» Openbaar » Media   

Pagina 1 van 1  [ 36 berichten ]
Dave
FS Webmaster
 Bericht 
De Telegraaf schreef:
Er heeft dinsdagavond in aanloop naar het Champions League-duel van Borussia Dortmund een explosie plaatsgevonden bij de spelersbus van de Duitse ploeg.

Die vond plaats op het moment dat de selectie afreisde naar het stadion, waar om 20:45 uur zou moeten worden afgetrapt.

Bij de explosie zouden meerdere ruiten zijn gesneuveld. Volgens Bild is speler Marc Bartra gewond geraakt. De Spaanse verdediger is naar het ziekenhuis overgebracht.

De krant meldt verder dat het doorgaan van de Champions League-wedstrijd onzeker is.

De politie heeft de explosie inmiddels bevestigd. De lokale autoriteiten zijn massaal uitgerukt.

Thuiswedstrijd dus vaag!

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Nu.nl schreef:
Persoon gewond na explosies bij spelersbus Borussia Dortmund

Na drie explosies rond de spelersbus van Borussia Dortmund is dinsdag één persoon gewond geraakt. Volgens Duitse media zou het gaan om verdediger Marc Bartra. De Duitse club meldt zelf ook dat "een incident" heeft plaatsgevonden rond de spelersbus en dat één iemand daarbij letsel heeft opgelopen. De spelers zijn echter niet in gevaar, meldt Dortmund op Twitter. In en rondom het stadion zou bovendien geen sprake zijn van een gevaarlijke situatie. De politie roept iedereen op de rust te bewaren.

Volgens de Duitse politie vonden er drie explosies plaats op zo'n tien kilometer van het stadion, voor het spelershotel. De spelers waren net op weg richting het Signal Iduna Park. Mogelijk wordt de heenwedstrijd tegen AS Monaco in de kwartfinales van de Champions League uitgesteld. Dortmund is daarover in gesprek met de UEFA.

De politie van Dortmund onderzoekt of er sprake is van een gerichte aanval.

drie explosies, OK, sick.

flaskk
Master
 Bericht 
Beetje fatsoenlijk vuurwerk?

WimLex
Master
 Bericht 
Citaat:
Knapp 10 Kilometer vor dem Dortmunder Stadion soll der Sprengstoff direkt vor dem Bus auf der Straße deponiert worden sein. Derzeit wird ermittelt, ob es sich um einen gezielten Anschlag handelt. Der bei der Explosion leicht verletzte Spanier Marc Batra befindet sich auf dem Weg ins Krankenhaus. Die Polizei ist vor Ort.

Afbeelding
http://sport.oe24.at/fussball/europacup ... /277544368

wedstrijd afgelast

WimLex
Master
 Bericht 
Afbeelding

Citaat:
21:12 Polizei sucht mit Drohnen nach weiteren Sprengsätzen

Die Polizei sucht anch weiteren Sprengsätzen. Nach drei Explosionen in der Nähe des Mannschaftsbusses von Borussia Dortmund sucht die Polizei die Umgebung auch mit Drohnen ab. Es werde geprüft, ob möglicherweise ein weiterer Sprengsatz deponiert wurde, sagte ein Polizeisprecher am Einsatzort.

21:09 Watzke bestätigt Sprengstoffanschlag

Gegenüber Sky spricht Watzke von einem Anschlag: "Es ist ein Sprengstoffanschlag auf den Mannschaftsbus verübt worden. Die ganze Mannschaft ist in einer Schockstarre. Solche Bilder bekommst du nicht aus dem Kopf heraus. Ich hoffe, dass die Mannschaft einigermaßen in der Lage ist, morgen wettbewerbsfähig auf dem Feld zu stehen. In solcher einer Krisensituation rücken alle Borussen zusammen."

http://sport.oe24.at/fussball/europacup ... /277544368

Afbeelding

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
vage cirkel.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Ja raar.
Afbeelding

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
hhmm desalniettemin is er niet onwijze schade... Wel vreemde actie. Kan me nauwelijks voorstellen dat AS Monaco supporters dit op het geweten hebben, of boze vrouwen die een relatie hebben met supporters.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Ah hier kan je zien wat het is.
Dubbel glas en het witte boogje was een sticker en is naar beneden omgeklapt.
Afbeelding

Pita
Master
 Bericht 

Tsja, wie zei ook al weer : voetbal is oorlog !

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ik krijg de indruk dat het een voetbalhater is.

