» Juridisch » Invordering rijbewijs en/of EMG Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Postingstijd interval gedetecteerd van 587.6 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 2  [ 82 berichten ]
Carsoft21
Respect
 Bericht 

Thanks Ton.

zadkine schreef:
Nagaan waar exact hun meting begon.

Inderdaad. Zal ik een WOB verzoek sturen aan de politie Amsterdam? Kan dit zonder een parketnummer of cjib nummer? dit heb ik immers allemaal (nog) niet...

Ton. schreef:
Jij komt vanag de spitsstrook

Ik heb inderdaad niet op die spitsstrook gereden.

relevant is nu te weten waar die jongens zeggen gemeten te hebben. als ze ergens in hun PV een hectometerpaaltje noemen kunnen we dat nagaan.
Moeten zij dat exact opschrijven of zijn daar geen regels voor? met andere woorden: mogen zij zeggen "ergens tussen de A9 en Naarden west constateerde ik, hoofdagent blablabla" of moet dit beter onderbouwd zijn?

zadkine
Master
 Bericht 
In dit geval moet dat beter onderbouwd zijn aangezien je op het ene deel van dat traject sneller mag dan op het andere deel. Kunnen ze het niet onderbouwen dan kan jij weer aangeven in je verdediging geschaad te zijn en eisen dat er uitgegaan wordt van een vmax van 130!!!.

En als zij aangeven dat je wel overal 100 mag kan je je met het filmpje hierboven beroepen op de onjuistheid van hun uitgangspunt en ook dan aangeven dat er dus van 130 uitgegaan moet worden.

ps Ik weet niet of het kantongerecht je gelijk geeft...maar hoger beroep kan dan zinvol zijn.

Brave Hendrik
Master
 Bericht 
Intussen wel alle kosten/ongemak van het ontberen van je rijbewijs bijhouden, voor het geval je ooit mocht winnen.
Eis in reconventie indienen.

(Maar goed, je bent het straks waarschijnlijk weer snel vergeten, als je je rijbewijs weer hebt. Zo gaat dat meestal. :x )

bert65
Master
 Bericht 
Ton. schreef:
Speciaal voor TS, vanavond geschoten.

Heb je ook beeld vanaf de brug over de Vecht? Ik weet niet of daar links een A1 staat. Als die daar wel staat, wordt het zwaar voor TS want dan heeft hij vanaf de A9 tot Naarden constant op een traject gereden met de vmax 100. Als de agenten zijn gaan meten vanaf de afrit naar de A6, is het traject nog redelijk lang en qua tijd voldoende voor een goede meting (ben ik bang) :(

Carsoft21
Respect
 Bericht 

bert65 schreef:
redelijk lang en qua tijd voldoende voor een goede meting

Hoeveel meter + tijd is eigenlijk vereist voor een wettelijk correcte meting?

En kan iemand mij opweg helpen naar een WOB verzoek aan de Politie Amsterdam?
Ik wil daar het zaakoverzicht opvragen, ijkrapport van de dienstauto (ik was zo slim om het kenteken te fotograferen) en een proces verbaal. ik ben gewend dit alleen te doen in Mulder zaken, wijkt dit nu af van een S/T beschikking? ook omdat ik nog geen gegevens heb anders dan een PV nummer?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Carsoft21 schreef:

Hoeveel meter + tijd is eigenlijk vereist voor een wettelijk correcte meting?

Die is er niet. Maar in het PV hoort te staan:

http://wetten.overheid.nl/BWBR0030828/g ... 19-03-2015
Citaat:
4.4. Geijkte boordsnelheidsmeter in dienstvoertuig

Een proces-verbaal waarin sprake is van snelheidsmeting met behulp van een geijkte snelheidsmeter in een dienstvoertuig dient de volgende gegevens te bevatten:

– de toegestane snelheid;
– de afstand tussen het gemeten en meetvoertuig, met de vaststelling dat die onderlinge afstand tijdens het meten van de snelheid gelijk dan wel nagenoeg gelijk bleef, dan wel dat het gemeten voertuig uitliep op het dienstmotorvoertuig21;;
– de afstand waarover de snelheid van het voertuig werd gemeten;
– de geconstateerde snelheid (afgelezen snelheid);
– de gemeten snelheid volgens ijktabel (= snelheid ijktabel behorende bij de boordsnelheidsmeter);
– de gecorrigeerde snelheid (= gemeten snelheid volgens ijktabel minus de correctie of snelheid ijktabel waarin de correctie reeds is opgenomen);
– de overschrijding in aantal kilometers per uur.

Carsoft21
Respect
 Bericht 

Bedankt feitelijk. hoe kan ik het ijkrapport van de dienstauto opvragen? en kan ik een WOB verzoek sturen aan de politie amsterdam? ik zal iig het PV ook opvragen...

