» Openbaar » Media   

Pagina 1 van 1  [ 22 berichten ]
JeffreyM
Master
 Bericht 
RTL Nieuws schreef:
Een groepje muzikanten heeft afgelopen nacht een jongeman van het wegdek geplukt in de buurt van Markelo en Goor. De jongen was dronken en lag naast zijn fiets te slapen op de provinciale weg.

"We zijn allemaal wel eens in beschonken toestand naar huis gefietst, maar wil je dit alsjeblieft nooit meer doen?", schrijven de bandleden van X-Static op hun Facebookpagina. "Wij zagen je op tijd liggen, maar we willen er niet eens aan denken wat er een volgende keer zou kunnen gebeuren."

Midden op de rijbaan
Ron Gerritsen, een van de bandleden, vertelde RTV Oost dat de jongen 'midden op de rijbaan' lag. "En ook nog vlak achter een bocht. Als er een auto of bus had gereden, had die de jongen zomaar eens over het hoofd kunnen zien."

De jongen wilde Gerritsen niet zeggen wie hij was of waar hij vandaan kwam. "We hebben hem nog wel een tijdje gevolgd met de bus toen hij zijn weg vervolgde." De jongen is uiteindelijk veilig thuisgekomen, meldt Tubantia. Gerritsen sprak vanochtend met zijn moeder. "Ze had de foto op Facebook gezien en haar zoon herkend."

De Facebookpost
Code:
Beste jongen die we vannacht van de 80km/h weg tussen Markelo en Goor geplukt hebben.. We zijn neem ik aan allemaal wel eens in beschonken toestand naar huis gefietst, maar wil je dit alsjeblieft NOOIT meer in je eentje doen? Dit keer trof je een stel alerte muzikanten die terug kwamen van een avondje optreden in Friesland. We zagen je op tijd liggen, konden op tijd stoppen en we je konden helpen. We willen er niet eens aan denken wat er een volgende keer zou kunnen gebeuren.. #fietsnietalleen
TeamAlert

Afbeelding

Aan de ene kant: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

Maar aan de andere kant: :x :x Moet je er niet aan denken dat iemand over die jongen heen was gereden :x :x

Spook
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
We zijn neem ik aan allemaal wel eens in beschonken toestand naar huis gefietst

Foute aanname.

Ik vind er weinig aan te lachen om met je zatte kop toch aan het verkeer deel te nemen. Ook al is het op de fiets.

Signum
Master
 Bericht 
De muzikanten waren ook dronken? Dit is niet het midden..

Ducantoni
Master
 Bericht 
Signum schreef:
Dit is niet het midden..

Iets daarboven staat het wel goed. (f)
JeffreyM schreef:
op de provinciale weg.

frankram
Master
 Bericht 
Signum schreef:
De muzikanten waren ook dronken?

En dat mag ook. :kniktja: :kniktja: Zolang hun chauffeur maar nuchter was. :kniktja: :kniktja: En dat was hij waarschijnlijk ook ander was de fietser wel doodgereden. :fp: :fp: :fp: :fp:

Kwibus
Master
 Bericht 
Het zal je kind maar zijn :x

Dion
FS medewerker
 Bericht 

Muzikanten. Goor. Raymond?

Walker
Master
 Bericht 
Die was niet de chauffeur, en is zijn roes nog aan het uitslapen?.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Dan ben je ver heen. Tever om te fietsen

maarten28
Die hard
 Bericht 

JeffreyM schreef:
We zijn neem ik aan allemaal wel eens in beschonken toestand naar huis gefietst

Nope. Doe geen domme aannames.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Dan ben je ver heen. Tever om te fietsen
Jep. Maar ja, op die leeftijd neem je geen taxi. Daar moet je tien uur voor werken.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Hhhmm dit is me na zes tequila en een paar liter bier ook eens overkomen. Vrienden hebben me wel naar huis kunnen brengen maar onderweg wel verscheidene keren op het asfalt geklapt. Op dat moment voelde dat als een vers dekbed aan. Laat mij maar liggen. Tsja...

Blaataap
Master
 Bericht 

Wat een staaltje Goed Burgerschap® zeg. Wel een foto maken, wel op facebook zetten, geen lift geven. Helemaal top. Die hebben de prioriteiten op orde :applaus:

basjuh1981
Master
 Bericht 
Ze zullen hem toch wel in de berm gelegd hebben?

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Nee.
Blaataap schreef:
Wat een staaltje Goed Burgerschap® zeg. Wel een foto maken, wel op facebook zetten, geen lift geven. Helemaal top. Die hebben de prioriteiten op orde :applaus:
Als zo'n figuur niet wil zeggen waar hij woont? Ze hebben hem gevolgd totdat hij thuis was, zo schrijft het verhaal. Volgende keer wat beter lezen. :fp:

Blaataap
Master
 Bericht 

lacheisleuk schreef:
Ze hebben hem gevolgd totdat hij thuis was, zo schrijft het verhaal. Volgende keer wat beter lezen. :fp:

Over beter lezen gesproken, dat schrijft het verhaal dus niet hé:
Citaat:
"We hebben hem nog wel een tijdje gevolgd met de bus toen hij zijn weg vervolgde."

(f)

lacheisleuk schreef:
Als zo'n figuur niet wil zeggen waar hij woont?

Dan is het een goed moment om 112 te bellen en die jongen in de auto te zetten en op de politie/ambulance te wachten. Ik zou zo'n jongen niet meer door laten fietsen.

snovvdog
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Ik vind er weinig aan te lachen om met je zatte kop toch aan het verkeer deel te nemen. Ook al is het op de fiets.

Hoe moet je anders van A naar B komen?

OV rijdt 's nachts vaak niet meer, zeker in zo'n gehucht, en taxi's zijn duur als de pest. Wat moet je anders als je 16-18 bent?
Ik kan gerust zeggen dat ik honderden keren dronken heb gefietst, sterker nog, dat is bijna het enige moment wanneer ik ooit nog de fiets pak, als ik van plan ben te gaan drinken, of heb gedronken...
Vroeger wat vaker dan nu, omdat, inderdaad, op deze leeftijd de taxi betaalbaar is. Maar als het 5-15 min fietsen is ga ik geen taxi nemen...

en ja soms gaat het mis en dan beland je in een struik of heg of op het asfalt, hoort erbij O:) .

Kwibus
Master
 Bericht 
Of in een graf. Hoort er ook bij? :x

Spook
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Wat moet je anders als je 16-18 bent?

Verantwoordelijkheid nemen. Als je het niet kunt betalen moet je maar niet zuipen.

snovvdog
Master
 Bericht 
Ik geloof niet dat dat in de praktijk zo bij de meerderheid werkt.
Zeker de helft drinkt regelmatig, en een kwart is elk weekend (of in ieder geval eens in de maand) lam, makkelijk.

Tenzij de tijden echt zijn veranderd de afgelopen 10 jaar...

Spook
Master
 Bericht 
Dat is het probleem ja. Geen geld is geen excuus voor zat op de fiets stappen. Ik heb al meer dan eens zatte fietsers moeten ontwijken met de auto. Ze beseffen niet eens dat ze hun leven aan mij danken.

JeffreyM
Master
 Bericht 
Ik heb dat nooit gehad (iets met niet drinken) Maar ik kon wel regelmatig vrienden van de weg 'plukken' zeggg maarrr :lol:
En toen ik eenmaal een auto had, vond een vriend na het uitstappen de straat wel fijn liggen om te gaan slapen :roflol: Toch maar even naar binnen gebracht en op de bank gelegt. Wist hij de volgende ochtend vrij weinig meer van :[ Ook niet dat we toen zijn ma wakker hadden gemaakt, omdat hij begon over tegeven :x

Pagina 1 van 1 [ 22 berichten ]