» Juridisch » Invordering rijbewijs en/of EMG   

Postingstijd interval gedetecteerd van 32.3 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 2  [ 61 berichten ]
alfistzmeer
Nieuwkomer
 Bericht 

Gisteren mijn hobbyauto getankt en "even" op de ringweg van Zoetermeer (australieweg) gaspedaal in de 4e versnelling diep ingetrapt.
even kort genieten van het mooie geluid (dacht ik).

helaas reed er een anonieme auto met 2 agenten achter mij, ben aan de kant gezet en rijbewijs is ingevorderd ; ik zou 60km te hard gereden hebben.
ik heb geen procesverbaal gehad, men heeft me niet laten zien ("bewezen") dat ik zo hard gereden heb (maar het waren wel 2 ambtenaren die het beide beaamden). :fp: ;(

Ik heb mijn verklaring "waarom ik te hard gereden heb" als volgt afgegeven en ondertekend ; uit enthiousasme hobby auto aan het testen en onoplettend geweest. Dit was in de kladblok van de agent. :oops:

Nu begrijp ik dat ik gewoon fout ben en een dikke boete moet krijgen en betalen, maar ik heb als Sales Manager die ruim 50.000 kilometer door het hele land moet rijden, mijn rijbewijs ernstig hard nodig. :huh:

Ik ben eerder op 10-01-2015 geflitst bij de euromast, waarbij ik 88 reed (vóór correctie) en een strafbeschikking per post heb gehad van 470,-.

Mijn vraag aan jullie is HULP, advies en informatie.
Hoeveel kans maak ik om via een brief aan de CVOM (en eventueel later aan de rechtbank) om ondanks mijn flinke overtreding, maar i.v.m. mijn werk mijn rijbewijs eerder dan normaal gestraft word terug te krijgen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Feitelijk
Master
 Bericht 
alfistzmeer schreef:
Ik ben eerder op 10-01-2015 geflitst bij de euromast, waarbij ik 88 reed (vóór correctie) en een strafbeschikking per post heb gehad van 470,-.

Recidive dus: 4 maanden ontzegging en 20% toeslag op de prent van 910 euro. (VA065)

Met meer dan 50 te snel bibeko mag je ook nog een driedaagse cursus bij het CBR volgen voor nog eens: € 750,00 cursuskosten + € 384,00 opleggingskosten.

alfistzmeer schreef:
Hoeveel kans

1%

alfistzmeer
Nieuwkomer
 Bericht 

Hoi Feitelijk,

Jij brengt mijn stress gehalte nog 2 niveaus hoger dan die al was : (

Ik reeds 60km te hard op een weg waar je 80 mag ; moet ik dan 100% zeker ook een CBR cursus volgen?
Die 4 maanden is ook 100% zeker?

ow man, wat heb ik spijt! :fp: :fp:

alfistzmeer
Nieuwkomer
 Bericht 

Ik heb bibeko even opgezocht (binnen de bebouwde kom), maar dat klopt in mijn geval niet.
Het betreft een ringweg waar je 80km per uur mag, ook de agent gaf gisteren aan dat het geen "bibeko" is

Christafari
Master
 Bericht 
alfistzmeer schreef:
Ik heb mijn verklaring "waarom ik te hard gereden heb" als volgt afgegeven en ondertekend ; uit enthiousasme hobby auto aan het testen en onoplettend geweest. Dit was in de kladblok van de agent

Dat is je doodvonnis.

De ringweg is voor zover ik weet grotendeels bibeko en 70. Waar was het precies?

alfistzmeer
Nieuwkomer
 Bericht 

net dat stuk over de prinses maximaplein heen.

ow jongens, ik word helemaal gek hier :(
iedere boete wil ik accepteren en alles t/m 2 maanden rij ontzegging is begin van het jaar ook nog wel te behappen, maar 4 maanden of meer zonder mijn rijbewijs heel Nederland door is onmogelijk.

zegt iedereen hier uit ervaring dat ik de sjaak ben?

