» Openbaar » Media » Archief   

Postingstijd interval gedetecteerd van 75.1 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.


 Pagina 3 van 5  [ 220 berichten ]
JH
Master
 Bericht 
Citaat:
Automobilist rijbewijs kwijt

HOOGEZAND – De politie controleerde vrijdagmiddag in het kader van het project A7 veilig op de A7 nabij Hoogezand. Een 35-jarige automobilist uit Veendam sneed een onopvallende politieauto af zonder richting aan te geven. De man reed met een snelheid van zo’n 140 km/uur en gaf diverse malen geen richting aan bij het wisselen van rijstrook. Toen de man werd aangesproken op het afsnijden van de politie begon hij vooral af te geven op het rijgedrag van andere weggebruikers, waaronder dat van de agenten. In overleg met de officier van justitie werd het rijbewijs van de man ingevorderd op basis van het veroorzaken van gevaar. Bovendien wordt de man aangemeld voor deEducatieve Maatregel Gedrag en verkeer. Het A7 veilig project is bedoeld om de verkeersveiligheid en doorstroming op de rijksweg A7 te bevorderen.

http://www.politie.nl/groningen/nieuws/ ... rt2012.asp

JH
Master
 Bericht 
Citaat:
Automobilisten rijbewijs kwijt

SCHEEMDA/HOOGKERK – De politie controleerde zondag in het kader van hetproject A7 veiligop de A7 nabij Scheemda en bij Hoogkerk.

Bij Scheemda moesten twee automobilisten hun rijbewijs inleveren. Een 49-jarige automobilist uit Coevorden reed met een snelheid van 174 km/uur en een 31-jarige automobilist uit Groningen werd geklokt op een snelheid van 178 km/uur.

Bij Hoogkerk werden drie automobilisten geklokt op snelheidsovertredingen tussen de 30 en 40 km/uur. Bovendien was 1 automobilist niet handsfree aan het bellen en reed een ander zonder geldig rijbewijs.

Het A7 veilig project is bedoeld om de verkeersveiligheid en doorstroming op de rijksweg A7 te bevorderen.

http://www.politie.nl/groningen/nieuws/ ... rt2012.asp

NiksNut
Pro
 Bericht 
 
Citaat:
Veel grove verkeersovertredingen op A7

In de eerste drie maanden van het project 'A7 Veilig' heeft de
politie 37 rijbewijzen ingevorderd wegens grove verkeersovertredingen.

In totaal werden in Groningen en Friesland van december tot en met februari
875 boetes uitgedeeld, waarbij het in bijna de helft van de gevallen ging
om asociaal of gevaarlijk verkeersgedrag, zo maakte de politie maandag bekend.

De politie houdt sinds december extra controles op de A7 tussen de Afsluitdijk en de Duitse grens bij Bad Nieuweschans. Op de snelweg gebeuren statistisch meer en ernstiger ongelukken dan elders.


Bron: RTVNoord

Sherlock
Master
 Bericht 
 
NiksNut schreef:
waarbij het in bijna de helft van de gevallen gingom asociaal of gevaarlijk verkeersgedrag


400 keer artikel 5?

red devil1
Master
 Bericht 
NiksNut schreef:
p de snelweg gebeuren statistisch meer en ernstiger ongelukken dan elders.

maar heb nog nergens gelezen dat VOA heeft geconcludeerd dat snelheid DE oorzaak was :roll: :roll:
De 400 gevallen wordt als succes gezien :roll: :roll: :x

JH
Master
 Bericht 
Voor de volledigheid ook even het officiele persbericht.

Citaat:
Forse hoeveelheid grove overtredingen op A7

Resultaten eerste drie maanden A7 Veilig bekend
Provincie Groningen, 19-03-2012 • In de eerste drie maanden van het project A7 Veilig heeft de politie op de A7 in Friesland en Groningen 37 rijbewijzen ingevorderd vanwege grove verkeersovertredingen. In totaal schreef de politie van december tot en met februari 875 processen-verbaal uit. 449 daarvan betrof een snelheidsovertreding. 424 keer ging het om asociaal of gevaarlijk verkeersgedrag. In twee gevallen ging het om alcoholgebruik achter het stuur.


De verkeerscontroles in het project A7 Veilig zijn gericht op excessieve verkeersovertredingen. De overtreders zijn allemaal door de politie staande gehouden. Overtredingen die daarnaast met radarcontroles zijn geconstateerd, zijn hier niet meegerekend. Naast (forse) snelheidsoverschrijdingen constateerde de politie veel overtredingen met ‘handheld’ bellen. Ook werd een aanzienlijk aantal bekeuringen uitgedeeld vanwege het niet gebruiken van de gordel. Verder waren ‘bumperkleven’ en ‘onnodig links rijden’ verkeersgedragingen waartegen de politie vaak moest optreden.

De controles zijn het werk van het KLPD, Regiopolitie Groningen en Politie Fryslân. Hun partners in het project A7 Veilig zijn tevreden met de inzet van de politie. Ondanks de vorst en sneeuw in februari heeft de politie de geplande inzeturen ruimschoots behaald.

In het project ‘A7 Veilig’ werken Rijkswaterstaat Noord-Nederland, Politie Fryslân, Regiopolitie Groningen, het KLPD, Openbaar Ministerie, Landelijk Parket Team Verkeer en de provincies Fryslân en Groningen samen aan de verbetering van de verkeersveiligheid en de doorstroming op de rijksweg A7, van de Afsluitdijk tot Bad Nieuweschans. Het is een unieke samenwerking die op deze schaal nog niet eerder in ons land heeft plaatsgevonden.

http://www.politie.nl/groningen/nieuws/ ... enopa7.asp

Gaiajohan
Master
 Bericht 
 
Voor de volledigheid post ik het hier ook maar:

Vreemd genoeg gebeuren er alleen maar meer ongelukken sinds dat project van start is gegaan..

