» Openbaar » Media » Archief Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Postingstijd interval gedetecteerd van 80 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 8 van 10  [ 456 berichten ]
Kiwi45
Master
 Bericht 
gabberhead schreef:
Maar een juist gebruik van medicijnen bij de juiste aandoening onderdrukt dat soort emoties prima.

Yeah, right. Probleem is nu juist dat die aandoeningen niet juist gediagnosticeerd kunnen worden, en de werking van de medicijnen bij ieder persoon anders zijn. En dan al helemaal in cocktails, die vaak worden voorgeschreven.

Dat je het leuk vind om mij ergens van te beschuldigen, prima, ik wil je jouw pleziertje niet ontnemen, maar hier sla je de plank toch even finaal mis.

Walker
Master
 Bericht 
EotS schreef:
MEn is al tijden bezig om ook het zakmes onder de WWM te plaatsen. Overigens is de term "zakmes" heel relatief ....

Vlindermessen en stiletto's vallen hier al langer onder. Staks mijn leatherman ook?

feitelijk_oud
Master
 Bericht 
Walker schreef:
Vlindermessen en stiletto's vallen hier al langer onder.

Ligt aan de grootte, mijn zakmes is nu nog legaal omdat het onder de 7,5 cm is. Straks, wetswijziging ligt al klaar, pikt het vrijheidskabinet van Rutte dat in.

EotS
Master
 Bericht 
.. Zolang je mes nog als zodanig aanwezig is ... :lol: maarre, ik heb geen idee, het borrelt al een tijdje. Dat weet ik wel .....

gabberhead
Master
 Bericht 
Kiwi45 schreef:
Yeah, right. Probleem is nu juist dat die aandoeningen niet juist gediagnosticeerd kunnen worden, en de werking van de medicijnen bij ieder persoon anders zijn. En dan al helemaal in cocktails, die vaak worden voorgeschreven.

Dat je het leuk vind om mij ergens van te beschuldigen, prima, ik wil je jouw pleziertje niet ontnemen, maar hier sla je de plank toch even finaal mis.

Ben je nou ook al psychiater?
Ik hoop dat dat je beter afgaat dan politicologie, maar aan je posts te lezen overleeft geen patient je behandelingen :fp:

Rekenlat
Master
 Bericht 
Als ik het artikel van het AD lees heeft hier, in eerste instantie de directe omgeving gefaald. Als je alle signalen op een rijtje zet van vroeger tot nu, dan kun je als familie en kennissen toch niet tot een andere conclusie komen dan dat dit een keer fout zal gaan. Zo tussen de regels door lees je nog al wat signalen die afgegeven zijn. Zijn al die signalen echt niet opgevangen en kon niemand dit zien aankomen? Een oud klasgenoot geeft hierop denk ik al het antwoord.

Kiwi45
Master
 Bericht 
gabberhead schreef:
maar aan je posts te lezen

Je hebt er nog maar zelden blijk van gegeven überhaupt te kunnen lezen....nu weer.

gabberhead
Master
 Bericht 
Het gaat weer goed he Kiwi? Iemand spreekt je tegen, dus ga je diegene maar belachelijk maken.

Als je in plaats daarvan nou eens bewijzen zoekt die je beweringen ondersteunen. Dat scheelt iedereen een heleboel energie.
Laat ik je even op weg helpen: http://www.google.nl/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=schizofrenie+medicatie

Maar goed, daar staan natuurlijk overwegend voorbeelden van succesvolle behandeling van schizofrenie met medicatie.
Zelfs Tristan heeft zes jaar lang geen psychoses gehad toen hij z'n medicatie innam.

zadkine
Master
 Bericht 
fb schreef:
Een vuurwapen is altijd een wapen ongeacht

Leg uit....

Je kan ook OS goud halen met een vuurwapen. Dan is het niet méér een wapen dan de hockestick van de teamleden van een hockey ploeg maar een sport attribuut.

gabberhead
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Je kan ook OS goud halen met een vuurwapen. Dan is het niet méér een wapen dan de hockestick van de teamleden van een hockey ploeg maar een sport attribuut.

