» Openbaar » Media » Archief   

Postingstijd interval gedetecteerd van 3453.4 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 18 berichten ]
drnomad
Master
 Bericht 
PZC

NIEUWERKERK - Uit het oogpunt van verkeersveiligheid wordt ter hoogte van het kruispunt Nieuwerkerk op de rijksweg N59 in beide richtingen de maximumsnelheid per uur teruggebracht van tachtig naar vijftig kilometer.

Dit besluit van de minister van Verkeer en Waterstaat ligt gedurende zes weken ter inzage bij de gemeente, de dienstkring Noord- en Midden-Zeeland van Rijkswaterstaat in Goes en bij de directie Zeeland van Rijkswaterstaat in Middelburg. Wie het niet eens is met dit besluit kan er binnen die termijn van zes weken een bezwaarschrift tegen indienen.
Van de dorpsraad Nieuwerkerk zijn er op dit punt geen tegenwerpingen te verwachten. Dorpsraadvoorzitter J. Prins, tevens bestuurslid van veilig verkeersorganisatie 3VO, heeft er vertrouwen in dat de nieuwe verkeerslichten goed zijn afgesteld op het verkeersaanbod. ,,Ook bij een maximumsnelheid van vijftig kilometer kan er dan een goede doorstroming van het verkeer zijn``, zegt Prins. Bij kruisingen elders, zoals bij de verkeerslichten bij de afslag Achthuizen en Den Bommel op Goeree-Overflakkee, heeft hij daar weleens zijn twijfels over. ,,Daar gaat de maximumsnelheid terug van honderd naar zeventig kilometer per uur, maar als de lichten op groen staan, komt het de doorstroming niet ten goede als je dan moet afremmen.``
Volgens Prins is de situatie bij Nieuwerkerk anders. Aanleiding voor de drastische aanpak van deze kruising waren de vele kop-staart-botsingen en talrijke bijna-aanrijdingen als gevolg van opstoppingen voor de verkeerslichten. Daar ze niet afgestemd waren op het verkeersaanbod ontstond hier voortdurend stagnatie. Bovendien hebben de weggebruikers door een flauwe bocht in de weg pas laat zicht op de rij wachtenden voor het verkeerslicht.
De kruising is de afgelopen weken op de schop genomen. Het asfalt is vervangen en er zijn nieuwe detectielussen aangebracht. Die moeten de werking van de verkeerslichten en de afstemming met het passerend busvervoer optimaliseren. Eerder al werden hier nieuwe filesignaleringen geïnstalleerd. Deze signalering reageert ook op de lussen die in het wegdek zijn geslepen.
De verlaging van de toegestane maximumsnelheidtussen de kilometerpalen 20,4 en 21,0 geldt als laatste extra maatregel ter verbetering van de verkeersveiligheid op deze kruising.

---------

Misschien een leuk experiment voor de bezwaarschriften schrijvers ;)

Feitelijk
Master
 Bericht 
SCHOP

Daar reed ik dus zaterdagavond, maar nee hoor geen 50...
Link

Had ik gemist omdat de N59 blijkbaar bij RWS in beheer is en niet bij de provincie Zeeland....
Citaat:
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... -7329.html
Verkeersbesluit tot verwijdering van borden maximum-snelheid van 50 km/per uur nabij het kruispunt Nieuwerkerk op de rijksweg N59 in beiden richtingen in de gemeente Schouwen-Duiveland

Arno
FS Meldingen
 Bericht 
Citaat:
Postingstijd interval gedetecteerd van 3453.4 dagen

Een topic van TIEN jaar oud schoppen, ik denk dat je voor de kick-award gaat van dit jaar :o

Aanhanger
Master
 Bericht 
Waarom niet nog even tot 18 oktober gewacht? :roll:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Maar met goed nieuws.

De 50 mocht overigens alleen bij gevarenpunten, in het nieuwe verkeersbesluit staat:
Citaat:
Bij besluit van 13 oktober 2003, nummer DZL/MZ-2003/2843 is op de rijksweg N59 in beide richtingen tussen km. 20,4 en km. 21,0 een maximumsnelheid ingesteld van 50 km/uur, aangezien op de kruising van de rijksweg N59 met de Stolpweg snelheidsremmende voorzieningen zijn aangebracht in de vorm van drempels, dit uit oogpunt van de verkeersveiligheid.

De verkeersregelinstallatie (VRI) is vernieuwd waardoor de drempels overbodig zijn. Het wenselijk de maximumsnelheid van 50 km/uur in te trekken, waardoor de maximumsnelheid wordt teruggebracht naar 80 km/uur.

Het gevaar bestond dus uit drempels.... Iets waar de N59 beheerder wel een handje van heeft:

verkeersbeleid/artikel-5-voor-wegbeheerder-t73165.html
Ze zetten het er zelfs bij:
Afbeelding

bx gek
Master
 Bericht 
Arno schreef:
Een topic van TIEN jaar oud schoppen, ik denk dat je voor de kick-award gaat van dit jaar

zeggggggg maaaaarrrrrrrrr gerust de schop van de eeuw. :o

Guppenklup
Master
 Bericht 
Wat voor leven heb je als je tien jaar oude topics gaat zoeken :nah:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Guppenklup schreef:
Wat voor leven heb je als je tien jaar oude topics gaat zoeken :nah:

Pfffft. Ik miste op de weg het bord 50, googlede, en vond naast het verkeersbesluit dit topic.
En ja dan is zo'n schop best aardig, niet?

Superkoe
Master
 Bericht 
Het bord 50 staat er wel, maar eerder dan waar het filmpje begint. En dat bord op de foto is voor de parallelweg. Maar als je goed had opgelet, dan had je gezien of ze het bij Oosterland nu wel of niet goed gedaan hebben?

Ik ben er al een aantal keer langs gereden, maar ik zou niet weten of het 50, 70 of 80 km/u is.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Superkoe schreef:
Het bord 50 staat er wel, maar eerder dan waar het filmpje begint.

:schudnee: langere versie: http://www.youtube.com/watch?v=Vigh5dd3sV4

Superkoe schreef:
En dat bord op de foto is voor de parallelweg.

:kniktja:
Superkoe schreef:
Maar als je goed had opgelet, dan had je gezien of ze het bij Oosterland nu wel of niet goed gedaan hebben?

Gewoon 80 ja. http://www.youtube.com/watch?v=IsNpXPSakZ0
Sirjansland ook: http://www.youtube.com/watch?v=heER0639P6U

Warmaster
Master
 Bericht 
Ik dacht, heej drnomad is weer terug!

Superkoe
Master
 Bericht 
Grut, niet helemaal wakker nog. Maar dat is inderdaad goed nieuws. Ben daar iets te vaak geflitst omdat ik er met een gangetje van 60 km/u door heen ging.

Maar wanneer is de maatregel nu effectief? 6 weken na 18 maart?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Superkoe schreef:

Maar wanneer is de maatregel nu effectief? 6 weken na 18 maart?

Geen idee wanneer het bord weggehaald is, maar als je er na 30 maart nog een krijgt voor minder dan 87 sta je sterk.

racefiets
Die hard
 Bericht 
Het bord is al zeker een week of 3 weg.

Glorfindel
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Feitelijk schreef:
De 50 mocht overigens alleen bij gevarenpunten,

Is daar wetgeving/jurisprudentie voor? Ik reed een maand terug over de vernieuwde N302 langs Harderwijk. Daar mag je normaal 80, maar er stond 50 op de matrixborden (met rode rand) zonder dat daar enige aanleiding voor was (in de vorm van wegwerkzaamheden/pechgeval). Is dat dan ook niet rechtmatig?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Op een matrix ligt het net weer iets anders:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0009104/g ... oofdstukII
Citaat:
Bord A3 (maximumsnelheid op een elektronisch signaleringsbord)
Toepassing

Geen andere dan de volgende maximumsnelheden worden vastgesteld op wegvakken op autosnelwegen: 130, 120, 110, 100, 90, 80, 70, 60, 50 km/h.

Er zijn geen regels voor niet-autosnelwegen.

Superkoe
Master
 Bericht 
De "drempels" liggen er nog steeds. Maar je kunt er dus prima met 80 km/u overheen.

Guppenklup
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Ik miste op de weg het bord 50, googlede, en vond naast het verkeersbesluit dit topic.

Dan doet Google het beter dan de FS zoekfunctie :D
Feitelijk schreef:
En ja dan is zo'n schop best aardig, niet?

dat dan weer wel :lol:

Pagina 1 van 1 [ 18 berichten ]