» Juridisch » Invordering rijbewijs en/of EMG   

Pagina 1 van 2  [ 82 berichten ]
Carsoft21
Respect
 Bericht 

Hallo mede forummers!

Gelukkig heb ik al een tijd geen berichten hier hoeven plaatsen, helaas kwam daar gister avond een einde aan.

Even kort en goed:

Rijdende op de A1 vanuit Amsterdam richting A'foort om 23:45 (zondag) staande gehouden door een KLPD auto (stom :fp: )...
Die bleek een meting van mij te hebben van 170km/u op zijn teller daar waar 100 toegestaan is.
Na correctie van zijn teller op 164 kilometer geijkt, minus de wettelijke correctie is 159 km/u (59 km/u te hard.)

Ik heb overigens geen PV oid mee gekregen, enkel een bewijs van inbeslagname van het rijbewijs en de standaard brief wat wel en niet mag.

Ik heb al een heleboel gelezen hier, maar kom er toch niet uit. ik weet ook niet welke info vandaag de dag nog up to date is.

Kunnen jullie mij helpen met het volgende:

Mijn rijbewijs is meegenomen, die wordt door de polizei opgestuurd naar het CVOm naar wat ik begreep.
Ik ben stil gezet in de gemeente Naarden. Zondagavond 23.45 uur.

Ik kan het mij op dit moment absoluut niet permiteren om mijn rbw kwijt te zijn.
Deels te maken met mijn beroep als accountmanager, ik rij 60.000 km per jaar en ben de hele week op pad voor mijn werk.
Daarnaast is mijn moeder helaas ernstig ziek en die ligt op dit moment in het ziekenhuis, zij zal waarschijnlijk niet zo lang meer te leven hebben (<3 maanden). Over dit laatste maak ik mij het meeste zorgen omdat ik niet op ieder moment naar het ziekenhuis kan rijden (35 km verder op).

Wat is de procedure nu. ik heb geen verleden met geregistreerde snelheidsovertredingen, ik heb mijn rijbewijs nu bijna 7 jaar en ben dus geen beginnend bestuurder meer. daarnaast kan ik mijn baan verliezen als ik dit niet binnen mijn snipperdagen op kan lossen (heb alle afspraken vandaag al moeten cancellen)...

Moet ik direct een klaagschrift sturen naar de rechtbank met verzoek tot een zitting, daar kan ik dan mijn verhaal doen en mijn gronden uiteen zetten.
Of is het verstandig een brief aan de OvJ te sturen, en hoe werkt zoiets dan? aangetekend of niet? naar het CVOM of een ander adres?

Hoe actueel is het nog een zero-tollerance beleid te voeren en je rbw standaard 2 maanden in te vorderen? of is hier nog wat speling in te vinden?

Mijn voorkeur gaat uit naar een voorwaardelijke rijontzegging (duur niet relevant) en/of een geldboete (hoogte ook in mindere mate relevant)
Wat mijn absolute prioriteit is, is het terugkrijgen van mijn rijbewijs. Hypothetisch gezien binnen welke termijn zou dit het snelst kunnen?

Please jullie feedback in wat te doen!

Gr. F

hoevenpe
Master
 Bericht 

Open deur misschien, maar als je rijbewijs echt zo belangrijk/onmisbaar is waarom ging je er dan zo roekeloos mee om? Niet om lullig over te komen, maar blijf me altijd verbazen bij dit soort berichten. Kan je wellicht dat uitleggen, neem toch aan dat jij ook wist wat de Mulder grenzen zijn en dat 50+ de lul is?

Verder zou ik de bekende procedure hanteren, dus binnen 10 dagen proberen terug te krijgen met een 'help, onmisbaar' briefje van je werkgever. Maar ik dacht dat men daar tegenwoordig minder makkelijk mee was dan vroeger...

Feitelijk
Master
 Bericht 
Carsoft21 schreef:

Gelukkig heb ik al een tijd geen berichten hier hoeven plaatsen

Please jullie feedback

Nou dan eerst nog maar eens reageren op de laatste post die je gedaan hebt hè:

Carsoft21 schreef:
Maandag A.s. is de zitting,

iemand nog tips (of ervaring) voor het opstellen van een pleitnotitie en de formulering van de gemaakte kosten/schadevergoeding?

