» Openbaar » Media   

Pagina 1 van 2  [ 71 berichten ]
zandbak
Master
 Bericht 
Telegraaf schreef:
Autobranchevereniging Bovag wil dat de bijtelling voor lease-auto's per kilometer wordt berekend. Dat meldt de NOS donderdag. Nu is de bijtelling nog een vast bedrag. Volgens de Bovag is een berekening per kilometer eerlijker en is dat goed voor de bereikbaarheid en het milieu.

Mensen die een auto van de zaak leasen, betalen daarvoor extra belasting als ze de auto meer dan 500 kilometer per jaar privé gebruiken. Ze moeten bij de belastingaangifte een percentage van de catalogusprijs van de auto bij hun inkomen optellen. Dit wordt bijtelling genoemd.

Het maakt voor de hoogte van de bijtelling dus nauwelijks uit of leaserijders heel veel of juist weinig privé rijden. Door het huidige systeem om te zetten naar een bijtelling per kilometer wordt het eerlijker, zegt de Bovag: wie veel privé rijdt, betaalt dan meer bijtelling en wie weinig rijdt juist minder.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Dat systeem hadden we al en is afgeschaft omdat het te ingewikkeld en fraudegevoelig was.

RRL
Master
 Bericht 
Toevoeging die ze op BNR er bij gaven was ook een mooie. Gemakkelijk te implementeren door een softwareaanpassing, in elke leaseauto zit namelijk al een kastje ingebouwd.

Hier wordt 15k privé als normaal gezien. Bij navraag gaf wagenparkbeheer aan dat er geen kastjes in auto's zouden zitten.

basjuh1981
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Volgens de Bovag is een berekening per kilometer eerlijker en is dat goed voor de bereikbaarheid en het milieu.

Goh, dezelfde argumentatie als rekeningrijden :applaus:

snovvdog
Master
 Bericht 
Stinkbovag, zij willen meer auto's op de weg, waar minder mee wordt gereden.
15k privé normaal?

Ik heb 25 of 30k op lease (omdat ik ook brommer en binnenkort motor rijd), en met de privé auto's wordt ook nog ca. 60k mee gereden door mij en mijn vader.

tl:dr: FY snovvdog, je mag niet zo veel rijden, is slecht voor boompjes en beestjes.

zadkine
Master
 Bericht 
Met dit verschil dat je voor zakelijke km geen keus hebt wanneer...voor prive km wel.

Overigens zou de bijtelling 19 cent moeten zijn inclusief brandstof zolang dat de fiscaal toegestane km vergoeding is.
Bij een leuke lease auto van 50K , 25% bijtelling komt dat overeen met >65000 prive km.
Denk niet dat er veel mensen, naast zakelijke km , zoveel prive rijden.
Zelfs als ze de bijtelling dubbel maken (netto 19 cent dus) zal je bij zo'n auto zelden de 32,5K Km prive gebruik halen.

Walker
Master
 Bericht 
En zodra het rekeningrijden voor leaserijders werkt, is de rest aan de beurt?

Vorige werkgever betaalde ik voor een 20% bijteller met een fiscale waarde van 38K ca 330 Euro netto per maand. Max 15.000 km / jaar privé toegestaan. Kom je op netto ca 26 ct/km.
Nu een 14% bijteller, onbeperkt kilometers. Ben iets meer gaan rijden. Kom ik op netto 13 ct/ km.

In het huidige systeem kost het onder de streep voor mij geen cent extra als ik meer of minder rij. Dus waarom zou ik minder gaan rijden... De 2e auto thuis wordt privé alleen maar minder gebruikt.

djee
Master
 Bericht 
Dus meer oude=meer vervuilende auto's erbij (2e auto) of men gaat eigen auto zakelijk rijden = geen invloed op bijtellingspolitiek = vervuilender.
Milieu en bereikbaarheid schiet er dus niets mee op, alleen dat er nog minder parkeerplaatsen beschikbaar zijn = meer parkeervergunningen :(

Ogre
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Overigens zou de bijtelling 19 cent moeten zijn inclusief brandstof zolang dat de fiscaal toegestane km vergoeding is.

