» Openbaar » Media » Archief Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 10  [ 456 berichten ]
Grande
Master
 Bericht 
Citaat:
Soort van Columbine Highschool in Alphen aan de Rijn: een nog onbekende gek heeft het magazijn van zijn mitrailleur geleegd in een winkelcentrum. Ten minste twee vier mensen zijn gedood. Er zou ten minste 30 keer zijn geschoten. Mogelijk loopt de dader nog vrij rond (onbevestigd). (pic)
UPDATE: "Ooggetuigen: Dader schiet met groot mitrailleur op winkelend publiek. En daarna zichzelf door het hoofd"...
UPDATE: Grote chaos. Ambulances, politie hebben het centrum afgesloten. Traumaheli's vliegen af en aan. Overal klinkt geschreeuw en rent het publiek.
UPDATE: Dader is blank met blauwe ogen. ,,Bij de kassa's schoot hij zichzelf door het hoofd. Eerste loste hij heel veel schoten, daarna ontstond er paniek. Ik heb zijn revolver weggeschopt.''
UPDATE: Hier nog een ooggetuigenverslag van winkelier die alles zag gebeuren. "Heel veel schoten, veel gewonden. Het was erg druk. Tussen de 5 en 10 doden".

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments

Citaat:
Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan de Rijn
Uitgegeven: 9 april 2011 12:48
Laatst gewijzigd: 9 april 2011 13:23
AMSTERDAM - In Alphen aan de Rijn vond zaterdagmiddag een schietpartij plaats in het winkelcentrum De Ridderhof, waarbij twee doden en meerdere gewonden zouden zijn gevallen.
© ANP

Een woordvoerster van de gemeente heeft dat bevestigd.

Volgens het Leidsch Dagblad was er mogelijk geschoten met een mitrailleur. Het winkelende publiek vluchtte voor zijn leven. Het centrum is door de politie afgesloten en er zou grote chaos heersen. De dader schoot zich na zijn daad door zijn hoofd.

Mogelijk liggen er in het winkelcentrum meer doden.

Het beleidsteam van de gemeente, met waarnemend burgemeester Bas Eenhoorn is inmiddels bijeengekomen op het stadhuis.

Ooggetuige

Volgens een ooggetuige schoot de dader met een grote mitrailleur om zich heen. "Er zijn veel gewonden. Ik denk zeker vijf tot tien doden", zegt hij op Radio 1.

Volg dit nieuws op Twitter via NUlive

http://www.nu.nl/binnenland/2488241/dod ... -rijn.html

Quaresma7
Die hard
 Bericht 
Grande schreef:
Dader is blank met blauwe ogen.
Goed lezen voordat jullie weer blindelings l*llen..

Wel heftig zeg :o

IsIkke
Master
 Bericht 
Ik hoorde het van een maat van me :o die reed er langs (na de schietpartij)

Guppenklup
Master
 Bericht 
:o

Dennis_on_the_road
Master
 Bericht 
WTF dat is te ziek voor woorden :x

BMW-gek
Master
 Bericht 
:o

-Joske-
Master
 Bericht 
Vroeger veel geplaagd, of teveel call of duty gespeeld. Ik hoop dat het aantal doden mee valt.. :(

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/04/09/mee ... n-de-rijn/

Speedy J
Master
 Bericht 
:nah: Wat een berichten de afgelopen dagen :-? :fp:

umpire
FS medewerker
 Bericht 
Quaresma7 schreef:

Daarmee wil je zeggen :roll:

-Joske-
Master
 Bericht 
4 doden tot nu toe.

Dennis_on_the_road
Master
 Bericht 
Quaresma7 schreef:

Maaar nog steeds heeft een huidskleur helemaal niets met geloof te maken :schudnee:
Ik denk niet dat de motieven te vinden zijn bij het geloof van de dader...