Mogelijk een eenmansactie... "Loner".. Incident.

Aanhanger schreef:
Ah hier kan je zien wat het is.

verhelderend, dank

Walker
Master
 Bericht 
nu.nl schreef:
Explosies bij spelersbus Dortmund waren gerichte aanval

Gepubliceerd: 11 april 2017 23:36 Laatste update: 12 april 2017 05:14

De Duitse politie denkt dat de drie explosies bij de spelersbus van BVB Dortmund een gerichte aanval waren. Bij de explosies rond de spelersbus van Borussia Dortmund is speler Marc Bartra gewond geraakt. Ook een politieman raakte gewond. Hij reed als begeleider op een motorfiets voor de bus uit. De agent liep gehoorschade op en was in shock.

De explosies waren dinsdag aan het begin van de avond, bijna twee uur voordat het kwartfinaleduel tegen AS Monaco in het Signal Iduna Stadion in Dortmund zou beginnen.

Dortmund meldde eerst dat er "een incident" had plaatsgevonden rond de spelersbus. In eerste instantie leek de explosie veroorzaakt door een vuurwerkbom die naar de bus zou zijn gegooid.

De politie stelde direct een onderzoek in en stelde later dat het om "serieuze explosieven" gaat. Deze waren verstopt langs de geplande route van de bus. Ze gingen af op het moment dat het voertuig passeerde, met drie explosies tot gevolg op zo'n tien kilometer van het stadion, voor het spelershotel.

Onderzoek

Direct na het incident stuurde de politie een drone de lucht in om "sporen veilig te stellen". Later meldde de politie geen aanwijzingen te hebben dat er sprake zou zijn van een terroristische daad. Ook wangedrag van supporters heeft de politie nog niet kunnen vaststellen.

Wel is er na de aanval een brief gevonden waarin de actie wordt opgeëist, maar de echtheid van de brief wordt onderzocht, aldus de officier van justitie.

Bartra

De spelers waren net op weg richting het stadion. De bus is als gevolg van de explosies op twee plekken beschadigd geraakt. Een ruit aan de achterkant is gesneuveld, op de plek waar verdediger Bartra zat.

Bartra raakte gewond door de explosie. Hij heeft een botje in zijn hand gebroken en wordt daaraan geopereerd.

Op de verwondingen van Bartra na zijn de spelers niet in gevaar geweest, meldt Dortmund op Twitter. Ook de supporters die in het stadion aanwezig waren liepen geen gevaar volgens de politie. Er zou geen reden zijn geweest voor bezorgdheid onder aanwezigen in het stadion. Toeschouwers hebben het stadion rustig verlaten.

Uitstel

Woensdag om 18.45 uur wordt de wedstrijd tussen Dortmund en Monaco alsnog gespeeld. Mensen met een kaart voor de wedstrijd van dinsdag kunnen daarmee woensdag ook het stadion in. De veiligheidsmaatregelen worden aangescherpt en beide teams worden extra beveiligd.

Woensdag 19 april is de return in Monte Carlo.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Citaat:
Wel is er na de aanval een brief gevonden waarin de actie wordt opgeëist, maar de echtheid van de brief wordt onderzocht, aldus de officier van justitie.

En men wil nog niet bekend maken in welke taal die brief is :roll:

R
Master
 Bericht 
TPO.nl schreef:
Aanslag op spelersbus: brief wijst op Islamitische achtergrond van dader
'Duitsland staat in het vizier van ISIS'
12-04-2017, 9:36

Na de aanslag op de spelersbus van Borussia Dortmund gisteren, onderzoekt de politie nu de mogelijk islamitische achtergrond van de dader. Hoewel analisten er gister nog vanuit gingen dat het wellicht ‘normaal’ voetbal gerelateerd geweld betrof, wijst de brief van de dader op een Islamistisch motief. Dat meldt Welt 24 vandaag. De brief begint met de woorden “In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle”, het geen weinig te raden over lijkt te laten.

Daarnaast wordt er in de brief verwezen naar de rol van Duitsland in de oorlog tegen ISIS. Volgens de schrijver staat Duitsland ‘als Kruisvaardersnatie in het vizier van de Islamitische Staat’. Hoewel deze bewoordingen vrij duidelijk zijn, houdt de politie er ook nog rekening mee dat dat brief bewust als vals spoor is achtergelaten.
Aanslag op spelersbus

Gisteren waren er drie explosies bij de spelersbus van de Duitse club. De spelers waren op weg van het hotel naar het stadion voor de wedstrijd in de kwartfinales van de Champions League tegen AS Monaco. Spanjaard Marc Bartra, verdediger van Dortmund, raakte gewond en moest worden geopereerd aan zijn hand.

