» Openbaar » Media » Archief   

Pagina 8 van 10  [ 454 berichten ]
Superkoe
Master
 Bericht 
meranto schreef:
De bekabeling etc schijnt weer aangesloten te zijn, de kerncentrale zit dus aan het stroomnet. Over een paar uur wordt volgens de laatste berichten de stroom erop gezet en kan het normale koelproces weer z'n gang gaan, waardoor het grootste gedeelte van de crisis bezworen is.

Laten we hopen dat het ook echt zo zal gaan. :thumb:

Laten we het inderdaad hopen. Het is maar de vraag welke schade de reguliere koeling heeft opgelopen.

WimLex
Master
 Bericht 
Citaat:
Initially police crews had tried to spray the reactor but were forced to withdraw because they would have been exposed to high radiation levels. The military vehicles, unlike those of the police, are built to allow personnel to remain inside, NHK reported.

The operation was intended to help cool the reactors and also to replenish water in a storage pond with spent fuel rods.

Officials also said they were hoping that they would restore "as soon as possible" the power supply to the plant, which is needed for the cooling system and back-up generators.

"If the restoration work is completed, we will be able to activate various electric pumps and pour water into reactors and pools for spent nuclear fuel," a spokesman for Tokyo Electric Power Company, which runs the plant, told the AFP news agency.

BBC news

WimLex
Master
 Bericht 
Citaat:
Also Thursday, engineers were planning to begin the process of restoring power to the stricken nuclear complex using power lines from outside. The plant lost power when the quake struck.

"This is one of the high-priority issues that we have to address," said an official with Japan's Nuclear and Industrial Safety Agency.

Once the power supply has been re-established, the cooling system will be operated using seawater, he said. But he warned that the process will not be immediate.

"It will take time to restore the function of the main part of the facilities, because the pumps were contaminated by seawater and must be repaired before reuse," he said, adding that temporary pumps would be used initially.

CNN

WimLex
Master
 Bericht 
Citaat:
Friday's earthquake and tsunami has led to damage at four of the six reactors at the Fukushima Daiichi plant, located on the northern coast of the Japanese island of Honshu. TEPCO also was attempting to restore power to the facility, but those efforts had not been completed by nightfall Thursday, the company said.

Helicopters made four passes in about a 20-minute span Thursday morning, dropping 7.5 tons of seawater each time on the facility's No. 3 reactor in order to cool its overheated fuel pool. Experts believe that boiling steam rising from that pool, which contains at least partially exposed fuel rods, may be releasing radiation into the atmosphere.

Radiation levels at the plant remained high, with readings of nearly 3.8 millisieverts per hour reported at 9:30 a.m., TEPCO said. A typical person receives about 3 millisieverts per year.

CNN

-Joske-
Master
 Bericht 
Superkoe schreef:
Laten we het inderdaad hopen. Het is maar de vraag welke schade de reguliere koeling heeft opgelopen.

Citaat:
Update:15.05Volgens Tepco, de exploitant van de kerncentrale, heeft het koelen van de splijtstofbassins bij de Fukushima-kerncentrale effect.

WimLex
Master
 Bericht 
Citaat:
Japanese Earthquake Update (16 March 22:00 UTC)

Temperature of Spent Fuel Pools at Fukushima Daiichi Nuclear Power Plant

Spent fuel that has been removed from a nuclear reactor generates intense heat and is typically stored in a water-filled spent fuel pool to cool it and provide protection from its radioactivity. Water in a spent fuel pool is continuously cooled to remove heat produced by spent fuel assemblies. According to IAEA experts, a typical spent fuel pool temperature is kept below 25 ˚C under normal operating conditions. The temperature of a spent fuel pool is maintained by constant cooling, which requires a constant power source.

Given the intense heat and radiation that spent fuel assemblies can generate, spent fuel pools must be constantly checked for water level and temperature. If fuel is no longer covered by water or temperatures reach a boiling point, fuel can become exposed and create a risk of radioactive release. The concern about the spent fuel pools at Fukushima Daiichi is that sources of power to cool the pools may have been compromised.

