» Openbaar » Media » Archief   

Postingstijd interval gedetecteerd van 708.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.


 Pagina 1 van 2  [ 57 berichten ]
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
BNR.nl schreef:
De VVD houdt haar poot stijf: er wordt geen tol geheven op oude wegen. Dus ook niet op snelwegen die worden doorgetrokken.

Minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur) wil dit extra asfalt met tol bekostigen, maar dat gaat er bij VVD-Kamerlid Charlie Aptroot (VVD) niet in. Volgens Aptroot staat in het regeerakkoord dat alleen echt nieuwe wegen in aanmerking komen voor tol.

Het VVD-Kamerlid vindt dat de 'de enorme meevaller' bij de aanbesteding van de A4 Midden-Delfland (300 miljoen euro) gebruikt kan worden om het doortrekken van de A15 (richting A12/Duitse grens) en de geplande nieuwe verbinding tussen de A13 en de A16 bij Rotterdam te financieren.


En graag volhouden.

Aanhanger
Master
 Bericht 
...nooit geen tol.

Lotus Omega
Master
 Bericht 
We betalen toch al wegenbelasting?

Ducantoni
Master
 Bericht 
Zo lang de auto als melkkoe wordt gezien, kan er altijd nog wel een graaipost bij..

yup
Die hard
 Bericht 
 
Lotus Omega schreef:
We betalen toch al wegenbelasting?


Wat de NEUK in het kwadraat idd.

We betalen al MRB + opslag voor diesel + provinciale opcenten, en dan kan tol er nog bij? OPROTTEN met dit shit.

Ga maar iemand anders uitmelken want binnenkort is er geen melk meer om af te persen...

MofkaP
FS Juridisch
 Bericht 
Charlie Aptroot (VVD) kraamt wel meer onzin uit....
Volgens Charlie Aptroot staat in het regeerakkoord....

Misschien moet Charlie Aptroot het regeerakkoord eens lezen.

Er staat in: bla, bla, bla ... huidige regeerperiode ... bla, bla,bla... geen wegbeprijzing ...bla, bla, bla ... bestaande wegen ... bla, bla, bla ... zal worden ingevoerd.

Kiwi45
Master
 Bericht 
Charlie A. schreef:
De VVD houdt haar poot stijf: er wordt geen tol geheven op oude wegen.

En over 3 jaar: Blabla...maar dit is geen tolheffing..blabla..... dit is een milieuheffing... blabla... CO2...blabla....milieu....blabla.

Signum
Master
 Bericht 
Ook al staat het niet in het regeerakkoord; dan nog gewoon niet doen :duh:

Kenji
Master
 Bericht 
MofkaP schreef:
... huidige regeerperiode ...

Oftewel, als we met een nieuw stelletje plucheridders zitten, komen die plannen gewoon weer uit de koelkast.... :x

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Citaat:
en de geplande nieuwe verbinding tussen de A13 en de A16 bij Rotterdam te financieren.

:huh: :huh:

Wie heeft dit plan nou weer bedacht dan. Ik dacht dat de A4 de A13/A20 ging ontlasten. En nu kom ik tot de ontdekking dat er nòg een weg bij komt? Belachelijk om het Lage Bergsche Bos en de Rotte te verkloten.

Je zal er maar wonen zeg. Ik ben normaal voor snelwegen maar dit is overdreven :x

MofkaP
FS Juridisch
 Bericht 
Kenji schreef:
Oftewel, als we met een nieuw stelletje plucheridders zitten, komen die plannen gewoon weer uit de koelkast

Daar kun je op wachten.
Vergeet niet dat de VVD altijd voorstander is geweest van wegbeprijzing (tolheffing, rekeningrijden, kilometerheffing, bereikbaarheids offensief, totaalpakket, anders betalen voor mobiliteit, spitstarief, enz.). Volgens mij komt het oorspronkelijke idee zelfs uit die koker. Tijdens de periode Paars 2 (PvdA-VVD-D66) zou het worden ingevoerd.

Het is aan de PVV te danken dat het nu niet door gaat, dat was een harde eis in het gedoogakkoord.

De CPN GL, PvdA en D66 maken er geen geheim van dat ze hartstochtelijk voorstander zijn en het liever gisteren dan morgen zien ingevoerd worden.