Feitelijk
Master
 Bericht 
Precies. ijkrapport moet onder wob maar het korps.
Het PV onder WvSv artikel 30 bij het arrondissementsparket.

Carsoft21
Respect
 Bericht 

Hallo allemaal,

kan iemand mij helpen bij de te nemen stappen als de OvJ niet binnen 10 dagen beslist of hij het rbw terug geeft of niet?
vandaag weer gebeld en nog geen beslissing genomen. Ik loop alvast vooruit op de zaken en bedenk mij het volgende:

Als ik goed tel: zondag 15 maart om 23:45 rijbewijs ingevorderd. Maandag 16 tm/ Woensdag 25 maart is 10 dagen toch?
Of gaat het om 10 werkdagen? wie kan mij bevestigen dat de termijn van 10 dagen afloopt op woensdag 25 maart om 23:59 uur, en ik dus op donderdag morgen kan bellen/faxen met verzoek tot onmiddelijke teruggave? mn. naar dit laatste ben ik benieuwd hoe e.e.a. dan in z'n werk gaat?

Thanks.

Pietert
Master
 Bericht 
Carsoft21 schreef:
Of gaat het om 10 werkdagen?

:schudnee: 10 dagen NA het innemen van het rijbewijs, volgens mij (pin me er niet op vast). Dus maandag 16 maart is dag 1, 26 maart is dag 10.

Carsoft21
Respect
 Bericht 

Pietert schreef:
Dus maandag 16 maart is dag 1, 26 maart is dag 10.

Hi pietert, als maandag 16 maart dag 1 is dan is 25 maart toch dag 10? en is 26 maart de dag na dag 10 zijnde de dag waarop je onmiddelijke teruggave van kan gelasten? of kan ik niet meer tot 10 tellen :P :lol: :woop:

Carsoft21
Respect
 Bericht 

De officier van justitie beslist zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen tien dagen na de dag van invordering over de inhouding van het rijbewijs. E.e.a. met inachtneming van de Algemene Termijnenwet.

Artikel 1, lid 1 Algemene Termijnenwet: Een in een wet gestelde termijn die op een zaterdag, zondag of algemeen erkende feestdag eindigt, wordt verlengd tot en met de eerstvolgende dag die niet een zaterdag, zondag of algemeen erkende feestdag is.
Artikel 3, lid 1 Algemene Termijnenwet: Algemeen erkende feestdagen in de zin van deze wet zijn: de Nieuwjaarsdag, de Christelijke tweede Paas- en Pinksterdag, de beide Kerstdagen, de Hemelvaartsdag, de dag waarop de verjaardag van de Koning wordt gevierd en de vijfde mei.
Artikel 3, lid 2 Algemene Termijnenwet: Voor de toepassing van deze wet wordt de Goede Vrijdag met de in het vorige lid genoemde dagen gelijkgesteld.

De beslissing wordt genoteerd en gedateerd op het daarvoor bestemde gedeelte van het proces-verbaal van invordering. Daarbij wordt tevens de maximum termijn aangegeven gedurende welke het rijbewijs kan worden ingehouden. Ter bepaling van die termijn geldt als uitgangspunt de te verwachten duur van (het onvoorwaardelijke deel van) de ontzegging van de rijbevoegdheid.

Ingevorderde rijbewijzen worden door de politie met het proces-verbaal onverwijld aan het OM gezonden. In het geval de officier van justitie bij de CVOM tot inhouding bevoegd is, dient het proces-verbaal van invordering, het ingevorderde rijbewijs en het proces-verbaal van overtreding/misdrijf binnen vijf dagen na het moment van invordering bij de CVOM te zijn ontvangen.

Ten aanzien van het verkrijgen van recidivegegevens wordt gebruik gemaakt van de justitiële documentatie, evenals van actuele gegevens van het rijbewijzenregister. Tevens wordt rekening gehouden met de gegevens die door de politie worden aangeleverd (zie ook par. 3.1.4). Van de beslissing tot inhouding wordt door een medewerker van het (regio)parket of de CVOM melding gemaakt in het rijbewijzenregister.

Pietert
Master
 Bericht 
Carsoft21 schreef:
dan is 25 maart toch dag 10

:fp: :kniktja:
Carsoft21 schreef:
of kan ik niet meer tot 10 tellen

Jij wel. Ik heb er blijkbaar wat meer moeite mee :oops:

gurb
Master
 Bericht 
Even terug naar de meting.
Is die geëindigd na afrit 5, Naarden-West (zie filmpje bij 00:59)? Bij die tijd staan de borden 120KMH. Dat kan van belang zijn voor de geldigheid van de meting.

Carsoft21
Respect
 Bericht 

gurb schreef:
Is die geëindigd na afrit 5,

Dat kan ik niet bepalen, heb nog geen proces verbaal of iets soortgelijks.

bij Afrit 6 ben ik staande gehouden, kreeg het stopteken hier vlak voor.
kan dus zijn dat ze net voor of net na de 120 kph borden de meting hebben afgesloten.
Dit staat hopelijk duidelijk in het PV. als het daarvoor is, is er een bepaalde minimum afstand vóór de borden dat eea moet worden afgesloten?

Carsoft21
Respect
 Bericht 

Oke jongens, een update:

Vandaag gebeld naar CVOM. gisteren om 16.55 uur was er nog geen besluit genomen door de OvJ.
Vanmorgen wederom gebeld, immers zijn de 10 dagen nu verstreken en was dat gisteren niet zo.

Het zat vast op het feit dat het CVOM nog geen politiedossier had 2 dagen geleden, nu kan het natuurlijk zo zijn dat deze alsnog (na 8 dagen) is aangekomen.
Vanmorgen vertelde de dame weer dat er geen beslissing genomen is. Toen werd de vraag gesteld: "wanneer is het rijbewijs ingevorderd?
Pardoes werd na het horen van mijn antwoord het gesprek in de wacht gezet en moest er "even in een ander systeem gekeken worden".

Na 1,5 minuut in de wacht was er toch een beslissing genomen en ging er vandaag een brief uit!
"What are the odds" :lol: :lol: :lol: Anyhow, snel gevraagd naar een parketnummer en die kon men wel zo opnoemen dus wellicht dat er toch al iets "van een zaak" was.

Mijn vragen:

-Hoe kan ik er achter komen dat de OvJ een besluit genomen heeft binnen de gestelde termijn van 10 dagen?
-Hoe kan ik er achter komen dat de OvJ een besluit genomen heeft met het PV dan wel Politiedossier in zijn bezit?

Ik dien nu een klaagschrift in te sturen naar de rechtbank (gegevens heb ik inmiddels)

Aannemende dat ik mijn gronden in de brief kan vermelden zoals deze ook aan de OvJ geschreven is.
Heeft er iemand ENIG IDEE hoelang het duurt voordat zo'n zaak ter zitting voor komt?

Gesteld dat morgen (vrijdag) mijn klaagschrift bij de rechtbank is, hoe lang duurt het voordat je wordt opgeroepen?
En is dit proces te versnellen op een of andere manier (spoed?)

Ps. vraag tot slot: ik wil het dossier opvragen bij het CVOM, is daar een voorbeeld van of gewoon een simpel aangetekend schrijven met verzoek om dossier?

Danku zeer alvast voor het meedenken!

Feitelijk
Master
 Bericht 
Carsoft21 schreef:

Na 1,5 minuut in de wacht was er toch een beslissing genomen en ging er vandaag een brief uit!

Ik neem aan dat je het gesprek opgenomen hebt.

Carsoft21 schreef:
Ik dien nu een klaagschrift in te sturen naar de rechtbank (gegevens heb ik inmiddels)

Want hij is niet teruggegeven bij een beslissing buiten de 10 dagen?

Carsoft21
Respect
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Ik neem aan dat je het gesprek opgenomen hebt.

Klopt inderdaad. gesprek staat op band.

Feitelijk schreef:
Want hij is niet teruggegeven bij een beslissing buiten de 10 dagen?

De grond van mijn klaagschrift moet ik dus nu bepalen:

-Gooi ik het op het niet binnen 10 dagen besluiten van de OvJ
-Ga ik voor de "makkelijkere" weg van een "standaard" klaagschrift met gronden als werk, auto nodig, moeder in zkh en ernstig ziek, eerste keer, spijt, etc.?

Wat zeggen jullie?

rolfv
Die hard
 Bericht 

Ik zou zeggen beide.
Dus primair dat er niet binnen 10 dagen een besluit is genomen en je hem dus daarom al terug had moeten hebben.
En subsidiair dat je hem nodig hebt voor wat voor reden dan ook.

Carsoft21
Respect
 Bericht 

UPDATE:

Er zijn weer wat ontwikkelingen en dus tijd voor een update.

Donderdag dus telefonisch te horen gekregen dat mijn rijbewijs 2 maanden ingevorderd blijft.
Hierop heb ik een klaagschrift gestuurd aan de rechtbank, deze is in goede orde ontvangen en ik kon direct a.s. donderdag al voorkomen.

Vrijdag middag, echter, werd ik door de Officier van Justitie op mijn mobiel gebeld. Omdat ik in mijn brief had gezegd dat ik mijn rijbewijs nodig heb voor mijn werk
en ik hier geen bijlage (brief) van heb toegevoegd nam hij telefonisch contact met mij op. Ik heb uitgelegd dat ik wel een schrijven van mijn werkgever heb ontvangen
en die als bijlage heb meegestuurd met het klaagschrift (die brief had ik nog niet toen ik de OvJ het verzoek om teruggave deed).

Mail gestuurd naar het OM met als bijlage de brief van mijn werkgever waarin ontslag wordt aangekondigd. Op basis hiervan heeft de OvJ gisteren op nieuw een beslissing genomen (kan dat, een nieuwe beslissing nemen? Mij bedruipt wederom het gevoel dat er initieel helemaal geen beslissing genomen is). Maargoed. Wel blij dat de OvJ inhoudelijk naar mijn brief heeft gekeken en volgens het CVOM wordt het rbw vandaag opgestuurd en heb ik die morgen thuis. Donderdag a.s. dus ook nietmeer voorkomen daar mijn klaagschrift wordt ingetrokken.

2 vragen nog weer:

Ik heb het CVOM een verzoek om informatie gestuurd met de vraag of zij alle bij hun bekende stukken per ommegaande kunnen toesturen.
Die brief is aangetekend verstuurd (donderdag) en afgelopen vrijdag ontvangen. Bij het CVOM weet niemand waar de brief is :woop: Heb vandaag een fax gestuurd hopelijk komt die wel aan. Het gaat hier niet om een WOB verzoek omdat het geen Mulder zaak is, juist?

En wat is de beste manier om bij de Politie het ijkrapport van het dienstvoertuig (en de boordmeter) op te vragen + een bewijs dat de dienstdoende ambtenaar op dat moment bevoegd en beedigd was, kan iemand mij daar mee helpen?

Dank alvast!

exroosje
Pro
 Bericht 

Lekkere werkgever heb je als ie een dergelijk briefje schrijft... Je kan toch ook vakantie opmaken, 2 maanden onbetaald verlof nemen of een student inhuren....

Ik begrijp dat als je een been breekt je ook ontslagen wordt (kun je ook 2 maanden niet rijden). Of is hier sprake van enige overdrijving en heb je hiermee je rijbewijs wel erg makkelijk teruggekregen.

zadkine
Master
 Bericht 
@Exroosje
Lijkt me toch wel zinvol om in dit geval niet bij voorbaat 2 maanden een rijbewijs in te houden en dat dan de staat ineens die 2 maanden onbetaald verlof moet gaan vergoeden. Van jouw en mijn belastingcenten dus.
Per slot is al bekend dat de bebording op de A1 op zijn zachts gezegd incompleet is. Met als gevolg dat de meting deels wel eens op een stukje waar 130 gereden mag worden is gedaan.
En er dus slechts een mulderfeit begaan is.

ps Wat gezondheids verzuim betreft, daarvoor heeft de overheid aparte wetgeving gemaakt.

bert65
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Per slot is al bekend dat de bebording op de A1 op zijn zachts gezegd incompleet is. Met als gevolg dat de meting deels wel eens op een stukje waar 130 gereden mag worden

Vanaf Knooppunt Diemen klopt de bebording tot de splitsing met de A5. Moet na de splitsing een nieuwe A1 staan? Dan klopt het niet vanaf het puntstuk tot de afrit Naarden.

zadkine
Master
 Bericht 
bert65 schreef:
Vanaf Knooppunt Diemen klopt de bebording tot de splitsing met de A5. Moet na de splitsing een nieuwe A1 staan? Dan klopt het niet vanaf het puntstuk tot de afrit Naarden.

Niet als je via de spitsstrook rijdt....althans een maand geleden.

bert65
Master
 Bericht 
TS reed niet via de spitsstrook.
Jou strekking van de spitsstrook klopt wel want dáár staan geen borden.

zadkine
Master
 Bericht 
Dan is daarmee per einde spitsstrook ook op de reguliere weg de bebording toch niet meer goed.....

bert65
Master
 Bericht 
Maar dan spreek je over een stukje weg van nog geen kilometer.

Carsoft21
Respect
 Bericht 

Goedemorgen met z'n allen. Ik post maar weer eens iets in mijn eigen topic. Zoals de volgers weten op 15 maart 2015 staande gehouden, vermeende overtreding. 1 april 2015 mijn RBW terug gehad van de OVJ tot aan de zitting, inmiddels, 19 maanden verder, nog geen woord vernomen van welke instantie dan ook. Is dit normaal? Iemand een idee? Gr.

TMFKAV
Master
 Bericht 
Carsoft21 schreef:
Is dit normaal?

Helaas wel, maar rustig (en stil) afwachten ...... :wink:

Carsoft21
Respect
 Bericht 

Thanks @TMFKAV
Wanneer verjaard zoiets? Dromen kan altijd toch?:)

TommyGun
Master
 Bericht 
Wel handig, gewoon een briefje aan de baas vragen waarin 'ie dreigt met ontslag en hoppa :D

TMFKAV
Master
 Bericht 
Carsoft21 schreef:
Wanneer verjaard zoiets?

3 jaar

Pagina 2 van 2 [ 82 berichten ]