» Juridisch » Invordering rijbewijs en/of EMG   

Pagina 1 van 1  [ 24 berichten ]
Gil1972
Nieuwkomer
 Bericht 

Allereerst de beste wensen voor 2017

Gisteravond rond 19:00 uur is mijn rijbewijs ingevorderd nadat ik staande ben gehouden door de politie.
Ik reed op de A2 in Limburg 161 km/h waar ik 100 km/h mocht.
Ik weet dat ik veel te hard reed en heb dit ook toegegeven tijdens de aanhouding.
Mijn rijbewijs is nooit eerder ingevorderd wel heb ik regelmatig bekeuringen voor snelheidsovertredingen (bijv: 84 waar ik 80 mocht enz).
Ik rij 80.000km per jaar en heb mijn rijbewijs voor mijn werk nodig.

Na de aanhouding gaf de agent al aan dat ik as. maandag contact kon opnemen met het CVOM om te kijken of ik het rijbewijs sneller terug kan krijgen. Hij zij telefonisch maar ik neem aan dat dit schriftelijk moet om überhaupt een kans te maken.

Zoals ik hierin het forum kon lezen zal ik mijn rijbewijs wel niet terugkrijgen als ik maandag met hun contact opneem, maar niet geschoten is natuurlijk altijd mis.

Als ik de diverse posts dus goed begrijp moet ik dus nu een verzoekschrift indienen bij het CVOM in Utrecht en kan ik direct al een klaagschrift indienen bij de Rechtbank. (beide schriftelijk)

Vragen:
- Wat staat mij uiteraard te wachten? (€ 800 ++ ??)
- Kan ik een klaagschrift nu al naar de rechtbank sturen zonder dat ik een parketnummer of iets dergelijks heb? Gaat dat op basis van het Rijbewijsnummer en of BSN ?
- Ik neem aan dat beide trajecten onafhankelijk van elkaar opgestart kunnen worden?

Verder zag ik op het ontvangstbewijs ingevorderd Rijbewijs dat men als locatie het adres heeft gezet waar mijn rijbewijs is ingevorderd en niet de plaats van het delict? Zegt dit nog iets, of is dit sowieso voor de bühne?

Dank alvast voor reacties.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Eis OvJ: feitcode VM 065 870€ + 2 maanden rijontzegging.

Gil1972 schreef:
Mijn rijbewijs is nooit eerder ingevorderd wel heb ik regelmatig bekeuringen voor snelheidsovertredingen

Zoals ik hierin het forum kon lezen zal ik mijn rijbewijs wel niet terugkrijgen als ik maandag met hun contact opneem

Als die overtredingen niet boven de 30 te snel waren kan dat best hoor!

Pietert
Master
 Bericht 
Gil1972 schreef:
heb dit ook toegegeven tijdens de aanhouding

Staandehouding ;)
En nu staat er dus een bekentenis zwart-op-wit. Er onder uit komen wordt een heel lastig verhaal. Je kan wel proberen om via een klaagschrift (al dan niet mondeling? Feitelijk?) je rijbewijs eerder terug te krijgen. Of moet je dan ook per definitie in verzet, zodat je hem terug krijgt tot de zitting?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
mondeling? Feitelijk?

Die grap wordt nooit oud hè?

Handleiding: https://www.rechtspraak.nl/Uw-Situatie/ ... -rijbewijs

Pietert
Master
 Bericht 
Waarom zie ik die link nu pas voor het eerst?

Gil1972
Nieuwkomer
 Bericht 

is die 2 maanden voorwaardelijk?? ....en houdt die stand als ik een klaagschrift indien bij de rechtbank? .....of kan het dan omgezet worden in voorwaardelijk.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Goede vraag! :thumb:

De Officier eist 2 maanden onvoorwaardelijk ( invordering-rijbewijs-educatieve-maatregel-gedrag/om-houdt-rijbewijzen-onterecht-in-t68152.html ), de rechter echter heeft andere richtlijnen en doet tot 69km/h waarschijnlijk een voorwaardelijke.

Dat is ook een mooi puntje in het klaagschrift. De verwachte straf bij de rechtbank is 2 maanden voorwaardelijk, daarom is het niet "fair" dat mijn rijbewijs ingevorderd blijft.
Lees dit: https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... utton=true en dit http://jure.nl/ECLI:NL:RBZLY:2011:BU3276

alfistzmeer
Nieuwkomer
 Bericht 

@ Feitelijk ; kan ik hier in mijn situatie ook iets mee?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Waarom niet?

audistation
Nieuwkomer
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Waarom niet?

Heb je nog tips voor mijn situatie feitelijk

Feitelijk
Master
 Bericht 
:schudnee: Jij zit er dieper in.

HypHyper
Master
 Bericht 
Gil1972 schreef:
Ik reed op de A2 in Limburg 161 km/h waar ik 100 km/h mocht.