Dat hangen ze echter niet aan de grote klok anders kost het te veel aan goedgelovige argeloze kiezertjes.

esgigt
Master
 Bericht 
Ja, en propt begint de RAI ook te zeiken:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/10982288/__Branche_wil_kilometerheffing__.html?p=3,2

Tekst:
Branche wil kilometerheffing
door Olof van Joolen en Gijsbert Termaat
AMSTERDAM - We moeten gaan rekeningrijden, ondanks drie jaar van dalende filecijfers.

Deze oproep komt uit opvallende hoek: van de RAI Vereniging van auto-importeurs. De organisatie krijgt steun van de Bovag en Transport en Logistiek Nederland.

De kilometerprijs sneuvelde vorig jaar. Politiek is er nu niemand voor. Gisteren rapporteerde minister Schultz van Haegen (Infrastructuur) nog een filedaling. „Maar wanneer de crisis voorbij is en de economie weer aantrekt, staan we weer allemaal vast", zegt adjunct-directeur Olaf de Bruijn van de Rai Vereniging.


De transporteurs kunnen de kosten doorberekenen richting klant, maar de klant is uiteindelijk degene die het gelag betaalt.... en zoals we al berekend hadden wordt het rekeningrijden alleen maar duurder (apparaatkosten/administratie). Dus aan het einde van die rit ontstaat alleen een nieuwe geld-cyclus die de economie NOG verder de shit in douwt :thumb_d:

Feitelijk
Master
 Bericht 
esgigt schreef:

De transporteurs kunnen de kosten doorberekenen richting klant, maar de klant is uiteindelijk degene die het gelag betaalt....

Alsof ze dat nu ook niet doen... :fp:

Robin2
Master
 Bericht 
 
Maserati Teun schreef:
en de geplande nieuwe verbinding tussen de A13 en de A16 bij Rotterdam te financieren.


:o

Geen A20 meer nodig? Geyl!

TuxX
Master
 Bericht 
Robin_v_G schreef:
Geen A20 meer nodig? Geyl!


:roflol: :roflol: :x :x

sry insider O:)

Robin2
Master
 Bericht 
 
O:) :roflol:

Ogre
Master
 Bericht 
esgigt schreef:
opvallende hoek: van de RAI

Wat is het belang van de RAI ? Denken ze meer auto's te gaan verkopen als ze dat kunnen doen met de mededeling dat die toch niets kost zolang je 'm maar voor de deur laat staan ofzo ?

Forza!
Master
 Bericht 
 
Ik heb vroeger een tol gehad. Was wel leuk hoor.. en zoemen als ie snel genoeg ging....;)

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Robin_v_G schreef:
Geen A20 meer nodig? Geyl!
Wanneer beginnen ze met asfalteren? :honger:

Als er een weg is in NL waar ik chronische schijterij van krijg, is het wel de A20. Zielig strookje asfalt, totaal ontoereikend en het stikt daar van de Rotterdammers :[

puntenrijbewijs
Pro
 Bericht 
 
Tol is er alleen maar om een gps in u auto te kunnen plaatsen zodat de overheid u overal kan volgen.

:x

RucphenNB
Master
 Bericht 
VVD, eerst voorstander, nu tegenstander. Volgende kabinet weer voorstander? Vast wel. :thumb_d: :boos: :thumb_d:

Robin2
Master
 Bericht 
 
Dikke Dakduif schreef:
Als er een weg is in NL waar ik chronische schijterij van krijg, is het wel de A20.

+1

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Minister zei het bij de beantwoording al, dat ze andere manieren van beprijzen aan het bekijken zijn.

no justice
Master
 Bericht 
Geen tol op snelweg tussen A13 en A16

Afbeelding

Minister Melanie Schultz van Haegen

DEN HAAG - Minister Schultz van Haegen ziet af van haar plan om tol in te voeren op de nieuwe verbinding tussen de A13 en A16.
Ze vreest dat automobilisten de weg zullen mijden als ze extra moeten betalen voor het gebruik. Dat zegt Schultz in het AD.

'Tol brengt te weinig op'


De minister hoopte met de tol 245 miljoen euro binnen te halen. Maar ambtenaren op het ministerie hebben uitgerekend dat dit bedrag bij lange na niet gehaald zal worden, omdat automobilisten voor alternatieve routes zullen kiezen. Tussen Rotterdam en Den Haag zijn veel sluiproutes.

De nieuwe verbinding moet de dagelijkse files rond Rotterdam een stuk kleiner maken. Schultz schrapt niet alle plannen voor tolheffing. Automobilisten moeten mogelijk wel betalen voor de Blankenburgtunnel, de snelle verbinding van het Westland met de Rotterdamse haven.