Mvg.

Pietert
Master
 Bericht 
Carsoft21 schreef:
Ik kan het mij op dit moment absoluut niet permiteren om mijn rbw kwijt te zijn.
Deels te maken met mijn beroep als accountmanager, ik rij 60.000 km per jaar en ben de hele week op pad voor mijn werk.
Daarnaast is mijn moeder helaas ernstig ziek en die ligt op dit moment in het ziekenhuis, zij zal waarschijnlijk niet zo lang meer te leven hebben (<3 maanden). Over dit laatste maak ik mij het meeste zorgen omdat ik niet op ieder moment naar het ziekenhuis kan rijden (35 km verder op).

Standaard antwoord van de rechter:
"Als u echt uw rijbewijs zo hard nodig heeft, waarom springt u er dan zo onvoorzichtig mee om?"
Carsoft21 schreef:
Wat is de procedure nu.

Het CVOM neemt nu binnen 10 dagen (weekend/week) een beslissing of ze jou je rijbewijs terug geven of meteen voor 2 maanden inhouden. Je kan nu een klaagschrift schrijven waarin je aangeeft waarom je op dit moment je rijbewijs nodig hebt. (klik) Je krijgt dan bericht of je je rijbewijs opgestuurd krijgt of niet.

Verder zal er tzt een briefje van het CJIB op de mat vallen met een transactievoorstel of een oproep. Maar tegen die tijd trek je maar weer aan de bel :)
hoevenpe schreef:
Maar ik dacht dat men daar tegenwoordig minder makkelijk mee was dan vroeger...

:kniktja:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Carsoft21 schreef:
ik heb mijn rijbewijs nu bijna 7 jaar en ben dus geen beginnend bestuurder meer.

Dat ligt eraan, heb je een brommerrijbewijs gehaald voor je 18 was?

Carsoft21
Respect
 Bericht 

hoevenpe schreef:
Open deur misschien, maar als je rijbewijs echt zo belangrijk/onmisbaar is waarom ging je er dan zo roekeloos mee om? Niet om lullig over te komen, maar blijf me altijd verbazen bij dit soort berichten. Kan je wellicht dat uitleggen, neem toch aan dat jij ook wist wat de Mulder grenzen zijn en dat 50+ de lul is?

Helemaal gelijk! neemt niet weg dat ik nu voor het voldongen feit sta dat ik mn roze ijskrabbert weer zsm in mn achterzak wil stoppen.

Hoewel ik de situatie wel in perspectief kan plaatsen, voor diegene die Amsterdam - Amersfoort een beetje kennen.

De KLPD'er zat al vanaf de A9 achter mij, hier heb ik de hele tijd 145 km/u op de cruise control gereden.
De agent vertelde hier ongeveer 10 km. achter mij gezeten te hebben en een meting gedaan te hebben.

Na de A6 wist ik dat het bij Naarden 120 km/u zou worden, en heb ik mijn cruisecontrol naar 165 km/u getikt.
In dit laatste stukje, van knooppunt A6 tot aan waar ik staande gehouden ben (vlak voor Naarden) hebben ze een meting gedaan
over een paar honderd meter. Hierop ben ik uiteindelijk mn rbw kwijtgeraakt.

Anyhow, durf wel te zeggen dat ik doorgaans behoorlijk alert rijd. gister echter 2 fouten gemaakt, te vroeg de cruise control omhoog gegooid en te laat in de smiezen dat er 3 auto's achter mij een V70 mee reed met dezelfde snelheid. pas toen ik naar 165 versnelde en ik weer een auto mee zag komen had ik het in de gaten en gooide ik de snelheid eruit, maar toen hadden ze mij al gemeten volgens de dienders. (met dat ik het zo typ blijf ik het nogsteeds een rare gang van zaken vinden maargoed, eea. zal wel deskundig en naar waarheid uitgevoerd zijn).

