» Juridisch » Juridisch (Gesloten)   

Pagina 1 van 1  [ 9 berichten ]

Bericht 

Hallo,

ik heb vanmorgen van een motormuis een parkeerbon gekregen omdat ik met twee wielen op de stoep geparkeerd stond.
Ik heb nog aan deze ¨aardige¨ meneer gevraagd hoeveel het nu kost om je kinderen even bij het kinderdagverblijf naar binnen te brengen: ¨40 euro¨.

ja, ik weet dat je niet op de stoep mag parkeren...
ja, ik weet het: wie zijn billen brand moet op de blaren zitten...

liever betaal ik natuurlijk niet.

ik bekijk net de uitgeschreven bon en hoop dat jullie een antwoord voor mij hebben:

ik heb een nummerbord waarbij er boven het kenteken een 1 staat.
Dit i.v.m. verlies / diefstal van het oorspronkelijke kenteken?

ik weet het niet precies: ik heb hem tweedehands gekocht en wilde er nieuwe platen opzetten omdat ik hem er weer mooi wou laten uitzien en kreeg toen te horen dat ik andere platen moest met zo´n eentje erop.

Op de uitgeschreven bon staat dit eentje niet vermeld.
Kan ik hier iets mee?

Vriendelijke groet,

R. Jacobs

Pro
 Bericht 

nemnes schreef:
Op de uitgeschreven bon staat dit eentje niet vermeld.
Kan ik hier iets mee?

Kan je helaas niets mee. Die 1 op je platen is uitsluitend een kennisgeving dat het om vervangende platen gaat. Het is niet nodig voor een PV om dat te vermelden. Aan je kenteken verandert niets.

:(

Master
 Bericht 
Tja, de prijs die we moeten betalen voor de emancipatie is hoog... :wink:

Die hard
 Bericht 

Bezwaar maken kan natuurlijk ALTIJD. Laat ze maar werken voor die E 40,00. Kreeg je de bekeuring voor het met 2 wielen op de stoep staan, of mocht je er uberhaupt niet parkeren?

FS Reportage beheerder
 Bericht 
Alweer een crimineel ! :x
Van zulke dingen wordt je toch stront ziek.Even snel je kids wegbrengen maar oh wee als het zijn collega was dan was ie lekker door gereden. :evil:
Zo kreeg ik laast een print (met de auto van de zaak) zegt die agent oke ik verscheur hem ,,, nou 3 maand later ligt ie wel op het bureau van mijn chef.

nemnes altijd beroep gaan aantekenen want niet geschoten is altijd mis en kun je nog even genieten van je rente :wink:

Die hard
 Bericht 
Z'n 1-tje wordt er ook wel eens opgezet nadat is geconstateerd dat er twee van rond rijden. Bij die van jouw dus misschien ook.

Dus de persoon die nu een boete heeft gehad is de persoon met een kenteken zonder 1-tje.

Gewoon proberen. Je hebt misschien best nog wel een kans van slagen

Master
 Bericht 

Asterix schreef:
Z'n 1-tje wordt er ook wel eens opgezet nadat is geconstateerd dat er twee van rond rijden. Bij die van jouw dus misschien ook.

Dus de persoon die nu een boete heeft gehad is de persoon met een kenteken zonder 1-tje.

Nah.. wordt het dan niet tijd voor een nieuw kenteken Asterix?

Die hard
 Bericht 
nvr schreef:
Asterix schreef:

Nah.. wordt het dan niet tijd voor een nieuw kenteken Asterix?

Bij een controle hier op de n242 was laatst een "kenteken" op de foto gezet. De eigenaar van het kenteken kreeg de bon. Maar omdat hij wist dat hij er niet was geweest vroeg hij de foto op. Op de foto stond een exact dezelfde auto. Maar met spoiler. Kijk, toen hebben ze een 1-tje op z'n kenteken gezet. Later is de politie nog in de buurt gaan kijken vanwaar de foto (n242) was genomen en trof in de buurt de auto aan zonder 1-tje. Gepakt.

Master
 Bericht 

Ik vond het al vreemd... kan nooit dat ze die samen onder hetzelfde kenteken laten rijden... :-?

Pagina 1 van 1 [ 9 berichten ]