.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Als het in relatief correct Arabisch is dan vraag ik me af of het een dwaalspoor is. Beetje vreemd dat je niet kunt/mag zeggen in welke taal die brief geschreven is.

Volgens mij willen ze pas meer bekend maken na de wedstrijd zodat het allemaal gesust kan worden. :nah:

bmw320d
Die hard
 Bericht 

Sjah of er moet binnenkort een coalitie worden "opgetrommeld" om Syrie binnen te vallen. Er gaan steeds meer aanslagen komen totdat Syrie wordt aangevallen.

Het volk wordt "opgewarmd" om Assad als de ultieme vijand te zien. Hebben ze ook gedaan met Saddam destijds, je weet toch hij had "weapons of mass destruction" enzo.

En nadat Assad weg is zal het een super vreedzaam democratische rechtsstaat worden, net als Irak.

:x

Existenz
Die hard
 Bericht 
bmw320d schreef:
Sjah

Laat die er maar buiten.

Existenz
(net eerste kop koffie op, een dubbele)

bernardo A.
Master
 Bericht 

Signum
Master
 Bericht 
Weer iemand met SJS (Sudden Jihad Syndrome) dus..

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
bmw320d schreef:
om Assad

bmw320d schreef:
nadat Assad

bmw320d schreef:
om Syrie

In jouw hoofd misschien, maar laat mij er buiten.

Van mij mag alles wat moslim is -weg-. En ik heb niet de indruk dat "men" er wat aan doet dat idee te versterken. Eerder omgekeerd.

Kami
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Van mij mag alles wat moslim is -weg-.

+10

Is geen verrijking.

bmw320d
Die hard
 Bericht 

Dave schreef:
Van mij mag alles wat moslim is -weg-. En ik heb niet de indruk dat "men" er wat aan doet dat idee te versterken. Eerder omgekeerd.

Er wonen tientallen miljoenen moslims in Europa. Als het zo erg zou zijn als wat jij had verteld was er allang een burgeroorlog begonnen. :zzz:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Die was er al, ben jij van na 1999 ofzo? Dat kan dat gegaap verklaren.

// Oh wacht, ik zie het al. Duidelijk.

bmw320d
Die hard
 Bericht 

Dave schreef:

Ik vind dit een reactie dat op Stormfront hoort. Maar goed blijkbaar heb je allang je standpunt ingenomen en kan niemand die mening van je veranderen.

Oh ja, met deze mening zou ik me wel druk maken om Syrie want hoe meer bommen derop gegooid gaan worden hoe meer moslims in Europa gaan komen :dag: . En reken er maar dat er op een dag bommen gaat regenen daar. Het volk wordt gewoon klaargestoomd voor een invasie, alleen zitten helaas die @#$@ Russen daar. Anders hadden we Syrie allang democratie gebracht hoor.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
bmw320d schreef:
Anders hadden we Syrie allang democratie gebracht hoor.

Wat is SDF aan het doen dan, het zit zelfs in de naam ;) .. Maar het zijn Koerden en dat vind jij stomtoevallig niet leuk heh? Ik wel :woop:
bmw320d schreef:
hoe meer moslims in Europa gaan komen :dag:

Bron? Ik heb deze voor je. https://twitter.com/metesohtaoglu/statu ... 1175534592

Of doel je nu op Erdogan die, net als alle Turken, heel graag met dubbele tong praat als het uitkomt. Dat maakt het dus zo gevaarlijk, niets met Stormfront te maken. Gewoon weten wat fout volk is en daar op handelen.
bmw320d schreef:
Ik vind dit

Mag je vinden.

zadkine
Master
 Bericht 
bmw320d schreef:
Er wonen tientallen miljoenen moslims in Europa. Als het zo erg zou zijn als wat jij had verteld was er allang een burgeroorlog begonnen

Bekijk dan eens deze link: https://www.youtube.com/watch?v=t_Qpy0mXg8Y

En wat mij betreft heeft Dave gelijk vwb die niet heel erg koude oorlog.

bernardo A.
Master
 Bericht 

bmw320d schreef:
Er wonen tientallen miljoenen moslims in Europa. Als het zo erg zou zijn als wat jij had verteld was er allang een burgeroorlog begonnen. :zzz:

Waarschijnlijk heb jij nog niet in de gaten, dat die burgeroorlog al lang gaande is, en groeiende? Waarom steken Mocro's auto's van Nederlanders in de fik? Aanrandingen, verkrachtingen, misdaad op grote schaal?
Het is allemaal legaal, want tegen de ongelovigen.