Feitelijk schreef:
Dat ligt eraan, heb je een brommerrijbewijs gehaald voor je 18 was?

In die tijd was er nog een certificaat met Theorie examen. Sinds 2013 ben ik geen beginnend bestuurder meer.

Pietert schreef:
Het CVOM neemt nu binnen 10 dagen (weekend/week) een beslissing of ze jou je rijbewijs terug geven of meteen voor 2 maanden inhouden. Je kan nu een klaagschrift schrijven waarin je aangeeft waarom je op dit moment je rijbewijs nodig hebt. (klik) Je krijgt dan bericht of je je rijbewijs opgestuurd krijgt of niet.

Thanx Pietert! Wat kan ik dan het beste doen, een klaagschrift schrijven vóórdat de OvJ iets besloten heeft, of eerst die beslissing afwachten (duurt weer langer). Of kan ik de OvJ een brief sturen met mijn gronden en dan hopen dat hij rbw teruggeeft (voorlopig). Voordeel is ook dat ik dan op het gemak de zitting af kan wachten (kan wel maanden tot jaren duren) en ik in de tussentijd wel mn RBW heb. (en een gewaarschuwd man ben). Als ik een klaagschrift stuur aan de rechtbank heb ik de indruk dat ik dan direct ter zitting moet komen, en alles dus veel sneller wordt afgehandeld. (ook geen probleem als ik dan mijn rbw terug krijg maar vindt het ook geen punt als de rest van de zaak nog een paar jaar op de plank blijft liggen. of loopt de recidive periode pas vanaf dat de uitsprak gedaan is?)

Thanks alvast voor de antwoorden!

hoevenpe
Master
 Bericht 

Carsoft21 schreef:
Hoewel ik de situatie wel in perspectief kan plaatsen, voor diegene die Amsterdam - Amersfoort een beetje kennen.

De KLPD'er zat al vanaf de A9 achter mij, hier heb ik de hele tijd 145 km/u op de cruise control gereden.
De agent vertelde hier ongeveer 10 km. achter mij gezeten te hebben en een meting gedaan te hebben.

Na de A6 wist ik dat het bij Naarden 120 km/u zou worden, en heb ik mijn cruisecontrol naar 165 km/u getikt.
In dit laatste stukje, van knooppunt A6 tot aan waar ik staande gehouden ben (vlak voor Naarden) hebben ze een meting gedaan
over een paar honderd meter. Hierop ben ik uiteindelijk mn rbw kwijtgeraakt.

Ik ken die plek vrij goed en 160 hoeft daar rond dat tijdstip ook niet gevaarlijk te zijn. Toch vraag me ik 2 dingen af:

Het wordt redelijk snel daar 120, in hoeverre is de meting gedaan in het stuk tussen het knooppunt en de borden A1-120 of ben je eigenlijk al een stukje eerder de CC omhoog gaan zetten? Of heb je kans dat de meting deels in het 120 deel uitgevoerd is waarmee je niet +59 maar +39 (dus Mulder) te hard bent gegaan?

Je geeft aan dat je de CC van 145 op 165 gezet hebt, en dat je nog aan het versnellen was toen je ze opmerkte. Mijn gevoel is dat ze dan nooit een lange meting kunnen doen die +59 na correctie opgeleverd geeft. Zeker bij dit soort snelheden zit er toch een aanzienlijke afwijking in de teller en daar gaat dan nog de correctie van 6km vanaf. Tel dat op bij het 'versnellen' en ik zou toch minstens een CC van 175 verwachten om na correctie op 159 uit te komen...

BMWeet
Respect
 Bericht 
Wat wil je bereiken met je klaagschrift? Dat de OvJ zich gevoelig toont voor argumenten die hij al 100x heeft gehoord (moeder ziek, vrouw hoogzwanger, rijbewijs nodig, laat tijdstip,nooit eerder gedaan, lege weg)?

Het beste advies is, denk ik, ga een maandje naar de toneelschool in Maastricht, leer een toneelstukje uit je hoofd met echte emoties en echte tranen en voer dat op bij de OvJ. Misschien dat hij dan tot tranen geroerd is en zwakke knieën krijgt.
Anders gezegd, goede raad is duur.