A4
Master
 Bericht 
In Google Maps lijkt het inderdaad helemaal binnen de kom 70 te zijn. Alleen het allereerste stukje vanaf de Nieuwe Hoefweg niet, daarna alles.

Christafari
Master
 Bericht 
alfistzmeer schreef:
net dat stuk over de prinses maximaplein heen

Dat is 70 en bibeko. Ik vrees inderdaad dat je het haasje bent :(

A4
Master
 Bericht 
Dit is net over het Prinses Maximaplein heen (in deze kijkrichting heb je het Maximaplein in de rug, kijkrichting naar het westen).
https://www.google.nl/maps/@52.055641,4 ... 56!6m1!1e1

Kenji
Master
 Bericht 
alfistzmeer schreef:
zegt iedereen hier uit ervaring dat ik de sjaak ben?

Helaas wel ja.

De ringweg (Australiëweg wordt bedoelt denk ik?) is inderdaad 70 en ligt binnen de kom. De bebouwde kom begint vanaf de Nieuwe Hoefweg net voor het HSL viaduct.
Ze staan daar overigens ook regelmatig te flitsen en te lasergamen.

Keiharde les, dat als je (net als de taxichauffeur uit een ander topic) afhankelijk ben van je rijbewijs voor je werk, je je binnen de Muldergrenzen moet houden....

A4
Master
 Bericht 
Pas helemaal bij de rotonde Amerikaweg - Leidschendamseweg ga je de kom Zoetermeer pas weer uit.
Dus helaas :cry:

Feitelijk
Master
 Bericht 
alfistzmeer schreef:
Die 4 maanden is ook 100% zeker?

100% zeker de eis van de OvJ, maar de rechter kan nog anders beslissen.

alfistzmeer
Nieuwkomer
 Bericht 

en dat voor paar minuten lol, ik heb voorlopig mijn lesje wel geleerd, helaas 24 uur te laat.

ik snap dan niet zo goed waarom de agent in kwestie zelf ook spreekt van 80 km/u en buiten de bebouwde kom?
Hij heeft mij nog een stuk op de nieuwe hoefweg gevolgd, naar mijn weten heb ik daar niet zo flink opgetrokken, zou hij die stuk bedoelen?
Ik heb niks mee, dus weet het zo niet, maar dat zou meteen de 80 km/u en buiten bebouwde kom verhaal van hem onderstrepen?

Wat nu als het de nieuwe hoefweg (N206) het gedeelte is waarvoor ik gepakt ben?

A4
Master
 Bericht 
Je weet denk ik zelf op welk op stuk je het gas diep ingetrapt hebt? Meestal kun je je dat wel heugen.
Is dat ook al daar geweest?
Je enige 'geluk' kan nog zijn dat het wél op de Australieweg is geweest en dat de agent in kwestie per abuis verkeerde wegkenmerken heeft ingevuld, die ook later in het traject klakkeloos worden overgenomen (en niet gecontroleerd). Kleine kans, maar toch.

Christafari
Master
 Bericht 
Ligt eraan welk gedeelte van de Nieuwe Hoefweg. Wat veel mensen daar over het hoofd zien is dat een groot gedeelte daar 50 is.

alfistzmeer
Nieuwkomer
 Bericht 

ik heb vanaf de australieweg over de nieuwe hoefweg tot aan de rotonde bij Shell gereden en toen weer terug.
nadat ik terugreed zag ik ze pas.

Ik heb bij beide stukken na stoplicht flink ingetrapt om het geluid te horen van de boxer motor, maar had tot nu het idee dat men het over de Australieweg had, maar begreep die 80 km/u al niet.
Ik vermoed dat hij mij gepakt heeft op de nieuwe hoefweg nu ik jullie ook zo hoor.

Feitelijk
Master
 Bericht 
alfistzmeer schreef:
ik snap dan niet zo goed waarom de agent in kwestie zelf ook spreekt van 80 km/u en buiten de bebouwde kom?

Dat zou je redding nog wel eens kunnen zijn!
Dan zal de verbalisant er geen melding naar het CBR over doen.
Kom je onder strafrecht nog mee weg ook.

Dus eigenlijk reed je 70 te snel? Dat zou dan 6 maanden en 20% bovenop de 1300euro voor een VB075 worden!

alfistzmeer
Nieuwkomer
 Bericht 

ik reed 140 volgens agent op een weg waar je 80 mag rijden.
puzzelstukjes vallen door jullie hulp op hun plek; gaat niet om de Australieweg, maar blijkbaar op de nieuwe hoefweg ; een N weg.
dat verklaart het verhaal van de agent gisteren, ik heb door de paniek en stress continu gefocussed op de Australieweg, maar hoogstwaarschijnlijk is dat dus fout.

Als we van de N206 uitgaan, 140 gereden, terwijl 80 toegestaan is ; wat denken jullie dan?

Feitelijk
Master
 Bericht 
alfistzmeer schreef:
Als we van de N206 uitgaan, 140 gereden, terwijl 80 toegestaan is ; wat denken jullie dan?

Geen EMG,
Eis: 4 maanden OBM onvoorwaardelijk. 950€ + 20%

Maar ik zie hier 50 staan: https://www.google.com/maps/@52.0480511 ... 312!8i6656

Christafari
Master
 Bericht 
alfistzmeer schreef:
Ik vermoed dat hij mij gepakt heeft op de nieuwe hoefweg nu ik jullie ook zo hoor.

Dat denk ik dan ook en is bubeko en 80.

Christafari
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Maar ik zie hier 50 staan

Is andere kant op. Richting Shell is wel 80.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Christafari schreef:
Is andere kant op. Richting Shell is wel 80.

:schudnee:
Dit is van australieweg richting A12 (shell)

Christafari
Master
 Bericht 
:schudnee: Hij is de andere kant op gegaan richting Benthuizen en daar bij de rotonde (Shell) weer teruggegaan. Zoals jij zegt ga je wel naar de Shell maar daar is geen rotonde.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Aha! Ik googlede op shell, en de enige die gevonden werd was de express bij de A12.

alfistzmeer
Nieuwkomer
 Bericht 

Dank allen!

4 maanden onvoorwaardelijk is behoorlijk!

kan ik met een klaagschrift i.v.m. mijn werk (mijn werkgever gaat ook een brief maken) nog iets voor elkaar krijgen?

Kenji
Master
 Bericht 
Gezien je recidive denk ik dat je daar wel naar kan fluiten.

Je mag al met al in je handjes knijpen dat je geen EMG hoeft te doen....

alfistzmeer
Nieuwkomer
 Bericht 

^^ EMG is toch als je 2 overtredingen of meer tegelijk maakt?

Ik dank iedereen voor zijn informatie tot dusver, ik ga toch hopen op maximaal 2 maanden. Door alle informatie die ik hier en via diverse advocaten heb kunnen inwinnen geeft mij 99% zekerheid dat OvJ 4 maanden en €1000+ gaat eisen, maar ik ga dan zeker voor een klaagschrift bij de rechtbank en hoop daar met mijn zakelijke noodzaak toch op een veel kortere periode.

Ik hou als dank hier alles bij, wellicht dat anderen er later iets aan hebben.

Feitelijk
Master
 Bericht 
alfistzmeer schreef:
^^ EMG is toch als je 2 overtredingen of meer tegelijk maakt?

Citaat:
RMRG
Artikel 14

1. Het CBR besluit tot oplegging van een educatieve maatregel gedrag en verkeer indien:
a. betrokkene tijdens een rit herhaaldelijk gedragingen heeft verricht als genoemd in de bij deze regeling behorende bijlage 1, onder A, onderdeel III, Rijgedrag;
b. ten aanzien van betrokkene als bestuurder van een motorrijtuig, niet zijnde een bromfiets of een rijbewijsplichtige landbouw- of bosbouwtrekker of een rijbewijsplichtig motorrijtuig met beperkte snelheid een overschrijding is geconstateerd van de toegestane maximumsnelheid met 50 kilometer of meer op wegen binnen de bebouwde kom;
c. ten aanzien van betrokkene als bestuurder van een bromfiets of een rijbewijsplichtige landbouw- of bosbouwtrekker of een rijbewijsplichtig motorrijtuig met beperkte snelheid een overschrijding is geconstateerd van de toegestane maximumsnelheid met 31 kilometer of meer op wegen binnen de bebouwde kom;
d. ten aanzien van betrokkene als bestuurder van een motorrijtuig een overschrijding is geconstateerd van de toegestane maximumsnelheid met 31 kilometer of meer op wegen binnen de bebouwde kom bij wegwerkzaamheden;
e. de uitslag van het ingevolge artikel 23, tweede lid, opgelegde onderzoek of van het ingevolge het derde lid, onderdeel a, opgelegde onderzoek, voor zover dit onderzoek is gebaseerd op bijlage 1, onder A, onderdeel IV, geen aanleiding geeft tot ongeldigverklaring van het rijbewijs.
2. Het CBR kan afzien van het opleggen van de in het eerste lid bedoelde educatieve maatregel gedrag en verkeer, indien de mededeling, bedoeld in artikel 130 van de wet, is gebaseerd op feiten of omstandigheden, die al eerder hebben geleid tot een mededeling gebaseerd op feiten of omstandigheden als genoemd in bijlage 1, onderdeel A, subonderdeel IV, en het CBR in het kader van die eerdere mededeling al een onderzoek naar de rijvaardigheid heeft opgelegd.

alfistzmeer schreef:
ik ga toch hopen op maximaal 2 maanden

Gezien de administratieve skills bij het OM, heb je inderdaad kans dat ze de recidive vergeten.

alfistzmeer
Nieuwkomer
 Bericht 

Thanks Feitelijk

alfistzmeer
Nieuwkomer
 Bericht 

zojuist CVOM gesproken, ik moet 20 februari op hoorzitting komen bij OvJ, dat is behoorlijk laat aangezien mijn rijbewijs 4 januari al ingevorderd is : (

alfistzmeer
Nieuwkomer
 Bericht 

Kan iemand mij adviseren / helpen met het indienen van een WOB verzoek?
Ik ben zeer geintresseerd in het verhaal van de agent die mijn snelheid gemeten zou hebben.

A4
Master
 Bericht 
TMFKAV
Master
 Bericht 
alfistzmeer schreef:
Kan iemand mij adviseren / helpen met het indienen van een WOB verzoek?
Ik ben zeer geintresseerd in het verhaal van de agent die mijn snelheid gemeten zou hebben.

Dat moet in het PV staan en dat valt niet onder de Wob, maar onder de Wpg.

Boralis
Master
 Bericht 

alfistzmeer schreef:
zojuist CVOM gesproken, ik moet 20 februari op hoorzitting komen bij OvJ, dat is behoorlijk laat aangezien mijn rijbewijs 4 januari al ingevorderd is : (

Staat daar ook in dat het rijbewijs ingevorderd blijft? OvJ moet namelijk binnen 10 dagen beslissen. Anders is dat je beste kans om 'm eerder terug te krijgen.

alfistzmeer
Nieuwkomer
 Bericht 

vandaag 3 brieven binnen gehad, officiele uitnodiging vanuit OvJ , afwijzing van mijn klaagschrift & maatregel (voornemens 4 maanden schorsing rijbewijs).

Ik kan u dus meteen een klaagschrift sturen richting de rechtbank (volgens de brief die ik ontvangen heb) zonder al reeds bij OvJ geweest te zijn?

Wat ik ook niet snap ; in de brief wordt de volgende snelheidsovertreding letterlijk genoemd ;

"max. snelheid bubekom autoweg (Verkeersbord A1; cat. C1) > 30 km/u gepleegd op 04 januari te Zoetermeer, Gemeente Zoetermeer".

Dit geeft nog niet aan hoe hard ik volgens de dienstdoende agent gereden heb of wel?

En is dit het moment om procesverbaal op te vragen?

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
alfistzmeer schreef:
zonder al reeds bij OvJ geweest te zijn?

Daar moet je dus vooral NIET heen. Daar is het "wat je zegt WORDT tegen je gebruikt.

alfistzmeer
Nieuwkomer
 Bericht 

er staat in de brief dat ik verplicht ben en als ik niet kom, ik voor de kantonrechter gedaagd wordt ;(

alfistzmeer
Nieuwkomer
 Bericht 

het wordt trouwens een OM zitting genoemd, is dat hetzelfde als wat hier als een OvJ zitting wordt gezien?

WNS2.0D
Master
 Bericht 
alfistzmeer schreef:
als ik niet kom, ik voor de kantonrechter gedaagd wordt

Dat is nou net wat je wil, die rechter heeft de mogelijkheid om van de eis van het OM af te wijken. De kans dat het OM ontvankelijk is voor verzachtende omstandigheden is een stuk kleiner dan de kans dat de rechter naar je wil luisteren.

Pietert
Master
 Bericht 
alfistzmeer schreef:
;(

Daarme proberen ze je bang te maken. En dat lukt zo te zien. Niet bang zijn. Juist voor de rechter kan je eerlijk je verhaal doen.

alfistzmeer
Nieuwkomer
 Bericht 

Ja, ik schrik er inderdaad behoorlijk van :(

Ok, dus nu klaagschrift, inclusief toevoeging brief van mijn werkgever (die is bereid mij te ondersteunen) naar de rechtbank en hopen dat ik daar eerder aan mag schuiven dan eind februari nu gepland is met OvJ?

Dank mensen!

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
alfistzmeer schreef:
er staat in de brief dat ik verplicht ben en als ik niet kom, ik voor de kantonrechter gedaagd wordt ;(
Je bent absoluut niet verplicht om de OvJ een pleziertje te doen. Er geld hier in Nederland nog steeds dat je jezelf niet hoeft te beschuldigen. En zoals Pietert en WNS2.0D al melden, je wilt juist naar die rechter toe, die is sowieso milder dan de OvJ. Die probeert je alleen maar te naaien.

alfistzmeer
Nieuwkomer
 Bericht 

vandaag brief van de rechter ivm, met mijn klaagschrift ; ik mag 30/1 voorkomen!

netvista
Nieuwkomer
 Bericht 

Ik woon zelf in zoetermeer en dat stuk australieweg is redelijk "berucht" inderdaad. Ze staan daar vaak te laseren en rijden daar vaak rond met anonieme auto's. Maar ik snap je frustratie. Je praat over een Boxer... rij je toevallig een impreza?

Christafari
Master
 Bericht 
Ik denk een Alfa :roll:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Assumptions...

HypHyper
Master
 Bericht 
33, 145, 155, Alfaroest?

Joël D.
Master
 Bericht 
75 en 155 in ieder geval niet. ;)

alfistzmeer
Nieuwkomer
 Bericht 

het gaat hier om een 33 ; )

alfistzmeer
Nieuwkomer
 Bericht 

In tegenstelling tot de vele voorbeelden hier haalde mij klaagschrift inclusief brief van werkgever dat ik onbetaald verlof heb zolang ik mijn rijbewijs niet terug heb en een schriftelijke waarschuwing gehad heb niet voldoende gebleken om gehoor te krijgen.

Toch netjes naar OvJ verhoor/zitting gegaan en hier een andere OvJ dan met mijn klaagschrift, deze stemt in met teruggave per direct!!
en een boete van 1256 euro die ik in 12 termijnen mag betalen.

DOLBLIJ HET EINDELIJK VOORBIJ IS!
En mijn tip is dus wél naar OvJ gaan.

Pagina 1 van 2 [ 61 berichten ]