Of moeten ze eerst met een machinegeweer voor jouw neus staan, voordat jij het ook in de gaten krijgt?

bmw320d
Die hard
 Bericht 

Dave schreef:
Wat is SDF aan het doen dan, het zit zelfs in de naam ;) .. Maar het zijn Koerden en dat vind jij stomtoevallig niet leuk heh? Ik wel :woop:

Dan zal ik je het volgende verklappen: dankzij de Koerden is de AKpartij, dus van ome Erdo, de grootste partij van Turkije geworden. Maar dat zal jij vast niet leuk vinden. O:)

Je wilt mensen in hokjes stoppen, en ik kan je nu al verklappen dat lang niet alle Koerden voor de PKK zijn want dan zou er in Turkije allang een burgeroorlog Syrie stijl zijn begonnen. Maar dat zal jij met je internetbronnetjes vast wel beter weten. Want dat is het ook, de meesten denken er wat vanaf te weten omdat ze of 1 keer in Antalya zijn geweest of omdat ze veel superbetrouwbare bronnen op het internet hebben gelezen.

@ bernardo, je laat al gelijk met je post zien waarom je geen gelijk hebt. Je hebt het over een bevolkingsgroep dat rotzooi trapt. Anders zou er in plaats van mocro's moslims staan.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ik heb de PKK nergens genoemd in dit onderwerp.

bmw320d schreef:
jij met je internetbronnetjes

Ja.. :lol:

Wat gebruik jij dan, Turkse satellietschotel bronnetjes? Zal het goed doen met die persvrijheid van Erdogannetje :applaus:

bmw320d schreef:
of 1 keer in Antalya zijn geweest

Ik denk er niet over. :nothanks:

Maar je hebt gelijk, alles in een moslim hok. Wel zo makkelijk. Het mag best bestaan maar niet in West Europa wat mij betreft. Het hoort hier niet. En het viel mij op, toen ik vorige maand over de Duitse grens kwam, dat de Duitsers er inmiddels ook zo over denken. De Duits gekentekende auto voor mij, met moslim achtige typetjes werd er tussenuit gehaald. Raar toch.

Mag vaker, veel vaker.

bmw320d schreef:
Je wilt mensen in hokjes stoppen,

Nee jij met je Stormfront opmerking bent lekker bezig. Maar ik kan het hebben hoor, doet mij niets. :koffie:

bernardo A.
Master
 Bericht 

bmw320d schreef:
@ bernardo, je laat al gelijk met je post zien waarom je geen gelijk hebt. Je hebt het over een bevolkingsgroep dat rotzooi trapt. Anders zou er in plaats van mocro's moslims staan.

Ehhm, Turkse oproer vanwege hun steun voor een islamitische leider? Die Turkse vlogger uit Zaanstad? De Tetsjeen, die in Zweden een aantal mensen doodreed?
Als ik 1 voorbeeld noem (de mocro's hebben in ons land nou eenmaal een beroerde reputatie opgebouwd) betekent dat nog niet, dat het slechts bij die ene groep blijft.
Pakken we deze link: http://focus.ntr.nl/artikel/7466/wie-is-erdogan

Of nemen we de financiering van moskeeën met Arabisch geld. Moskeeën, waar alles wordt gepredikt, dat vooral haat naar het westen uitspreekt.
Maar nogmaals, droom verder, kijk weg. Alleen bedenk dit: aan jouw deugwens hangt een prijskaartje.
Met je gezwam leef je op krediet.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Nu.nl schreef:
Verdachte aanslag spelersbus Dortmund opgepakt

De Duitse politie heeft een verdachte aangehouden van de bomaanslag op de spelersbus van Borussia Dortmund vorige week dinsdag. Dat meldt justitie in Duitsland vrijdag.

Door de aanslag van vorige week liep de Spaanse verdediger Marc Bartra van Dortmund verwondingen op. Ook een agent raakte gewond.

Volgens Duitse aanklagers gaat het om een 28-jarige man die kort voor de aanslag zou hebben gespeculeerd op een koersval van opties van de Duitse topclub, meldt AP. Hij is geïdentificeerd als Sergej W.. Er lijkt geen verband te zijn met terroristische organisaties.

De man heeft zowel de Duitse als de Russische nationaliteit en kwam kort voor Pasen al in het vizier van justitie. Hij werd aangehouden in de buurt van Tübingen.Justitie verdenkt hem onder meer van een poging tot doodslag en het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel.
Politieactie

De verdachte verbleef op de dag van de aanslag in hetzelfde hotel als de spelers van Dortmund en kon precies in de gaten houden wanneer de spelersbus richting het stadion vertrok. Onderweg naar het stadion voorafgaand aan het Champions Leagueduel tegen AS Monaco ontplofte de bom in een heg langs de weg.

W. is door een speciaal arrestatieteam van de politie ingerekend. Vrijdagochtend zou er in verband met de zaak nog een politieactie gaande zijn in vier verschillende panden in de deelstaat Baden-Württemberg. Honderden mensen van het Openbaar Ministerie en de politie werken aan het onderzoek.

Islam

Op dinsdagavond 11 april vonden drie explosies plaats bij de spelersbus van de Duitse voetbalclub. Een geplande wedstrijd tegen AS Monaco ging niet door. De politie ging aanvankelijk uit van een terroristische daad en zocht de dader in radicaal-islamitische hoek.

Bij de bus werd een brief gevonden waarin werd verwezen naar islamitische terroristische bewegingen en waarin een link werd gelegd met de aanslag op een kerstmarkt in Berlijn in december vorig jaar, die werd opgeëist door IS. Er waren als snel twijfels over de echtheid van de brief. Geen enkele radicale organisatie heeft de aanslag opgeëist.

Een dag na de aanslag werd na een huiszoeking een Irakees aagehouden die mogelijk banden heeft met IS, maar hij bleek niets met de aanslag te maken te hebben.

Bizarre actie, bizar verhaal.

Dave schreef:
Mogelijk een eenmansactie... "Loner".. Incident.

Sarcastisch bedoelt maar blijkt het toch te zijn. Wereld en de betrokken voetballers kunnen weer opgelucht adem halen.

(Al was de aanslag in Frankrijk in een voetbalstadion wèl terroristisch bedoelt).

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Wat een klapmongool!!

Aanhanger
Master
 Bericht 
Poging tot koersmanipulatie... wat een stuk genie.

Maar nu wil ik weten: is het gelukt? Heeft hij eraan verdiend, en zo ja hoeveel?
Of het journaille dat even uit wil zoeken svp dan klik ik er wel op als het klaar is.

Ogre
Master
 Bericht 
Aanhanger schreef:
wat een stuk genie

Mwah, ik begreep dat hij opgevallen is omdat hij in de chaos net na de aanslag rustig in het restaurant een steak ging zitten eten :roflol:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Aanhanger schreef:
Maar nu wil ik weten: is het gelukt? Heeft hij eraan verdiend, en zo ja hoeveel?
Of het journaille dat even uit wil zoeken svp dan klik ik er wel op als het klaar is.

Nou.. Ik heb het speciaal voor jou even uitgezocht..

https://www.google.de/search?q=börse+bvb+dortmund

Koers was 5,61 op 11 april en op 12 april is de koers gestegen naar 5,71 dus ik neem aan dat dat niet het effect was waar hij op zat te wachten. Voorlopig "dieptepunt" was gisteren op 5,36 .. Verschil van -4,5% ... Dat is allemaal niet echt heel schokkend en meer een normale koersbeweging wat in lijn ligt met de algehele correctie wat nu plaatsvind op de Europese beurzen. *Plaatsvond inmiddels want koers is nu weer 5,6

Kortom, nee.. Hij is er naar mijn idee weinig tot niets mee opgeëxplodeerd. Dit soort fluctuaties zijn voor optiecontracten niet winstgevend genoeg in enigszins volatiele aandelen (het zit dan al ingeprijsd).

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
Ook een methode om koersen te beinvloeden zeg. Nepnieuws verspreiden in de trand van "voedselfabrikant X stopt paardevlees in hun biefstuk / verkoopt GMO voer / er is iemand overleden van hun eten", of desnoods "bedrijf Y vraagt faillisement aan (terwijl dat niet klopt)" is zeker niet goed genoeg meer? De strafmaat voor zoiets zal toch een stuk lager zijn als je gepakt wordt dan wanneer je bommen laat afgaan.

Pagina 1 van 1 [ 36 berichten ]