Pietert
Master
 Bericht 
Carsoft21 schreef:
Wat kan ik dan het beste doen, een klaagschrift schrijven vóórdat de OvJ iets besloten heeft,

:kniktja:
BMWeet schreef:
Wat wil je bereiken met je klaagschrift?

Je hebt gelijk. Hij kan het beter NIET doen en zeker weten dat hij voor 2 maanden z'n papiertje kwijt is, in plaats van iets te proberen. :roll:

BMWeet
Respect
 Bericht 
Hij zal zijn rijbewijs met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid twee maanden kwijt zijn. Ik kan niet verzinnen waarom dat anders gaat uitpakken. De vraag kan wel zijn, nu of later?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Carsoft21 schreef:

In die tijd was er nog een certificaat met Theorie examen.

Die worden sinds 1 oktober 2006 niet meer uitgegeven, ze behielden hun geldigheid echter nog 3 jaar.
Je stelt dat je in 2013 geen beginnend bestuurder meer was dus dan was je een van de laatsten waarschijnlijk.

Je theoriecertificaat nooit omgeruild voor een AM rijbewijs en dus dus pas je eerste rijbewijs na je 18e gehaald en inderdaad 5 jaar beginnend bestuurder.

Carsoft21
Respect
 Bericht 

hoevenpe schreef:
Ik ken die plek vrij goed en 160 hoeft daar rond dat tijdstip ook niet gevaarlijk te zijn. Toch vraag me ik 2 dingen af:Het wordt redelijk snel daar 120, in hoeverre is de meting gedaan in het stuk tussen het knooppunt en de borden A1-120 of ben je eigenlijk al een stukje eerder de CC omhoog gaan zetten? Of heb je kans dat de meting deels in het 120 deel uitgevoerd is waarmee je niet +59 maar +39 (dus Mulder) te hard bent gegaan?Je geeft aan dat je de CC van 145 op 165 gezet hebt, en dat je nog aan het versnellen was toen je ze opmerkte. Mijn gevoel is dat ze dan nooit een lange meting kunnen doen die +59 na correctie opgeleverd geeft. Zeker bij dit soort snelheden zit er toch een aanzienlijke afwijking in de teller en daar gaat dan nog de correctie van 6km vanaf. Tel dat op bij het 'versnellen' en ik zou toch minstens een CC van 175 verwachten om na correctie op 159 uit te komen...

Ik vind het ook allemaal een beetje "duister"... Maargoed, wat ik wel weet is dat ze de meting afsloten in het 100 km/u gebied, want ik ben bij het eerste bord 120 kmu al naar de kant gehaald. dat zit dus wel goed. ik stel inderdaad ook mijn vraagtekens bij de afstand. ik heb ook niks gehoord over exacte meetafstanden e.d. en heb ook geen PV gezien. misschien is hier ter zitting nog iets van te maken of moet ik maar gewoon mijn verlies pakken en snel afhandelen (met dien verstande, rijbewijs terug is prio 1!!!)

Ik reed al eventjes 165 toen ze me klokte, heb denk ik 2 km steady 165 gereden toen ik hun opmerkte (zij liepen in). werd er toen direct afgehaald.
enige wat de agent zei is dat hij "zelfs nog" op de cc achter mij gereden heeft. strange, maargoed.

BMWeet schreef:
Wat wil je bereiken met je klaagschrift? Dat de OvJ zich gevoelig toont voor argumenten die hij al 100x heeft gehoord (moeder ziek, vrouw hoogzwanger, rijbewijs nodig, laat tijdstip,nooit eerder gedaan, lege weg)?

Daarmee wil ik natuurlijk bereiken dat ik mn RBW weer terug heb. logisch toch? volgens mij is het nogsteeds de moeite om zoiets te schrijven.