Bruto bijtelling met netto vergoeding vergelijken is beetje appel/peren verhaal lijkt me. Iets van 40 cent bijtelling lijkt me dan logischer, dan betaal je de werkgever net zo veel voor het gebruik van zijn auto als hij betaalt voor het gebruik van de jouwe.

zadkine
Master
 Bericht 
Ogre schreef:
Bruto bijtelling met netto vergoeding vergelijken

Dat stond eronder ook al in mijn post...38 cent....en dus een break even point tov huidige systeem bij 32000 km prive (50K auto, 25% bijtelling nu)
Zou eigenlijk 37 cent moeten zijn gezien hoogste tarief van 52%, en als de PVDA haar zin krijgt met een hoger taried IB dus nog lager.
Of je gaat gewoon uit van netto 19 cent voor iedereen. Is dan geen bijtelling meer bij het inkomen maar bijtelling bij het te betalen bedrag aan belastingen.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Je wil het cadeautje van de werkgever belasten, dat cadeautje bestaat uit privekilometers met een auto die (grotendeels) door de werkgever wordt bekostigd.
De juiste maat is dan het aantal kilometers en de kosten per kilometer.
Ik snap niet dat je de 19 ct/km er steeds bijhaalt, dat is een belastingvrije voet voor de vergoeding van de werkgever aan de werknemer die business km maakt met zijn eigen auto. Je vergist je er in dat dat de daadwerkelijke kosten zouden zijn.

NoCashCow
Master
 Bericht 

De eerlijkste manier is het voordeel van een auto van de zaak te belasten als loon in natura. Dan moet je de reële kilometerprijs berekenen en daar inkomstenbelasting over heffen. Zo gebeurd het b.v. ook met een motorfiets van de zaak.
Het is weliswaar een omslachtige regeling, maar wel de eerlijkste. Iemand die weinig prive rijdt en een zuinige auto rijdt betaald dan ook daadwerkelijk minder dan iemand die het halve land doorkruist voor Marktplaats voordeeltjes (BT, DT :-)).
Het is ook een manier om berijders van die zogenaamd zuinige auto's ook bewust te maken van het feit dat hun PHEV leaseboot met-subsidie gewoon de 1:9 niet haalt bij door stampen. Dan gaan mensen ook weer gewoon een zuinige diesel van de zaak nemen. Want die verbruiken doorgaans toch nog altijd de minste brandstof en stoten de minste CO2 uit.
Gaat die regeling er ooit komen? Nee, want te ingewikkeld en het laat geen ruimte voor slinke politiek.

bernardo A.
Master
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Je wil het cadeautje van de werkgever belasten, dat cadeautje bestaat uit privekilometers met een auto die (grotendeels) door de werkgever wordt bekostigd.

De Bijbel heeft de 10 geboden, de Nederlander heeft een 11e gebod: Gij zult niet een voordeeltje boven uw buurman hebben.

Maar goed, Feitelijk. Als je het op jouw manier ziet, is de ouderwetse optie beter:
Je krijgt een passende belastingvrije vergoeding per (voor de zaak) verreden kilometer.
Zoals het vroeger ook ging.
In dat geval wordt de auto door de werknemer bekostigd en betaalt de werkgever slechts de kosten, die voor de zaak worden gemaakt. De vertegenwoordiger, die veel km aflegt heeft daar een voordeeltje bij, omdat die een mooie auto kan rijden tegen een geringe eigen bijdrage.

Dat systeem is wel het eerlijkste systeem.

zadkine
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Je vergist je er in dat dat de daadwerkelijke kosten zouden zijn.

Nee hoor...ik rij al jaar en dag voor deze prijs (of minder).

Is wel een soort van goedkoopste manier van rijden. Ik heb een kosten sheet waaruit ik haal dat mijn VW golf variant 3 uit 1999. van 2007-2010 (67000 km) mee gereden, net geen 18 cent per km gekost heeft (tijdens hoge dieselprijzen).
De opvolger, een brandnieuwe punto 85jtd (schone) auto heb ik 2,5 jaar mee gereden....MRB vrij...
prijs 18,96 cent /km. (96000 kilometer)
Het blaadje, opvolger van de punto heb ik nog geen totale prijsopgave van. Deel voor eigen rekening zal minder zijn van wat de vorige 2 kostten. Een schatting...4 cent stroom, 3,75 cent verzekering 1,5 cent onderhoud (inclusief banden). Bruto afschrijving na mkb investerings aftrek en milieu investerings aftrek en besparing op bijtelling maximaal 10 cent /km...en als ik wat langer door rij nog minder. Dus niet boven de 19 cent /km.

Walker
Master
 Bericht 
bernardo A. schreef:
De vertegenwoordiger, die veel km aflegt heeft daar een voordeeltje bij, omdat die een mooie auto kan rijden tegen een geringe eigen bijdrage.

Niet voor 19 ct/km. Met veel zakelijke afspraken zit je zo aan de 50K kilometer per jaar. Afschrijving en onderhoud gaan dan hard. Volgens Autoweek: bv 40 k/ jaar (Golf TDI 1.6 Comfortline, nieuw) zijn de kosten Eur 0,25 /km. Dus moet je geld meebrengen voor zakelijke kilometers... En dan heb je het nog niet eens over het D-segment.

adinsx
Master
 Bericht 
Laat het maar lekker zo blijven. Ik tik ~ 300,- netto in de maand af aan bijtelling voor ongeveer 32.000 km per jaar. Van die 32.000 km is gok ik zo'n 12.000 zakelijk, maar dat is echt een gok. Sowieso meer privé dan zakelijk gezien de leaseauto een arbeidsvoorwaarde is, en niet een 'omdat je zoveel zakelijk rijdt' auto. De tweede auto maakt net 5000 km per jaar, dus ja de leaser is de boodschappen, uitjes, vakantie of lange ritten auto. :[

zadkine
Master
 Bericht 
Walker schreef:
Niet voor 19 ct/km. Met veel zakelijke afspraken zit je zo aan de 50K kilometer per jaar. Afschrijving en onderhoud gaan dan hard. Volgens Autoweek: bv 40 k/ jaar (Golf TDI 1.6 Comfortline, nieuw) zijn de kosten Eur 0,25 /km. Dus moet je geld meebrengen voor zakelijke kilometers... En dan heb je het nog niet eens over het D-segment.

Hoe meer km je maakt hoe lager de kosten per km.
Afschrijving wordt wat lager / km want deels leeftijds gebonden, MRB (behalve bij mijn blaadje en soortgelijke wagens) en verzekering worden veel lager per km. Onderhoud is deels km afhankelijk, deels periode afhankelijk (APK bv).De periode afhankelijke kosten worden ook lager per km als je veel rijdt.

Walker
Master
 Bericht 
Werkgever stelt wel als voorwaarde dat je in een representatieve auto rijdt, welke bij je functie past. En ziet liever ook niet dat je om de haverklap afspraken moet laten vervallen omdat je auto weer eens bij de garage staat. Zie daar de toegevoegde waarde van een leasemaatschappij. Echter ook die moet betaald worden...

Feitelijk
Master
 Bericht 
adinsx schreef:
Ik tik ~ 300,- netto in de maand af aan bijtelling voor ongeveer 32.000 km per jaar. is gok ik zo'n 12.000 zakelijk

oeeeeehh 15 ct/km
Nee, dat is niet iets waar nog rek in zit....

Kami
Master
 Bericht 
NoCashCow schreef:
Zo gebeurd het b.v. ook met een motorfiets van de zaak.

Yep, voor de motor wel.
En dan is een opgave van hoeveel % zakelijk/prive km voldoende, en voor de belastingdienst om aan te tonen als ze denken dat het niet klopt.
Voor een leasebak zal dat niet gaan werken, dan hebben ze te weinig inkomsten.
Met de huidige werkwijze kunnen ze de inkomsten redelijk safe begroten.

zadkine
Master
 Bericht 
Tsja....ik heb vaker met nieuw gekochte dan met oude auto's stil gestaan wegens technische mankementen. Verschil is eigenlijk alleen maar de garantie.
Verder zijn mijn km prijs berekeningen gemaakt over onze eigen auto's en volledig, want zakelijk gereden.
De VW was de enige oude wagen. De 2 anderen zijn nieuw gekocht.