Er zijn maar drie dingen waar ze op de A7 achteraan moeten gaan:
1. Waarom raken zoveel mensen van de weg tussen Marum en Leek?
2. Linksplakkers
3. Bumperklevers

Snelheid is gewoon eigenlijk nooit het probleem. :roll:

djidee
Master
 Bericht 
Resultaten enquete komen ook vandaag nog als het goed is, via rijkswaterstaat noord... Denk morgen..

En ja, ik heb verder al genoeg gezegd over dit project. Snelheid lijkt toch weer speerpunt... En ondertussen zie ik zoveel ongevalsberichten dat ik haast de indruk heb dat het aantal ongevallen hoger is geworden...

En nog altijd apart dat ik de dans weet te ontspringen :dag: Maar dat duurt vast niet lang meer :nah:

Guppenklup
Master
 Bericht 
Ik had een weekje geleden ook al gepost dat naar mijn beleving het aantal ongevallen is gestegen sinds de politie zich ermee tegenaan ging bemoeien. Snelheid is zelden tot nooit oorzaak van ongevallen, onoplettendheid des te meer. Op de linkerbaan voortbewegen zonder te beseffen dat er ook een rechterbaan is, omdat ze kennelijk al in staat van geestelijke ontbinding verkeren, zonder te anticiperen, spiegelen en richting aangeven naar links komen, invoegen met hooguit 50 km/u, allemaal gedragingen die de doorstroming en de verkeersveiligheid ongunstig beïnvloeden. Harder rijden dan de Fiscale Adviessnelheid is alleen interessant voor de overheid om de schatkist te vullen, de klasjes van het cbr vol te krijgen en de pers te voorzien van jankerige propaganda. Er zal geen dode minder om vallen.

djidee
Master
 Bericht 
En daar zijn de resultaten van de enquete al... Niet zo gek afwijkend van mijn beeld trouwens, valt me erg mee

Citaat:
Weggebruikers zeer betrokken bij veiligheid A7
Resultaten eerste internetenquête bekend

WEGGEBRUIKERS ZEER BETROKKEN BIJ VEILIGHEID A7

Bijna tweederde van de weggebruikers op de A7 in Groningen en Friesland voelt zich veilig tot zeer veilig op de A7. Maar ook éénderde voelt zich minder tot niet veilig. Vrouwen voelen zich minder veilig dan mannen. Onveiligheidsgevoelens worden volgens de meeste mensen veroorzaakt door personenauto’s en bestelwagens met storend rijgedrag. En de weggebruikers vinden dat ze zelf minder storend rijden dan anderen. Dit blijkt uit een eerste peiling in het kader van het verkeersveiligheidsproject A7 Veilig. Daarop reageerden 1755 weggebruikers. Driekwart van hen liet suggesties achter voor het nog veiliger maken van het verkeer op de A7.

De partners in het project - Rijkswaterstaat Noord-Nederland, Politie Fryslân, Regiopolitie Groningen, het KLPD, Openbaar Ministerie, Landelijk Parket Team Verkeer en de provincies Fryslân en Groningen - zijn blij met de enorme hoeveelheid inzendingen en reacties. Zij gaan de input gebruiken in het vervolg van het project dat als doel heeft de A7 verkeersveiliger te maken.

Man tussen 26 en 55 jaar

De gemiddelde invuller van de enquête is een man (80%) is in de leeftijd van 26 tot 55 jaar die in zijn personenauto vooral als woon-werkverkeer aanwezig is tussen 6.30 en 9.00 en 16.00-19.00 uur. De meeste respondenten rijden 4 à 6 keer per week over de weg, vooral tussen Heerenveen en Groningen.

Langdurig inhalen en links rijden stoort

Onveiligheidsgevoelens worden volgens de meeste mensen veroorzaakt door personenauto’s en bestelwagens met storend rijgedrag. Mensen vinden bestuurders van personenauto’s en bestelwagens het meest gevaarlijk rijden en ervaren vrachtauto’s en lijnbussen vaker als veilig.

Het meest storend vindt men langdurige inhaalmanoeuvres, gevolgd door onnodig links rijden, geen richtaanwijzer gebruiken, bumperkleven, langzaam rijden, langzaam invoegen en onder meer agressief rijgedrag. Aan ‘te hard rijden’ stoort de gemiddelde weggebruiker zich het minst. Vrouwen storen zich meer aan hardrijders en agressief rijgedrag en minder aan ‘te langzaam rijden’.

Zelf minder vaak in de fout

De weggebruikers vinden van zichzelf dat ze veel minder storend rijden dan anderen. Ze geven toe af en toe te hard te rijden, ook bij wegwerkzaamheden en ook wel eens onnodig links rijden of te kleven. Maar ze doen dat naar eigen zeggen veel minder dan hun medeweggebruikers.

Plekken waar weggebruikers zich op de A7 onveilig (kunnen) voelen zijn in- en uitvoegstroken (bijna 55 %), knooppunten (ruim 30%) en slecht wegdek (bijna 33%).