Dat gezegd hebbende lijkt het er dus op dat ik direct een klaagschrift aan de rechtbank moet sturen, en daarin mijn gronden toe moet lichten:

-Rijbewijs nodig voor werk in buitendienst (evt verklaring werkgever bijvoegen, melden dat er anders ontslag volgt in deze verklaring?)
-Rijbewijs nodig ivm terminale ziekte moeder, en het al dan niet snel in het ziekenhuis moeten zijn. (daar ligt zij momenteel).
-Dat ik er heel erg van geschrokken ben, dat het mij spijt en ik hier zeker wel wat van geleerd heb.
-Dat ik nooit eerder met justitie in aanraking ben gekomen voor een strafbaar feit qua snelheid oid.
-Dat ik op een onverlaat moment het gas te diep heb ingetrapt op een grotendeels lege donkere brede A1

Kan ik deze punten allemaal opnemen? nog tips/tricks?

Kan ik dit klaagschrift vandaag al verzenden (aangetekend?) en naar welke rechtbank?
Dus niks naar het CVOM sturen? Ik neem aan dat mijn RBW nog niet bij de OvJ is, moet ik eerst wachten op diens beslissing alvorens het klaagschrift te sturen?

Hoor graag!

F

BMWeet
Respect
 Bericht 
Het is een tamelijk klassiek gevalletje. Dertien in een dozijn voor een beetje OvJ/CBR.
Ik denk dat je je de kosten van het papier waarop je de brief wilt schrijven kunt besparen.
Het enige dat je kunt proberen is de meting aanvechten, maar daartoe moet je eerst meer weten over hoe die is uitgevoerd. Maar dan nog, je bepaalt nu eenmaal niet je eigen spelregels in het verkeer.

Feitelijk
Master
 Bericht 
BMWeet schreef:
Het is een tamelijk klassiek gevalletje. Dertien in een dozijn voor een beetje OvJ/CBR.

Hoevaak moet ik je nou vertellen dat de OvJ standaard 2 maanden eist maar de rechter dan niet doet (want andere richtlijnen) en dus een klaagschrift vaak succesvol is

keokiracer
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Hoevaak moet ik je nou vertellen

lanse BMWeet kennende nog 28937.4 keer...

Feitelijk
Master
 Bericht 
Dan sla ik dat zinnetje even op. :wink:

keokiracer
Master
 Bericht 
:thumb:

Ik was even bang dat je dat zinnetje letterlijk 28937.4 keer ging neerzetten :[ :lol:

Brave Hendrik
Master
 Bericht 
Carsoft21 schreef:
zij zal waarschijnlijk niet zo lang meer te leven hebben (<3 maanden).
Als het om de laatste adem zou gaan, dan zou IK in een auto (liefst voor dat moment niet op mijn naam) springen en gaan. Leg het dan later wel uit als ik gepakt werd, bij voorkeur aan een rechter.
Ik heb voor een soortgelijke situatie mijn auto ook wel eens flink op z'n donder gegeven, met compleet schijt aan alle bureaucratie.
Alleen bij meedogenloze elektronische boze ogen even ingehouden en dat waren er helaas heel veel.

Carsoft21
Respect
 Bericht 

Oké, top jongens!

Kunnen jullie mij nog wat inhoudelijke feedback geven op onderstaande?

Thanks alvast, ik ga ondertussen vast mn klaagschrift tikken.

Carsoft21 schreef:
Dat gezegd hebbende lijkt het er dus op dat ik direct een klaagschrift aan de rechtbank moet sturen, en daarin mijn gronden toe moet lichten:
-Rijbewijs nodig voor werk in buitendienst (evt verklaring werkgever bijvoegen, melden dat er anders ontslag volgt in deze verklaring?)
-Rijbewijs nodig ivm terminale ziekte moeder, en het al dan niet snel in het ziekenhuis moeten zijn. (daar ligt zij momenteel -> evt. met contactgegevens arts).
-Dat ik er heel erg van geschrokken ben, dat het mij spijt en ik hier zeker wel wat van geleerd heb.
-Dat ik nooit eerder met justitie in aanraking ben gekomen voor een strafbaar feit qua snelheid oid.
-Dat ik op een onverlaat moment het gas te diep heb ingetrapt op een grotendeels lege donkere brede A1Kan ik deze punten allemaal opnemen?

nog tips/tricks? Kan ik dit klaagschrift vandaag al verzenden (aangetekend?) en naar welke rechtbank?
Dus niks naar het CVOM sturen? Ik neem aan dat mijn RBW nog niet bij de OvJ is, moet ik eerst wachten op diens beslissing alvorens het klaagschrift te sturen?

Brave Hendrik
Master
 Bericht 
Carsoft21 schreef:
Na correctie van zijn teller op 164 kilometer geijkt, minus de wettelijke correctie is 159 km/u (59 km/u te hard.)
En als de dwingelanden van ambtenarren met hun poten van de wettelijk max. snelheid van 130 afgebleven waren, was het maar 29 of minder tehard geweest en had jij je rijbewijs nog gehad.
Vraag mij af hoelang wij, of de politiek dat maar goed blijven vinden.
Muiterij op de Bounty is wat ze doen.
En als het nu nog goed en volledig onderbouwd was. M.i. :schudnee:

Op de hele A1 wordt men compleet tureluurs van alle verschillende snelheden, tijden en spitsstroken.
Belachelijke vertoning. Ga uit mijn leven stelletje gekken met te kleine piemols.
Ze maken er gewoon Zimbabwe aan de kust van.

BMWeet
Respect
 Bericht 
OK, nu gaan we de regels zelf ter discussie stellen -:)

Brave Hendrik
Master
 Bericht 
Je moet ergens beginnen. (f)
Mij is geleerd, het maakt niet uit als je iets overkomt, als je maar weet hoe het gekomen is.
Terug naar de bron. Best leerzaam.
Maaruh, je hoeft niet alles te lezen, of op te reageren hoor als het je vermoeid.

zadkine
Master
 Bericht 
In hoeverre is de bebording (100max) eigenlijk in orde momenteel? Uiteraard mbt het punt waar de klpd ts heeft staande gehouden. Laatste keer dat ik er reed klopte er niet veel van de bebording op de A1 (correct links en rechts geplaatste borden na elke oprit , mbt spitstrook en voorbij de spitsstrook.Op de sptitsstrook stonden er zeker geen beperkingen links.)

Feitelijk
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:

Ik was even bang dat je dat zinnetje letterlijk 28937.4 keer ging neerzetten :[ :lol:

:schudnee:
Dat zou te voorspelbaar zijn toch?

Carsoft21
Respect
 Bericht 

zadkine schreef:
In hoeverre is de bebording (100max) eigenlijk in orde momenteel?

Durf ik niet te zeggen, kan er nog een xtje (als bijrijder) langs rijden om dit te checken.

relevanter is nu denk ik hoe ik mijn klaagschrift ga aanpakken.

Kan iemand mij vertellen hoe snel dit bij de rechtbank moet liggen (heb ergens gelezen dat dit bij "Akte" moet worden ingediend, wat wil dat zeggen?)

Daarnaast dan wel verstandig als er zoveel verwarring is over de meting etc. om mijn klaagschrift al alles toe te geven?
Ik wil gewoon zsm (liefst binnen 10 dagen) mijn rbw terug hebben en ben ook bereid de invordering (voorwaardelijk) daarvoor te "slikken"

Wie kan mij vertellen hoe ik nu verder moet?

zandbak
Master
 Bericht 
Brave Hendrik schreef:
Op de hele A1 wordt men compleet tureluurs van alle verschillende snelheden, tijden en spitsstroken.
Belachelijke vertoning. Ga uit mijn leven stelletje gekken met te kleine piemols.
Ze maken er gewoon Zimbabwe aan de kust van.

Ik rij elke dag het stuk tussen Barneveld en Amsterdam. Het is volstrekt helder waar je 100 of 120/130 mag rijden op de A1

Brave Hendrik
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Het is volstrekt helder waar je 100 of 120/130 mag rijden op de A1
:roflol:
Ik zou als ik jou was gelijk door gaan voor een groot rijbewijs.
Weet je ook waar aan tijden gebonden inhaalverboden voor vrachtwagens zijn.
Maaruh, toch bedankt voor het onderstrepen van mijn betoog.
Of was dat niet de bedoeling?

zandbak
Master
 Bericht 
Het is toch gewoon duidelijk. Na Hoevelaken b.v. mag je 130 voor 6:00u 's morgens richting Amsterdam. En na 6:00u gewoon 120.
Daarna kom je bij Bunschoten in het 100km gebied tot aan Amsterdam.
Zo moeilijk is dat niet.

wellproc
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Na Hoevelaken b.v. mag je 130 voor 6:00u 's morgens richting Amsterdam. En na 6:00u gewoon 120.

Ja, want om 6:00 uur verandert de wereld compleet.
Dat is 'gewoon' en 'logisch'. :x

Feitelijk
Master
 Bericht 
wellproc schreef:

Ja, want om 6:00 uur verandert de wereld compleet.

Qua intensiteit op de weg nogal ja.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Dan is het ook echt nodig om de maximum snelheid omlaag te brengen want stel je voor dat er iemand op het idee komt om 130 te gaan rijden in een file. Teveel regeltjes, teveel tijden. Nergens voor nodig. Je ziet wat er van komt in dit geval, alleen maar onzin. Alles overal 130 ik zie daar het probleem niet van.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Dave schreef:
an is het ook echt nodig om de maximum snelheid omlaag te brengen want stel je voor dat er iemand op het idee komt om 130 te gaan rijden in een file.

Het snelheidsverschil wordt een beetje groot bij hoge intensiteit, en dan krijg je wat sneller files. Ik heb wel mooie kleurige plaatjes voor je maar ik stel voor dat we dat niet in juridisch doen...
*wink wink* *nudge nudge*

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
-Uh huh-

zadkine
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Ik rij elke dag het stuk tussen Barneveld en Amsterdam. Het is volstrekt helder waar je 100 of 120/130 mag rijden op de A1

De laatste keer, een week of wat geleden, was het mij ook volstrekt helder....er ontbraken op zoveel plaatsen aan de linker kant A1 borden dat ik op heel wat meer wegstukken 130 mocht dan dat RWS bedoelde.

Alleen rijd ik er te weinig om de bebording uit mijn hoofd te weten daar vlak bij Naarden.

Is mi. dus wel zinvol om die bebording exact te gaan controleren.
Liefst met film camera opnemen...

Carsoft21
Respect
 Bericht 

Hi Guys,

Even terug naar het onderwerp. (ja die borden zijn een doolhof maar prio ligt nu elders)

Ik heb vandaag een brief op de bus gedaan naar het CVOM met verzoek om teruggave rbw.
Na wat heen en weer bellen bleek namelijk dat, terwijl ik in Naarden staande gehouden ben, mijn rijbewijs is opgestuurd naar het Parket van Amsterdam. die heb ik gesproken en zij sturen het rijbewijs een-op-een door naar het CVOM in Utrecht.

Ik had een klaagschrift willen sturen vandaag aan de arrondissementsrechtbank Utrecht (want rijbewijs ingenomen in Naarden) maar aangezien mijn zaak nog geen parketnummer heeft kon dat niet werd mij verteld.

klopt dat? kan iemand dat vertellen?

en klopt het ook dat het juist is om nu eerst de beslissing van de OvJ af te wachten (heb goede argumenten genoemd in mijn brief) en daarna direct een kladschrift te sturen mocht ik toch niet mijn ruw terug krijgen?

IEmand tips?

Pietert
Master
 Bericht 
Carsoft21 schreef:
en klopt het ook dat het juist is om nu eerst de beslissing van de OvJ af te wachten

Kan. Als men niet zeker weet waar je rbw is, is dat misschien wel wijs.
Carsoft21 schreef:
ja die borden zijn een doolhof maar prio ligt nu elders

Mwoah, als blijkt dat je door foute bebording 130 mag in plaats van 100, hebben ze je rijbewijs onterecht ingehouden. Lijkt me nogal wel prio.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Niet alleen dat, dan wordt het een Mulder. (VM 039) Ik zou het in het klaagschrift wel vermelden.

