» Openbaar » Media » Archief   

Postingstijd interval gedetecteerd van 755.4 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.


 Pagina 3 van 4  [ 184 berichten ]
Raymond
Master
 Bericht 
Dat lijkt mij ook.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Door hem aan te houden en als verdachte aan te merken krijg je rechten, zoals het recht je mond te houden.

Dat zo'n trekhaak afbreekt vind ik heel moeilijk om te geloven.

Ik vind het ongeval op de A73 met die auto met caravan in de brand (ook aangetikt door vrachtwagen) waarin de kinderen leven verbrand zijn omdat niemand de deuren open kon krijgen vele malen erger.

fl
Master
 Bericht 
 
MoNo_eGo schreef:
Btw die aanhanger breekt niet zomaar los , misschien dat DAAR een schuldige in gezocht moet gaan worden ..

Is niet misschien, is zeker.

fl
Master
 Bericht 
 
gabberhead schreef:
Want? De trucker is toch overduidelijk achterop stilstaand verkeer gereden? Hij heeft dus te weinig afstand gehouden en het is dus ook geheel terecht dat de politie hem heeft aangehouden om de reden daarvan uit te zoeken.

:thumb:

Superkoerier!
Master
 Bericht 
Wat een kloteongeval zeg :-( Niet leuk om het te zien. Dit soort ongevallen zijn wel vaker gebeurd (met of zonder vrachtwagen, met of zonder fiets, met of zonder auto, met of zonder bromfiets, met of zonder motor, met of zonder wat dan ook) maar er zijn tegenwoordig zoveel mensen die foto's maken dat zo'n ongeval wel veel indrukwekkender maakt.

Onderzoek zal wel uitwijzen wat er wel is gebeurd maar dit is gewoon klote voor iedereen die er direct bij betrokken is. In het bijzonder de directe nabestaanden.

Gelukkig zijn hier op Flitsservice alleen maar automobilisten die het allemaal zo goed weten en die dit dan ook nooit zal overkomen. Gelukkig maar. Ik vind het zelf ook niet prettig om tussen 2 vrachtwagens terecht te komen bij het uitvoegen, maar soms moet je als je de uitrit moet hebben. Gelukkig is dat tot nu toe nooit fout gegaan en werd er over het algemeen keurig meer afstand genomen door de vrachtwagenchauffeur achter mij. Tegelijkertijd kan ik mij ook voorstellen dat als dat bij elke uit/oprit gebeurd ook heel erg frustrerend is voor de betreffende vrachtwagenchauffeur. Meer ga ik er niet over zeggen. Geniet van elke dag die je nog te leven hebt.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Slachtoffers ongeval A59 geïdentificeerd

De politie heeft de vier slachtoffers geïdentificeerd van het ongeval vrijdag op de A59 bij Sprang-Capelle. Het gaat om de 42-jarige bestuurster uit Amsterdam en haar 8-jarige dochter, een 7-jarige jongen uit Amsterdam en een 8-jarig meisje uit Diemen. De politie heeft dat zaterdag bekendgemaakt.

In het ziekenhuis in Nijmegen ligt nog een 10-jarig meisje uit Amsterdam dat door de botsing met twee vrachtwagens ernstig gewond raakte.
Het vijftal was op weg naar attractiepark de Efteling voor opnamen van het nieuwe RTL8-programma De Schatkamer. Het ongeluk gebeurde toen de vrouw met haar auto de file inreed en een achteropkomende vrachtauto te laat remde. De personenauto raakte tussen twee vrachtwagens ingeklemd. De weg was uren dicht voor sporenonderzoek en berging van de voertuigen.
De 29-jarige vrachtwagenchauffeur uit Rossum die werd aangehouden is vrijdagavond na verhoor vrijgelaten. Volgens routine is bij hem een bloedproef afgenomen maar volgens de politie zijn er geen aanwijzingen dat hij onder invloed was, aldus een politiewoordvoerder.

BRON http://www.telegraaf.nl/binnenland/7819 ... ml?cid=rss

Speedy J
Master
 Bericht 
Damn wat kan jij dat goed neerzetten Superkoerier. Snap nu ook waarom je niet gewoon Koerier heet maar Superkoerier. Superstukje. Echt.

Wat ik er nog over denk is dat soms een ongeluk gewoon een ongeluk is, heel erg kut maar een ongeluk. Kwestie van geen geluk en ongewenste toevalligheden.
Ga nooit weg zonder een kus. Het kan de laatste zijn.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Superkoerier! schreef:
Gelukkig zijn hier op Flitsservice alleen maar automobilisten die het allemaal zo goed weten en die dit dan ook nooit zal overkomen. Gelukkig maar. Ik vind het zelf ook niet prettig om tussen 2 vrachtwagens terecht te komen bij het uitvoegen, maar soms moet je als je de uitrit moet hebben. Gelukkig is dat tot nu toe nooit fout gegaan en werd er over het algemeen keurig meer afstand genomen door de vrachtwagenchauffeur achter mij. Tegelijkertijd kan ik mij ook voorstellen dat als dat bij elke uit/oprit gebeurd ook heel erg frustrerend is voor de betreffende vrachtwagenchauffeur. Meer ga ik er niet over zeggen. Geniet van elke dag die je nog te leven hebt.


+1. Vanochtend nog ABS-testje mogen doen omdat er eentje het nodig vond om bij afrit Someren op de A67 de hele rij vrachtwagens in te halen en halverwege de uitvoegstrook zo ongeveer haaks van de linker rijstrook naar de uitvoegstrook te gaan. Scheelde niet veel meer dan 5 meter met de voorkant van de cabine.

Dit soort ongelukken blijft in en in triest, maar zolang het onderzoek niet is afgerond is er niets zinnigs te zeggen over de oorzaak. En zelfs als de vrachtwagenchauffeur 100% schuld zou hebben aan het ongeluk, dan nog raken dit soort opmerkingen kant noch wal :fp: Iets met "over één kam scheren"

S60 schreef:
Truckers moeten zich zo langzamerhand diep schamen... :boos:



Verder:

Dave schreef:
Waarom heeft een vrachtwagen eigenlijk geen derde remlicht. Vraag ik me ineens af. 2 van die iele lichtjes is echt niet meer van deze tijd.


Omdat het geen plicht is. Onze trailers staan bijvoorbeeld zoveel op de zeeferry's dat zoiets alleen maar kapot gaat door het zoute water. Daarom is de verlichting zo simpel mogelijk. Anders sta je iedere dag bij de werkplaats met trailers omdat er weer kortsluiting is. Verder hebben onze trailers geen mogelijkheid om een derde remlicht te monteren, zit een schuifdak op en een achterzeil in, dus achterin zit geen punt waar je vast een derde remlicht kan monteren, zonder gevoelige stekkerverbindingen te gaan maken die weer voor storing zorgen. En als het plicht zou worden, bij ons als zijnde traileroperator met 2700 trailers in fleet zou het op z'n minst 9 jaar duren voor ze allemaal een derde remlicht hebben.


A4 schreef:
Eens. Hoevaak komt het wel niet voor dat een slapende chauffeur zich achter in een file boort met alle gevolgen van dien :boos:


Nou? Kom eens met cijfers, en als het kan ook even afgezet tegen het aantal gereden km's en met daadwerkelijke oorzaak erbij. Zet daarnaast aub ook even de ongevalscijfers met personenauto's, ook afgezet tegen het gereden aantal km's en ook met daadwerkelijke oorzaak.

Natuurlijk is ieder ongeval er één teveel, maar relatief gezien zul je merken dat personenauto's vaker bij ongelukken betrokken zijn dan vrachtwagens. Ben benieuwd naar je onderzoek...

A4 schreef:
Gevoelsmatig komt dat best vaak voor. Ik heb geen cijfertjes, ik heet geen Feitelijk :duh:


Ow, dus je snapt het toch wel...


zadkine schreef:
en dan nog vaak zwakke pitjes (vuil ?)

En waarom, zo vraag ik me af, hebben vrachtauto's nog geen electronisch ingrijpende rem als er voor hun vertraagd wordt....reactie tijd 0,001 seconde....
sommige luxe auto's hebben al zo'n automatische afstandmeter terwijl de grote massa dit soort dingen juist eerder bij een 50 tonner rechtvaardigt.


Vuil komt inderdaad best veel voor op vrachtwagens die meer als een ton per jaar afleggen en niet iedere dag gewassen worden. Maar vraag jezelf eens af hoe vaak je zelf de verlichting van je auto schoonmaakt?

Elektronisch ingrijpende rem klinkt leuk, maar heb je er wel eens mee gereden in een vrachtwagen? Wij hebben een demo gehad die met Active Brake Assist was uitgerust. Dan kom je er dus achter dat automobilisten als ze 10 meter voorbij de cabine zijn terug naar rechts gaan. Wat doet de vrachtwagen dan? Juist... Remmen want er is maar 10 meter ruimte. Daar kijkt het systeem naar, niet naar of die ruimte direct weer groter wordt...

Als je deze filmpjes kijkt:

Link


Link


en deze erbij neemt:

Link


is het de vraag of het zo'n geweldige oplossing is, of dat de rollen zich omdraaien en je meer kop - staart aanrijdingen krijgt waarbij de auto vol achterop een trailer klapt, met eigenlijk dezelfde gevolgen als in dit ongeval.


Maserati Teun schreef:
Dat is volgens mij een fabel uit het jaar 1900. Ik heb testen gezien dat een vrachtwagen eerder stilstaat dan een personenauto. Erger, rijd jij achter een vrachtwagen die voluit in de remmen gaat, dan schiet jij er gewoon onder (bij een afstand van 2 seconden of minder).


Zie boven...


S60 schreef:
Eens! En zolang die niet zijn gemonteerd Vmax op snelwegen 20Km/u....


Doe jij dan mee? Of lijkt het je veiliger om met 100 km/h verschil te rijden op de snelweg dan met 35 km/h verschil? Als je niet weet waar je het over hebt, zeg dan liever niets...


Jeroen87 schreef:
Wat een onzin, soms moet je wel als je bijna een afrit wilt nemen ontkom je er met het drukke vrachtverkeer in Nederland gewoon niet altijd aan om tussen twee vrachtwagens terecht te komen.


Klopt, het is onzin om niet tussen twee vrachtwagens te gaan rijden. Maar als je een afrit wil nemen, staat de afrit op 1200 meter, 600 meter en 300 meter aangekondigd. Ik ga zelf rond het 300 meter bord schuin voor een vrachtwagen rijden, geef richting aan naar rechts en in 99,9% van de gevallen: Voilá, er ontstaat ruimte waar ik rustig in naar rechts kan om dan een 100 / 150 meter voor de afrit al op de rechter baan te zitten. Dan geef je de chauffeur kans om te handelen op jouw actie.

Helaas denkt het merendeel van de automobilisten in NL er anders over en vinden deze het handig om naar rechts te gaan als de uitvoegstrook al begonnen is. Gevolg: de chauffeur gaat vaak als schrikreactie in de remmen terwijl het eigenlijk niet nodig zou zijn. Gevolg: file en als het drukker verkeer is grote kans op een kop staart aanrijding.


Raaf schreef:
De achterste chauffeur heeft veel te weinig afstand gehouden, of zitten slapen. Die is zeker voor zijn leven getekend, maar ook zonder die auto ertussen was het raak geweest.

Een beetje meer professionaliteit mag wel verwacht worden van de vrachtwagenchauffeurs. Als ze zouden stoppen met inhalen om minieme verschillen dan waren de inhaal verboden ook niet zo hard nodig.


Ah, je zat naast de bestuurder. Zelf er wel goed vanaf gekomen?

En wat betreft het inhalen, zou daar niet in basis een volledig achterhaald wegennet de oorzaak van zijn dat het hinder veroorzaakt? En waarom staat de hele wereld op z'n achterpoten als twee vrachtwagens elkaar inhalen, maar gaat diezelfde hele wereld wel 3 km voor een vrachtwagen in een treintje links rijden om in te gaan halen??


bernardo A. schreef:
Je kan wel van een vrachtautochauffeur meer inzicht verlangen, anders kan die een massamoordenaar worden. Niet met opzet, maar dat maakt de ellende niet minder.


Je kan wel van een automobilist meer inzicht verlangen. Anders brengt hij / zij de vrachtwagenchauffeur in een situatie waar een ongeluk niet meer te vermijden is.

Of moeten vrachtwagenchauffeurs 100% van de fouten van automobilisten op kunnen lossen en hoeft een automobilist niets te doen aan eigen verantwoordelijkheid?

alexs
Master
 Bericht 
Lekkere discussie weer hoor.. Die vrouw heeft ook geleerd om bij een plotselinge file in de spiegel te kijken. Mischien was de file zo acuut dat hiervoor niet eens de tijd was. De remweg van nieuwe vrachtwagens zijn helemaal niet zo lang.. Misschien lette de chauffeur niet goed op, misschien zat hij er veelste kort op... Misschien prakte ze hem ertussen om er bij sprangcappele verderop eraf te gaan.. Theoretisch gezien is v. geffe de schuldige, hij zit achterop, maar in hoeverre hij er iets aan kon doen weet je nooit.

Weetje, je weet helemaal niks... Zeg dan ook niks. het is een zeer ernstig ongeluk en zwarte pieten spelen heeft helemaal geen zin.

Ik heb ooit op een uitvoegstrook een plotselinge file mee gemaakt ik was geladen en wel en stond vol op de rem, abs erin, en ik haalde het net. De gene voor mij lette gelukkig op en dook de vluchtstrook op..

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
alexs schreef:
Mischien was de file zo acuut dat hiervoor niet eens de tijd was.

Niet misschien, die wás acuut. Alles lezen graag.


Scaniafan schreef:
en deze erbij neemt:

Interessant filmpje!

The Driver
Master
 Bericht 
 
Als je naar De Efteling gaat, dan ga je er niet bij Sprang-Capelle af. De automobiliste zat dus gewoon rustig tussen de 2 vrachtwagens in. De afrit Waalwijk voor de Efteling zit gewoon een paar kilometer verder.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Interessant filmpje!


Dat bedoel ik met of het verstandig is om een vrachtwagen automatisch een noodstop laat maken maar de auto niet. Je neemt dus wel de reactietijd van de vrachtwagenchauffeur weg, maar niet die van de automobilist.

De achterkant van een trailer is "harder" als de voorkant van de cabine...

Morbid Angel
Master
 Bericht 
The Driver schreef:
Als je naar De Efteling gaat, dan ga je er niet bij Sprang-Capelle af.

Efteling en Sprang-Capelle is dezelfde afrit: Google Maps link.

Kenji
Master
 Bericht 
Superkoerier! schreef:
Ik vind het zelf ook niet prettig om tussen 2 vrachtwagens terecht te komen bij het uitvoegen, maar soms moet je als je de uitrit moet hebben.

Dta heb ik ook. Soms moet je je er echt wel tussen proppen omdat je anders je afrit mist.
Moet je hier op de A15 thv Pernis eens proberen. Daar rijdt overdag op de rechterbaan een bijna ononderbroken muur van vrachtwagens.... :nah:

zadkine
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Vuil komt inderdaad best veel voor op vrachtwagens die meer als een ton per jaar afleggen en niet iedere dag gewassen worden. Maar vraag jezelf eens af hoe vaak je zelf de verlichting van je auto schoonmaakt?

Elektronisch ingrijpende rem klinkt leuk, maar heb je er wel eens mee gereden in een vrachtwagen? Wij hebben een demo gehad die met Active Brake Assist was uitgerust. Dan kom je er dus achter dat automobilisten als ze 10 meter voorbij de cabine zijn terug naar rechts gaan. Wat doet de vrachtwagen dan? Juist... Remmen want er is maar 10 meter ruimte. Daar kijkt het systeem naar, niet naar of die ruimte direct weer groter wordt...

1e punt:
Ik was dagelijks de ramen en de lampen van de auto..in iedergeval als de ruiten 's ochtends beslagen zijn gaat de wisser over alle glas incl. lampen..voor en achter. Ben mogelijk een uitzondering. Auto kan behoorlijk vuil zijn, de lampen zeker niet. (en bij een lange ritten....1000km +....gaat de wisser ook bij tankstops nogmaals over de lampen.)

Electronisch geregelde remmen zoals ik bedoelde en beschreven heb moeten reageren op snelheids VERSCHIL tussen object ervoor en vrachtauto.
Dus op die manier NIET op de op 10 meter ervoor invoegende auto als die tenminste even hard of harder rijdt.

Scaniafan
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Ben mogelijk een uitzondering.


Dat zeker... Moet je maar eens opletten het komende pekelseizoen :duh:


zadkine schreef:
Electronisch geregelde remmen zoals ik bedoelde en beschreven heb moeten reageren op snelheids VERSCHIL tussen object ervoor en vrachtauto.
Dus op die manier NIET op de op 10 meter ervoor invoegende auto als die tenminste even hard of harder rijdt.


en dat is nu net het probleem, Adaptive Cruise Control remt gewoon af als er een auto voor komt, tot de ingestelde afstand weer gehaald is. Active Brake Assistent werkt goed, zoals in bovenstaande filmpjes te zien is, alleen is het gevaar dat een andere auto / vrachtwagen / etc, zonder ABA vol achterop rijdt. Dus daar win je niets mee...

renew40
Master
 Bericht 
Stond echt versteld van het 'ACC" van die mercedes :o
Dit systeem hieldd hem keurig net achter die voorganger.
Neemt dit ACC het rempedaal zelf gewoon ter hand zonder dat chauffeur iets doet??

alexs
Master
 Bericht 
oui.

icm met adaptive cruisecontrol en lane assist hoeft de chauffeur helemaal niets meer te doen.. :glaasje:

renew40
Master
 Bericht 
oei als hij dan maar geen dvdfilmpje gaat kijken. :oops:

InsecureThreat
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Omdat het geen plicht is. Onze trailers staan bijvoorbeeld zoveel op de zeeferry's dat zoiets alleen maar kapot gaat door het zoute water. Daarom is de verlichting zo simpel mogelijk. Anders sta je iedere dag bij de werkplaats met trailers omdat er weer kortsluiting is. Verder hebben onze trailers geen mogelijkheid om een derde remlicht te monteren, zit een schuifdak op en een achterzeil in, dus achterin zit geen punt waar je vast een derde remlicht kan monteren, zonder gevoelige stekkerverbindingen te gaan maken die weer voor storing zorgen. En als het plicht zou worden, bij ons als zijnde traileroperator met 2700 trailers in fleet zou het op z'n minst 9 jaar duren voor ze allemaal een derde remlicht hebben.


Ik zie ze bij ons ook nog niet zo snel een derde remlicht ergens plaatsen. De helft van onze voortuigen heeft als opbouw een haak of een portaalsysteem, waar je dus containers op kan tillen (bouwbakken), de andere helft heeft een kraakpers belading achterop. We hebben het kenteken in het midden zitten, en zelfs LED kentekenverlichting gaat daar nog stuk van de klappen die het krijgt. Als ik trouwens ons materiaalbeheer moet geloven, duurt het bij ons 12 jaar voor alles vervangen is. Als ik naar de voertuigen kijk, vraag ik me soms af of ze de 6 wel gaan halen :roll:

alexs
Master
 Bericht 
wij hebben onze eigen complete scania garage op het terrein. rara waar werk ik.. :lol:

18 Wheels
Master
 Bericht 
alexs schreef:
wij hebben onze eigen complete scania garage op het terrein. rara waar werk ik.

In Zwolle ???? :huh: :huh:

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Scaniafan schreef:
alleen is het gevaar dat een andere auto / vrachtwagen / etc, zonder ABA vol achterop rijdt. Dus daar win je niets mee...


Een auto heeft nog zoiets als botsabsorbtie. Een vrachtwagen bij je achterin plet gewoon je auto tegen de voorganger.

Ik ben niet voor ACC, wel voor een actief waarschuwingssysteem dat waarschuwt als je te dicht op je voorligger zit of die merkt dat je voorganger hard remt.

HerZon
Die hard
 Bericht 
Kijk een hier.
Als zo'n aanhanger losschiet en daarmee ook de lucht aansluiting, dan duurt maar heel even voordat de aanhanger blokkeerd (en dus vol in de remmen gaat) omdat deze alle lucht kwijt is.

Raaf
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
fl schreef:
Geheel terecht, zal wel worden verdacht van dood door schuld.


Het is voor jou te hopen dat je voorlopig geen truckers tegenkomt

Truck is achterop geklapt, er zijn 4 doden en een zwaar gewonde te betreuren, en dan wordt je niet aangehouden? Was het een stukje blikschade geweest is het wellicht anders, maar bij doden en een gewonde lijkt me dit wel de juiste stap.

Als je als trucker ziet dat je het niet gaat redden dan druk je toch de vangrail een stukkie opzij? Een professioneel chauffeur behoort fatsoenlijk te reageren, ook in schrik situaties. Aan de foto's is duidelijk te zien dat ie er vrijwel recht achterop geklapt is, en hij weet wat er gebeurt met een personenauto als die tussen 2 vrachtwagens komt (heeft elke trucker al een keer van dichtbij gezien..).

Raaf
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Ah, je zat naast de bestuurder. Zelf er wel goed vanaf gekomen?

Stond ie op tijd stil dan?


Scaniafan schreef:
En wat betreft het inhalen, zou daar niet in basis een volledig achterhaald wegennet de oorzaak van zijn dat het hinder veroorzaakt? En waarom staat de hele wereld op z'n achterpoten als twee vrachtwagens elkaar inhalen, maar gaat diezelfde hele wereld wel 3 km voor een vrachtwagen in een treintje links rijden om in te gaan halen?

30+ km/h snelheidsverschil is wat anders dan 1 km/h snelheidsverschil.

Oude sommetje kerensheide-geusselt maar weer eens doen, en wat het uitmaakt qua tijd voor een vrachtwagen chauffeur om in te halen (in meest gunstige situatie 2 minuten)? Gewoon rechts blijven en afstand houden, iedereen blij (f)

wellproc
Master
 Bericht 
Dit is de laatste reactie van zijn werkgever:
http://www.nu.nl/binnenland/2348030/vrachtwagenchauffeur-remde-laat.html.

Voor de niet-klikkers hier de tekst:
Citaat:
'Vrachtwagenchauffeur remde te laat'

AMSTERDAM - De vrachtwagenchauffeur die vorige week vrijdag betrokken was bij het auto-ongeval op de A59 bij Waalwijk waarbij een vrouw en drie kinderen zijn overleden heeft waarschijnlijk te laat geremd.
Dit vertelt de werkgever van de vrachtwagenchauffeur tegenover het AD.
"Het heeft er schijn van dat hij te laat is geweest met remmen, een andere verklaring lijkt er niet te zijn. Hij is er dan ook helemaal kapot van", aldus de Arjan van Geffen namens het vervoersbedrijf.

Kapot
"Het besef is er nog niet helemaal. Hoe moet dat ook, als je bedenkt wie er in die auto heeft gezeten. In een tel is alles ineens kapot. De levens van de nabestaanden en die van hem staan volledig op hun kop", aldus Van Geffen.
Bij het ongeval raakte een vierde, 10-jarig kind zwaargewond. Alle kinderen waren afkomstig van de dansopleiding Lucia Marthas in Amsterdam en op weg naar de Efteling voor opnames van een nieuw televisieprogramma.

Onderzoek
De politie is het ongeval nog nader aan het onderzoeken. De 29-jarige chauffeur werd vrijdagnacht vrijgelaten na verhoor en lichamelijk onderzoek, waaruit is gebleken dat hij niet onder invloed was.
Zijn werkgever benadrukt zijn uitstekende staat van dienst. Maandag worden er door de politie meer getuigen gehoord.


Wat bereikt de werkgever hier nu mee? Dat zijn werknemer de bak in gaat? Of heeft dit geen invloed op de chauffeur...?
Vind het maar een rare actie. :huh:

Superkoe
Master
 Bericht 
De naam van het transportbedrijf is gewoon te lezen op de vrachtwagen die achterop is gereden. Dus die worden gebeld. En wat doe je dan? "Geen commentaar"? Of gewoon openheid van zaken en eerlijk zijn?

wellproc
Master
 Bericht 
Superkoe schreef:
De naam van het transportbedrijf is gewoon te lezen op de vrachtwagen die achterop is gereden. Dus die worden gebeld. En wat doe je dan? "Geen commentaar"? Of gewoon openheid van zaken en eerlijk zijn?

Aangezien de chauffeur al is aangehouden en zeker gezien de ernst van het ongeluk...? Ik zou me beperken tot 'geen commentaar'. Of anders: het is verschrikkelijk, de chauffeur heeft een goede staat van dienst, het is in onderzoek en je wacht als werkgever af wat daar uit komt.

Net als veel reacties hier, is ook de werkgever in de val getrapt om wat hij weet (of denkt te weten) publiek uit te spreken. Het kan alleen maar schade opleveren. Of voor de chauffeur (veroordeling in de rechtbank en/of publiek), óf voor de nabestaanden als de chauffeur uiteindelijk weinig of geen straf krijgt en het geen voldoening/genoegdoening oplevert... :x

18 Wheels
Master
 Bericht 
wellproc schreef:
Net als veel reacties hier, is ook de werkgever in de val getrapt om wat hij weet (of denkt te weten) publiek uit te spreken. Het kan alleen maar schade opleveren. Of voor de chauffeur (veroordeling in de rechtbank en/of publiek), óf voor de nabestaanden als de chauffeur uiteindelijk weinig of geen straf krijgt en het geen voldoening/genoegdoening oplevert...


Als ik sommige reactie's zo hier lees, dan willen er een hoop mensen de rol van Rechter over nemen om iemand veroordeeld te krijgen !! :thumb_d:

Superkoe
Master
 Bericht 
Je weet niet hoe zo'n gesprek is gelopen. Voor het zelfde geld zegt de man van het transportbedrijf, dat de chauffeur vanochtend aan het werk gegaan is, en dat de vrachtwagen vorige week apk gekeurd was. De journalist voegt daar aan toe dat de chauffeur verder blijkbaar lichamelijk niets mankeerde en dat de chauffeur in principe voldoende afstand hield, omdat er nog een auto tussen zat en hij dus de remlichten van de vrachtwagen voor hem goed kon zien en trekt vervolgens de conclusie dat de chauffeur dus te laat heeft geremd, om vervolgens al dan niet dat nog even als een retorische vraag voor te leggen aan het transportbedrijf.

wellproc
Master
 Bericht 
Kan idd ook, daarom ook gewoon zeggen: geen commentaar :wink:.

Grande
Master
 Bericht 
Verschrikkelijk ongeluk....
En hoe cru en hard dit ook klinkt.....het kan gebeuren. Dit is een risico wat iedereen op de snelweg loopt. Zowel als vrachtwagen chauffeur als automobilist.

En ook hier zijn er weer veel opties, misschien schrok mevrouw van het feit dat ze de afslag moest halen en prikt hem ertussen, precies op het moment dat er een acute file is. Achterste vrachtwagen verwacht niet dat iemand hem er nog tussen prikt en zit er vol in.

Ongelukken gebeuren, hoe triest ook....

fb
Master
 Bericht 
18 Wheels schreef:
Als ik sommige reactie's zo hier lees, dan willen er een hoop mensen de rol van Rechter over nemen om iemand veroordeeld te krijgen !!
Wel eens in de spiegel gekeken?

Ik snap best dat het niet leuk is dat iemand uit jouw beroepsgroep een ongeval veroorzaakt heeft. Maar het is wel zo. Oorzaak slapen/onoplettendheid/te weinig afstand? Niet echt relevant, net als de filmpjes over ACC en remafstanden van lege trucks vergeleken met personenauto's. Zo is het ook niet echt relevant om (het gedrag van) alle truckers over een kam te scheren.

Je kunt deze trucker dus wel uit alle macht gaan verdedigen, maar dat lijkt me vrij kansloos.

viffer
Master
 Bericht 
Zelf ooit zoiets gezien op de A2. Toen ik voorbij reed had ik de indruk dat er een kop staart aanrijding was geweest tussen 2 vrachtauto's, 's avond op TV werd duidelijk dat er nog een personen auto tussen zat. Verschrikkelijk om te zien / mee te maken, maar ongelukken zullen altijd blijven gebeuren, hoe triest ook.

HAW2006
Master
 Bericht 
Speedy J schreef:
Ga nooit weg zonder een kus. Het kan de laatste zijn.


Afbeelding

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ja eeeehhh dat kan je ook omdraaien natuurlijk...

Ook een beetje bizar... "Nou, kus! Want misschien ben ik er vanavond niet meer, doei!"

MoNo_eGo
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Nou, kus! Want misschien ben ik er vanavond niet meer, doei!"

:roflol: :fp: :lief: :lief: :fp: :roflol:

whahahaha

18 Wheels
Master
 Bericht 
fb schreef:
Wel eens in de spiegel gekeken?

Dagelijks, zowel thuis als in de Vrachtwagen (5 spiegels)

fb schreef:
Je kunt deze trucker dus wel uit alle macht gaan verdedigen, maar dat lijkt me vrij kansloos.

Ik verdedig NIEMAND, géén beroepsgroep, géén Chauffeur, ben géén Advokaat.
Ongevallen als deze zullen altijd blijven voorkomen, wie de schuld heeft is niet aan mij om te bepalen en dus vel ik ook géén oordeel i.p.v. de Rechter.
Mijn opmerking m.b.t. sommige reacties die WEL al een oordeel klaar hebben, heeft niets met het verdedigen van een Chauffeur of beroepseer te maken, eerder met "Forumrechters" :nono: :x

fb
Master
 Bericht 
mea culpa, mea culpa.
Ik dacht alleen dat een reactie van een trucker waarin heel duidelijk blijkt dat ieder "ander" geen mening mag hebben in dit geval lichtelijk gekleurd was.
Maar je bent het dus ook wel met me eens dat het hele betoog van collega trucker scaniafan over niet verplichte achterlichtjes, remwegen en Active Brake Assist kant noch wal slaat? Of gaat dat weer te ver?

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Voor alles valt wat te zeggen. Uiteindelijk is het ongeval te wijten aan onoplettendheid. Laten we daar dan eens een campagne voor voeren.

viffer
Master
 Bericht 
Martijn schreef:
Uiteindelijk is het ongeval te wijten aan onoplettendheid.


Dat zijn (vrijwel) alle ongevallen

18 Wheels
Master
 Bericht 
fb schreef:
Maar je bent het dus ook wel met me eens dat het hele betoog van collega trucker scaniafan over niet verplichte achterlichtjes, remwegen en Active Brake Assist kant noch wal slaat? Of gaat dat weer te ver?

Scaniafan bedoelt alleen maar te zeggen, dat een derde remlicht niet altijd zaligmakend is.
Op een Huiftrailer (zeildoek) kun je bv. géén derde remlicht aanbrengen, ja op de bumper.
Bij gebruik van ABA kun je sneller stilstaan als de rest als het ABA ingrijpt, dan klapt alles bij jou achterop omdat ze het niet meer kunnen beremmen.
Ook probeert Scaniafan aan te tonen dat een (beladen) Vrachtwagen NET zo goed kan remmen als een Personenauto dankzij Schijfremmen.
Zijn betoog is er dus op gericht om anderen te laten inzien dat ook met alle huidige techniek, het mensenwerk blijft, en techniek niet zaligmakend is.
Niemand probeert hier een ander z'n straatje schoon te vegen, alleen de VOA kan aantonen dmv. technisch onderzoek waar het begonnen is, en waar het allemaal eindigde.
Actie en reactie...

woefdrammer
Die hard
 Bericht 
Bizar ongeval, het zal je maar gebeuren.......

Kan niet eens herkennen wat het voor een auto geweest is (die personenwagen), een Fiat ofzo aan de wieldop te zien.....?

Grande
Master
 Bericht 
Geen Fiat afgaande op de foto's van de Telegraaf...lijkt wel een Hyundai oid.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Chauffeur vervolgd voor ongeluk met vier doden

Het Openbaar Ministerie (OM) in Breda brengt een 31-jarige vrachtwagenchauffeur voor de rechter omdat hij op 1 oktober 2010 een ongeluk met 4 doden heeft veroorzaakt op de A59 bij Waalwijk. Het OM meent dat het ongeluk door roekeloos rijgedrag is veroorzaakt, zei een woordvoerster maandag desgevraagd.
Door het ongeluk kwam een 42-jarige Amsterdamse, haar 8-jarige dochter, een 7-jarige jongen uit Amsterdam en een 8-jarige meisje uit Diemen om het leven. Een meisje raakte ernstig gewond. De kinderen waren op weg naar De Efteling voor tv-opnames.

De 31-jarige vrachtwagenchauffeur uit Rossum (Gelderland) kon niet op tijd remmen voor een file en botste achter op de auto met de slachtoffers. De personenauto werd verpletterd tussen twee vrachtwagens.

De strafzaak tegen man dient op 4 december.

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... medium=RSS

A4
Master
 Bericht 
Dat ie maar een flinke douw na mag krijgen.

Tweebel
Master
 Bericht 
Dat het OM een volgende keer in 2 maanden een beslissing neemt ipv 2 jaar, mag ik hopen.

Superkoe
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Dat ie maar een flinke douw na mag krijgen.


Eerst maar eens horen wat er precies is gebeurd en hoe de chauffeur tegen zijn eigen rol aan kijkt.

Juve001
Respect
 Bericht 
Zelf ben ik van mening dat er tijdens de spits geen of zo min mogelijk vrachtwagens zouden moeten rijden,...laten we zeggen van 0600-1000 en van 1600-1900.

Ik weet zal wel niet realistisch zijn,ivm rij en rust tijden ed. maar goed als ik elke ochtend de file berichten hoor en ik te vaak vrachtwagen met pech,...ongeluk met een vrachtwagen hoor zou je toch gaan nadenken.
Zou het niet zo zijn dat als er geen vrachtwagens in de spits rijden er meer auto's op de weg kunnen en deze ook sneller kunnen doorrijden zodat iedereen sneller op plaats van bestemming is??

In plaats van te gaan wijzen,....kom nu eens met goede oplossingen (ik zeg niet dat de mijne dat is),...een Vmax van 20 lijkt mij er geen een.

 Pagina 3 van 4 [ 184 berichten ] 


Wie is er online

Leden op dit forum: Bing [Bot], Google Smartphone en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek…         
privacy policy