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Doden bij schietpartij Alphen aan den Rijn

ALPHEN AAN DEN RIJN - Bij een schietpartij bij een winkelcentrum in Alphen aan den Rijn zouden volgens de eerste berichten twee doden zijn gevallen. Meerdere personen zouden zwaargewond zijn geraakt. De dader heeft zichzelf door het hoofd geschoten. Een ooggetuige spreekt over zeker vijf doden.

De schietpartij vond plaats in winkelcentrum Ridderhof, in een C1000 supermarkt. Volgens berichten op Twitter zouden er tientallen kogels zijn afgevuurd. De schutter schoot met mitrailleurs.

"Schietpartij in mijn supermarkt, twee minuten van mijn huis vandaan. Dader is gewapend met machinegeweren", twittert Alphenaar Screamer HS. De hulpdiensten zijn met groot materieel uitgerukt en het gebied rond het winkelcentrum is afgezet.

Mitrailleur

De eigenaar van een dierenwinkel in het winkelcentrum vertelt aangeslagen aan de NOS hoe hij verschillende dodelijke slachtoffers op de grond zag liggen. "Ik heb eigenlijk alles gezien. Nadat er paniek uitbrak ging ik buiten kijken en zag mensen op de grond liggen. Ik zag de dader met een grote mitrailleur voorbij komen. Ik heb heel veel schoten gehoord." Volgens de man zijn er veel gewonden gevallen en zeker 'tussen de vijf en tien doden'. De schutter schoot zichzelf door het hoofd, aldus de getuige.

Bomberjack

Twee lichamen liggen op het Carmenplein. Volgens een ooggetuige zou ook een slachtoffer in een steegje liggen. De dader zou zijn aangetroffen tussen de kassa's bij Albert Heijn. Hij zou gekleed zijn in een bomberjack en legerbroek, meldt het Leidsch Dagblad.

Publiek vlucht voor leven

De gewonden zijn naar verschillende ziekenhuizen in de regio overgebracht. Rond het winkelcentrum is het nog steeds een grote chaos. Ambulances, politie hebben het centrum afgesloten. Overal klinkt geschreeuw en rent het publiek. Het winkelend publiek vluchtte voor zijn leven toen de dader begon te schieten.

Het beleidsteam van de gemeente, met waarnemend burgemeester Bas Eenhoorn is inmiddels bijeengekomen op het stadhuis.

Tweede schietpartij

Het is de tweede schietpartij in een week in de Zuid-Hollandse stad. Daarbij vielen twee doden en raakten er nog twee anderen gewond.

BRON: http://www.telegraaf.nl/binnenland/9495 ... ml?cid=rss

InsecureThreat
Master
 Bericht 
hier schrik ik even heel erg van. Ben geboren in Alphen en ken nog best wat mensen daar :x

AudiFahrer
Master
 Bericht 
GeenStijl schreef:
Volgens onbevestigde geruchten zou het om een ex-militair gaan.
Kwaad op Hans Hillen?
Anyway, afschuwelijk :cry:

WimLex
Master
 Bericht 
Citaat:
Vier doden, 16 gewonden en chaos bij schietpartij winkelcentrum Ridderhof
Gepubliceerd op 09 april 11, 12:42 Laatst bijgewerkt op 09 april 11, 14:38

ALPHEN AAN DEN RIJN - (update 14:37) - Bij een schietpartij in winkelcentrum Ridderhof in Alphen aan den Rijn zijn zaterdagmiddag zeker vier doden en zestien gewonden gevallen. Dat is zojuist bevestigd in een persconferentie. Onder de doden is mogelijk een kind. In elk geval is een kind in de rug geschoten en naar het ziekenhuis gebracht. Waarschijnlijk is er een mitrailleur of een automatisch wapen gebruikt. Volgens ooggetuigen zijn er zeker dertig schoten gelost. De dader, die in zijn enetje handelde, heeft zich van het leven beroofd, zo is door de gemeente bevestigd.