Waar is dat? Bij Maastricht of zo? Ik ken eigenlijk alleen 120 of 130 op de A2 in Limburg.

Gil1972
Nieuwkomer
 Bericht 

bedankt voor de reacties dusver.
Maandag of dinsdag ligt er een brief bij het cvom. tegelijkertijd maar een klaagschrift indienen bij de rechtbank. Afwachten maar......

de A2 vanaf Stevensweert tot Geleen is 100 op het moment dat de spitsstroken open zijn.

HypHyper
Master
 Bericht 
Gil1972 schreef:
de A2 vanaf Stevensweert tot Geleen is 100 op het moment dat de spitsstroken open zijn.

Oh ja. Silly me. :fp:

Niemendal
Nieuwkomer
 Bericht 

De kans op succes is altijd groter dan nul, dus waarom niet beiden trajecten parallel ingezet? De rechtspraak geeft je nauwkeurige aanwijzingen hoe te handelen. Niet geschoten is altijd mis .... misschien heeft de rechter wel een goede bui en strijkt zij over haar hart.

Die kans op succes is vermoedelijk wel heel veel kleiner dan 100%, dus heb niet te hoge verwachtingen want je hebt al schuld erkend en je weerwoord is ook niet bijster origineel. De rechter heeft die argumenten al tientallen keren aan moeten horen. Waarschijnlijk moet je straks 12.000 km met de taxi, het OV of met een student-chauffeur. Succes met je klaagschrift.

Gil1972
Nieuwkomer
 Bericht 

Het Traject heb ik parallel ingezet. Dat schreef ik eerder.
Dat de OvJ bij het CVOM waarschijnlijk negatief zal besluiten is mij duidelijk geworden bij het lezen van dit forum. Maar ja, niet geschoten is altijd mis. Ik heb mij er inmiddels op ingesteld dat ik voorlopig moet Ov-en

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Afgelopen week was het daar ook wel rustig in de avond ja, maar dan nog ga ik het niet snappen. Als je veel rijdt weet je hoe het werkt. Waarom dan toch meer dan +50 rijden als je zo afhankelijk bent van je rijbewijs?

Gil1972
Nieuwkomer
 Bericht 

Even update:
Verzoekschrift aan OvJ bij CVOM is ingediend en daarnaast direct klaagschrift bij rechtbank ingediend.
Vanuit de rechtbank inmiddels uitnodiging ontvangen voor 24 januari.
Van CVOM/OvJ nog niets vernomen.

Gil1972
Nieuwkomer
 Bericht 

Wederom een update:
Vandaag 14 januari mijn rijbewijs per post van het CVOM terug ontvangen. Lekker snel dus.....en blijkbaar leest het CVOM toch verzoekschriften :)
Donderdagavond de 5e ingeleverd en de 14e alweer terug.
Klaagschrift gaan we intrekken.
Bij het rijbewijs zat een brief waarin staat dat er nog een hoorzitting (kan) komen.

Lekker weer de weg op en afwachten maar.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Gil1972 schreef:
Klaagschrift gaan we intrekken.

Huh?

zandbak
Master
 Bericht 
Rijbewijs terug definitief of tijdelijk?

Gil1972
Nieuwkomer
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Huh?

Ja, het klaagschrift bij de rechtbank kan idd. weer ingetrokken worden, toch. Ik had deze bij de rechtbank ingediend voor het geval het CVOM mijn rijbewijs niet zou terug geven en een onvoorwaardelijk straf zou opleggen.
Ik heb mijn rijbewijs terug met een begeleidend schrijven dat de OvJ zich het recht voorbehoud mij tijdens de rechtszaak (waar ik nog geen datum voor heb) alsnog een onvoorwaardelijke rijontzegging te eisen.
De datum voor de rechtszaak die ik wel al heb is de rechtszaak waar mijn klaagschrift behandeld zou worden. Dat is nu van de baan, lijkt mij.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Gil1972 schreef:
Ja, het klaagschrift bij de rechtbank kan idd. weer ingetrokken worden, toch.

Oh ik dacht dat je het naar aanleiding van het klaagschrift terug kreeg.

Maar waarom kreeg je het dan terug? Interessante ontwikkeling als ze dat uit zichzelf doen.

Gil1972
Nieuwkomer
 Bericht 

Ik denk dat ik het terug heb gekregen naar aanleiding van mijn verzoekschrift aan het CVOM. Kan geen andere reden bedenken en een reden wordt ook niet in de brief benoemd.
Er staat: "Hierbij stel ik u ervan in kennis dat tot teruggave van bovenvermeld rijbewijs is besloten. Uw Rijbewijs was op 05 januari 2017 ingevorderd en wordt per heden aan u teruggegeven (bijgesloten)."
Verder staat er: "De OvJ behoudt zich het recht voor om te zijnertijd op de terechtzitting een (on)voorwaardelijke) ontzegging van de rijbevoegdheid te eisen."

Pagina 1 van 1 [ 24 berichten ]