The IAEA can confirm the following information regarding the temperatures of the spent nuclear fuel pools at Units 4, 5 and 6 at Fukushima Daiichi nuclear power plant:
Unit 4
14 March, 10:08 UTC: 84 ˚C
15 March, 10:00 UTC: 84 ˚C
16 March, 05:00 UTC: no data
Unit 5
14 March, 10:08 UTC: 59.7 ˚C
15 March, 10:00 UTC: 60.4 ˚C
16 March, 05:00 UTC: 62.7 ˚C
Unit 6
14 March, 10:08 UTC: 58.0 ˚C
15 March, 10:00 UTC: 58.5 ˚C
16 March, 05:00 UTC: 60.0 ˚C

IAEA

lorat
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
(16 March 22:00 UTC)

Dat zegt niets over de huidige situatie. Hoewel dit vrij forse temperaturen zijn voor een dergelijke opslag.

WimLex
Master
 Bericht 
meranto schreef:
kan het normale koelproces weer z'n gang gaan, waardoor het grootste gedeelte van de crisis bezworen is.

Laten we hopen dat het ook echt zo zal gaan. :thumb:

nee dus :schudnee:
Citaat:
'Reactor 3 afgekoeld, straling nog hoog'
Waterkanonnen van het Japanse leger zijn er in geslaagd reactor 3 van de geplaagde kerncentrale Fukushima I af te koelen. De straling rond het complex blijft echter onverminderd hoog.

Dat heeft de eigenaar van de kerncentrale, het bedrijf Tepco, laten weten. De autoriteiten richten zich op reactor 3, omdat daar het zeer gevaarlijke plutonium is opgeslagen. Eerder hadden ook al helikopters een mengsel van zeewater en boorzuur op de kernreactor gestort. Ook toen daalde het stralingspeil niet of nauwelijks, aldus Tepco.

Reactor 3 kampt sinds de aardbeving en tsunami van afgelopen vrijdag met ernstige koelingsproblemen. Brand en explosies hebben het beschermende omhulsel, dat radioactieve stoffen moet tegenhouden, mogelijk beschadigd. In de omgeving is veel straling gemeten en er wordt gevreesd dat splijtstofstaven gedeeltelijk zijn gesmolten.
RTL

heckler
Master
 Bericht 
Seismologische wereldmonitor. De knop " laatste 30 dagen bevingen" laat zien dat er nog veel bewegingen zijn, ook in de buurt van Californië

http://www.iris.edu/seismon/

-Joske-
Master
 Bericht 
Wat een puinhoop:

Link

meranto
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
nee dus :schudnee:

Als er splijtstaven gedeeltelijk gesmolten zijn, zijn er ook langlevende isotopen (waaronder dus die Cs + I) vrijgekomen. Ik zou niet weten hoe je de vorming en afgifte van deze reactieproducten tegen kunt houden als de staven eenmaal kapot zijn, anders dan het hele bassin en koelingssysteem afsluiten van de buitenwereld en de koeling te regelen door middel van een warmtewisselaar, aangezien de stoffen dan door het water vermengd zitten.

Als de staven dus kapot zijn, verbaast het me niet dat er nog altijd flink wat straling gemeten wordt op dit moment, als het bassin gewoon een soort van openluchtzwembad is geworden.

Grande
Master
 Bericht 
Lijkt me angstaanjagend om dit naast je te zien gebeuren..

Link

Walker
Master
 Bericht 
:o Zo rij je op de weg, zo drijf je op zee. Nog steeds in je auto...

WimLex
Master
 Bericht 
Citaat:
Japanese Earthquake Update (17 March 17:55 UTC)

Japanese authorities have informed the IAEA that engineers were able to lay an external grid power line cable to unit 2. The operation was completed at 08:30 UTC.

They plan to reconnect power to unit 2 once the spraying of water on the unit 3 reactor building is completed.

The spraying of water on the unit 3 reactor building was temporarily stopped at 11:09 UTC (20:09 local time) of 17 March.

IAEA

Superkoe
Master
 Bericht 
meranto schreef:
Als er splijtstaven gedeeltelijk gesmolten zijn, zijn er ook langlevende isotopen (waaronder dus die Cs + I) vrijgekomen. Ik zou niet weten hoe je de vorming en afgifte van deze reactieproducten tegen kunt houden als de staven eenmaal kapot zijn, anders dan het hele bassin en koelingssysteem afsluiten van de buitenwereld en de koeling te regelen door middel van een warmtewisselaar, aangezien de stoffen dan door het water vermengd zitten.

Als de staven dus kapot zijn, verbaast het me niet dat er nog altijd flink wat straling gemeten wordt op dit moment, als het bassin gewoon een soort van openluchtzwembad is geworden.

Tsernobyl-oplossing: betonnen sarcofaag. Volgens mij werd daar verder ook niet meer gekoeld.

-Joske-
Master
 Bericht 
Citaat:
Update 21.44: Hawaï, dat werd getroffen door de tsunami naar aanleiding van de aardbeving in Japan, kamp met flinke schade. Miljoenen kost de schade aan huizen, boten en bedrijven. Maar ook het toerisme gaat nog een klap krijgen: Hawaï is de meest populaire Amerikaanse bestemming voor Japanse toeristen. Vorig jaar kreeg het eiland er 1,2 miljoen op bezoek.

Ik dacht dat er in Hawai amper nog golven waren... Volgens mij is daar verder ook niks over in het nieuws geweest.

-Joske-
Master
 Bericht 
Citaat:
Update 22.34: TEPCO, beheerder van Fukushima Dai’ichi, heeft vanochtend vroeg Japanse tijd gezegd dat het blussen van reactor 3 “enigszins effectief” is geweest. Reactor 3 krijgt extra aandacht omdat de splijtstofstaven als enige van de zes reactoren op Dai’ichi naast uranium plutonium bevatten.
De reactoren 1 tot en met 3 zijn beschadigd, maar hun situatie lijkt stabiel, zegt het Internationaal Atoom Energie Agentschap. Reactor 4 is er slechter aan toe omdat de splijtstofstaven niet meer volledig onder water staan, waardoor radioactiviteit vrijkomt.

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/03/17/liv ... more-50564
Zou het dan toch langzaam aan beter gaan nu.... Ik hoop het voor de Japanners.

WimLex
Master
 Bericht 
IAEA Briefing on the Fukushima Nuclear Emergency (17 March 14:00 UTC)

At the IAEA headquarters in Vienna, Graham Andrew, Special Adviser to the IAEA Director General on Scientific and Technical Affairs, briefed both Member States and the media on the current status of nuclear safety in Japan.

Current Situation

The situation at the Fukushima Daiichi nuclear power plants remains very serious, but there has been no significant worsening since yesterday.

The current situation at Units 1, 2 and 3, whose cores have suffered damage, appears to be relatively stable. Sea water is being injected into all three units using fire extinguishing hoses. Containment pressures are fluctuating.

Military helicopters carried out four water drops over Unit 3.

Unit 4 remains a major safety concern. No information is available on the level of water in the spent fuel pool. No water temperature indication from the Unit 4 spent fuel pool has been received since March 14, when the temperature was 84 degrees C. No roof is in place.

The water levels in the reactor pressure vessels of Units 5 and 6 have been declining.

IAEA

944 guy
Master
 Bericht 
Superkoe schreef:
Tsernobyl-oplossing: betonnen sarcofaag. Volgens mij werd daar verder ook niet meer gekoeld.

Dat kwam omdat daar een waterstofexplosie IN het drukvat ontstond. Alle behuizingen zijn daardoor naar de klote gegaan en het deel van de kern wat niet de lucht in is geslingerd brandde door de vloer de kelder in. Koelen heeft dan weinig nut aangezien het water alle kanten op gaat.

-Joske-
Master
 Bericht 
Citaat:
Update 10:10 Japan heeft het nucleaire alarmniveau bij Fukushima Dai?ichi kerncentrale verhoogd van niveau 4 naar niveau 5. Dat maakte het Internationaal Atoomagentschap zojuist bekend.

Citaat:
Update 11:03 De Japanse publieke omroep NHK komt met laatste cijfers over het dodental van de aardbeving en tsunami: op dit moment zijn 6548 doden bevestigd. Meer dan tienduizend mensen worden nog vermist.

Citaat:
Update 11:47 Het IAEA geeft meer details over de reden van het verhogen van het nucleaire alarmniveau naar niveau 5. Een woordvoerder zegt dat de koelfunctie verloren is gegaan en de reactorkernen zijn beschadigd. De radioactieve deeltjes blijven zich daardoor verspreiden, aldus de woordvoerder.

Citaat:
Vanochtend was er opnieuw rook te zien boven één van de beschadigde reactoren van de Fukushima Dai?ichi kerncentrale. Het gaat om reactor 2, waar dinsdag nog een ontploffing plaatsvond. Reactor 3 blijft ondertussen de grootste zorg.

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/03/18/liv ... rnreactor/

Kenji
Master
 Bericht 
Vandaag is overigens de vriend van me begraven. Helaas kon ik er niet bij zijn, maar heb een kaars voor hem gebrand.

Rust zacht, Taro. Je was een goede vriend. Je mocht helaas maar 27 jaar oud worden. :cry:

Grande
Master
 Bericht 
Kenji schreef:
Vandaag is overigens de vriend van me begraven. Helaas kon ik er niet bij zijn, maar heb een kaars voor hem gebrand.

Rust zacht, Taro. Je was een goede vriend. Je mocht helaas maar 27 jaar oud worden. :cry:

R.I.P.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Grande schreef:
Lijkt me angstaanjagend om dit naast je te zien gebeuren..

Die gasten met die mondkapjes maar steeds.. Alsof het ook maar -iets- gaat helpen :fp:

Superkoe
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Die gasten met die mondkapjes maar steeds.. Alsof het ook maar -iets- gaat helpen :fp:

Jawel. Tegen het inademen van radioactieve stoffen

Superkoe schreef:

En nu ook een bericht op Nu.nl:

http://www.nu.nl/buitenland/2471648/bet ... ssing.html

Ik hoor ook nog helemaal niets over het herstel van de reguliere koeling. Ik vrees dat daar ook meer problemen zijn.

WimLex
Master
 Bericht 
Superkoe schreef:
En nu ook een bericht op Nu.nl:

http://www.nu.nl/buitenland/2471648/bet ... ssing.html

Ik hoor ook nog helemaal niets over het herstel van de reguliere koeling. Ik vrees dat daar ook meer problemen zijn.

IAEA is een andere mening toegedaan dan ene Ben Ale (zie berichten hierboven van het IAEA)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Superkoe schreef:
Jawel. Tegen het inademen van radioactieve stoffen

Eeeeeh ja hoor.

Superkoe schreef:

Er is daar eerst nog als de sodemieter een tunnel gegraven door 4500 man en een zooitje borium op gesmeten.

En ohja het dak moest ook schoongemaakt worden. Dat kon niet met machines want die hadden het begeven door de enorme hoeveelheid straling.

Zie uitzending.

JayJay
Master
 Bericht 

Kenji
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Die gasten met die mondkapjes maar steeds.. Alsof het ook maar -iets- gaat helpen

Het is nu winter in Japan. Als ze daar verkouden zijn, doen ze al mondkapjes voor, om anderen niet teveel te besmetten. 's Zomers hebben ze ze ook vaak op tegen smog, of hooikoorts.
Hoeft dus niet noodzakelijk te zijn dat ze dat doen tegen evt. radioactiviteit.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Kenji schreef:
Dave schreef:
Die gasten met die mondkapjes maar steeds.. Alsof het ook maar -iets- gaat helpen

Het is nu winter in Japan. Als ze daar verkouden zijn, doen ze al mondkapjes voor, om anderen niet teveel te besmetten. 's Zomers hebben ze ze ook vaak op tegen smog, of hooikoorts.
Hoeft dus niet noodzakelijk te zijn dat ze dat doen tegen evt. radioactiviteit.

Ik had in een van de TV uitzending begrepen dat een een stukje `cultuur` is. Ik heb er iig geen probleem mee.

meranto
Master
 Bericht 
De koeling van reactor 5 is volgens de berichten weer hersteld en fuctioneert. Over reactor nummer 6 gaan ook geruchten dat deze weer regulier gekoeld wordt. Volgens nog meer geruchten wordt ondertussen aan reactor 2 gewerkt.

edit: kl*te duits toetsenbord :[

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
JayJay schreef:

Is dat niet dezelfde club die zegt dat er niets aan de hand is als er iets bij Moerdijk in de fik staat?

Blijf erbij dat het geen zin heeft. Zo'n doekje is binnen 5 minuten 'vervuilt' en zit je met een constante lap radioactiviteit voor je giechel. Top!

Ik heb een periode gehad met zeer zware hooikoorts. Geloof me, ik heb tig filters uitgeprobeerd. Heb ze vanuit Australië aan toe aan laten slepen :duh:

Helpt geen kloot.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Ik heb een periode gehad met zeer zware hooikoorts. Geloof me, ik heb tig filters uitgeprobeerd. Heb ze vanuit Australië aan toe aan laten slepen :duh:

Tsja, die pollen gaan ook op de slijmvliezen van je ogen zitten, weet ik uit ervaring :boos:
Zal met radioactief stof niet anders zijn. Als je ze niet inademt komt het op die manier wel binnen en je kleding zit er op een gegven moment ook vol mee. Maskertje is een druppel op de gloeiende plaat. Ik kan me wel goed voorstellen dat het helpt tegen het stof dat vrijkomt bij het instorten van gebouwen e.d.

Vroeg op
Master
 Bericht 
Die Japanners lopen zowat hun hele leven al met die stofkapjes en lapjes. Niet alleen na de beving.
Tja tegen stof helpt het prima. Niet tegen radioactieve zooi of ziektes.

-Joske-
Master
 Bericht 
Citaat:
Het dodental als gevolg van de zeebeving en de tsunami die Japan vorige week troffen is opgelopen tot 7348. Bijna elfduizend mensen worden nog vermist. Dat heeft de Japanse politie bekendgemaakt.

Sommige vermisten verbleven tijdens de ramp mogelijk elders. Anderen zijn door de enorme vloedgolven verzwolgen en meegesleurd naar de zee. De kans is klein dat de laatsten ooit nog worden gevonden, zo heeft de tsunami van 2004 in de Indische Oceaan geleerd.

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/03/19/52364/

Het valt me op dat het dodental op loopt, en het aan vermisten niet zakt, maar ook nog steeds oploopt.

WimLex
Master
 Bericht 
meranto schreef:
De koeling van reactor 5 is volgens de berichten weer hersteld en fuctioneert. Over reactor nummer 6 gaan ook geruchten dat deze weer regulier gekoeld wordt. Volgens nog meer geruchten wordt ondertussen aan reactor 2 gewerkt.

Citaat:
Efforts are being made to restore electrical power to the whole site. Another positive development is that diesel generators are providing power for cooling for both Units 5 and 6.

Bron: IAEA

WimLex
Master
 Bericht 
Friso89
Pro
 Bericht 

Nog wat bizarre beelden... Let voor het gemak even op de 'uitbouw' van het gebouw welke als eerste in beeld komt.
Kijk daarna nog eens goed hoe hoog het water na 2 minuten staat :x :

http://nos.nl/video/226318-nieuwe-beelden-tsunami.html

WimLex
Master
 Bericht 
Friso89 schreef:
Kijk daarna nog eens goed hoe hoog het water na 2 minuten staat :x

RTL melde gister:
Citaat:
Tsunami in Japan was 23 meter hoog
De tsunami die vorige week de Japanse noordoostkust trof, was 23 meter hoog. Dat meldt een Japanse krant op basis van onderzoek. Dat is twee keer zo hoog als tot nu toe werd gedacht.

De hoogste ooit
De onderzoekers denken dat het de hoogste golf is die Japan ooit heeft overspoeld. In de boeken staat dat er in 1896 een tsunami van 38 meter was, maar toen waren er nog geen golfbrekers.

400 vierkante kilometer
Zonder golfbrekers zou de tsunami nog veel groter zijn geweest. De gigantische golf overspoelde ruim 400 vierkante kilometer land.

Naschokken
De aardbeving die op 11 maart de tsunami veroorzaakte, had een kracht van 9 op de schaal van Richter. Er zijn sinds die beving bijna 600 naschokken geweest.

Dodental
Het officiële dodental van de aardbeving en de daaropvolgende tsunami staat op 6539. Er zijn nog eens 10.354 mensen vermist. De kans dat er nog overlevenden onder het opuin vandaan komen, wordt steeds kleiner. Het uiteindelijke dodental komt waarschijnlijk uit op meer dan 16.000.

© RTL Nieuws.nl

bron

OlieTankeR
Master
 Bericht 

Wow, best wel indrukwekkend!

En die gast van dat huisje onderin moet ook ff zn nieuwe adres opzoeken om vervolgens een verhuisbericht te kunnen versturen.

JayJay
Master
 Bericht 

Die beelden op de NOS site inderdaad... :o

Zag gisteravond ook nog dit filmpje op youtube:

Link

Even skippen naar 7 min 35

-Joske-
Master
 Bericht 
Citaat:
In spinazie en melk van boerderijen nabij de door de zeebeving en tsunami beschadigde Japanse kerncentrale is een hoeveelheid radioactiviteit aangetroffen die hoger is dan wettelijk toegestaan. Ook zijn sporen van radioactief jodium aangetroffen in het drinkwater in Tokyo en vijf andere prefecturen.

De hoeveelheid jodium is niet hoger dan wettelijk toegestaan. Normaal gesproken bevindt zich echter geen jodium in het drinkwater. De spinazie en de melk komen van boerderijen tot honderd kilometer bij de kerncentrale vandaan, waaruit blijkt dat vermoedelijk een groot gebied is besmet met radioactiviteit. Hoewel het stralingsniveau hoger is dan toegestaan benadrukte regeringswoordvoerder Yukio Edano dat de producten ‘geen direct gevaar voor de gezondheid opleveren’.

Meer producten worden getest om te bepalen hoe ver de besmetting reikt. Iemand die gedurende een jaar besmette melk drinkt, wordt volgens Edano echter aan net zoveel radioactieve straling blootgesteld als bij een CT-scan. Voor de spinazie zou dat eenvijfde van de scan zijn.

Stroom nog niet terug in kerncentrale
Intussen proberen medewerkers van de kerncentrale Fukushima Dai-ichi nog steeds uit alle macht om de elektriciteit te herstellen zodat het koelsysteem hopelijk opnieuw in werking kan worden gesteld. Brandweermannen pompen tonnen water rechtstreeks uit de oceaan een van de meest kritieke plaatsen van de kerncentrale Fukushima Dai-ichi in: het koelbad voor gebruikte splijtstofstaven. Als er te weinig water in staat, kunnen de staven droogkoken. Als ze oververhit raken, verspreiden ze meer straling.

“De situatie in het complex is ernstig, maar vooralsnog stabiel. De situatie blijft onvoorspelbaar. Maar we kunnen in ieder geval voorkomen dat hij slechter wordt.” – Yukio Edano, regeringswoordvoerder

Blootstelling aan straling rond kerncentrale
Op veel plekken in Japan is verhoogde radioactieve straling gemeten, maar die is alleen in de buurt van de beschadigde kerncentrale schadelijk. Een aantal medewerkers van de centrale en inwoners van het gebied nabij Fukushima is wel blootgesteld aan straling en wordt daarvoor behandeld.

De oorzaak van de problemen is de onvoldoende bescherming van de reserve-elektriciteitssystemen, waardoor die na de zeebeving en de tsunami uitvielen en er niet meer voldoende gekoeld kon worden. “Ik kan niet zeggen of het een menselijke fout was, maar we moeten dit goed onderzoeken”, zegt Hidehiko Nishiyama van het Japanse bureau voor nucleaire en industriële veiligheid. Volgens Tokyo Electric Power, de eigenaar van de centrale, was het complex beschermd tegen tsunami’s tot vijf meter hoog. De tsunami die Japan vorige week trof was ten minste zes meter hoog toen hij Fukushima bereikte.

Medewerkers van de centrale verwachten dat ze zaterdag vier van de zes reactoren van stroom kunnen voorzien. Het is echter niet zeker of de koelsystemen dan direct weer werken.

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/03/19/rad ... ater-toky/

Pazo
Pro
 Bericht 
Ik zag net op Liveleak dit filmpje van de Japanse kustwacht die de golf tegenkomt onderweg naar het vaste land.

http://www.liveleak.com/view?i=3e6_1300505578

esgigt
Master
 Bericht 
:x

944 guy
Master
 Bericht 
-Joske- schreef:
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/03/19/rad ... ater-toky/

Het verbaasd me zowaar dat ze zeggen dat de gemeten waardes eigenlijk geen flikker voorstellen terwijl ze boven de wettelijke norm zijn. Het geeft iig goed aan dat die normen eigenlijk hartstikke streng zijn.

Friso89
Pro
 Bericht 

Pazo schreef:
Ik zag net op Liveleak dit filmpje van de Japanse kustwacht die de golf tegenkomt onderweg naar het vaste land.

http://www.liveleak.com/view?i=3e6_1300505578

Dit filmpje is iets langer en daarop zie je dat ze ook nog een 2e golf tegenkomen!

Link

Furr
Master
 Bericht 
Zooow

Alex Iveco
FS Meldingen
 Bericht 

Link

Alex Iveco
FS Meldingen
 Bericht 

Afbeelding

Furr
Master
 Bericht 
Zeer heftig. :o

esgigt
Master
 Bericht 
Ja, ik stop gelijk met het eten van bananen....

Pagina 8 van 10 [ 454 berichten ]