Meting wordt herhaald

De projectpartners gebruiken de reacties bij het bepalen van de politie-inzet, de voorlichting en in keuzes bij het wegbeheer en -onderhoud. Mensen die hun gegevens bij het invullen van de enquête hebben achtergelaten krijgen de uitkomsten van de eerste peiling half maart in hun mailbox. Over een half jaar worden nieuwe uitkomsten verwacht.

Weggebruikers mogen meerdere keren hun mening geven over het verkeer op de A7. Wie de enquête nog niet heeft ingevuld of dat op enig moment nog eens willen doen, is van harte welkom op www.a7veilig.nl. Hier staan ook de uitkomsten van de eerste peiling.

Gepubliceerd: maandag 19 maart 2012

Bron: http://www.a7veilig.nl/nieuws/weggebruikers-zeer-betrokken-bij-veiligheid-a7/

Gaiajohan
Master
 Bericht 
 
Inderdaad, ik kan me redelijk goed vinden in de uitslag van de enquête, al heb ik met name aangegeven dat ik linksplakkers irritant vind, en dat de situatie rondom Drachten en Heerenveen weleens mag verbeteren.

Maar slecht wegdek op de A7?!

Waar dan?

De enige 'mindere' stukken zijn tussen Drachten en Heerenveen in, waar geen ZOAB is gebruikt en het stukje tussen de grensovergang Frl/Groningen en Drachten waar ook geen ZOAB is gebruikt (Alleen ri Groningen)..
Maar dat asfalt ligt er verder prima bij, alleen in de regen zie je wat minder..

Dit is mijn eigen video van Marum t/m Sneek.
Link


Ik heb het opnieuw bekeken, en ik zie toch écht geen slecht asfalt.. En ik weet dat van de Duitse grens t/m Stad enkele jaren geleden is vernieuwd. Tussen Stad en Hoogkerk ook, en tussen Hoogkerk en Leek is vorig jaar vernieuwd. Tussen Leek en de grens met Friesland is ook enkele jaren geleden vernieuwd..

Dus wáár is dat slechte asfalt?

djidee
Master
 Bericht 
Gaiajohan schreef:
Maar slecht wegdek op de A7?!

Drachten-Frieschepalen is erg beroerd, vooral bij neerslag, de bocht op het viaduct bij Luxwoude (tussen Tjalleberd en Tijnje) is ook beroerd dan...

De meeste slechte stukken zijn er inmiddels wel uit...

Gaiajohan
Master
 Bericht 
 
Die twee plekken had ik al genoemd :p.
Zoals ik ook al zei is het alleen bij regen beroerd, met name omdat de belijning onzichtbaar wordt. Maargoed, dan neem je toch iets gas terug als je het niet vertrouwt, dat moet je in Duitsland ook.

Het allerslechtste stuk is jarenlang Leek-Hoogkerk geweest en daar zijn we tenminste van af.. (Volgens mij lag daar nog het allereerste asfalt uit de jaren '70 toen de weg 2 baans werd.

egeltjes
Master
 Bericht 
Net gehad via de email ...

Onderwerp: A7 Veilig nieuwsbrief maart 2012
Citaat:
Beste lezer!

U ontvangt deze nieuwsbrief omdat u zich daarvoor heeft aangemeld of omdat u de enquête op [http://www.A7veilig.nl] heeft ingevuld en uw gegevens heeft achtergelaten. Wilt u deze nieuwsbrief niet (blijven) ontvangen, dan kunt u zich (onderaan) afmelden. Wij zorgen ervoor dat uw gegevens uit ons systeem worden verwijderd. Wilt u wel op de hoogte blijven, dan hoeft u niets te doen.

Reacties op enquête over A7 boven verwachting

De projectorganisatie van A7 Veilig is blij verrast over het enorme aantal inzendingen die zij kregen op [http://www.a7veilig.nl]. In de eerste vijf weken van het project gaven maar liefst 1755 mensen via de enquête hun mening over het verkeer op de A7. Ruim driekwart van hen deden bovendien suggesties voor verbetering van de verkeersveiligheid. "Dit getuigt van een enorme betrokkenheid van de weggebruikers", reageert projectleider Hans Rombout van Rijkswaterstaat Dienst Noord-Nederland. De projectorganisatie bestudeert de uiteenlopende reacties van de weggebruikers en neemt deze mee in het vervolg van het project. Daar hoort u vast nog meer over!

Vrouwen voelen zich minder veilig op A7

Bijna tweederde van de weggebruikers op de A7 in Groningen en Friesland voelt zich veilig tot zeer veilig op de A7. Maar ook éénderde voelt zich minder of niet veilig. Dit blijkt uit de eerste peiling onder de weggebruikers op de A7. Vrouwen voelen zich minder veilig dan mannen. Onveiligheidsgevoelens worden volgens de meeste mensen veroorzaakt door personenauto's en bestelwagens met storend rijgedrag. En de weggebruikers vinden dat ze zelf minder storend rijden dan anderen. Nieuwsgierig naar meer resultaten? [Lees meer] [http://www.a7veilig.nl/nieuws/weggebruikers-zeer-betrokken-bij-veiligheid-a7/]

Politie constateert veel grove overtredingen

In de eerste drie maanden van het project A7 Veilig heeft de politie op de A7 in Friesland en Groningen in totaal 875 processen-verbaal uitgeschreven. In 449 gevallen ging het om een snelheidsovertreding. En 424 keer gedroeg de bestuurder zich asociaal of gevaarlijk. In twee gevallen had de bestuurder teveel alcohol gehad. De politie nam 37 rijbewijzen in. De overtreders werden allemaal door de politie aan de kant van de weg gezet en kregen uitleg over hun rijgedrag. [Lees meer] [http://www.a7veilig.nl/nieuws/forse-hoeveelheid-grove-overtredingen-op-a7/]

Nieuwe peiling mening weggebruikers in juni

Weggebruikers mogen meerdere keren hun mening geven over het verkeer op de A7. De vragenlijst blijft gedurende het project beschikbaar. Heeft u de vragenlijst nog niet ingevuld, dan kunt u dat alsnog doen. En mensen die hun mening wel hebben gegeven, roepen we op om dat later, in de periode 15 juni - 15 juli 2012 nog eens te doen op [http://www.a7veilig.nl]. Eind augustus 2012 verwacht de projectorganisatie de nieuwe uitkomsten van de enquête bekend te maken .