Het is dan een wapen dat gebruikt wordt als sportattribuut. In dit geval zelfs om precies te doen waar een wapen voor bedoeld is; gericht een doel raken.

Een hockeystick is bedoeld als attribuut om een sport te beoefenen, maar kan toevallig ook gebruikt worden om iemand dood te slaan.

Misschien kun je het vergelijken met de medische wereld. Nitroglycerine is een product dat is ontwikkeld om dingen op te blazen. Maar artsen gebruiken het ook bij hartproblemen.
Een scalpel daarentegen is ontwikkeld om beter te kunnen opereren, maar je kunt het ook gebruiken als wapen.
Nitroglycerine kan een arts verkrijgen in hele kleine hoeveelheden, maar scalpels in overvloed.

Kiwi45
Master
 Bericht 
gabberhead schreef:
Het gaat weer goed he Kiwi? Iemand spreekt je tegen, dus ga je diegene maar belachelijk maken.
Kinderachtig ventje.

Lees (ja, daar hebben we dat woord weer) eerst eens terug.
Je begint (as usual, maar van mij mag het als jij daar vrolijk van wordt) met persoonlijke aanvallen. Dan moet je een kleine riposte kunnen verwachten.

Het is gewoon een algemeen bekend feit dat SSRI's (en het afkicken daarvan) heel nare gevolgen kunnen hebben. Columbine was één van die gevolgen.
Link

EotS
Master
 Bericht 
Elke attribuut dat je gebruikt om je sport te beoefenen, is een sportattribuut. Of het nou een pistool, geweer, boog, hockeystick, honkbalknuppel of dambord is.... Als je het gaat gebruiken op een wijze waar het niet voor is bedoeld (zoals slaan, steken, bedreigen oid), is het een wapen..... Voor een vuurwapen is dit niet meer en ook niet minder ..... Het is alleen zo dat aan een vuurwapen iets meer voorwaarden zijn gesteld tav van aanschaf, vervoer en gebruik ...... Of zie ik het te simpel .. ????

gabberhead
Master
 Bericht 
Kiwi45 schreef:
Het is gewoon een algemeen bekend feit dat SSRI's (en het afkicken daarvan) heel nare gevolgen kunnen hebben. Columbine was één van die gevolgen.

De twee woorden die je hier vergeet zijn: "verkeerd gebruik".
Prozac is een middel dat werkt door invloed uit te oefenen op het serotonine niveau. Dat werkt bij veel vormen van depressies en angststoornissen. Maar niet altijd. Daar moeten artsen dus heel erg goed op letten.

In Amerika ontbreekt het nogal eens aan voldoende nazorg. Als er medicatie wordt voorgeschreven bij psychische stoornissen, moet de patient regelmatig worden gezien om er zeker van te zijn dat de medicatie ook doet wat er van wordt verwacht. Zo niet, moeten dosering of zelfs het soort medicijn worden aangepast.

Wat er bij de Columbine jongens fout is gegaan, is dat ze medicatie voorgeschreven hebben gekregen en er verder niet meer naar is omgekeken. Het bleek dat hun serotonine niveau helemaal niet te laag was, en ze kregen dus een overdosis. Gevolg: verhoogde agressie, waandenkbeelden, moord- en zelfmoordneigingen.

Een vriendin van me werkt in de crisiszorg in de VS en ziet dit soort gevallen veel te vaak. Kind gaat puberen, ouders denken aan stoornis, psychiater schrijft medicijnen voor en een half jaar later zit kind op de EHBO met doorgesneden polsen (als ze geluk hebben).

fb
Master
 Bericht 
EotS schreef:
Of zie ik het te simpel
Ja.

Je vergeet nl. voor het gemak maar even waar een voorwerp in het beginsel voor gemaakt is. Bovendien vergeet je ook maar even de omstandigheden waarin het voorwerp zich bevindt. Een bejaard echtpaar dat een schilmesje (een levensgevaarlijk wapen!) op hun fietstochtje meeneemt om hun appeltje onderweg te schillen is iets heel anders als een stel petjes die een honkbalknuppel (sportattribuut) naast hun bivakmuts (een doodgewoon kledingstuk) voor in de auto hebben liggen.

Raymond
Master
 Bericht 
Ik ben regelmatig gecontroleerd met vissen en geen agent is ooit gevallen over de grootte van mijn vismes. Die haalt de 30cm wel. Daarentegen loop ik er niet mee op straat en hij ligt ook niet los in mijn auto.

zadkine
Master
 Bericht 
En dan kan ik het nu even niet laten.....de telegraaf om 13:37 van vandaag:

Citaat:
Man rijdt liefdesrivaal aan IJSSELSTEIN - Een ruzie om een vrouw is in IJsselstein volledig uit de hand gelopen...

Een 25-jarige voetganger zag zondagmiddag zijn eveneens 25-jarige liefdesrivaal in een auto rijden. De man ging midden op de weg staan en gebaarde de automobilist te stoppen. In plaats van te remmen, gaf de bestuurder echter gas, meldt Blik op Nieuws. De voetganger zag geen kans meer om opzij te springen, maar om niet onder de auto terecht te komen, sprong hij omhoog. Hij kwam op de motorkap en voorruit terecht en belandde vervolgens op straat.

Het slachtoffer liep slechts licht letsel aan zijn hand en nek op. Hij heeft aangifte van poging tot zware mishandeling tegen zijn liefdesrivaal gedaan. Die meldde zich 's avonds op een politiebureau en is aangehouden

Kennelijk een stuk makkelijker om auto's als wapen te vinden dan bij gebruikers van legale vuurwapens met verkeerde plannen.

Kiwi45
Master
 Bericht 
gabberhead schreef:
In Amerika ontbreekt het nogal eens aan voldoende nazorg.

Helaas is het in Nederland niet (veel) beter.
Zoals ik net al schreef ben ik er onlangs van dichtbij mee geconfronteerd. De psychiaters rommelen maar wat aan met die medicatie. Min of meer afhankelijk van welke artsenbezoeker van welke fabrikant recent is langsgekomen.
Met alle gevolgen van dien (jongen van 12 die mede door verkeerde medicatie zelfs op de crisisopvang niet houdbaar bleek, en daarom dus maar naar huis is gestuurd. Ja, dat kan blijkbaar gebeuren).

Vandaar ook dat ik me er de laatste tijd wat meer in heb verdiept, en daar wordt je dus niet vrolijk van.
Denken dat het in Nederland beter geregeld zou zijn dan in de VS is echt een fout.

Lees bijvoorbeeld http://www.renewamerica.com/columns/janak/070921

Maar ook in Nederland zijn er talloze verhalen en sites over te vinden.

Mind you: ik ben absoluut niet tegen medicatie in het algemeen (zolang ik het zelf maar niet hoef te slikken :)). Mijn vrouw werkt zelfs in de farmaceutische industrie.
Maar juist die anti-depressiva hebben (bekend, ze staan gewoon in de bijsluiter) vaak als bijwerking dat mensen depressief kunnen worden.

gabberhead
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Kennelijk een stuk makkelijker om auto's als wapen te vinden dan bij gebruikers van legale vuurwapens met verkeerde plannen.

In Nederland zijn 801 schietverenigingen met 42.000 leden. Daarmee zijn sinds 1999 8 dodelijke incidenten geweest. Dat is dus 0,019 procent.
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/diversen/33392-vuurwapens-schietverenigingen-en-dodelijke-schietincidenten.html

Die vond ik vrij makkelijk hoor.