Bron: http://www.omroepwest.nl/nieuws/02-11-2 ... a13-en-a16

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Leuk. Die foto had niet perse gehoeven.

no justice
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Leuk. Die foto had niet perse gehoeven.

:lol: (f)

Parkeervak
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Die foto had niet perse gehoeven.
Heb jij daar geen speciale foto-foetsie knopjes voor dan ? :[

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Jawel maar ben ik weer dictatoriaal en alles. Ben ik ook, is ook zo.

Uwe Alzaligheid
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Leuk. Die foto had niet perse gehoeven.

En nog een keer:
:lol: (f)

18vti
Master
 Bericht 
ik betaal GRAAG 2 euro enkele reis over een NIEUW stuk A15 dat direct aan de A18 geplakt wordt!

BOUWEN GRAAG!

esgigt
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
En graag volhouden.

:roflol: :roflol: :roflol:

... geloof je dat echt, Teun?

:fp:

dikkydik
Master
 Bericht 
no justice schreef:
'Tol brengt te weinig op'


In vergelijk met trajectcontrole?

esgigt
Master
 Bericht 
:kniktja: :kniktja: :kniktja:

GerbenT
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
doortrekken van de A15 (richting A12/Duitse grens)


Das ist ja toll !!!

Afbeelding

Superkoerier!
Master
 Bericht 
Was vroeger altijd een fel tegenstander. Tol moest maar via accijns.

Maar inmiddels ben ik er voor nieuw aan te leggen/ renoveren wegen niet per se tegen. Zeker als daardoor de wegen sneller kunnen worden aangelegd en de MRB langzaam afgebouwd wordt.

Denk aan de N3 tussen Papendrecht en Amsterdam (via Gouda). Of losse stroken naast de A1 tussen Hilversum en Amersfoort. Tijdens de spits zul je hier wel mensen voor vinden die willen betalen voor het gebruik van deze extra capaciteit. Het bedrag mag de exploitant bepalen. Vraagt hij te veel dan krijgt hij niet voldoende gasten. Te weinig en dan verdiend hij niet genoeg.

Al die consultants en chipfabrikanten die allerlei mooie ideën willen bedenken kunnen thuisblijven. Dit marcheert ook goed: http://www.toll-collect.de (frankrijk tip)

Sorry, maar nu moeten we soms te lang op de overheid wachten. Tijd om de wegenbouw in eigen handen te nemen.

Los daarvan geloof ik overigens wel dat de boel hier in Nederland totaal in elkaar stort door hoge olieprijzen, te hoge lonen en instorting van de Euro. Met de groei van het verkeer zal het wel meevallen.

BTW: A20 is geval apart. Lastig om die breder te maken. Zal gepaard gaan mt zéér hoge kosten. Parallel Maassluis-Berkel-Ommoord-Gouda lijkt enig betaalbaar alternatief in die hoek.

ruudt
Master
 Bericht 
Superkoerier! schreef:
Maar inmiddels ben ik er voor nieuw aan te leggen/ renoveren wegen niet per se tegen. Zeker als daardoor de wegen sneller kunnen worden aangelegd en de MRB langzaam afgebouwd wordt.

Ik ben het zeker met je eens, maar blijf zeker niet enkel bij de MRB. Ook accijns zal flink moeten worden afgebouwd om tol te rechtvaardigen. Tevens ben ik voorstander om wegen te privatiseren. Op die manier kan er een aanbod komen waar vraag naar is ipv een aanbod welke wenselijk is bij de in Den-Haag gevestigde leiders. De wensen in Den-Haag zijn compleet anders dan de wensen bij de daadwerkelijke gebruikers.

esgigt
Master
 Bericht 
ruudt schreef:
Tevens ben ik voorstander om wegen te privatiseren.

Wat levert dat de automobilist voor voordeel op? Ik denk namelijk dat de roverheid dan toch ook het gebruik van die wegen op de een of andere manier zal belasten (heffing voor de exploitant oid). Uiteindelijk is de automobilist dan weer het bokje.

ruudt
Master
 Bericht 
esgigt schreef:
Wat levert dat de automobilist voor voordeel op? Ik denk namelijk dat de roverheid dan toch ook het gebruik van die wegen op de een of andere manier zal belasten (heffing voor de exploitant oid). Uiteindelijk is de automobilist dan weer het bokje.

Wat is het voordeel als je alle supermarkten in de handen van de overheid zal geven? Het heeft geen voordeel, behalve dat de overheid alles regelt op kosten van de werkende burger.

Voordelen privatisering wegen:
Eigenaar een weg zal kijken naar vragen in de markt. Beter aanbod kan meer rendement opleveren.
Concurrentie: Weg A is goedkoper, maar mindere prioriteit op kwaliteit/doorgang dan weg B. Men kan kiezen tussen tarieven.
Lagere kosten: laat een overheid een project uitvoeren en ze betalen minimaal x2 van een normale markt prijs, nog even de tijd die het kost om het te realiseren daar gelaten.
Eerlijk: de gebruikers van de wegen betalen uiteindelijk de kosten. Iemand uit Groningen hoeft niet mee te betalen aan een weg in Maastricht wanneer hij daar geen gebruik van maakt.

Bij privatiseren van de wegen is 1 ding belangrijk: geen accijnzen en geen MRB, dit zal echter bij de huidige partijen in de 2e kamer nooit verdwijnen, hier kunnen we eerder een verhoging van verwachten. Ook al krijgen we tolwegen. Een mooi voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld de Westerschelde tunnel. Deze is door onze leiders op onze kosten aangelegd, ondanks dat vinden ze het nog steeds rechtvaardig om hier tol voor te vragen.

esgigt
Master
 Bericht 
Je geeft eigenlijk in je reactie al aan hoe onbetrouwbaar de overheid met tol omgaat. Of deze door een marktpartij geheven wordt zal daarbij niet uitmaken. Kijk daarvoor maar naar de woningcorporaties en de verhuurheffing (wat eigenlijk ordinaire diefstal is). De huren lopen daardoor ook op.
Net zo zullen particuliere wegbeheerders met een draconische tol-heffing geconfronteerd gaan worden, want de staat wil geen inkomsten kwijt (wel de uitgaven). Ik kan me voorstellen dat die per kilometer en afhankelijk van de wegcapaciteit/verkeersdruk geheven wordt.
Ik ben zelfs bang dat dan het hek helemaal van de dam is en een A13 bijvoorbeeld die flink hoog in de file top 10 staat, buiten proportioneel duur zal worden.

Het gevolg is dan dat werkend Nederland (juist door files/verkeersdruk) er alleen financieel nadeel van heeft. Want het uiteindelijke prijsniveau zal uitkomen op MBR + exploitatie + onderhoud van tolwegen.

Tolheffing of Kilometerheffing zijn echt broertje en zusje.

ruudt
Master
 Bericht 
esgigt schreef:
Je geeft eigenlijk in je reactie al aan hoe onbetrouwbaar de overheid met tol omgaat. Of deze door een marktpartij geheven wordt zal daarbij niet uitmaken. Kijk daarvoor maar naar de woningcorporaties en de verhuurheffing (wat eigenlijk ordinaire diefstal is). De huren lopen daardoor ook op.
Net zo zullen particuliere wegbeheerders met een draconische tol-heffing geconfronteerd gaan worden, want de staat wil geen inkomsten kwijt (wel de uitgaven). Ik kan me voorstellen dat die per kilometer en afhankelijk van de wegcapaciteit/verkeersdruk geheven wordt.
Ik ben zelfs bang dat dan het hek helemaal van de dam is en een A13 bijvoorbeeld die flink hoog in de file top 10 staat, buiten proportioneel duur zal worden.

Het gevolg is dan dat werkend Nederland (juist door files/verkeersdruk) er alleen financieel nadeel van heeft. Want het uiteindelijke prijsniveau zal uitkomen op MBR + exploitatie + onderhoud van tolwegen.

Tolheffing of Kilometerheffing zijn echt broertje en zusje.

Daarom geef ik ook aan dat de MRB en accijnzen weg moeten wil het enigszins een vrije markt worden. De overheid verziekt anders de markt waardoor het idee inderdaad niet realistisch is. Vrije markt zal zeer zeker in ieders voordeel werken, een vrije markt kan echter niet samen met een overheid.

esgigt
Master
 Bericht 
ik leg dus net uit waarom het nooit goedkoper wordt:
esgigt schreef:
Want het uiteindelijke prijsniveau zal uitkomen op MBR + exploitatie + onderhoud van tolwegen.

Daar kun je dus die accijnzen etc. ook bij optellen.

De overheid gaat het namelijk alleen gebruiken om van de kosten af te komen en de inkomsten te handhaven. Het is in mijn ogen erg naïef om anders te veronderstellen.

ruudt
Master
 Bericht 
esgigt schreef:
ik leg dus net uit waarom het nooit goedkoper wordt

Je legt uit waarom het nooit goedkoper wordt vanwege de overheid. Ik geef aan dat het wel degelijk goedkoper kan worden wanneer je de overheid weg haalt.

Over een A13 rijden dagelijks zo'n 160.000 auto's. Voor een redelijk bedrag per auto kun je echt wel deze weg rendabel maken. Stel, je vraagt 1 euro om erover te mogen rijden levert je dit meer dan 50 miljoen per jaar op. Alleen een overheidsinstantie zou van dit bedrag geen rendabele exploitatie kunnen realiseren..

Een voorbeeldje van berekening van een snelweg:
http://www.binnenlandsbestuur.nl/openba ... 9178.lynkx
Hier zie je dat ze bij de kosten ook 83 miljoen aan kunstwerk kosten hebben op een totaal bedrag van zo'n 300 miljoen. Ik hoef je neem ik aan niet uit te leggen dat een normaal bedrijf het wel uit zijn kop zal laten om zo'n belachelijk hoog bedrag voor totaal onnodige kunst uit te geven. De overheid moet je geen wegen laten bouwen (bouwen doen ze trouwens niet eens zelf, dit besteden ze uit).

Vroeg op
Master
 Bericht 
ruudt schreef:
Hier zie je dat ze bij de kosten ook 83 miljoen aan kunstwerk kosten hebben op een totaal bedrag van zo'n 300 miljoen.

Dat zijn bruggen, tunnels, viaducten en dat soort spul.

esgigt
Master
 Bericht 
ruudt schreef:
Ik geef aan dat het wel degelijk goedkoper kan worden wanneer je de overheid weg haalt.

dat is jouw misvatting. De overheid laat zich er niet tussenuit halen!

Guppenklup
Master
 Bericht 
Superkoerier! schreef:
Sorry, maar nu moeten we soms te lang op de overheid wachten. Tijd om de wegenbouw in eigen handen te nemen.

Joh! :lol: :lol: Het heeft maar 44 jaar geduurd om over de laatste 2 km te beslissen tussen Delft en Schiedam

Tweebel
Master
 Bericht 
ruudt schreef:
Hier zie je dat ze bij de kosten ook 83 miljoen aan kunstwerk kosten hebben op een totaal bedrag van zo'n 300 miljoen. Ik hoef je neem ik aan niet uit te leggen dat een normaal bedrijf het wel uit zijn kop zal laten om zo'n belachelijk hoog bedrag voor totaal onnodige kunst uit te geven


Vroeg op schreef:
Dat zijn bruggen, tunnels, viaducten en dat soort spul.


En die kunnen soms best mooi zijn!

ruudt
Master
 Bericht 
Vroeg op schreef:
Dat zijn bruggen, tunnels, viaducten en dat soort spul.

:oops:
esgigt schreef:
dat is jouw misvatting. De overheid laat zich er niet tussenuit halen!

Dat snap ik. Ik geef alleen aan "als ....".

esgigt
Master
 Bericht 
Guppenklup schreef:
Het heeft maar 44 jaar geduurd om over de laatste 2 km te beslissen tussen Delft en Schiedam

Ik zou die lui weleens willen zien in "Naked and Afraid" :fp:

lacheisleuk
Master
 Bericht 
 
Guppenklup schreef:
Joh! Het heeft maar 44 jaar geduurd om over de laatste 2 km te beslissen tussen Delft en Schiedam
Over het stuk A8-A9 zijn ze nog steeds bezig, sinds 1961... :x

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Blankenburgtunnel mag ruim 1,1 miljard kosten

De bouw van de Blankenburgtunnel mag 1,1 miljard euro kosten. Daarvan moet 311 miljoen worden opgehaald door tolheffing. De overige 843 miljoen euro komt uit het infrastructuurfonds.

Dat blijkt uit een brief van minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur) aan de Tweede Kamer. Ze heeft dinsdag de rijksstructuurvisie definitief vastgesteld waarmee de keus voor de variant Blankenburgverbinding Krabbeplas-West definitief is.

De weg gaat de snelwegen A15 en A20 ten westen van Rotterdam verbinden en moet zorgen voor een betere bereikbaarheid in de regio. Als het definitieve tracé is vastgesteld, wordt in 2017 begonnen met de bouw.

Bron http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... sten.dhtml

Blankenburgtunnel mag ruim 1,1 miljard kosten, maar iets in mij zegt dat het veel meer gaat worden.

 Pagina 1 van 2 [ 57 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek…