee proberen.

Snelheid gaat je ~€760 kosten + wat kosten voor het openbaar vervoer de komende tijd.
Rood licht gaat je €230 kosten.
EMG gaat je €1074 kosten.
Weet niet waar je naar toe onderweg was maar met € 2064 als ritprijs had je beter de taxi kunnen nemen...

R
Master
 Bericht 
Dannywinters schreef:

Vaag verhaal. Van agent.

makila
Master
 Bericht 

Collega bellen om je rijbewijs te komen brengen? Waarom deed je die moeite nog? Ik persoonlijk had tegen de agent gewoon gezegd dat ik mijn rijbewijs niet kon vinden en no idea heb waar die dan wel ligt. Je hebt toch al een EMG, dus die agent kon voor mijn part verder den boom in.

Elwood
Master
 Bericht 
Hij de boom in....jij je auto kwijt en je rijbewijs nog langer kwijt.....agent kan er dagen niet van slapen (win-win situatie hoor) :fp:

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
bert65 schreef:
Ik moet zeggen dat ik met vmax+50 door rood knallen wel kan begrijpen dat je bent aangemeld voor een EMG.

Justah schreef:
Als je met ~50 te hard door rood knalt

Dannywinters schreef:

Ik lees eerst te hard rijden en daarna een keer door rood. In mijn hometown ken ik genoeg plekken waar 102@50 niet verstandig is (dat is het namelijk nooit) maar het nou ook weer geen levensbedreigende situaties oplevert. Nog net rood meepakken geldt hetzelfde voor.

De selectief lezende moraalridders hebben weer een fijne middag in dit topic :thumb_d:

Justah
Pro
 Bericht 
makila schreef:
Collega bellen om je rijbewijs te komen brengen? Waarom deed je die moeite nog? Ik persoonlijk had tegen de agent gewoon gezegd dat ik mijn rijbewijs niet kon vinden en no idea heb waar die dan wel ligt. Je hebt toch al een EMG, dus die agent kon voor mijn part verder den boom in.

:loco:
Elwood schreef:
Hij de boom in....jij je auto kwijt en je rijbewijs nog langer kwijt.....agent kan er dagen niet van slapen (win-win situatie hoor) :fp:

Dit dus...denk dat je die agent er wellicht zelfs een plezier mee doet. Invorderen van voertuigen doen ze niet zo vaak dus dat is waarschijnlijk wel een kick verhaal voor bij de koffie automaat.
Als je überhaupt al legitimatie bij je hebt, anders gaat niet alleen je auto mee..

Dikke Dakduif schreef:
Ik lees eerst te hard rijden en daarna een keer door rood. In mijn hometown ken ik genoeg plekken waar 102@50 niet verstandig is (dat is het namelijk nooit) maar het nou ook weer geen levensbedreigende situaties oplevert. Nog net rood meepakken geldt hetzelfde voor.

De selectief lezende moraalridders hebben weer een fijne middag in dit topic :thumb_d:

Als ik het zo terug lees heb ik denk ik ten onrechte aangenomen dat hij met vmax+50 door rood is gereden, mea culpa. Doet volgens mij niets af aan dat je voor A+B r een EMG voor kunt krijgen. Volgens mij doet het ook niet veel af aan de info die ik hem verder geef omtrent de boete bedragen of waar hij de info omtrent het opvragen van PV e.d. kan vinden.

Ik geef even mijn visie op zijn casus en geef hem informatie over de boetes en verwijs hem naar waar hij de gevraagde info kan vinden. Wat voeg jij dan toe nu?

Dannywinters
Eendagsvlieg
 Bericht 

Betekent emg dat je ook gelijk je rijbewijs kwijt bent?

Plague
Die hard
 Bericht 

Nee. Maar mocht je (om wat voor reden dan ook) besluiten dat je niet bijtijds betaald en/of niet deelneemt aan de cursus dan wordt je rijbewijs vliegensvlug ongeldig verklaart en mag je hem alsnog opsturen naar het CBR...

Pagina 1 van 1 [ 14 berichten ]