» Openbaar » Media Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 1  [ 49 berichten ]
Scaniafan
Master
 Bericht 
13-jarige voor ogen van jongere broertje mishandeld op weg naar school in Maaseik

MAASEIK - Verbijstering en onbegrip vechten om voorrang bij de familie Thomas in Born. Zoon Axel (13) werd dinsdagochtend voor de ogen van zijn twee jaar jongere broertje op een bomvol fietspad mishandeld door een passerende sportfietser. De jongens waren op weg naar school in Maaseik.

Wonder boven wonder zorgde de vuistslag in het gezicht niet voor noemenswaardig letsel bij zoonlief. Maar moeder Petra Thomas was dinsdagavond nog steeds ondersteboven van het bizarre incident. Om over Axel, het dertienjarige slachtoffer, en broertje Stern (11) maar te zwijgen. “Ze zijn erg geëmotioneerd, allebei. En behoorlijk in de war. Wat hier is gebeurd, is te dol voor woorden. We vragen ons werkelijk af wat die man heeft bezield.”

Wegwerkzaamheden
De familie Thomas woont in Born, maar Axel en Stern zitten beiden op school in Maaseik. Elke dag fietsen ze samen van huis naar school en vice versa, steevast over de drukke Maaseikerweg richting de Pater Sangersbrug. Omdat een van beide fietspaden momenteel wegens wegwerkzaamheden is afgesloten, moet alle fietsverkeer in beide richtingen gebruik maken van één rijwielpad. Daar ging het mis.

Vuist in het gezicht
Terwijl hordes scholieren zij aan zij over het fietspad richting Maaseik peddelden, passeerde volgens ooggetuigen in tegenovergestelde richting een oudere sportfietser. De man ergerde zich vermoedelijk aan de overmatige drukte op het fietspad, waarbij Axel Thomas het uiteindelijk moest ontgelden. De sportfietser (signalement: een jaar of zestig, kaal hoofd) hield halt, greep de jongen bij zijn jas, sloeg hem in het gezicht en schopte vervolgens ook nog de fiets van de knaap omver.

Een passerende automobilist zette zijn voertuig aan de kant om de man aan te spreken op zijn gedrag, maar volgens ooggetuigen leidde dat enkel tot een scheldkanonnade. Even later ging de sportfietser er in alle tumult vandoor. De familie Thomas wilde dinsdagochtend meteen aangifte doen op het politiebureau in Sittard, maar op verzoek van de politie gebeurt dat woensdag op het bureau in Echt.

Vergelijkbare verhalen
Petra Thomas liet nog weten dat meerdere ouders van kinderen op de bewuste Maaseikse scholen zich inmiddels bij haar hebben gemeld. “Met soortgelijke verhalen over hun kinderen, waarbij vrijwel zeker dezelfde man betrokken was. Het mag duidelijk zijn dat we het hier niet bij laten zitten.”

Spandexnichten :boos:

Jammer dat ik het niet heb zien gebeuren, rij daar over het algemeen wel rond de tijd dat de grote hordes naar school fietsen. Heb er laatst ook wel een aanvaring gehad met een groep spandexnichten die op de iets verder gelegen rotonde een poging deden om voorrang te nemen.

Verkeer is daar goed geregeld tijdens de wegwerkzaamheden, verkeersregelaars en op één oversteekplaats verkeerslichten.

Spook
Master
 Bericht 
Hoe breed is dat fietspad? In twee richtingen fietsen op een smal paadje is doorgaans niet heel bevorderlijk voor de verkeersveiligheid.

Spandexhooligan is fout. Heel fout. Maar ik ga het zeggen: naast elkaar fietsen hoort ook niet. Zeker niet als de ruimte gedeeld moet worden met tegemoetkomend verkeer.

Edit: foto gezien uit het artikel. Gewoon allemaal netjes achter elkaar fietsen! Nu ben je een rijdende blokkade. Daarvoor hoor je niet op je muil te worden geslagen, duidelijk, maar je bent ook niet goed bezig.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Tijdelijk fietspad is gewone breedte van een vrijliggend fietspad, zie https://www.google.com/maps/@51.0888143 ... 312!8i6656

Spook schreef:
Maar ik ga het zeggen: naast elkaar fietsen hoort ook niet. Zeker niet als de ruimte gedeeld moet worden met tegemoetkomend verkeer.

Mee eens. Maar als een groep scholieren dat niet doet omdat ze het niet willen / snappen of noem het maar op, dan ga je als volwassen vent er niet op slaan.

A4
Master
 Bericht 
Als volwassene een kind van 13 een vuistslag in het gezicht geven, dan ben je een hele trieste.
Maarja, leeftijd + wielrenner/sportfietser, ik weet wel weer genoeg. Kutvolk is het.

no justice
Master
 Bericht 
Kut wielrenners. Ik haat die gasten.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Ik heb een collega die deels aan het signalement voldoet (~60 jaar, racefiets). Doorgaans een redelijke kerel, maar als hij op het werk komt op z'n racefietsje alleen maar boos. Boze mensen zijn het, die bejaarde wielrenners.

A4
Master
 Bericht 
bruintje beer schreef:
Doorgaans een redelijke kerel, maar als hij op het werk komt op z'n racefietsje alleen maar boos. Boze mensen zijn het, die bejaarde wielrenners.

Ze zijn eventjes van huis. Even weg bij het vrouwtje met kortpittig kapsel, en daar worden ze recalcitrant van. Kunnen ze los op de hele wereld. Niks te vertellen thuis en die schade halen ze dan onderweg in. Nare mensen.

Yustice
Laat zich horen
 Bericht 

Jammer dat die bejaarde wielrenners nooit eens een getraind kickbokser in het gezicht proberen te slaan.

Spook
Master
 Bericht 
Een getraind kickbokser zal niet terugslaan. Hooguit 'm dubbelvouwen en op de politie wachten.

Mits z'n naam niet Badr is.

Feitelijk
Master
 Bericht 
no justice schreef:

Puck die wielrenner!

Spook
Master
 Bericht 
Nou...

Scaniafan
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Edit: foto gezien uit het artikel. Gewoon allemaal netjes achter elkaar fietsen! Nu ben je een rijdende blokkade. Daarvoor hoor je niet op je muil te worden geslagen, duidelijk, maar je bent ook niet goed bezig.

Foto uit artikel is absoluut geen foto van de locatie waar het gebeurd is. Zelfs niet in de omgeving. Gewoon een stockfoto.

Spook
Master
 Bericht 
OK. Het fietspad is amper half zo breed als op die foto dus. Dan moet je het dus al helemaal niet in je kop halen om naast elkaar te gaan fietsen.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Dan moet je het dus al helemaal niet in je kop halen om naast elkaar te gaan fietsen.

Mja, om het dan in je kop te halen om een fietser die in een groep naast elkaar fietsen een klap in 't gezicht te geven :loco: :loco:

Spook
Master
 Bericht 
Dat zeg ik niet.

sharkman
Nieuwkomer
 Bericht 

Citaat:

Afgezien van het feit dat het hier geen wielrenner betreft (die rijden echt niet zonder helm) zit hij waarschijnlijk een poos later in zijn auto en wordt het een kut automobilist (de meesten uit die groep delen alleen maar geen tikken uit omdat ze te lui zijn om uit hun auto te komen :D )
Het is uiteraard makkelijk om mensen in hokjes te drukken (zijn we goed in) maar overall zijn er bij alle groepen die deelnemen aan het verkeer dit soort malloten aan te wijzen (waarbij een spiegel voor je eigen gedrag ook regelmatig op zijn plek is).

OlieTankeR
Master
 Bericht 

de enige keer dat scholieren zij aan zij fietsen is wanneer het fietspad niet breder is dan dat. Er van uitgaande dat de bejaarde niet vrijwillig stopt en afstapt om een random kind te slaan vraag ik me toch af wat er aan vooraf is gegaan en waarom hij heeft moeten stoppen.

Ik wacht vol spanning op de andere kant van het verhaal. Ik heb 10 jaar langs een middelbare school gereden en het verbaast me eerlijk gezegd dat het niet vaker uit de hand loopt.

Overigens keur ik het slaan absoluut niet goed. Maar als je in de berm beland door zo'n etter en krijgt vervolgens een grote bek weet niet iedereen daar blijkbaar even handig mee om te gaan.

Van de andere kant... Waarom ga je daar nog fietsen als je weet dat er scholieren onderweg zijn? Ik zorgde gewoon dat ik rond in/uitgaande schooltijden weg bleef. Want hoeveel voorrang je ook hebt, het levert alleen maar frustratie op en als er 1 over je auto heen fietst heb je het nog gedaan ook.

RRL
Master
 Bericht 
bruintje beer schreef:
Boze mensen zijn het, die bejaarde wielrenners.

Jammer genoeg is de groep groot genoeg om het te vergallen voor de rest.

Als je weet dat er werkzaamheden zijn en dat er op dat moment veel verkeer is neem je een andere weg of accepteer je dat je even in moet houden.

TommyGun
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Even weg bij het vrouwtje met kortpittig kapsel

Als je toch zo moet leven... Ik zou meteen van een brug springen.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Scaniafan schreef:
is gewone breedte van een vrijliggend fietspad, zie

ja.. wel veel te smal om naast elkaar te gaan fietsen.

HypHyper
Master
 Bericht 
Die ouwe zakken op een renfiets... zag er laatst eentje ingehaald worden door een meisje op een opoe-fiets met een mand voorop. :roflol:

Raymond
Master
 Bericht 
Hebben ze Jos al ondervraagd?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Die gaat toch niet fietsen man, kan je nog wel fietsen Jos?

basjuh1981
Master
 Bericht 
Jos zal toch wel in Japan zijn.

Spook
Master
 Bericht 
Hij is in een zentuin gaan zitten. Het grind voelt zo natuurlijk.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Hij is in een zentuin gaan zitten.

Net als Robbert Maaskant :lol:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Jij kijkt echt teveel snor maar in dit topic wordt joske-u4545.html bedoelt. :x ;)

basjuh1981
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Jij kijkt echt teveel snor maar in dit topic wordt joske-u4545.html bedoelt. :x ;)

Elke maandag en vrijdag 8)
Dank voor de opheldering :thumb:

18vti
Master
 Bericht 
Telkens als er weer een wielrenner kapot gereden wordt op de openbare weg vind ik dat op een of andere manier minder erg dan andere dodelijk slachtoffers.

Flintstone
Die hard
 Bericht 

OlieTankeR schreef:
Van de andere kant... Waarom ga je daar nog fietsen als je weet dat er scholieren onderweg zijn?

Er zijn daar niet veel mogelijkheden om de Maas over te steken. De dichtstbijzijnde is zo'n 20 kilometer verderop. Met de fiets kun je zowel in noordelijke als zuidelijke richting ook met een pontje over, maar ook dan praat je over een aardige omweg. Anderzijds... dat is waarschijnlijk wel de bedoeling als wielrenner: kilometers maken. :P

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Ja als je als wielrenner de kortste weg zoekt voor je rondje kun je beter thuis blijven.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Flintstone schreef:
De dichtstbijzijnde is zo'n 20 kilometer verderop.

Fietspont Ophoven <-> Laak is maar 4,1 km van de Maasbrug. Dat moet je als rechtgeaarde wielrenner toch in onder de 10 minuten kunnen :[

Wimken
Master
 Bericht 
HypHyper schreef:
Die ouwe zakken op een renfiets... zag er laatst eentje ingehaald worden door een meisje op een opoe-fiets met een mand voorop. :roflol:

en een accu onder de bagagedrager :fp:

18vti schreef:
Telkens als er weer een wielrenner kapot gereden wordt op de openbare weg vind ik dat op een of andere manier minder erg dan andere dodelijk slachtoffers.

:x :x
Het zal je familie maar zijn die kapot gereden wordt :duh:

RRL
Master
 Bericht 
18vti schreef:

*backspace backspace backspace* Inhouden RRL.

Thanks voor dit goede meeleven 18vti. Voor jouw opheldering, de meeste 'oh shit' momenten die ik op de fiets meemaak komen door automobilisten. Bewust met een zo klein mogelijke tussenafstand inhalen, als tegemoetkomend verkeer op inhalen en dus recht op me af stormen, geen voorrang verlenen, op het laatste moment remmen en ga zo maar door. Wielrenners hebben geen beste reputatie, maar blijkbaar zijn we voor veel automobilisten een rode lap en is het leuk om de schrik aan te jagen. Guess what, als je mij aanrijdt blijft er niets van mij over. Mijn helm zal bij zo'n impact niet meer helpen en de kleding is, zeker in de zomer, zo dun dat dat ook nul bescherming biedt.

Denk na voor je zulke idiote uitspraken doet.

no justice
Master
 Bericht 
Ik ben het met 18vti eens. Ik zal er ook geen traan om laten. Spandex nichten met een grote bek die altijd haast hebben, op de weg rijden waar ze niet mogen, liefst met 4 man naast elkaar. Flikker toch op. Asociale honden.

Elwood
Master
 Bericht 
18vti schreef:

Zijn er voor types als jij geen cursusjes ofzo? O:)

Ducantoni
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Bewust met een zo klein mogelijke tussenafstand inhalen,

Dat had ik gisteren, bibeko, een vrouw die niet het geduld had om nog een paar tellen te wachten en voor de statistiek: er reed niemand naast me en ik was niet gekleed als een wielrenner. Niet veel verder moest ze afslaan en stond ze stil bij een verkeerslicht, daar heb ik met duim en wijsvinger nog even duidelijk gemaakt wat de afstand tussen mijn stuur en haar rechterbuitenspiegel was.

TommyGun
Master
 Bericht 
Elwood schreef:
Zijn er voor types als jij geen cursusjes ofzo? O:)

:lol:

RRL
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:
Dat had ik gisteren, bibeko, een vrouw die niet het geduld had om nog een paar tellen te wachten en voor de statistiek: er reed niemand naast me en ik was niet gekleed als een wielrenner. Niet veel verder moest ze afslaan en stond ze stil bij een verkeerslicht, daar heb ik met duim en wijsvinger nog even duidelijk gemaakt wat de afstand tussen mijn stuur en haar rechterbuitenspiegel was.

Het lijkt ook wel een Nederlandse sport om de afstand zo klein mogelijk te houden. Valt ook in het buitenland altijd op, daar halen mensen met een fatsoenlijke tussenafstand in, als er dan weer iemand rakelings langs schiet is het bijna altijd een Nederlander. Buiten Nederland is een veel mindere fietscultuur en rijden locals veel harder, toch voelt het daar veel veiliger om de rijbaan met automobilisten te delen.

basjuh1981
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Valt ook in het buitenland altijd op, daar halen mensen met een fatsoenlijke tussenafstand in, als er dan weer iemand rakelings langs schiet is het bijna altijd een Nederlander.

De breedte van de weg wordt in NL nogal (visueel) smal gemaakt, in tegenstelling tot het buitenland.

RRL
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
De breedte van de weg wordt in NL nogal (visueel) smal gemaakt, in tegenstelling tot het buitenland.

Dan nog, ook op smalle landweggetjes kan je met een prima tussenstand inhalen. Kan dat niet dan blijf ik er achter.

En soms fiets ik bewust verder naar links om inhalen onmogelijk te maken. Om de automobilist te jennen en de aso wielrenner uit te hangen? Nee, puur en alleen vanwege de veiligheid.

Ducantoni
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Het lijkt ook wel een Nederlandse sport om de afstand zo klein mogelijk te houden. Valt ook in het buitenland altijd op, daar halen mensen met een fatsoenlijke tussenafstand in, als er dan weer iemand rakelings langs schiet is het bijna altijd een Nederlander.

Roep dat niet te hard, als je de opnames van helmcamera's van fietsers uit het VK bekijkt lijkt het wel of de Britten in dat opzicht ook hun fatsoen kwijtgeraakt zijn. Misschien een vertekend beeld, maar Richard Hammond had er zelfs last van met die wedstrijd door Londen.

Link

shootme
Master
 Bericht 
RRL schreef:
En soms fiets ik bewust verder naar links om inhalen onmogelijk te maken. Om de automobilist te jennen en de aso wielrenner uit te hangen? Nee, puur en alleen vanwege de veiligheid.

Dat zal vast veel frustraties wegnemen :woop:

RRL
Master
 Bericht 
shootme schreef:
Dat zal vast veel frustraties wegnemen

Ben ik me bewust van. Ik heb er al eens een discussie over gehad, fietste in een natuurgebied op de rijbaan ipv op het niet verplichte fietspad. Werd ik er door eentje afgesneden, vergezeld met toeteren en hoop handgebaren. Niet veel verder weg tijdelijk afgesloten voor doortocht van een wielerronde (hehe, de ironie). Verhaal gaan halen, tussen al het getier door gebroken en uitgelegd waarom ik daar reed. Kostte een hoop moeite maar uiteindelijk begreep hij dat ik dat vanwege de veiligheid doe, daarna zelfs keurig nog even de hand geschud en beide de weg weer vervolgd toen het kon.

Ducantoni
Master
 Bericht 
RRL schreef:

Heb ik ook wel eens gedaan, omdat iemand dacht dat het wel mogelijk was om 20 meter voor een voorrangskruising mij nog even in te halen. Onoverzichtelijk punt waar ik al eens eerder afgesneden was, het blijkt dan maar weer eens hoe goed het inzicht is van sommige (de meeste?) weggebruikers. :fp:

OlieTankeR
Master
 Bericht 

no justice schreef:
Ik ben het met 18vti eens. Ik zal er ook geen traan om laten. Spandex nichten met een grote bek die altijd haast hebben, op de weg rijden waar ze niet mogen, liefst met 4 man naast elkaar. Flikker toch op. Asociale honden.

Als je dezelfde omschrijving maakt zonder spandex ging ik 100% voor scholier. Alleen hebben die geen haast waardoor ze nog veel langer in de weg rijden.
irritatiefactor meets irritatiefactor. Succes gegarandeerd!

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
RRL schreef:

Totdat je een keer aangetikt wordt door iemand die dacht "dat kan nog net". Dan mag (de verzekering van) de automobilist dokken maar lig jij in de kreukels.

RRL
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:
Heb ik ook wel eens gedaan, omdat iemand dacht dat het wel mogelijk was om 20 meter voor een voorrangskruising mij nog even in te halen.

Komt vaak voor. Zelfde als nog inhalen terwijl ik de hand uitsteek (jaja!) om linksaf te slaan. Naast hand uitsteken ga ik dan alvast naar links en blokkeer de mogelijkheid tot inhalen. Ook weer niet te ver naar links, anders gaat het er immers weer rechts snaarstrak langs.

18vti
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Denk na voor je zulke idiote uitspraken doet.

Ik zeg toch niet dat ik het leuk vind als het gebeurd?
Ik vind het net zo erg als wanneer er petjes uit het leven gerukt worden na onzinnigheden in het verkeer...iets met grenzen opzoeken en zo, dat zie ik ook bovenmatig bij openbare weg fiets racers. :roll:

Pagina 1 van 1 [ 49 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten