» Juridisch » Invordering rijbewijs en/of EMG   

Pagina 1 van 1  [ 24 berichten ]
Dureavond
Nieuwkomer
 Bericht 

Via wat zoekwerk op google ben ik op dit forum gestuit, met een hoop lotgenoten. Heb hier het een en ander gelezen maar niet iets kunnen vinden wat vergelijkbaar is met mijn situatie. Ik hoop dat jullie mij van informatie, advies en tips kunnen voorzien.

Ik moet het (hoogst waarschijnlijk) ook ondergaan. Te hard gereden bij een trajectcontrole. Hoe kan je dat nou weer doen, geen flitser, geen laser, maar traject... Ik kom nooit in amsterdam en was mij er dan ook niet bewust van.

10-7-2016 tussen 04:30 en 05:30 na een avond leidseplein in amsterdam terug naar rotterdam. Ik ken de wegen niet goed, dus weet ook niet met 100% zelerheid welke wegen ik in/rondom amsterdam heb gereden. Ik denk A4 - A10 - A13.

Goed. Na een lange nacht wilde ik dus zo snel mogelijk naar huis. Rotterdam. En hierbij heb ik dus vanaf het moment dat ik de snelweg op ging ongeveer 200 gereden.

Ik kwam er vandaag achter dat er rond schiphol trajectcontrole zou zitten... Enige weg waar ik mij aan snelheid hield is de traject in de buurt van den haag/ leiden, naast het weiland. En natuurlijk in rotterdam, omdat ik daar wel bekend ben met de controles.

Voor vertrek heb ik een vriend gevraagd om even op flitsmeister te kijken voor flitsers. Niks.. Had beter zelf even kunnen kijken, want ik hoor vamdaag dus dat flitsmeister ook trajectcontroles aangeeft...

Maar goed. Nu hierbij mijn vraag aan jullie: wat staat mij te wachten, en wat kan ik hiertegen beginnen? Bestaat er een kans dat de traject bij schiphol uitstond? Kan ik hier op een of andere manier onderuit?(lees: mijn rijbewijs behouden, boete zoiezo betalen)

Opties waar ik aan denk:
1. Zelf er voor opdraaien met alle consequenties van dien.
2. Iemand zonder rijbewijs ervoor laten 'opdraaien'. Uiteraard wel alle kosten vergoeden + een extra
3. Iemand met rijbewijs maar die geen gebruik maakt van de auto er voor laten 'opdraaien'. Uitaard alle kosten vergoeden + wat extras voor de moeite

Wat is wijsheid en wat zal voor mij financieel het meest gunstig zijn?

Alvast bedankt eenieder voor het meedenken

Aanvullende informatie achteraf: waar trajectmeting zit is het 130 rijden als ik het goed heb. Maar ik denk dat jullie dat beter zullen weten. Mijn snelheid lag rond de 200. Iets minder misschien, niet hoger. Met gas loslaten / remmen voor het baan wisselen / inhalen etc

Close Encounter
Master
 Bericht 
Beetje pech op de A10 west ook.... Daar is het 80 dag en nacht!

Christafari
Master
 Bericht 
Dureavond schreef:
waar trajectmeting zit is het 130 rijden als ik het goed heb

Heb je goed.

Dureavond schreef:
Mijn snelheid lag rond de 200. Iets minder misschien

Misschien heb je net mazzel. Heb 'm daar meestal 138 op de cruise staan, dat gaat goed. Stel dat je 190 op je teller reed, wat correctie eraf. Zou me nog niet teveel zorgen maken om je rbw, gaat wel een duur geintje worden.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Citaat:
Voor vertrek heb ik een vriend gevraagd om even op flitsmeister te kijken voor flitsers.

Je kan beter FlitsNav op je smartphone installeren.

Dureavond
Nieuwkomer
 Bericht 

Beetje pech op de A10 west ook.... Daar is het 80 dag en nacht

Dat maakt het er allemaal niet mooier op...

Christafari schreef:
Misschien

Als ik mijn rijbewijs kan behouden ben ik al tevreden. Er zitten nou eenmaal consequenties aan zulke acties. Betaald moet er in ieder geval worden.

Maserati Teun schreef:
Je

Flitsnav staat vanaf nu ook permanent op mijn telefoon ja. Had ik eerder moeten doen.

Dureavond
Nieuwkomer
 Bericht 

Ik zie dat er wat mis is gegaan met het quoten. Ik zit mobiel, hoop dat het wel duidelijk is.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Duidelijk ja.
Vooralsnog even afwachten welke post je binnen krijgt.

Dureavond schreef:
1. Zelf er voor opdraaien met alle consequenties van dien.

Is de meest makkelijke optie uiteraard. Met een beetje geluk is het alleen flink de portemonnee trekken.

Rover
Master
 Bericht 
Ja en zou zomaar kunnen...

@TS, gewoon eerst de brief afwachten, begin alvast met wat geld opzij leggen.

Dureavond
Nieuwkomer
 Bericht 

Update: brief is binnen.

Feitcode: vl060
55 tot 60 km/h te hard
Wettelijk maximum: 130
Gecorrigeerd: 186

Bijkomend antwoordformulier over de bestuurder op het moment van de strafbare feit.

Iemand tips/advies om de schade te beperken...? Bedankt voor het meedenken..

bert65
Master
 Bericht 
Nou, weinig eigenlijk tenzij je iemand weet met een rijbewijs maar die toch nooit rijdt (je oma of zo...).

Dureavond
Nieuwkomer
 Bericht 

Nog een idee dat in mij opkomt: wat zou er gebeuren als ik iemand opgeef die woonachtig is in het buitenland? Dit kan zowel iemand zijn met nederlands rijbewijs, als zonder nederlands rijbewijs? Iemand hier ervaring mee?

Pita
Master
 Bericht 

zolang het CJIB de betaling van je buitenlandse vriend niet binnen heeft, blijft de bekeuring gewoon op jouw naam staan, incl. de verhogingen.

Christafari
Master
 Bericht 
Ai, dit is balen. Buitenlandse bestuurder werkt niet meer volgens mij.

Dureavond
Nieuwkomer
 Bericht 

Christafari schreef:
Ai, dit is balen. Buitenlandse bestuurder werkt niet meer volgens mij.

Daar zal vast wel ook een regeling in zijn, toch? Alleen ben ik totaal niet thuis in deze regels..

Pita schreef:
zolang het CJIB de betaling van je buitenlandse vriend niet binnen heeft, blijft de bekeuring gewoon op jouw naam staan, incl. de verhogingen.

Het cjib zal de betaling wel binnenkrijgen. Het gaat mij alleen om de schade te beperken. Dus wel betalen en me rijbewijs houden.

Nog andere creatievelingen? Ik heb de contacten om er een andere wending aan te geven. Maar welk scenario zou het meest effectief zijn voor schadebeperking?

Dureavond
Nieuwkomer
 Bericht 

bert65 schreef:
Nou

Dat zal de meest moeilijke zijn om te vinden van alle bedenkbare scenarios denk ik, maar ik ga zeker nog verder rondkijken.

hoevenpe
Master
 Bericht 

Eentje maar?

Op de A10 west zit een TC (80), bij Hoofddorp zit een TC (130) maar ook bij Leidschendam zit een TC (100 6-19h).

Ga ervan uit dat je de TC bij Rotterdam wel kent...

keokiracer
Master
 Bericht 
^
Dureavond schreef:
Enige weg waar ik mij aan snelheid hield is de traject in de buurt van den haag/ leiden, naast het weiland. En natuurlijk in rotterdam, omdat ik daar wel bekend ben met de controles.

Raaf
Master
 Bericht 
Christafari schreef:
Buitenlandse bestuurder werkt niet meer volgens mij.

Als die erkent en de boete betaalt is er toch niets aan de hand voor het rijbewijs van TS?

Christafari
Master
 Bericht 
True, als diegene daaraan meewerkt idd. Ik ben in de war met het opgeven van een vage vriend uit China waar je de gegevens niet meer precies van weet. Die truc werd hier vaak verspreid.

Vroeg op
Master
 Bericht 
hoevenpe schreef:
Eentje maar?

Op de A10 west zit een TC (80), bij Hoofddorp zit een TC (130) maar ook bij Leidschendam zit een TC (100 6-19h).

Ga ervan uit dat je de TC bij Rotterdam wel kent...

Hij gaf al aan dat ie bij DH al op de snelheid lette.
De TC op de A10 mist hij via S106 de A10 is opgereden is 80km/u.
Dat is een stuk enger dan de TC met 130 op de A4.
Enig idee hoe je Amsterdam bent uitgekomen Dureavond?

Aanhanger
Master
 Bericht 
bert65 schreef:
Nou, weinig eigenlijk tenzij je iemand weet met een rijbewijs maar die toch nooit rijdt (je oma of zo...).

Waarom zou het iemand met een rijbewijs moeten zijn? O:)

Pita
Master
 Bericht 

Inderdaad hoeft niet, komt er gewoon nog € 90.- bij voor het rijden zonder rijbewijs, maar als je je opa die wegens Alzheimer in een gesloten afdeling van een verzorgingstehuis zit, gaat opgeven dan krijg je toch een probleem.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Iemand uit het buitenland opgeven die echt bestaat en wel wat kan lijen is je best je optie dan. Die zal hooguit een ontzegging van enkele maanden in NL krijgen, plus een stevige boete.

dikkydik
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Die zal hooguit een ontzegging van enkele maanden in NL krijgen, plus een stevige boete.

Krijgt die dan eigenlijk dezelfde boete en ontzegging (binnen NL)?

Pagina 1 van 1 [ 24 berichten ]