Heeft u vragen over iets wat u in deze nieuwsbrief gelezen heeft of over het project in het algemeen? Neem dan contact op met Rijkswaterstaat Dienst Noord-Nederland, bij voorkeur via e-mail: [[url]infoloketvdgd@rws.nl[/url]] of via het telefoonnummer 0592-328877 (en vragen naar Jannie Dekker). Via de e-mail krijgt u binnen vijf werkdagen antwoord.

Wilt u onze nieuwsbrief niet meer ontvangen? Klik ... ... ...



JH
Master
 Bericht 
Citaat:
Verkeerscontrole project A7-veilig

A7, 16-04-2012 • Het Verkeershandhavingsteam van politie Fryslân heeft in samenwerking met het Verkeershandhavingsteam van politie Groningen zondagavond een snelheidscontrole gehouden op de A7.

Deze controle werd uitgevoerd in het kader van het project A7-veilig. In totaal werd 27 keer proces-verbaal opgemaakt voor het overschrijden van de maximum snelheid van 120 kilometer per uur. Daarbij raakten drie bestuurders het rijbewijs kwijt vanwege snelheden van 196, 195 en 184 kilometer per uur.

http://www.politie.nl/friesland/nieuws/ ... veilig.asp

JH
Master
 Bericht 
Citaat:
Controle A7 Veilig

WINSCHOTEN – De politie heeft woensdagmiddag en –avond op de A7 tussen Heiligerlee en Winschoten een controle gehouden in het kader van het project A7 veilig. Daarbij zijn 24 bestuurders bekeurd. Het project A7 Veilig is bedoeld om de verkeersveiligheid en doorstroming op de rijksweg A7 te bevorderen. De politie let extra op te hard rijden, alcoholgebruik en op asociaal rijgedrag, zoals onvoldoende afstand houden, onnodig links rijden en afleiding achter het stuur.

Bij deze controle reden 20 automobilisten meer dan 30 km/uur te hard (dus boven de 150 km/uur). De hoogste gemeten snelheid was 178 km/uur. Van deze bestuurder is het rijbewijs ingevorderd. Daarnaast zijn drie automobilisten bekeurd voor niet handsfree bellen en één bestuurder is bekeurd voor dreiging van afvallende lading.

http://www.politie.nl/groningen/nieuws/ ... il2012.asp

JH
Master
 Bericht 
Citaat:
Gezamenlijke videocontrole door Friese en Groningse korps en KLPD
38 wegmisbruikers geconfronteerd met eigen rijgedrag op A7

A7/ Groningen, Drenthe en Friesland , 25-05-2012 • Tijdens een onopvallende videocontrole op de A7 heeft de politie op donderdagmiddag en -avond 38 mensen staande gehouden. Er werden 4 rijbewijzen ingevorderd. 3 voor snelheid en een voor artikel 5 van de Wegenverkeerswet. Deze laatste was een motorrijder welke een ‘wheely’ maakte met zijn motorfiets. De invorderingssnelheden waren 195 km/h, 180 km/h en 176 km/h alwaar 120 km/h was toegestaan. In totaal werden 22 bestuurders bekeurd voor het overschrijden van de maximum snelheid. Ook diverse bestuurders werden bekeurd voor het niet handsfree bellen, rijden over doorgetrokken strepen, verdrijvingvlakken en puntstukken.


De controles werden gezamenlijk in het kader van het project A7 Veilig verricht door Friese, Groningse, Drentse verkeershandhavingsteam’s en het KLPD. De politie keek vanuit onopvallende voertuigen op de weg naar opvallend, asociaal en gevaarlijk rijgedrag. De weggebruikers werden dankzij video-opnamen meteen met hun rijgedrag geconfronteerd.Het traject waarop gecontroleerd werd was vanaf de afsluitdijk A7 (Breezandijk) tot en met de grens A7 Groningen – Duitsland.

De verkeerscontroles in het project A7 Veilig zijn gericht op excessieve verkeersovertredingen. Weggebruikers die extreem hard rijden of gevaarlijk rijgedrag vertonen, worden door de politie gevolgd en staande gehouden. Het rijgedrag waar de politie op let zijn gedragingen die ook als ‘irritant’ worden aangemerkt door weggebruikers van de A7. Denk bijvoorbeeld aan ‘bumperkleven’, ‘snijden’ en ‘onnodig lang links rijden’. Ook let de politie op bestuurders die afgeleid zijn van het verkeer bijvoorbeeld door ‘handheld’ bellen. De bestuurders krijgen aan de hand van de door de politie gemaakte videobeelden uitleg over hun rijgedrag en de gevaren ervan. Daarbij zet de politie meerdere onopvallende voertuigen in.

In het project ‘A7 Veilig’ werken Rijkswaterstaat Noord-Nederland, Politie Fryslân, Regiopolitie Groningen, het KLPD, Openbaar Ministerie, Landelijk Parket Team Verkeer en de provincies Fryslân en Groningen samen aan de verbetering van de verkeersveiligheid en de doorstroming op de rijksweg A7, van de Afsluitdijk tot Bad Nieuweschans. Het is een unieke samenwerking die op deze schaal nog niet eerder in ons land heeft plaatsgevonden.

http://www.politie.nl/groningen/nieuws/ ... enklpd.asp

PeuHD
Respect
 Bericht 
JH schreef:
‘onnodig lang links rijden’


En daar is natuurlijk weer niet voor bekeurd :boos:

WimLex
Master
 Bericht 
JH schreef:
De controles werden gezamenlijk in het kader van het project A7 Veilig verricht door Friese, Groningse, Drentse verkeershandhavingsteam’s en het KLPD.

Wat heeft VHT drente nu weer op die A7 te zoeken ? :roll: :roll:

djidee
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
Wat heeft VHT drente nu weer op die A7 te zoeken ?

Waarschijnlijk gewoon een VROSje met personeel afgestaan denk ik... Krijgen ze rond de TT wel weer inzet voor terug

djidee
Master
 Bericht 
De nieuwsbrief:

Citaat:
Nieuwsbrief A7 Veilig
Beste lezer!

Dit is de tweede nieuwsbrief van het project A7 Veilig. U ontvangt deze nieuwsbrief omdat u zich daarvoor heeft aangemeld of omdat u de enquête op www.A7veilig.nl heeft ingevuld en uw gegevens heeft achtergelaten. Wilt u deze nieuwsbrief niet (blijven) ontvangen, dan kunt u zich (onderaan) afmelden. Wij zorgen ervoor dat uw gegevens uit ons systeem worden verwijderd.

Oproep: vul de online enquête over A7 nog een keer in

Het project A7 Veilig ging een half jaar geleden van start. Het is tijd om de balans op te maken en te bekijken of de inzet van de partners tot nu toe effectief is. De projectorganisatie van A7 Veilig roept iedereen die wel eens over de A7 rijdt op, om tussen 15 juni en 15 juli de online enquête (nog een keer) in te vullen. Dat kan op de website www.a7veilig.nl.
Heeft u uw mening over de A7 al een keer gegeven? Laat hem nog een keer horen. Waarom? Op basis van de eerste enquêteronde zijn de handhavingsactiviteiten van de politie aangepast. En de projectorganisatie is nieuwsgierig of u als weggebruiker een veiliger gevoel op de A7 heeft gekregen.
Heeft u de enquête nog niet eerder ingevuld? Doe het dan alsnog. De projectorganisatie neemt alle enquêtes mee in het vervolg van het project en stelt uw medewerking bijzonder op prijs! De resultaten van deze meting worden na de zomer bekendgemaakt. Vul hem in!

Vijf maanden controles: 1515 boetes en 58 rijbewijzen ingevorderd
Sinds de start van het project controleert de politie veelvuldig op de A7. Bij de controles worden overtreders staande gehouden en geconfronteerd met hun rijgedrag. De politie test iedereen daarbij ook op alcohol. Uit de meest recente controleresultaten (van de periode 9 december 2011 tot en met 6 mei 2012) blijkt dat de politie inmiddels 1515 processen verbaal heeft uitgeschreven en 58 rijbewijzen heeft ingevorderd. De invorderingen betroffen nagenoeg allemaal een (veel) te hoge snelheid. Andere overtredingen die naast een te hoge snelheid veel werden bekeurd, zijn: afleiding door handheld bellen, geen gordel dragen, bumperkleven en geen richting aangeven. De resultaten van de controles worden door de politie via hun websites (op www.politie.nl) bekendgemaakt. Vervolgens zijn ze ook te vinden op de website www.a7veilig.nl. Kijk ook eens in het nieuwsoverzicht van de website, dan krijgt u een goed beeld van het type overtreders dat wordt staande gehouden.

Plannen voor knooppunt Joure inzien?
Rijkswaterstaat wil het verkeersplein bij Joure samen met de provincie Fryslân en de gemeente Skarsterlân ombouwen tot een knooppunt met ongelijkvloerse verbindingen. Dat moet zorgen voor een veilige en vlotte doorstroming op de A6 en A7 en een goede bereikbaarheid van Joure. Van 25 mei tot en met 5 juli liggen de plannen (een Ontwerp Tracé Besluit en milieueffectrapportage) ter inzage. Daarin is te zien hoe het knooppunt eruit komt te zien en wat de gevolgen zijn voor de omgeving. Als alles volgens verwachting verloopt, beginnen eind 2013 de eerste werkzaamheden voor de ombouw en is het knooppunt eind 2015 gereed. Lees hier waar u de plannen kunt inzien.

Volg ons op Twitter
Wilt u op de hoogte blijven van het project A7 Veilig? Dat kan via deze nieuwsbrief die vier maal per jaar verschijnt. U kunt ons ook volgen op Twitter via ons account @a7veilig. Heeft u vragen over het project? Neem dan contact met ons op via info@a7veilig.nl


Enquete maar weer eens ingevuld, mijn beeld is niet veranderd, helaas verzuimd men toch de focus op het juiste te leggen. Gisteren tijdens het afmelden van een gemelde lasermuis nog maar weer eens bewezen door een Scenic rijder... :duh:

Link


red devil1
Master
 Bericht 
enquête is volgens mij dezelfde als eerder. In mijn beleving is er ook niets verbeterd. projectje in het kader van subjectieve handhaving. Ze hebben een paar mensen gepakt die harder reden dan 150 en dat gepubliceerd. De dagelijkse ergernissen zoals het er voor gooien na het puntstuk op een invoegstrook of bijv. constant links rijden is niets aan gedaan.

JH
Master
 Bericht 
djidee schreef:
Vijf maanden controles: 1515 boetes en 58 rijbewijzen ingevorderd

Ik lees niets over het aantal ongevallen in deze periode, dat voor mijn gevoel toegenomen is.

egeltjes
Master
 Bericht 
djidee schreef:
De nieuwsbrief:


Deze nieuwsbrief is uitgebreider dan de telegraaf-"brief" (zie hieronder) ... 8) 8)


Citaat:
Massa's boetes op A7

vr 15 jun 2012, 11:35

LEEUWARDEN/GRONINGEN - De politie heeft de afgelopen 5 maanden op de A7 tussen de Afsluitdijk en de Duitse grens meer dan 1500 boetes uitgeschreven en bijna 60 rijbewijzen ingevorderd. Dat meldde het project A7 Veilig vrijdag.

Op de snelweg wordt extra gecontroleerd vanwege het grote aantal ongelukken. De meeste boetes betreffen een veel te hoge snelheid, bellen achter het stuur, bumperkleven, geen richting aangeven en geen gordel dragen. Bij de controles worden overtreders direct staande gehouden en geconfronteerd met hun rijgedrag.


Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/12361379/__Massa_s_boetes_op_A7__.html

JH
Master
 Bericht 
Citaat:
Al bijna 900 nieuwe enquêtes A7 Veilig ingevuld

NU OOK PROMOTIEACTIES LANGS A7



Mensen die geregeld gebruikmaken van de A7 in Friesland en Groningen kunnen er nauwelijks meer omheen: de oproep om hun mening over de verkeersveiligheid op de A7 kenbaar te maken via de internetenquêtewww.a7veilig.nl. Sinds vrijdag 15 juni kunnen weggebruikers de oproep tegenkomen op informatiepanelen langs de weg, webbanners, e-nieuwsbrieven, websites en de social media van de projectpartners. Rijkswaterstaat zet daarnaast een extra middel in om mensen te benaderen: promotieteams van Veilig Verkeer Nederland geven tijdens promotieacties op parkeerplaatsen speciale pennen weg aan passanten. Vanmiddag staat het team op de parkeerplaats De Horne tussen Joure en Heerenveen. Mensen kunnen tot 15 juli de online enquête invullen. Sinds 15 juni hebben ruim 900 mensen dat inmiddels (opnieuw) gedaan.



De partners in het project - Rijkswaterstaat Noord-Nederland, Politie Fryslân, Regiopolitie Groningen, het KLPD, Openbaar Ministerie, Landelijk Parket Team Verkeer en de provincies Fryslân en Groningen - zijn blij met alle reacties die het project krijgt. Mensen reageren niet alleen via de online enquête maar stellen ook vragen per e-mail en via Twitter.



Resultaten september

Invullen van de A7 Veilig-enquête kan tot 15 juli 2012. De uitkomsten van de tweede peiling worden na de zomer bekendgemaakt. De projectorganisatie vergelijkt deze met de meting die in januari is gedaan. Daarmee worden ook de resultaten van de enquêtes die tussen 15 januari en 15 juni binnenkwamen vergeleken. De projectpartners gebruiken de reacties bij het bepalen van de politie-inzet, de voorlichting en in keuzes bij het wegbeheer en -onderhoud. Mensen die hun gegevens bij het invullen van de enquête hebben achtergelaten krijgen de uitkomsten van de peiling in september in hun mailbox. Over een half jaar worden nieuwe uitkomsten verwacht.



Meting wordt herhaald

Weggebruikers mogen meerdere keren hun mening geven over het verkeer op de A7. Wie de enquête nog niet heeft ingevuld of dat op enig moment nog eens willen doen, is van harte welkom opwww.a7veilig.nl. Hier staan ook de uitkomsten van de eerste peiling.

Bron: politie.nl/grunn

egeltjes
Master
 Bericht 
Nu ik al die frys en grun meldingen zo zie, valt het mij op dat er wel erg veel gelaserd wordt op de A7.

djidee
Master
 Bericht 
egeltjes schreef:
Nu ik al die frys en grun meldingen zo zie, valt het mij op dat er wel erg veel gelaserd wordt op de A7.

Je wordt er mee doodgegooid... En toch valt de pakkans nog altijd mee, maar dat moet een keer mis gaan denk ik zo :x

egeltjes
Master
 Bericht 
A7 in ZaWa en NHN is meer radar.
Vandaar dat het mij opvalt.

JH
Master
 Bericht 
Citaat:
Maximumsnelheid op A7 wordt 130 kilometer per uur

Geplaatst: 12:53 uur, donderdag 19 juli 2012


Vanaf 1 september mag in onze provincie (Groningen) het gaspedaal dieper ingetrapt worden op de A7.

Zowel in de richting Nieuweschans als de kant van Drachten op, mag straks 130 kilometer per uur worden gereden. Minister Melanie Schultz van Haegen van Verkeer heeft vorig jaar laten onderzoeken op welke trajecten harder kan worden gereden.

De A7 voldoet aan de eisen qua verkeersveiligheid en ook de geluidshinder en milieuoverlast blijven binnen de normen.

Op de A28 blijft 120 kilometer per uur het maximum. Alleen op het gedeelte tussen Assen en Hoogeveen mag 's nachts 130 worden gereden.

Bron

Speedy J
Master
 Bericht 
djidee schreef:
egeltjes schreef:
Nu ik al die frys en grun meldingen zo zie, valt het mij op dat er wel erg veel gelaserd wordt op de A7.

Je wordt er mee doodgegooid... En toch valt de pakkans nog altijd mee, maar dat moet een keer mis gaan denk ik zo :x

Twee weken geleden bijna. Ik haalde komend vanaf Groningen een linksslapende Duitser rechts in (180 op teller, geen zin om te remmen), maar moest daarna gas los laten vanwege verkeer. Zie ik daar bij de Dikke Linde een motoragent staan met lasergun in de aanslag. Gevalletje zuiver geluk voor mij en even weer het besef dat zelfs op tijden dat ik het niet verwacht, de heren in de weer zijn. Een kilometertje eerder en ik was volledig de sjaak geweest :x
JH schreef:
Vanaf 1 september mag in onze provincie (Groningen) het gaspedaal dieper ingetrapt worden op de A7.

Jeuh, beter een T dan twee maanden OV.

djidee
Master
 Bericht 
Speedy J schreef:
Jeuh, beter een T dan twee maanden OV.

CC snelheid op rustige momenten dus naar 170 ipv 160, prima :thumb:

BMW-gek
Master
 Bericht 
Het stukje snelweg waar ik me dagelijks begeef is gelukkig nog niet ontdekt geloof ik. Maar de N7 bij Sneek is :[

Groningen
Master
 Bericht 
 
Een N-weg is geen snelweg.

Sietse
Die hard
 Bericht 
egeltjes schreef:
Nu ik al die frys en grun meldingen zo zie, valt het mij op dat er wel erg veel gelaserd wordt op de A7.

Nu maar hopen dat iedereen de WOB gebruikt. Het koppeltje dat mij in mei heeft gelaserd op de a7 en ten onrechte een boete heeft aangenaaid beschikt in elk geval niet over een certificaat voor de lasergun. Zal mij niet verbazen als deze bromsnorren voor meer ontrechte boetes verantwoordelijk zijn.

Speedy J
Master
 Bericht 
Bekeuring vernietigd Sietse?

djidee
Master
 Bericht 
A7 gaat thv knooppunten Drachten en Heerenveen overdag naar 100 ivm in/uitvoegers... Ipv infrastructurele maatregelen....

Vooral het onderling ruimte houden, richting aangeven en anticiperen zal meer effect hebben al denk ik dat dit wel iets helpt...

Citaat:
Vanaf 1 september 2012: 130 km/uur op A7
Met ingang van 1 september aanstaande zal de maximum snelheid op de autosnelwegen worden verhoogd van 120 km/uur naar 130 km/uur. Het uitgangspunt hierbij is: 'sneller waar het kan, langzamer waar het moet'. Met ingang van diezelfde datum zal op de knooppunten Drachten en Heerenveen overdag een maximum snelheid worden ingesteld van 100 km/uur. 's Nachts is de maximum snelheid op deze knooppunten wel 130 km/uur. Het instellen van de maximum snelheid van 100 km/uur op de knooppunten is mede een gevolg van de reacties van de geënquêteerden via deze website.

De verkeersbesluiten tot afwijking van de maximum snelheid liggen tot en met 8 augustus 2012 ter inzage in het kantoor van Rijkswaterstaat, Zuidersingel 3 in Leeuwarden.
De verkeersbesluiten en alle relevante stukken (inclusief de snelhedenkaart) kunnen ingezien (en eventueel gedownload) worden op de internetsite www.centrumpp.nl onder http://www.centrumpp.nl/projecten/alle_ ... 2012_.aspx
Op deze site kunt u ook vinden tot wanneer en op welke manier u uw zienswijze kenbaar kunt maken.


Bron: http://www.a7veilig.nl/nieuws/vanaf-1-s ... uur-op-a7/

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Klaverblad Heerenveen was al te klein toen het werd opgeleverd. Pennywise.... ;(

Sietse
Die hard
 Bericht 
Speedy J schreef:
Bekeuring vernietigd Sietse?

Is nu wachten op de uitnodiging van de rechtbank. Aangezien de laserende agent niet beschikt over een certificaat voor de lasergun en van de andere agent de akte van beëidiging zoek is, ga ik er van uit dat ik een goede kans maak om deze onterechte boete van tafel te krijgen.

Gaiajohan
Master
 Bericht 
 
Infrastructurele maatregelen zullen op dit moment wel te duur zijn. Jammer dat men de problemen daar niet meteen voorzag voordat de knooppunten werden opgeleverd..
In beide gevallen betekent het namelijk gewoon meer grond kopen en enkele nieuwe ruimere kunstwerken en het laten verdwijnen van de weefstroken, wat uiteindelijk meer ruimte in gaat nemen. De huidige zijn gewoon te klein met N31 ri Oosterwolde op A7 ri Groningen op de eerste plaats :x Daar is het dagelijks gewoon een chaos met 30kmh invoegende vrachtwagens etc..

djidee
Master
 Bericht 
Gaiajohan schreef:
In beide gevallen betekent het namelijk gewoon meer grond kopen en enkele nieuwe ruimere kunstwerken en het laten verdwijnen van de weefstroken, wat uiteindelijk meer ruimte in gaat nemen. De huidige zijn gewoon te klein met N31 ri Oosterwolde op A7 ri Groningen op de eerste plaats Daar is het dagelijks gewoon een chaos met 30kmh invoegende vrachtwagens etc..