Twee lichamen liggen op het Carmenplein. Volgens een ooggetuige zou ook een man in een steegje liggen. Bovendien is een dode, mogelijk de dader, aangetroffen tussen de kassa's bij Albert Heijn. De dader zou een man zijn, gekleed in in een bomberjack en legerbroek.
Zeven gewonden zijn naar het Rijnland Ziekenhuis gebracht maar daarna overgebracht naar andere ziekenhuizen in de regio omdat het hospitaal in Alphen deze slachtoffers niet behandelen omdat de verwondingen te ernstig van aard zijn. .
Rond het winkelcentrum is het nog steeds een grote chaos. Ambulances, politie hebben het centrum afgesloten. Overal klinkt geschreeuw en rent het publiek. Het winkelend publiek vluchtte voor zijn leven toen de dader begon te schieten. Een winkelier heeft gezien dat de man drie magazijnen verwisselde en zag de mitrailleur later voor een kledingwinkel liggen. Voor de winkel zou ook mogelijk een vrouw zijn gedood.

Een winkelend persoon in een rolstoel zou van de schrik een hartaanval gekregen hebben en overleden zijn.

Twee supermarkten in het complex zijn ontruimd en het winkelcentrum is afgesloten, aldus twee ondernemers. Meer informatie konden zij niet geven.

Om kwart voor twee kwamen circa twintig mensen naar buiten die vanaf de schietpartij in het winkelcentrum moesten blijven.

Een omwonende zag vanaf haar balkon naast het winkelcentrum hoe de dader schietend naar buiten kwam. ,,Ik hoorde iets dat op vuurwerk leek, ik zag mensen naar buiten rennen, mensen vielen, boodschappen vielen. Ik zag een man in een bomberjack en legerbroek met een machinegeweer. Hij laadde zijn geweer door en ik hoorde binnen weer schieten. Er gaan nu al geruchten over minimaal zeven doden. Ambulances rijden af en aan.''

De dader zou zelfmoord hebben gepleegd. Dt wordt door sommigen weer betwijfeld gezien de komst van een arrestatieteam van de politie. De situatie rond het winkelcentrum wordt door ooggetuigen als een complete chaos omschreven.

Een winkelier zei in een interview met de NOS:?Ik zag de dader aan komen lopen en toen ben ik naar binnen gegaan. Ik zag hem schietend met een mitrailleur langslopen?, aldus een woordvoerder van de dierenwinkel. ?De dader heeft zich door het hoofd geschoten.?

Volgens de winkelier zijn veel schoten gelost op een zeer druk moment in het winkelcentrum. Er ontstond paniek. ?Er zijn veel gewonden. Ik hoop dat er niet meer dan tien doden zijn.?

Ooggetuigen van de schietpartij zijn opgevangen in het nabijgelegen kerkelijk centrum De Bron. Daar zijn volgens een medewerkster ongeveer honderd mensen aanwezig. De politie hoort daar mensen over wat ze hebben gezien.

Het beleidsteam van de gemeente, met waarnemend burgemeester Bas Eenhoorn is inmiddels bijeengekomen op het stadhuis. De burgemeester van Alphen aan den Rijn overlegt zaterdagmiddag met minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie).
Bron

-Joske-
Master
 Bericht 
6 doden inmiddels, en 4 zeer zwaar gewonden.

InsecureThreat
Master
 Bericht 
volgens de burgemeester 6 doden geteld, 4 zwaargewonden. Mogelijk dus nog meer doden :(

944 guy
Master
 Bericht 
-Joske- schreef:
of teveel call of duty gespeeld

Populistische opmerking en heeft er vaak weinig mee te maken. Is makkelijk scoren voor mensen die anti-PCgame zijn. Het ex-militair zijn verbaast me niks, na genoeg mensen 'legitiem' door het hoofd te hebben geschoten wordt je minder gevoelig. Bedenk dat zulke lui dit regelmatig deden of meemaakten in afghanistan, ik zie dit eerder als een stukje anti-oorlog 'reclame'.
Is verder natuurlijk een zwaar vervelende gebeurtenis.

Ray
Master
 Bericht 
Nee, jouw reply heeft er wel iets mee te maken. Je gaat er van uit dat hij naar Afghanistan is geweest, en je schrijft alsof je er van uit gaat dat hij daar iedere week een dozijn Afghanen af schoot. Zo te lezen praat je over iets waar je geen flauw benul van hebt. Ex-militair? Oh, dan heeft hij vast een zwaar trauma overgehouden na zijn laatste uitzending. Pfff. Voordat je verder gaat met anti-oorlog-reclame, wacht eerst maar even de feiten af.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Even geen domme dingen zeggen lui...

Ray schreef:
wacht eerst maar even de feiten af.

Alphen a/d Rijn heeft geen eigen ziekenhuis meer trouwens, dat is Leiderdorp.

Al jaren onbegrijpelijk.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
http://www.p2000zhz-rr.nl/p2000-regio-hollands-midden.html schreef:
09-04-11 12:44:26
A1 RIDDERHOF ALPHEN AAN DEN RIJN (GRIP: 2,1) A1 RIT
1523870 Ambulance Hollands Midden (Piketcentralist)
1523845 Ambulance Hollands Midden (GHOR)
1523112 regio 16 Hollands Midden AMBULANCE 12

09-04-11 12:30:21
SPOED MKA
1503024 BRW Hollands Midden (Meldkamer piket)

09-04-11 12:22:47
A1 RIDDERHOF ALPHEN AAN DEN RIJN A1 RIT
1523803 regio 16 Hollands Midden AMBULANCE 03

09-04-11 12:18:39
A1 RIDDERHOF ALPHEN AAN DEN RIJN A1 RIT
1523119 regio 16 Hollands Midden AMBULANCE 19

Waarom duurt het ruim 20 minuten voordat er meer dan twee ambu's ingezet worden? Neem aan dat er voldoende mensen een 112 telefoontje gepleegd hebben om de serieusheid van de situatie te onderkennen.

InsecureThreat
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Waarom duurt het ruim 20 minuten voordat er meer dan twee ambu's ingezet worden?

omdat 2 min na de 1e melding al een lifeliner onderweg was, 10 minuten later gevolgd door een 2e en twee ambu's uit Amsterdam (f)

umpire
FS medewerker
 Bericht 
Omdat er ook Ambu's uit andere regio's moesten komen, Regio 13 bijvoorbeeld :wink:

Mr. Bean
FS-Tour de France kenner'13
 Bericht 
Dave schreef:
Waarom duurt het ruim 20 minuten voordat meerdere ambu's ingezet worden?

Misschien in alle stress en ophef vergeten aan te vragen.

Staan ook al meer foto's online van het AT dat is opgeroepen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's via Regio15

Afbeelding

Foto via nu.nl

Guppenklup
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Waarom duurt het ruim 20 minuten voordat er meer dan twee ambu's ingezet worden? Neem aan dat er voldoende mensen een 112 telefoontje gepleegd hebben om de serieusheid van de situatie te onderkennen.

Omdat dit soort voorvallen zó absurd zijn dat er gewoon niet adequaat gereageerd kan worden. Dat heet een paradigma.

InsecureThreat
Master
 Bericht 
Guppenklup schreef:
Omdat dit soort voorvallen zó absurd zijn dat er gewoon niet adequaat gereageerd kan worden. Dat heet een paradigma.

Volgens mij is er vrij goed gereageerd. Meteen 2 ambu's en een LL. Politie zal elke beschikbare wagen gestuurd hebben. de melding die binnenkomt zal zijn een schietpartij, niet een slachtpartij.
Zodra de 1e eenheid ter plaatse is is denk ik meer gestuurd. Ook is het mogelijk dat er een aantal ambu's via de portofoon die kant op gestuurd zijn.

Mr. Bean
FS-Tour de France kenner'13
 Bericht 
Als je precies wil weten wat er allemaal staat, brandweer/ambulance/traumahelicopter/politie, klik dan HIER

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Vraag me nu even af wat ik zelf moet doen want ik ken degenen die de videotheek runnen daar. :-?

esgigt
Master
 Bericht 
Toch weer even knap ziekmakend nieuws....

Heel triest. Mijn medeleven met alle slachtoffers, nabestaanden en ooggetuigen. :cry:

InsecureThreat
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Vraag me nu even af wat ik zelf moet doen want ik ken degenen die de videotheek runnen daar. :-?

even een mailtje o.i.d. sturen of vanavond even bellen.
Heb net ook even met iemand in Alphen gesproken via MSN, gelukkig voor zo ver mij bekend geen bekenden van mij bij betrokken.

The Driver
Master
 Bericht 

Heel snel medische hulp inzetten heeft geen enkele zin, de politie of AT zal toch eerst de boel vrij moeten geven, om zeker te zijn, dat de dader of daders geen aktie meer kunnen ondernemen.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Mr. Bean schreef:
Afbeelding

Serieus volk zeg, in die AT bakken die je af en toe misdadig snel voorbij komen knallen...

Treurig.. Denk je op een prachtige dag even boodschappen te doen...

InsecureThreat
Master
 Bericht 
Dave schreef:

Alphen a/d Rijn heeft geen eigen ziekenhuis meer trouwens, dat is Leiderdorp.

Al jaren onbegrijpelijk.

zat al te denken, volgens mij klopt dit niet. Het ziekenhuis heeft een vestiging in Leiderdorp en Alphen aan den Rijn (f)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Hm oke je hebt gelijk maar dat is wel een heel klein ziekenhuis in vergelijking met die van Leiderdorp (plaats waar ik ben opgegroeid).

InsecureThreat schreef:
even een mailtje o.i.d. sturen of vanavond even bellen.

Heb een SMS gestuurd. (f)

InsecureThreat
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Hm oke je hebt gelijk maar dat is wel een heel klein ziekenhuis in vergelijking met die van Leiderdorp (plaats waar ik ben opgegroeid).

Dat zou wel kunnen ja. Maar hoe vaak gebeurd het dat er in één keer meer dan 4 gewonden binnen komen?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ja maar Leiderdorp heeft Leiden vlak naast zich met minimaal drie ziekenhuizen waarvan een Academisch.

Afstand Leiderdorp <-> Alphen a/d Rijn is toch ietsjes groter. Ik heb het toentertijd nooit begrepen en zal dat ook niet kunnen denk ik :x

InsecureThreat
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Ja maar Leiderdorp heeft Leiden vlak naast zich met minimaal drie ziekenhuizen waarvan een Academisch.

heb je wel een punt.

Speedy J
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Vraag me nu even af wat ik zelf moet doen want ik ken degenen die de videotheek runnen daar.

Over het algemeen zijn videotheken niet zo vroeg op de dag open en daarbij zocht de dader een drukbezochte plek. Maar goed, je bent pas rustig op het moment dat je mensen gesproken hebt / iets van gezien hebt...

Sandeman schreef:
Denk je op een prachtige dag even boodschappen te doen...

Ja fok, daar dacht ik ook aan, welke Nederlander doet dat nou niet op zaterdagmiddag...

bruintje beer
Master
 Bericht 
:cry: Amerikaanse toestanden.

Fopspee(n)
Master
 Bericht 
Dave schreef:

Twee! Tenzij je Endegeest als een zelfstandig ziekenhuis rekent...behoort ook tot LUMC.

Vraag me trouwens af hoe die gek aan een dergelijk vuurwapen komt? Het is inderdaad niet te hopen dat je hier van die Amerikaanse toestanden krijgt.

