» Juridisch » Invordering rijbewijs en/of EMG   

Pagina 2 van 2  [ 61 berichten ]
Christafari
Master
 Bericht 
Fijn dat je 'm terug hebt en tnx voor de update! :thumb:

Pietert
Master
 Bericht 
alfistzmeer schreef:
en een boete van 1256 euro die ik in 12 termijnen mag betalen.

DOLBLIJ HET EINDELIJK VOORBIJ IS!
En mijn tip is dus wél naar OvJ gaan.

Als je hem wil terug hebben en het maakt je niet uit wat het kost, dan wel ja. Pfoe 1250 euro, dat is 500 euro meer dan er ongeveer standaard voor die boete staat. Als je hem voor had laten komen was de onvoorwaardelijke ontzegging waarschijnlijk omgezet in voorwaardelijke ontzegging en het boetebedrag gelijk gebleven. Maar ieder z'n ding, denk ik :)

Edit: Hm, je klaagschrift was al wel afgewezen? Is er een zitting geweest? Ben je daarheen geweest? Zoja: dan is was dit wel de snelste manier om je pasje terug te krijgen, inderdaad.

En not to rain on your parade, maar het is pas voorbij als je de boete hebt afbetaald en we daarna 2 jaar verder zijn. Anders is de volgende boete onder het recidive vlaggetje en wordt ie duurder (volgens mij, kan ook zijn dat je recidiveperiode bij het eerste termijn in gaat)

... Maar gefeliciteerd!

TMFKAV
Master
 Bericht 
alfistzmeer schreef:
In tegenstelling tot de vele voorbeelden hier haalde mij klaagschrift inclusief brief van werkgever dat ik onbetaald verlof heb zolang ik mijn rijbewijs niet terug heb en een schriftelijke waarschuwing gehad heb niet voldoende gebleken om gehoor te krijgen.

Citaat:
Ik ben eerder op 10-01-2015 geflitst bij de euromast, waarbij ik 88 reed (vóór correctie) en een strafbeschikking per post heb gehad van 470,-.

Vreemd dat de rechter je klaagschrift heeft afgewezen ......... :schudnee:

alfistzmeer
Nieuwkomer
 Bericht 

^^ ik heb mensen gekkere letterlijk hier op het forum gelezen en diegene kregen hem vrijwel direct terug!

maar goed, mijn post was meer bedoeld voor diegene die - net als ik - geen positief bericht krijgen van de rechter en wellicht goed is om te weten dat je bij OvJ er toch nog een mildere straf kan krijgen dan wat ze als voornemens in de brief opnemen.

TMFKAV
Master
 Bericht 
alfistzmeer schreef:
goed is om te weten dat je bij OvJ er toch nog een mildere straf kan krijgen

Het is maar waar je blij mee bent ......

Pietert
Master
 Bericht 
alfistzmeer schreef:
mildere

Het is niet milder, de verdeling is anders. Die ~500 extra waar je redelijk luchtig over doet kan voor iemand anders een onneembare horde zijn. Je hebt geen korting gehad, je hebt geen goede deal gesloten. Ze hebben de inhouding omgezet in een geldboete.

Dus inderdaad:
TMFKAV schreef:
Het is maar waar je blij mee bent ......

alfistzmeer
Nieuwkomer
 Bericht 

dat klopt mannen, maar het kan dus wel en als je hierbij gebaat bent door je werk o.i.d. zoals in mijn situaties, is dat prima.
4 maanden onbetaald verlof kost mij veel meer dan 500e

Pietert
Master
 Bericht 
alfistzmeer schreef:
maar het kan dus wel en als je hierbij gebaat bent door je werk o.i.d. zoals in mijn situaties, is dat prima.

:kniktja: Eens

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Fijn. Bedankt ook voor de terugkoppeling :thumb:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Pfoe 1250 euro, dat is 500 euro meer dan er ongeveer standaard voor die boete staat.

:|
Feitelijk schreef:
Recidive dus: 4 maanden ontzegging en 20% toeslag op de prent van 910 euro. (VA065)

Dus 6 weken ipv 4 maanden voor 173 euro is niet zo slecht.

Pietert
Master
 Bericht 
Ohhhhja, hij zat al onder de recidive regeling natuurlijk. Dan is het inderdaad een behoorlijke deal.

Pagina 2 van 2 [ 61 berichten ]