De bij Hoogeveen toegepaste goedkope oplossing (talud 'afsnijden' en onder bestaand kunstwerk, zie http://youtube.com/watch?v=1hk74j7uubs ) gaat voor het meest kritieke weefvak bij Drachten (inderdaad N31 Lwd -> A7 Gro/A7Hrv -> N31 Lwd) niet werken. Er zit namelijk ook nog een sloot onder...
https://maps.google.com/maps?q=53.14808 ... 1&t=m&z=16

Locutus
Die hard
 Bericht 
Sloot kun je toch dempen?

djidee
Master
 Bericht 
Locutus schreef:
Sloot kun je toch dempen?

Vaak niet zonder gevolgen. Water zal een andere route moeten hebben, zeker in Fryslan waar het geheel van sloten en gemalen nogal nauw met elkaar samenhangt.

red devil1
Master
 Bericht 
Locutus schreef:
Sloot kun je toch dempen?


djidee schreef:
Vaak niet zonder gevolgen.

ooh een paar meter snloot dichtgooien is niet zo'n probleem. evt een infiltratie buis er in, of dichte buis als het een doorvoer is. Dat is allemaal te fixen.

Zijn de resultaten van de enquete nu al weer eens bekend??

djidee
Master
 Bericht 
red devil1 schreef:
ooh een paar meter snloot dichtgooien is niet zo'n probleem. evt een infiltratie buis er in, of dichte buis als het een doorvoer is. Dat is allemaal te fixen.

Metertje of 10 in de breedte ook? Tenminste, als ik zo op maps kijk is hij ongeveer net zo breed als een rijbaan (2 rijstroken + vluchtstrook) van de A7. Staat ook iets van een sluis/gemaal voor (in de lus in het zuidwestelijke kwadrant) en men heeft dus elke keer keurig kunstwerken in de verbindingswegen ervoor aangelegd, dus dan heeft het wel iets van betekenis.... Al kun je het natuurlijk prima voor die lengte overkluizen met beton, maar goed, dat moet dan wel wat kunnen dragen.

JH
Master
 Bericht 
Citaat:
Weggebruikers A7 voelen zich veiliger blijkt uit enquête

Geplaatst: 07:08 uur, woensdag 10 oktober 2012

Weggebruikers op de A7 zijn zich het afgelopen half jaar iets veiliger gaan voelen op de weg. Dat blijkt uit een enquête van Rijkswaterstaat onder automobilisten.

De politie heeft de afgelopen maanden zichtbaar en onzichtbaar op de A7 gecontroleerd. Rijkswaterstaat wilde weten wat het effect was van die controles. Automobilisten oordeelden milder over gevaarlijke punten op de A7. De mening over onveilige weggebruikers en gevaarlijk rijgedrag van anderen is niet veranderd. Vooral langdurig inhalen, bumperkleven, geen richting aangeven en vrachtwagens die inhalen blijven een bron van ergernis.


Bron

Sander
FS medewerker
 Bericht 
JH schreef:
Vooral langdurig inhalen, bumperkleven, geen richting aangeven en vrachtwagens die inhalen blijven een bron van ergernis.

Kan bijna allemaal worden opgelost door.... *tromgeroffel*

Meer asfaaaaaalt :kniktja: O:)

shootme
Master
 Bericht 
JH schreef:
Vooral langdurig inhalen
:huh:
Wordt daarmee inhalen met een klein snelheidsverschil bedoelt?
Merk dat ik niet eens de kans krijg in de spits (zowel smorgens als smiddags) om te hard te rijden.. Rechts gaat het 100-110 en links gaat het 120, als ik geluk heb 130-135.

PeuHD
Respect
 Bericht 
Sandeman schreef:
Kan bijna allemaal worden opgelost door.... *tromgeroffel*

Meer asfaaaaaalt :kniktja: O:)


Klopt; de A7 tussen Groningen en Joure zit ook gewoon "vol" tijdens (met name) de ochtenspits.
Meer asfalt is daar hard nodig! :kniktja:

Guppenklup
Master
 Bericht 
Snuggermans schreef:
Met ingang van 1 september aanstaande zal de maximum snelheid op de autosnelwegen worden verhoogd van 120 km/uur naar 130 km/uur. Het uitgangspunt hierbij is: 'sneller waar het kan, langzamer waar het moet'. Met ingang van diezelfde datum zal op de knooppunten Drachten en Heerenveen overdag een maximum snelheid worden ingesteld van 100 km/uur. 's Nachts is de maximum snelheid op deze knooppunten wel 130 km/uur. Het instellen van de maximum snelheid van 100 km/uur op de knooppunten is mede een gevolg van de reacties van de geënquêteerden via deze website.

:fp: :boos: :fp: Niet te geloven! De FAS wordt gewoon naar beneden gebracht terwijl uit die enquete nou juist naar voren kwam dat wat harder rijden dan de FAS helemaal niet als gevaarlijk of storend wordt ervaren. Juist tussen Heerenveen en Drachten is 140 nog een sukkelgangetje. (Ik kom er uitsluitend in het weekend)

shootme
Master
 Bericht 
Guppenklup schreef:
Juist tussen Heerenveen en Drachten is 140 nog een sukkelgangetje.

In de spits haal ik de 100 daar niet in eens. :duh:

Tussen Hoogkerk in Groningen haal je makkelijk 140+.. ook in de middagspits. Maar daar is het dan weer altijd 100. :fp:

 Pagina 3 van 5 [ 220 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek…