» Openbaar » Media   

Postingstijd interval gedetecteerd van 71.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 2  [ 71 berichten ]
Masterdam
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Moet je wel de ruimte hebben om je zakenwagen thuis kwijt te kunnen, of de tijd om naar de zaak te rijden om over te stappen voordat je naar klanten rijdt.
Dat heeft de baas maar te regelen dan. En anders zal hij ervoor moeten zorgen dat de auto ergens gestald/geparkeerd kan worden.

Spook schreef:
Als dat niet praktisch is, heb je niet heel veel keus.
Je hebt zat keus: wel privé rijden of niet privé rijden. Met aannemersbusjes, vrachtwagens en touringcars lukt het ook zonder ze privé te rijden. En die zijn (muv de aannemersbusjes) vaak ook iets duurder dan men in de bijtelling wil. :wink:

Griffin
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Juist omdat voor niet door de werkgever gefinancierde auto's ook geldt dat zakelijk slechts 19 cent/km aftrekbaar is lijkt het me reeel om deze lijn door te zetten. Los daarvan staat natuurlijk de vraag of die 19 cent niet herzien moet worden.

Nu ja, dat is een andere discussie (maar wel de hoofdreden dat mijn werkgever altijd auto's inhuurt als er incidenteel met auto's gereisd moet worden). Die 19 cent staat niet in verhouding met de werkelijke kosten van een full operational lease.

Citaat:
Het maakt eigenlijk geen drol uit hoe de werkgever de auto financiert. Juist bij een bedrijf staan alle kosten in de boeken.

Maar veel van die kosten zijn mede afhankelijk van keuzes van de werkgever en de andere rijders "van de zaak". Verzekeringen bijvoorbeeld variëren met het resultaat van het hele wagenpark. Bij een groot bedrijf dan wel lease is dat effect minimaal maar bij een klein bedrijf waar misschien maar 3 of 4 auto's in bezit zijn ligt dat anders. Idem met pech (al dan niet door onkunde) etc.

Spook
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
Met aannemersbusjes, vrachtwagens en touringcars lukt het ook zonder ze privé te rijden.

Je vergelijking gaat mank. Er is een verschil tussen een gewone personenwagen maar luxer dan waar je bijtelling over wilt betalen, of een bedrijfswagen. Je gaat niet met je touringcar boodschappen doen of bij familie op bezoek. En je parkeert 'm niet bij je thuis op de stoep. Er zijn zat mensen of zelfs gezinnen die hooguit ruimte hebben voor één auto. Met dank aan het parkeerbeleid van gemeentes. Dan kun je niet én je eigen bescheiden auto en een duurdere personenwagen met meer prestige voor de deur hebben staan, of op je oprit. Dus tenzij je dan je baan maar opzegt, staat die duurdere er. Inclusief de bijtelling want je hebt geen andere keus dan om 'm ook privé te rijden. Je representatieve auto elders stallen gaat voorbij aan het immer beschikbaar hebben voor je werk. Net als bij consignatiedienst. Dus dan heb je gewoon een probleem. Kun je het wel het probleem van je baas maken, maar die kiest dan de gemakkelijkste weg. En dat is voor iemand kiezen die niet zo moeilijk doet. Is het dus weer jouw probleem. Nu om überhaupt je eigen auto nog te kunnen veroorloven.

Dus nogmaals: als het niet praktisch is, heb je niet heel veel keus.

Rover
Master
 Bericht 
Daar herken ik mij volledig in, 1x tegen mijn wens in een leaseauto gehad. Werkgever wil dat je daarmee naar de klant gaat, maar ook consignatiediensten etc. Het was gewoonweg praktisch bijna onmogelijk voor mij hem buiten te bijtelling te rijden.

zadkine
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Juist omdat voor niet door de werkgever gefinancierde auto's ook geldt dat zakelijk slechts 19 cent/km aftrekbaar is lijkt het me reeel om deze lijn door te zetten.

Mij NIET.
Knappe werkgever die mij verplicht op (deels) mijn eigen kosten naar de klanten te rijden.
ps Op zakelijke km krijg ik meer dan die 19 cent. Een deel belast, 19 cent onbelast.
Tevens wordt de ruimte in woon werk kilometers gebruikt om een zo groot mogelijk deel van de zakelijke km onbelast te maken. (Iets met max 30 kim woon werk afstand vergoeden....met 60 km enkele reis hou ik dus 60*19 cent over per dag wat gebruikt kan worden om een groter deel zakelijke kilometers onbelast te vergoeden (a 29 cent)

Kwibus
Master
 Bericht 
Het probleem met privé zakelijk rijden obv vergoeding is dat het risico bij mij ligt. Rij ik zakelijk en gebeurt er iets, is het mijn auto/verzekering. Ongeacht de schade/kosten/overlast, het zal de baas rotzorg zijn.

JBHC
Master
 Bericht 

Je zal maar een busje (of eigenlijk elke bedrijfsauto zonder bijtelling) rijden zonder bijtelling. Dan is je reistijd eigenlijk gewoon werktijd maar er zijn er nog steeds maar weinig die dat in de gaten hebben. :kniktja:

basjuh1981
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Dat is wel een issue, maar dat geldt met ieder systeem. Werknemer kan er altijd nog voor kiezen de veel te dure bedrijfswagen niet prive te gebruiken.

Misschien wordt het eens tijd om de inkomstenbelasting eens af te schaffen. Hoef je ook niet moeilijk te doen met allerlei constructies.

Masterdam
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Je vergelijking gaat mank.

En nu het aannemersbusje?

Spook
Master
 Bericht 
Die kun je op het werk kwijt. En als je van thuis uit werkt thuis. Als je plek hebt. Dan is het dus praktisch. Heb je geen plek, of te ver weg, is het niet praktisch. Kun je dus geen aannemer zijn. Heb je geen busje nodig.

In de woorden 'als', niet' en 'praktisch' liggen alle mogelijke scenario's omsloten en ontoegankelijk waarbij je wél op ene of andere acceptabele manier je auto van de zaak bij of in de buurt van je huis hebt staan.

Er zijn zat mogelijkheden. Maar alleen als het praktisch is. Zo niet, niet. Ik maak toch niet voor niets dat voorbehoud.. dat is namelijk de praktijk voor heel wat mensen. Ga daar dan niet aan voorbij.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Wat mij eerlijk lijkt, is een loonbelasting van 10%. Dan ga ik ook geen punt maken van hoe de bijtelling berekend wordt.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Up

Iemand hier nog wat van gehoord of het door gaat ..... of is het inmiddels dood gebloed?

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Plannen van GL, SP e.d. gelezen? :loco: :loco:

Schoenzool
Master
 Bericht 
Nee eigenlijk niet :lol:
Nog niet genoeg in verdiept

basjuh1981
Master
 Bericht 
Komt er op neer dat het autorijden nog duurder wordt.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
BPM is gewoon ordinaire diefstal! Afschaffen dus!

basjuh1981
Master
 Bericht 
Elke belasting is dat O:)

Joël D.
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
BPM is gewoon ordinaire diefstal! Afschaffen dus!

Maar wel alle overgebleven BPM terugbetalen aub. Anders worden alle auto's met BPM minder waard.

zandbak
Master
 Bericht 
Telegraaf schreef:
Plan voor kilometerheffing wordt gebed zonder eind
File-beloften loos
Den Haag - De invoering van een kilometerheffing voor personenauto’s duurt zeker acht jaar. Ook een spitsheffing kan niet binnen één kabinetsperiode in de praktijk worden gebracht. De linkse belofte om het filespook te bestrijden valt daarmee in duigen.

Dat blijkt uit een ambtelijke doorberekening van verschillende manieren om wegverkeer te belasten. De interne informatie, opgesteld door verschillende ministeries en planbureaus, is in handen van De Telegraaf.

Tegelijkertijd kan de bestrijding van files niet jaren op zich laten wachten, zo blijkt uit de meest recente voorspellingen van het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM). De onderzoekers stellen dat het zogenoemde reistijdverlies de komende vijf jaar met 38 procent toeneemt.

Alle linkse partijen beschouwen de kilometerheffing als het ei van Columbus. Daarnaast bezuinigen ze op extra asfalt, terwijl dat volgens het KiM juist helpt om het fileleed te verzachten.

Verschillende mobiliteitsorganisaties vechten elkaar ondertussen de tent uit over de invoering van het rekeningrijden en de beoogde effecten.

zadkine
Master
 Bericht 
Joël D. schreef:
Maar wel alle overgebleven BPM terugbetalen aub. Anders worden alle auto's met BPM minder waard.

Of geen kilometer heffing voor oude auto's natuurlijk.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Bovag wil dat hun leden auto's verkopen. Bezit en transactie moet dus gestimuleerd worden, gebruik is niet interessant.

Pagina 2 van 2 [ 71 berichten ]