Aantal rijbewijsbezitters in Nederland is wat hoger:
Citaat:
Rijbewijsbezitters per categorie

Overzicht aantal personen die in het bezit zijn van een bepaalde categorie op het rijbewijs:

Categorie
Aantal

AL 1.345.098
AZ 1.339.478
B 10.017.013
BE 5.682.001
C 950.499
CE 776.528
D 644.280
DE 623.620

Totaal zijn er 10.024.249 rijbewijshouders. Aan de hand van bovenstaande is te zien dat bijna iedereen in het bezit is van een categorie B.

Als je voor mij ongeveer 1905 gevallen kunt vinden waarbij tussen 1999 en 2011 een auto bewust als dodelijk wapen is gebruikt, dan praten we verder.
Ik geef je een voorzetje: Karst Tates. Dan hoef jij er nog maar 1904.

Wimken
Master
 Bericht 
EotS schreef:
MEn is al tijden bezig om ook het zakmes onder de WWM te plaatsen. Overigens is de term "zakmes" heel relatief ....

Serieus :huh: Dan heb ik wel een probleem :kniktja:
Ik heb eigenlijk bijna altijd een zakmes bij.

EotS
Master
 Bericht 
fb schreef:
Ja.

Mijn bijdrage was meer cynisch bedoeld..... :wink:

Wimken schreef:
Serieus Dan heb ik wel een probleem
Ik heb eigenlijk bijna altijd een zakmes bij.

Zie mijn eerdere relaas ..... Het gaat er dus om om iets te gebruiken op een wijze waarvoor het, op dat moment, niet is bedoeld....... Dan maakt het nl niet uit WAT je gebruikt, het gaat erom DAT je het gebruikt met alle gevolgen van dien ..... Je kunt alles wel gaan verbieden dan en we moeten dan ook onze handen binden want stel je voor dat je iemand slaat of wurgt met die moordwapens...

fb
Master
 Bericht 
gabberhead schreef:
Daarmee zijn sinds 1999 8 dodelijke incidenten geweest.
1 van die incidenten was iemand die een legaal wapen van een vriend gestolen had.

Dus van mij mogen alle dodelijke incidenten waarbij een auto gestolen is door iemand zonder rijbewijs ook meegeteld worden ;)

gabberhead
Master
 Bericht 
fb schreef:
us van mij mogen alle dodelijke incidenten waarbij een auto gestolen is door iemand zonder rijbewijs ook meegeteld worden

Alleen als ze de bedoeling hadden om iemand te vermoorden met die auto (en de eigenaar van de auto wel een nederlands rijbewijs had ;) )

fb
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
En dan kan ik het nu even niet laten
Dan kan ik het ook even niet laten: waarom is het eerste slachtoffer niet als een gek weer in zijn auto gestapt en heeft hij Tristan niet doodgereden?

Kiwi45
Master
 Bericht 
gabberhead schreef:
Als je voor mij ongeveer 1905 gevallen kunt vinden waarbij tussen 1999 en 2011 een auto bewust als dodelijk wapen is gebruikt, dan praten we verder.

Je zou kunnen beargumenteren dat dronken achter het stuur kruipen een vorm van bewust de auto als dodelijk wapen gebruiken is O:)

Dan redt je het wel :)

Over medicijnen: neem voor de gein ook dit lijstje eens door: http://www.ssristories.com/index.php

fb
Master
 Bericht 
Kiwi45 schreef:
neem voor de gein ook dit lijstje eens door
Heb je ook zo'n lijstje van geestelijk gestoorden die geen medicijnen (meer) gebruikten? Ah ik weet al 1 voorbeeld, een zekere Tristan vd V. die al 7 maanden geen medicijnen meer gebruikte .....

gabberhead
Master
 Bericht 
Kiwi45 schreef:
Over medicijnen: neem voor de gein ook dit lijstje eens door: http://www.ssristories.com/index.php

Beetje een gekleurd lijstje (Tristan staat er ook tussen als medicijngebruiker, terwijl die juist geen medicijnen meer slikte), maar het komt wel aardig overeen met het beeld dat bij veel medici bestaat.
Ik zie er veel tussen staan van het geval "Verkeerde diagnose, dus verkeerde medicijnen, geen nazorg, dus rampzalige gevolgen".

Maar vergeet ook niet dat er ontzettend veel patienten zijn die zo ver heen zijn, dat medicijnen niet voldoende werken. SSRI's verhogen het serotonine niveau, maar als dat heel extreem laag is, moet je iemand platspuiten voordat ze effect hebben. In dat geval krijg je ook medicijngebruikers die alsnog (zelf)moord plegen. Daar staan er ook een aantal van tussen de artikelen op die site.

Conclusie: SSRI's zijn gevaarlijk indien onjuist gebruikt. Maar dat had ik ook al gezegd.

Kiwi45
Master
 Bericht 
fb schreef:
meer gebruikte

Dat is de kern.
Wel eens van het woord afkicken gehoord? En de bijbehorende verschijnselen? En dat die juist bij antidepressiva zeer langdurig en heftig kunnen zijn?

zadkine
Master
 Bericht 
gabberhead schreef:
In Nederland zijn 801 schietverenigingen met 42.000 leden. Daarmee zijn sinds 1999 8 dodelijke incidenten geweest. Dat is dus 0,019 procent.

Vrijwel allemaal relatie zaken...alleen Tristan een beetje in het wilde weg.

Deze daders namen wat ze voorhanden hadden. Echter, tot op heden is een veelvoud aan relatie moorden met andere middelen gebeurd.
Ik betwijfel of ook maar 1 van die incidenten voorkomen zou zijn als de dader geen lid van een schiet vereniging was geweest.
Daarnaast , 1 daarvan in 2007, een exlid, had al geen wapen meer via die club....heeft hem dus inderdaad niet weerhouden.

Superkoe
Master
 Bericht 
Citaat:
Ik geef je een voorzetje: Karst Tates. Dan hoef jij er nog maar 1904.

Wekelijks een berichtje over een wegspringende agent, hier op flitsservice. 12x52=624. Nog maar 1230 te gaan. Ik denk dat als je daadwerkelijk alle incidenten gaat tellen, je er vrij makkelijk aankomt.

racefiets
Die hard
 Bericht 
gabberhead schreef:
Daarmee zijn sinds 1999 8 dodelijke incidenten geweest. Dat is dus 0,019 procent.
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/di ... enten.html

Die vond ik vrij makkelijk hoor.

Dan had je ook kunnen zien dat er bij 3 van de incidenten geen sprake was van de legale wapens van de schutters. (2007 had geen beschikking meer over clubwapens, 2008 een politiewapen en 2009 een gestolen wapen) Blijven er nog 5 gevallen over die niet hadden moeten gebeuren.

gabberhead
Master
 Bericht 
Superkoe schreef:
Wekelijks een berichtje over een wegspringende agent, hier op flitsservice. 12x52=624. Nog maar 1230 te gaan. Ik denk dat als je daadwerkelijk alle incidenten gaat tellen, je er vrij makkelijk aankomt.

0 dus. Ik heb nog nergens een bericht gelezen van een agent die daadwerkelijk is doodgereden.
Let wel op he, we hebben het hier daadwerkelijk over dodelijke akties. Iets met appelen en peren (en nee, ik haal die PVV dame niet weer aan...)

WimLex
Master
 Bericht 
EotS schreef:
MEn is al tijden bezig om ook het zakmes onder de WWM te plaatsen.

Wat een toevalligheid weer ....

Superkoe
Master
 Bericht 
Citaat:
0 dus. Ik heb nog nergens een bericht gelezen van een agent die daadwerkelijk is doodgereden.
Let wel op he, we hebben het hier daadwerkelijk over dodelijke akties. Iets met appelen en peren (en nee, ik haal die PVV dame niet weer aan...)

Auto is wat lastiger te hanteren als wapen. Maar vorig jaar heeft in Ooltgensplaat iemand een ander bewust dood gereden. En ook vorige jaar een spookrijder die levensmoe was en een ander dood reed. Overigens is "een poging tot" die niet lukt, niet zozeer een peer als wel een onrijpe appel.

WimLex
Master
 Bericht 
Superkoe schreef:
Auto is wat lastiger te hanteren als wapen.

N59 - Oude Tonge

edit: Ikea

edit: Floor van der Wal

edit: Postbode

gabberhead
Master
 Bericht 
Superkoe schreef:
Auto is wat lastiger te hanteren als wapen. Maar vorig jaar heeft in Ooltgensplaat iemand een ander bewust dood gereden. En ook vorige jaar een spookrijder die levensmoe was en een ander dood reed. Overigens is "een poging tot" die niet lukt, niet zozeer een peer als wel een onrijpe appel.

Mooi, weer 2. Nog maar 1902 te gaan.

En aangezien ik de cijfers van sportschutters die alleen hebben verwond of gedreigd niet heb, horen de "pogingen tot" er ook niet bij.

fb
Master
 Bericht 
Superkoe schreef:
Auto is wat lastiger te hanteren als wapen.
Goh, zou hier misschien de essentie van dit kleuter-gekibbel zitten?
Is dit misschien ook de reden waarom er wat wapens betreft categorien zijn? En dat een auto daar niet onder valt, maar een op een echt vuurwapen gelijkend klappertjespistool wel? En een hakmes en honkbalknuppel weer niet, maar een stiletto of vlindermes weer wel?

Kiwi45
Master
 Bericht 
Mooi interview met de 'heldin' van Alphen:

Citaat:
Heb je toen ook aan het geloof gedacht?

Toen ik onder de tafeltjes zat, besefte ik me dat de dood nabij was. Ik zag de angst in de ogen van de mensen. Ik was niet bang om de dood tegemoet te gaan, maar ik was bang dat mijn Heer nog niet tevreden genoeg over mij was.

Heb je een smeekbede verricht toen het gebeurde. En zo ja, welke?

Ik heb een smeekbede gemaakt naar Allah waarbij ik Hem vroeg dat als ik gegarandeerd Djannat ul-Firdaws kon krijgen als ik nu zou overlijden, dat ik het niet erg vond om mezelf op te offeren. Ik smeekte Allah om mij Djannat ul-Firdaws te geven en om Hem te ontmoeten. Ik sprak de Shahaadah uit en ben toen richting de schutter gelopen.

Wij hebben kunnen lezen dat een slachtoffer niet door jou geholpen wilde worden, waar kwam dat door?

De enige slachtoffer die ik niet kon helpen was de Turkse jongen met die buikschot. Het was niet dat hij niet wenste dat ik hem zou helpen, maar het was vanwege het feit dat hij in een shocktoestand was en veel pijn had. Verder heb ik mijn hulp kunnen verlenen zonder dat iemand daar op tegen was. De ambulancebroeders en politie hebben mij ook mijn gang laten gaan.

Was jouw drijfveer om mensen te helpen ook deels religieus?

Ik ben een dienares van Allah en het verschil tussen mij en de schutter was niks. We zijn beiden kinderen van Adam. Hij mocht dan wel gewapend zijn, maar ik was degene die het meest bewapend was en met iets veel sterkers dan de schutter. Als het mijn dag was, dan was het mijn dag. Niet omdat hij op mij schoot, maar omdat Allah dit voor mij had voorbestemd. En elke stap die ik die dag heb genomen, vanaf het moment dat ik besefte dat er een schutter was, heb ik omwille van Allah genomen. Allah was bij mij, en Allah was Degene Die ervoor koos om mij te beschermen.

Kijk je nu anders naar het geloof?