Kwibus
Master
 Bericht 
Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo'n gek idee. Nu wordt iedereen gelijk aangeslagen terwijl niet iedereen even veel voordeel van de lease-auto heeft als het om privégebruik gaat. Wat dat betreft zou privérijden best per kilometer kunnen worden belast, i.p.v. op cataloguswaarde. Maar geen (GPS) logging en tracking waar de werkgever ook van alles uit zou kunnen afleiden. Kastje met schakelknopje voor privé of zakelijk en aan einde van maand uitdraai met 2 getalletjes. Andere logging alleen opvraagbaar door fiscus bij controle of zo. Maar dat zal wel niet natuurlijk.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
per kilometer kunnen worden belast, i.p.v. op cataloguswaarde.

Cataloguswaarde zal er ook bij moeten.

Schep
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Dat systeem hadden we al en is afgeschaft omdat het te ingewikkeld en fraudegevoelig was.

Dat zijn we allang vergeten.
Collectief geheugen is veel te kort.
RRL schreef:
Gemakkelijk te implementeren door een softwareaanpassing, in elke leaseauto zit namelijk al een kastje ingebouwd.

Bijtelling betalen betekent niet automatisch dat je in een leaseauto rijdt.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Walker schreef:
Werkgever stelt wel als voorwaarde dat je in een representatieve auto rijdt, welke bij je functie past.

Dat vind ik nu zo een ongelooflijke kul. Net of je klanten uit het raam kijken om te zien of de auto van de vertegenwoordiger of consultant wel duur genoeg is. Het is eerder het tegenovergestelde...
Kami schreef:
Voor een leasebak zal dat niet gaan werken, dan hebben ze te weinig inkomsten.
Met de huidige werkwijze kunnen ze de inkomsten redelijk safe begroten.

Ja, ongeveer 2x de waarde van de prive kilometers vangen en aan het begin van het jaar al weten wat de werkgevers nog eens extra mogen afdragen is ook fijn. Dan kun je het volk tenminste in september vertellen hoeveel ze er op papier volgend jaar op vooruit gaan... oh nee, toch niet.

Raaf
Master
 Bericht 
NoCashCow schreef:
Dat vind ik nu zo een ongelooflijke kul. Net of je klanten uit het raam kijken om te zien of de auto van de vertegenwoordiger of consultant wel duur genoeg is.

Reed gisteren met de Kia van een collega.. Eerste opmerking was "gaat het slecht op de zaak?"
Uitstraling let men wel degelijk op.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Gewoon antwoorden dat de BMW's voor volgend jaar al besteld zijn, want de klanten gaan 5% meer betalen.

Kwibus
Master
 Bericht 
NoCashCow schreef:
Dat vind ik nu zo een ongelooflijke kul. Net of je klanten uit het raam kijken om te zien of de auto van de vertegenwoordiger of consultant wel duur genoeg is. Het is eerder het tegenovergestelde...
Nou, als jij als adviseur voor tarief X voor komt rijden in een dikke sportwagen, dan zou klant zo maar kunnen denken jaja, die dikke bak rij je wel van mijn geld, vandaar dat uurtafief. En kiest vervolgens voor een ander. Je succes bepaalt vaak wat je kunt rijden. Een advocaat zoals Moskowitz in een Maserati past dan wel weer, maar voor de rest zijn er wel wat ongeschreven regels.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Dat is toch precies wat ik betoog. "Representatief" betekent in de regel dat het geen afgetrapt oud gebakje is. Terwijl eigenlijk niemand er wat mee te maken heeft waarmee je komt voorrijden.

Kwibus
Master
 Bericht 
NoCashCow schreef:
Dat is toch precies wat ik betoog.
Dat moet je eigen tekst toch nog maar eens lezen. Ik haal dat er niet uit.

NoCashCow schreef:
Representatief" betekent in de regel dat het geen afgetrapt oud gebakje is.
Nou, het is wel iets meer dan dat hoor.

NoCashCow schreef:
Terwijl eigenlijk niemand er wat mee te maken heeft waarmee je komt voorrijden.
Dat hebben ze ook niet, maar ze mogen er wel degelijk wat van vinden. En zullen daar meestal ook naar handelen.

Joël D.
Master
 Bericht 
Als een leverancier in een ouwe Golf aan komt rijden dan kies ik niet voor die leverancier, maar voor degene die kwaliteit weet te waarderen en dus met een fatsoenlijke auto voor komt rijden.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Nou ja, een oude Golf was toch wel kwaliteit. Kun je over de nieuwe niet zeggen...
Kwibus schreef:
Dat hebben ze ook niet, maar ze mogen er wel degelijk wat van vinden. En zullen daar meestal ook naar handelen.

Mwah, een opmerking zal vast eens gemaakt worden. Maar besluiten worden doorgaans niet op de parkeerplaats gemaakt.

Spook
Master
 Bericht 
Wat als de auto oud is juist omdat het kwaliteit is en daarom al 20 jaar meegaat met normaal onderhoud? Je kunt ook zeggen: "Deze leverancier let op de kleintjes en zet functionaliteit voor imago, dus zijn producten zijn ook zo".

Griffin
Master
 Bericht 
NoCashCow schreef:
Mwah, een opmerking zal vast eens gemaakt worden. Maar besluiten worden doorgaans niet op de parkeerplaats gemaakt.

Besluiten worden deels gemaakt op basis van imago, en imago wordt voor een groot deel bepaald door de uitstraling van de vertegenwoordiger. Maakt die een slechte indruk, bijvoorbeeld omdat'ie met een oud barrel voor komt rijden (of juist een "dikke dure vulzelfmaarin"), dan staat'ie al met 1-0 achter voordat hij ook maar 1 voet binnen gezet heeft.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Mwah, ik heb er zelf niet zo een last van. Niet in geval van leverancier (van kennis) of als klant.

Raaf
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Wat als de auto oud is juist omdat het kwaliteit is en daarom al 20 jaar meegaat met normaal onderhoud? Je kunt ook zeggen: "Deze leverancier let op de kleintjes en zet functionaliteit voor imago, dus zijn producten zijn ook zo"

Doorgaans zou ik een credit check laten uitvoeren bij een oude auto.
Een typische liefhebbers auto is weer een ander verhaal.

Griffin schreef:
Besluiten worden deels gemaakt op basis van imago

En dat is in een seconde beslist.
Ook de auto kan daar een rol in spelen. Niet gezegd dat, maar het kan.

Een bestaande goede klant die zelf met een oude jaguar rijdt is helemaal wild van schnitzel. Geloof niet dat ik daar nog veel fout kan doen na een rondje afgelopen zomer. Maar de eerste indruk als ik met schnitzel voor zou komen rijden :dag:

Spook
Master
 Bericht 
Afbeelding

:huh:

Griffin
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Wat als de auto oud is juist omdat het kwaliteit is en daarom al 20 jaar meegaat met normaal onderhoud? Je kunt ook zeggen: "Deze leverancier let op de kleintjes en zet functionaliteit voor imago, dus zijn producten zijn ook zo".

Een leverancier die op deze manier "op de kleintjes let" kan ook uitgemaakt worden voor goedkope krentenkakker die het uiterste zal doen om met zo min mogelijk investering zo veel mogelijk winst te maken.

Het verschil tussen een oud barrel en een technisch tiptop in orde zijnde youngtimer die na een winterdag vies geworden is, is voor een niet-kenner op de eerste blik nihil. En het draait nou eenmaal om die eerste indruk in geval van zo'n auto. There are no second chances to make a first impression. Natuurlijk zullen er bedrijven zijn waar dat anders ingeschat wordt, maar waarom zou je als ondernemer het risico nemen?

Spook
Master
 Bericht 
Je kunt ook stellen dat je als leverancier geen zaken wilt doen met idioten die net genoeg hercencellen hebben om de fabriekshal niet onder te schijten. Die gaan toch maar zeuren wanneer ze andere verwachtingen hebben dan wat je op papier hebt afgesproken.

En als je vakgebied voornamelijk uit zulke idioten bestaat heb je nooit plezier in je werk en zou ik maar rap iets anders zoeken.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Ik blijf die hele bijtelling een gedrocht vinden. Ik vind het reeel dat er belasting over het privegenot betaald moet worden. Maar waarom zo anders als bij mensen die een eigen auto gebruiken voor zakelijke kilometers?

Gewoon alle kosten van het leasecontract optellen bij het inkomen en dan de zakelijke kilomters a 19cent/km aftrekken. Simpel en eerlijk.

Walker
Master
 Bericht 
Wel simpel, maar niet altijd even eerlijk. Soms verlangd een werkgever dat je in een duurdere auto móet rijden dan dat je zelf privé zou doen.

Griffin
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Gewoon alle kosten van het leasecontract optellen bij het inkomen en dan de zakelijke kilomters a 19cent/km aftrekken. Simpel en eerlijk.

Laten we zeggen: alle kosten van het leasecontract optellen bij het inkomen en dan naar rato prive / zakelijk aftrekken - voor die 19 cent de km zakelijk kan je de meeste lease-auto's niet rijden. Overigens wordt het ingewikkelder als de zakelijke auto geen lease-auto is...

Masterdam
Master
 Bericht 
Walker schreef:
Wel simpel, maar niet altijd even eerlijk. Soms verlangd een werkgever dat je in een duurdere auto móet rijden dan dat je zelf privé zou doen.

Ja en? Je hóeft m niet privé te rijden hè.

Spook
Master
 Bericht 
Moet je wel de ruimte hebben om je zakenwagen thuis kwijt te kunnen, of de tijd om naar de zaak te rijden om over te stappen voordat je naar klanten rijdt. Als dat niet praktisch is, heb je niet heel veel keus. Maar dan zou ik toch wel verwachten dat alle meerkosten afgedekt worden. Presentatiekosten oid.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Zou mijn baas idd vertellen dat hij de extra kosten mocht dragen of er komt een nette, maar goedkopere auto die in mijn budget en wensen past.

Spook
Master
 Bericht 
Maar dan ook alle kosten. Nu zal de groep die bv. nog significante toeslagen ontvangt, én een dikke auto van de zaak rijdt, niet zo heel groot zijn, maar toch. Als je bijtelling hoger is, is je loon hoger, en zijn dus je toeslagen lager. Of zelfs nul. En je belastingen hoger.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Je auto is sowieso onderdeel van je inkomen (volgens de belastingdienst dan), dus dat heeft gevolgen voor je toeslagen.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Griffin schreef:
Laten we zeggen: alle kosten van het leasecontract optellen bij het inkomen en dan naar rato prive / zakelijk aftrekken - voor die 19 cent de km zakelijk kan je de meeste lease-auto's niet rijden. Overigens wordt het ingewikkelder als de zakelijke auto geen lease-auto is...

Juist omdat voor niet door de werkgever gefinancierde auto's ook geldt dat zakelijk slechts 19 cent/km aftrekbaar is lijkt het me reeel om deze lijn door te zetten. Los daarvan staat natuurlijk de vraag of die 19 cent niet herzien moet worden.
Het maakt eigenlijk geen drol uit hoe de werkgever de auto financiert. Juist bij een bedrijf staan alle kosten in de boeken. Die kosten zijn dan inkomsten. (vervolgens krijg je tussen werknemer en werkgever natuurlijk wel weer discussies of die kosten wel realistisch zijn met als gevolg dat de werknemer eisen gaat stellen.)

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Walker schreef:

Dat is wel een issue, maar dat geldt met ieder systeem. Werknemer kan er altijd nog voor kiezen de veel te dure bedrijfswagen niet prive te gebruiken.

Helemaal leuk wordt het echter als het bedrijf consignatiediensten kent. Ken genoeg mensen die in het weekend verplicht zijn overal met de bedrijfswagen heen te gaan ivm mogelijke oproepen. Dan wordt je dus gedwongen prive te rijden en de bijtelling te nemen.

Kwibus
Master
 Bericht 
Ik wil een lease-auto en dan 19ct per kilometer ontvangen voor alle zakelijke ritten O:)

Pagina 1 van 2 [ 71 berichten ]