» Juridisch » Invordering rijbewijs en/of EMG   

Pagina 1 van 1  [ 22 berichten ]
Stock
Nieuwkomer
 Bericht 

Goeiedag allen!

Zojuist is mijn rijbewijs ingevorderd. Ik reed Op de snelweg waar 90 was toegestaan vanwege rijbaanversmalling. Op dat moment ben ik geklokt met 152km/h met correctie was dit 147km/h. 57 te hard dus. Ik ben 7 jaar geleden ooit geflitst met 38 te hard bbk.

Tevens ben ik vrachtwagenchauffeur en heb mijn rijbewijs nodig voor werk.

Hebben deze dingen verder invloed? En wat kan ik verwachten...

cocodee
Master
 Bericht 
Zo dan, die versmalling was er denk ik niet voor niets, en dan nog zo'n snelheid? Ik denk dat je flink aan de beurt bent, minimaal 2 maanden kwijt, en een flinke boete.
En dat je het RBW nodig hebt voor je werk, dat wist je ook voordat je het gaspendaal zo diep intrapte, hopelijk hebben ze nog een administratieve functie voor je op kantoor. :D

Pita
Master
 Bericht 

Vrachtwagens wassen met een tandenborstel !

bruintje beer
Master
 Bericht 
cocodee schreef:
het gaspendaal
Echt joh? :|

Stock
Nieuwkomer
 Bericht 

De wegsituatie was aangepast vanwege werkzaamheden. Dit zijn echter geen tijdelijke plaatselijke wegwerkzaamheden dat je rakelings langs pionnetjes en werkers rijdt. Het is een langdurig project waar de weg is op ingericht. Alles is afgeschermd met vangrails als een degelijke snelweg. Er wordt ook savonds niet op dit stuk gewerkt het is op dat gedeelte al klaar. Hier liep de weg over van 3 naar 4 banen alleen was de 4e baan afgesloten. Deze gaat alleen open met spits. Zelf had ik ook helemaal niet door dat ik daar 90 mocht. Wist wel dat ik te hard reed... Maar zo hard. Ik stond er echt een beetje van te kijken.

dikkydik
Master
 Bericht 
Stock schreef:
Zelf had ik ook helemaal niet door dat ik daar 90 mocht.

Dan zou ik allang iemand opgetrommeld hebben om de bebording te gaan controleren (filmen).

Stock schreef:
Ik ben 7 jaar geleden ooit geflitst met 38 te hard bbk.

Deze overtredingen verdwijnen na 5 jaar uit het JDS.
En deze periode van 5 jaar vangt aan op het moment dat de zaak onherroepelijk is geworden.
Voor recidive geldt een periode van 2 jaar vanaf het moment van onherroepelijkheid.

Stock
Nieuwkomer
 Bericht 

Op aanraden van dikkydik gisteren hetzelfde traject gereden en gefilmd. De situatie was ongewijzigd, er stond verder ook geen aangepaste maximum snelheid op de matrixborden. De snelheid die je hier normaalgesproken mag rijden is 100km/h. Vandaag wil ik dit aankaarten bij een gesprek met de agent die mij staande hield. Graag wil ik dit gesprek opnemen. Mag dit zomaar? Is dit rechtsgeldig.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Natuurlijk mag dit maar waarom heb je een afspraak?

viffer
Master
 Bericht 
Stock schreef:
er stond verder ook geen aangepaste maximum snelheid op de matrixborden

Staan er wel [rvv_A1-90] borden?

Stock schreef:
Graag wil ik dit gesprek opnemen. Mag dit zomaar?

Om dit in een rechtszaak te kunnen gebruiken moet je dit aan het begin van het gesprek mededelen volgens mij.

Stock
Nieuwkomer
 Bericht 

Aangezien ik geen rbw op dat moment bij me had. Ik kwam net van schiphol na 1.5 maand in Sri Lanka te zijn geweest. Daarom kom ik hem vanmiddag inleveren.

TMFKAV
Master
 Bericht 
viffer schreef:
Om dit in een rechtszaak te kunnen gebruiken moet je dit aan het begin van het gesprek mededelen volgens mij.

Nee hoor, het is netjes om dat te doen maar niet verplicht. Zolang het maar een gesprek is waar jijzelf aan deelneemt, anders is het afluisteren en dat mag niet.

Existenz
Die hard
 Bericht 
cocodee schreef:
gaspendaal

Is dat een gemeente in 't Gooi?

Existenz
(druk doende Bosatlas te vinden)

TMFKAV
Master
 Bericht 
Existenz schreef:
(druk doende Bosatlas te vinden)

Met het vinden van je lolbroek heb je kennelijk minder problemen ........

Stock
Nieuwkomer
 Bericht 

Ik heb een brief opgesteld met hierin het verzoek het rijbewijs vervroegd terug te geven.

Is dit voldoende?
Zijn er op of aanmerkingen?

Alvast bedankt
-------------

Geachte heer, mevrouw,

Op ** heeft de politie mijn rijbewijs inbeslag genomen omdat ik te hard zou hebben gereden. Ik zou u willen verzoeken om mijn rijbewijs terug te geven. Het rijbewijs heb ik hard nodig voor het werk wat ik doe. Ik werk als logistiek chauffeur bij **. Voor mijn werk ben ik dus echt afhankelijk van mijn rijbewijs.

Zonder mijn rijbewijs is werken onmogelijk.
Op dit moment heb ik verlofuren aangevraagd maar dat is ook geen hele eindeloze periode.

Ik verzoek u om rekening te houden met de situatie. Ik heb een grote fout begaan en ben enorm geschrokken van de gevolgen. Dit soort dingen mogen en zullen in de toekomst ook niet meer gebeuren.

Met vriendelijke groet,

BaasTimo
Pro
 Bericht 
Laatste zin weghalen.
Spijt betuigen kan altijd nog.

Stock
Nieuwkomer
 Bericht 

Brief binnen van de officier van justitie. Hierin staat dat er een snelheidsovertreding is begaan met meer dan 40km/h op de autosnelweg. Tevens uitgenodigd om op de OM-zitting te verschijnen. Mocht ik hier niet bij aanwezig zijn dan moet ik voor de kantonrechter verschijnen.

Ondertussen is mn klaagschrift verstuurd en in behandeling genomen.

bobsel
Nieuwkomer
 Bericht 

En al die tijd zonder rijbewijs dus en ook nog geen zicht op wanneer je het misschien terug krijgt?

En ...Wat ik ook zo raar vind is als je staande bent gehouden het relatief snel allemaal geld (binnen 10 dgn brief OvJ binnen met OM zitting uitnodiging) maar als je gelaserd bent duurt het 8-12 maanden voordat je wat hoort

Stock
Nieuwkomer
 Bericht 

Nee tot die tijd geen rijbewijs inderdaad en ook nog geen bericht van wanneer ik het kan terugverwachten.
Weet niet precies hoe het werkt na een staandehouding van een lasercontrole. Hoezo duurt dat normaalgesproken zolang?

Ondertussen heb ik geen zekerheid meer van werk. Mocht het zo zijn dat ik het rijbewijs volgende week woensdag niet terug heb wordt mijn contract stopgezet.

Stock
Nieuwkomer
 Bericht 

Vandaag mijn rijbewijs per aangetekende brief in ontvangst mogen nemen. Denk nu wel 10x voordat ik het gas intrap.

dikkydik
Master
 Bericht 
Stock schreef:
Vandaag mijn rijbewijs per aangetekende brief in ontvangst mogen nemen.

:thumb:
Nu kun je op je gemak je zaak gaan voorbereiden.

yj24tp
Pro
 Bericht 

Stock schreef:
Vandaag mijn rijbewijs per aangetekende brief in ontvangst mogen nemen. Denk nu wel 10x voordat ik het gas intrap.

Das mazzel dan, 1 dag voor jouw deadline :applaus: Ik neem aan dat ze dit snelle teruggeven wel 'verrekenen' met de hoogte vd boete..

dikkydik
Master
 Bericht 
yj24tp schreef:
Ik neem aan dat ze dit snelle teruggeven wel 'verrekenen' met de hoogte vd boete..

Nee, het ten onrechte invorderen van een rijbewijs mogen ze gaan verrekenen.
yj24tp schreef:
Das mazzel dan

Mazzel... invordering, baan op de tocht, maar ze hebben niet de volle 10 werkdagen opgesoupeerd en dan begint iemand over mazzel. Rare figuren heb je.

Pagina 1 van 1 [ 22 berichten ]