In geen enkele mate. Ik heb de Islam altijd gezien als datgene wat het mooiste is wat er is. Ik ben al jaren bezig met het verrichten van Dacwah en ik ben blij dat ook deze schietpartij zich heeft kunnen uiten als een vorm van Dacwah. Het enige waar ik daadwerkelijk mee zit, zijn de twee vrouwen die ik heb geprobeerd te helpen. Die zijn uiteindelijk overleden. Maar op het moment dat ik bij ze was, leefden ze nog. Al waren ze helaas al buiten bewustzijn. Ik wilde ze namelijk vragen de Shahaadah uit te spreken opdat ze gered zouden zijn, en van de Rahmah (Barmhartigheid) van Allah konden profiteren.

Sta je nu anders in het gebed, dan voor dit drama?

Hier moet ik eerlijk zijn. De eerste twee dagen kon ik me absoluut niet meer concentreren in mijn gebed. De dagen erna ben ik er ook niet bij, mede omdat ik een heel groot slaaptekort heb opgebouwd. Moge Allah mij vergeven hiervoor.

Wat wil je zelf nog kwijt over dit drama?

De dood is nabij, en eenieder van ons leeft met het besef dat de dood nabij is. Belangrijker is de vraag wat we voorbereid hebben. Ben je er klaar voor om het Aangezicht van Allah te zien? Moge Allah onze gehele Oemmah beschermen en alle mensen die geïnteresseerd zijn in de Islam doen leiden, en diegenen die als moslims geboren zijn laten zien wat voor een schoonheid er heerst in dit geloof en hun de schatten van de Islam doen openbaren. Allaahoemma amien.

Bron: http://al-yaqeen.com/nieuws/nieuws.php?id=1917

Het vet gedrukte, sorry, maar daar gaan mijn haren van overeind staan.
Lig je daar te sterven, komt er zo'n mossel een beetje vragen of je je nog even wilt bekeren. Dat zoiets in Pakistan zou gebeuren, okay, maar in Nederland?

MoneyPenny*
Master
 Bericht 
Het zegt veel over jouw filter dat je dit eruit haalt.

Kiwi45
Master
 Bericht 
Als het een Jehova-getuige zou zijn geweest zou ik datzelfde gedrag ook smerig vinden. Mensen tijdens hun laatste adem nog lastig vallen met je sprookjes.
Ook de manier waarop ze dit brengt is triest. "ik ben blij dat ook deze schietpartij zich heeft kunnen uiten als een vorm van Dacwah". Met andere woorden: ze is blij dat ze dit incident heeft kunnen gebruiken om mensen te bekeren.
En dat is dan een zogenaamd goed geïntegreerde allochtoon.

Elwood
Master
 Bericht 
Die allah is al eng maar sommige van zijn volgelingen zijn nog veel enger..........brrrr kippevelvolk. :nothanks:

Superkoe
Master
 Bericht 
Niet druk over maken. Het is een preek voor eigen parochie en wat er van waar is, kun je toch niet controleren.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Politie Alphen houdt verkeerde aan

Vlak voor de herdenking van de schietpartij in Alphen aan den Rijn heeft de politie voor niets een man opgepakt. Hij werd ervan verdacht dat hij dreigde de herdenking te verstoren.

De man van 51 werd gearresteerd na een tip. Hij zou hebben geroepen dat hij de minuut stilte wilde verstoren. Na onderzoek zegt de politie dat hij er niets mee te maken heeft.
Zonder problemen

Wie de 'dader' dan wel is, is niet bekend. De politie nam het zekere voor het onzekere en wilde dat de herdenkingsbijeenkomst op het Rijnplein zonder problemen kon plaatsvinden.

BRON http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws ... de-aan.xml

:x :x

Grande
Master
 Bericht 
Wat ik overigens bizar vind is dat in de media de dader van deze slachting als een gamende PVV stemmer wordt neergezet, en de moordenaar in Baflo is een zielige uitgeprocedeerde asielzoeker met PTSS.

Beide moordenaars, de ene is dood...nu de andere nog.

Fopspee(n)
Master
 Bericht 
Media in NL is over het algemeen links en voor links is een asielzoeker altijd zielig waar je heel veel begrip voor moet hebben

Raymond
Master
 Bericht 
Kiwi45 schreef:
Lig je daar te sterven, komt er zo'n mossel een beetje vragen of je je nog even wilt bekeren. Dat zoiets in Pakistan zou gebeuren, okay, maar in Nederland?

Die mossel bedoelde het goed. Dat jij een hekel hebt aan gelovigen, alla. 8)

renew40
Master
 Bericht 
Grande schreef:
Wat ik overigens bizar vind is dat in de media de dader van deze slachting als een gamende PVV stemmer wordt neergezet, en de moordenaar in Baflo is een zielige uitgeprocedeerde asielzoeker met PTSS.

Beide moordenaars, de ene is dood...nu de andere nog.

Maar ja de ene is wit en de andere bruin dus zielig en slachtoffer van deze maatschappij.

Christafari
Master
 Bericht 
Dus wie wordt er gediscrimineerd?

renew40
Master
 Bericht 
ga het toch zeggen.... is het opgevallen hoe de enigste echte allochtoon (de syrieër) zijn dood breed wordt uitgemeten in de pers
terwijl er toch ook gewone NLer's zijn omgekomen zelfs de volkskrant opende zijn krant met een grote foto en twee pagina's vullend.
De beeldende pers eerst de allochtoonse uitbaters interviewde en later pas de NL winkeliers...
Zie je wel vaker in de TV/krantenland.

fb
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
:x :x
:thumb:

Tweebel
Master
 Bericht 
http://www.nu.nl/binnenland/2562111/bom ... lphen.html

Citaat:
Bommelding in vier winkelcentra Alphen
Laatste update: 11 juli 2011 10:32 info
AMSTERDAM ? Tristan van der Vlis heeft naast de schietpartij in de Ridderhof in drie andere winkelcentra in Alphen aan den Rijn een bommelding gedaan. Dit heeft korpschef Jan Stikvoort maandag bekend gemaakt bij de presentatie van het onderzoek naar de schietpartij.
Foto: ANP

Hierdoor moesten de winkelcentra, waaronder de Herenhof en de Arenhof, worden ontruimd en werd het onderzoek tijdelijk stilgelegd. Dit heeft een effect gehad op de identificatie van de slachtoffers na de schietpartij.

Dader Tristan van der Vlis schoot in april in winkelcentrum De Ridderhof zes mensen dood voordat hij de hand legde aan zichzelf. Zestien mensen raakten gewond.

Uit het onderzoek blijkt dat de schietpartij in totaal drie minuten heeft geduurd. Toen de politie het winkelcentrum betrad, was Van der Vlis al overleden.

Van der Vlis was sinds 2007 lid van een schietvereniging. In 2009, 2010 en 2011 bezocht hij deze schietvereniging respectievelijk 32, 28 en 11 keer. Uit zijn internetgedrag blijkt dat Van der Vlis veel aandacht had voor eerdere 'spree shoutings', schietpartij waarbij in korte tijd veel slachtoffers vallen en waarbij de dader daarna de hand aan zichzelf legt. Hij had voornamelijk veel interesse in de Columbine-shootings.

In 2003 rondde Van der Vlis een vmbo-opleiding Zorg en Welzijn af.

In de eerste 12 minuten na de schietpartij in de Ridderhof in Alphen aan den Rijn kwamen 80 meldingen binnen bij alarmcentrale 112.

Het strafrechtelijk onderzoek naar de schietpartij moet duidelijkheid geven over de gebeurtenissen en meer inzicht in het leven en de psyche van de dader. Daarnaast deed de rijksrecherche onderzoek naar het verstrekken van de wapenvergunningen door de politie Hollands Midden aan Van der Vlis.

EDIT: bericht wordt zo snel aangepast dat klikken op de link verstandiger is.

Pagina 8 van 10 [ 456 berichten ]