Peugie
Master
 Bericht 
Triest. :schudnee:

ScubaRider
Pro
 Bericht 
Vrouw en kinderen zaten er middenin. Als je dan dat telefoontje krijgt: "we zitten opgesloten bij het
Kruidvat want er wordt hier geschoten...", man, je schrikt je rot. Dochter (7) is flink geschrokken maar praat er gelukig veel over dus dat komt wel goed. Supervrouwtje van me heeft nog iemand met een schampschot verbonden, klasse.

Warzone Alphen , waanzin!

Speedy J schreef:
Over het algemeen zijn videotheken niet zo vroeg op de dag open en daarbij zocht de dader een drukbezochte plek

De dader heeft zichzelf bij de AH van het leven beroofd, dat is vijf meter van die videotheek af.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
pff :nah:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Speedy J schreef:
Over het algemeen zijn videotheken niet zo vroeg op de dag open en daarbij zocht de dader een drukbezochte plek. Maar goed, je bent pas rustig op het moment dat je mensen gesproken hebt / iets van gezien hebt...

Hmm

Ja maar ik had dit al gelezen;

Citaat:
Hoor net van een kameraad van me, was daar ook, loopt schutter tegen het lijf die net stond te herladen .. zelf is 'ie de videotheek weer ingerend en achter de balie weg gedoken. Safe gelukkig.
Vertelde we dat 'ie van MEERDERE kanten schoten heeft gehoord, geef het maar ff door, for what it's worth ..
Victor Van Dort | 09-04-11 | 13:45

Maar heb nu net een SMS terug gekregen, iets rustiger nu (f)

Ook al blijft het natuurlijk dramatisch nieuws hoe dan ook. Maar als er geen lijst met namen is dan blijf je toch denken. :roll:

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Wereld kijkt mee naar ramp Alphen

De hele wereld kijkt mee naar de ontwikkelingen in Alphen aan den Rijn. Buitenlandse media besteden veel aandacht aan de schietpartij.

Zo bracht de Amerikaanse nieuwszender CNN het nieuws met een kaart van Nederland op de achtergrond. Ook het Arabische Al-Jazeera pikte het nieuws op en plaatste het op de website.

Daarnaast besteden onder meer het Chinese persbureau Xinhua, de Australische krant Sydney Morning Herald en de Duitse omroep Deutsche Welle aandacht aan de ramp in het Alphense winkelcentrum.

BRON http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws ... alphen.xml

Jemigdepemig
Respect
 Bericht 
R.I.P. slachtoffers. Wat een triestheid.:cry: Weer een reden om meer aandacht te besteden aan opsporing van illegaal wapenbezit.

Peugie
Master
 Bericht 
ScubaRider schreef:
Vrouw en kinderen zaten er middenin. Als je dan dat telefoontje krijgt: "we zitten opgesloten bij het
Kruidvat want er wordt hier geschoten...", man, je schrikt je rot. Dochter (7) is flink geschrokken maar praat er gelukig veel over dus dat komt wel goed. Supervrouwtje van me heeft nog iemand met een schampschot verbonden, klasse.

Klasse! Toch sterkte. Het is niet niets wat ze hebben meegemaakt.

Quaresma7
Die hard
 Bericht 
Ach, het valt reuze mee.. Tijdens mijn vakantie in Turkije hebben ze ook 2 meter van mij vandaan 3 mensen neergeschoten.. In het begin schrik je wel even, maar in de loop van de tijd vergeet je het weer..

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ik denk dat dat voor iedereen verschilt. Ben zelf ook redelijk nuchter maar geen idee hoe ik dat op zou pakken.

willie
Die hard
 Bericht 
6 doden valt best mee had ook erger kunnen zijn.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cumbria_shootings

Frustratie in mensen. Jammer dat ze het niet in de tweede kamer doen.
Liever een paar politici weg dan lieve mensen winkelen.

Pagina 1 van 10 [ 456 berichten ]