Pietert
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
(VM 0329)

(f)

Carsoft21
Respect
 Bericht 

Pietert schreef:
Als men niet zeker weet waar je rbw is, is dat misschien wel wijs.

Mn rijbewijs is tussen wal en schip op dit moment, gisteren door de Politie Amsterdam verzonden aan het arrondissementsparket Amsterdam, die zullen het rbw op hun beurt weer direct doorzenden aan het CVOM. ik wacht dus nog even met een klaagschrift sturen.

Pietert schreef:
Mwoah, als blijkt dat je door foute bebording 130 mag in plaats van 100, hebben ze je rijbewijs onterecht ingehouden. Lijkt me nogal wel prio.

Ja heb je zeker wel gelijk in... Ik geef mijn vriendin maar eens opdracht om vanavond heel goed op te letten op weg naar huis. mede forummers die iets geks zien tussen knooppunt A1/A9 en afslag naarden vesting qua bebording... ik hoor het graag!

Pietert
Master
 Bericht 
Carsoft21 schreef:
nuttelooszegmaarvoortussenofzelfsachtervoegselwatikafdienteleren

Gewoon goed kijken of alle snelheidsbeperkingen zowel links als rechts van de rijbaan staan en na elke oprit zowel links als rechts herhaald worden. Als daar ergens een bord mist, mag je voor de wet 130.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Citaat:
(VM 0329)
(f)

(f)
Carsoft21 schreef:

Pietert
Master
 Bericht 
:nocheer:

We gingen toch uit van 130? Maar inderdaad. Zelfs bij 'slechts' 120 wordt het ook een Mulder (VM039) O:)

keokiracer
Master
 Bericht 
Euh, de correctie bij 165 is 5 km/h (3% is 4.95) dus dat is dan toch 40 te hard?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Klopt, wat is je punt?

Carsoft21 schreef:
Na correctie van zijn teller op 164 kilometer geijkt,

keokiracer
Master
 Bericht 
Oh, ik zag CC naar 165 en ging meteen van 165 uit. Mijn fout (f)

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Carsoft21 schreef:
Ja heb je zeker wel gelijk in... Ik geef mijn vriendin maar eens opdracht om vanavond heel goed op te letten op weg naar huis. mede forummers die iets geks zien tussen knooppunt A1/A9 en afslag naarden vesting qua bebording... ik hoor het graag!
Rondje meerijden met je vriendin en alles filmen. 't Liefst overdag.

bert65
Master
 Bericht 
Ik weet niet of links bij Muiden een A1 staat maar voor de rest klopt de bebording tussen Amsterdam en Naarden.

Ton.
Master
 Bericht 
Speciaal voor TS, vanavond geschoten.
Wat mij opvalt is dat het 100-bord op 0:26 alleen rechts staat. Verder staat op 0:57 zowel links als rechts het 120 bord.

Link

zadkine
Master
 Bericht 
@Tom. Jij komt vanag de spitsstrook. Ik ben er vrij zeker van dat de spitsstrook NIET is voorzien van correcte snelheids beperkende bebording vanuit Amsterdam.
Er is wel de mogelijkheid om middels matrix borden max snelheden aan te geven op de spitsstrook.
Uiteraard nog los van het feit dat na de spitsstrook eventuele beperkingen sowiso herhaald zouden moeten worden.
Zo te zien is de beperking dus wettelijk correct voorbij afslag Naarden West.

Voor TS: Nagaan waar exact hun meting begon.

Ton.
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Jij komt vanag de spitsstrook. Ik ben er vrij zeker van dat de spitsstrook NIET is voorzien van correcte snelheids beperkende bebording vanuit Amsterdam.
Er is wel de mogelijkheid om middels matrix borden max snelheden aan te geven op de spitsstrook.

Zou kunnen, daar heb ik dan weer niet specifiek op gelet. Heb het hele stuk vanaf Amsterdam wel opgeslagen trouwens. Mocht het nodig zijn...

Pagina 1 van 2 [ 82 berichten ]