» Openbaar » Media   

Pagina 1 van 2  [ 57 berichten ]
JeffreyM
Master
 Bericht 
NOS schreef:
In Londen is geschoten bij het parlement en er is nog een incident op de Westminster Bridge. Een van mogelijk twee aanvallers is bij het parlement neergeschoten door de politie. Hij zou twee agenten met een mes hebben aangevallen. Een van de agenten is gewond. De aanvaller of aanvallers probeerden het parlement binnen te dringen, maar dat is niet gelukt.

De politie zegt de situatie vooralsnog te beschouwen als een terroristische aanslag.

De politie riep mensen in het parlement op zich schuil te houden. Het gebouw is afgesloten. Premier May is per auto naar een veilige plaats gebracht.

Op de Westminster Bridge, vlak bij het parlement, zijn zeker vier mensen gewond geraakt, maar er zijn ook meldingen van twaalf gewonden. Ambulances voeren gewonden af. Het lijkt erop dat daar een auto is ingereden op het publiek. Of de chauffeur dezelfde is als de man die de agenten heeft aangevallen, is onduidelijk. Er staat een verdachte auto.

Het metroverkeer is stilgelegd. Politie is massaal aanwezig, ook met helikopters.

Vers van de pers.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Gezellig :honger:

Kwibus
Master
 Bericht 
Tegenstanders van de Brexit natuurlijk.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Aanslag? :loco:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
't waren vast katholieken

JeffreyM
Master
 Bericht 
Openingstekst even aangepast, na aanleiding van nieuwe toevoeging in originele tekst

basjuh1981
Master
 Bericht 
The Gunpowder Plot.

A4
Master
 Bericht 
Ah, de religie van de vrede weer aan het werk? Incidentje mensen. Niets aan de hand, gewoon doorlopen.

JeffreyM
Master
 Bericht 
Spook
Master
 Bericht 
1 dode bevestigd. Een vrouw.

De dader zou een man met een Aziatisch uiterlijk tussen de 40 en 50 zijn, die een mes van ongeveer 20 centimeter bij zich droeg. Aldus GS.

Blaataap
Master
 Bericht 

;(

JeffreyM
Master
 Bericht 
Afbeelding

Spook
Master
 Bericht 
2e dode gemeld.

Ducantoni
Master
 Bericht 
Imbeciel. :loco:
Hopelijk betekent neergeschoten in dit geval dodelijk getroffen. Al is het maar om te voorkomen dat hij dat kunstje nog eens kan herhalen.

EK055
Master
 Bericht 
Spook schreef:
De dader zou een man met een Aziatisch uiterlijk tussen de 40 en 50 zijn
The usual suspects dus, aangezien 'asian' in the queen's language verwijst naar india, pakistan, bangladesh e.o.

Sowieso een niet bijster hoogbegaafde dader, een aanslag plegen op een van de weinige plekken in the uk waar de politie wel fatsoenlijk bewapend is.

Kwibus
Master
 Bericht 
Het kan natuurlijk ook gewoon een "normale" gek zijn. Genoeg gestoorden die met dit soort plannen rondlopen zonder dat er sprake is van een islamitisch/anti-westerse achtergrond.

Ducantoni
Master
 Bericht 
Of is dit een "vingeroefening" om eens te zien hoe er gereageerd wordt en was men bereid hier één of twee mensen voor op te offeren?

Speedy J
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Het kan natuurlijk ook gewoon een "normale" gek zijn. Genoeg gestoorden die met dit soort plannen rondlopen zonder dat er sprake is van een islamitisch/anti-westerse achtergrond.

Heb je hem weer. Ja, dat kan.

JeffreyM
Master
 Bericht 
Citaat:
Liveblog: Vier doden en twintig gewonden bij aanslag Londen

http://www.rtlnieuws.nl/buitenland/live ... lag-londen

basjuh1981
Master
 Bericht 
Speedy J schreef:
Ja, dat kan.

Wellicht is het iemand die pro-EU is :[

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Tweet:

Breaking911‏Geverifieerd account @Breaking911 39 min.39 minuten geleden

Suspected London Terrorist Named As Hate preacher Abu Izzadeen (Trevor Brooks). (@LaStampa)

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Je verwacht te niet.

Kwibus
Master
 Bericht 
Speedy J schreef:
Heb je hem weer. Ja, dat kan.
Waarom vinden sommigen het toch zo vreemd dat ik niet altijd meteen maar "terroristische islamieten" wil roepen maar gewoon eerst even de feiten wil afwachten? Breivik was nou niet echt een islamitische terrorist. In Amerika schiet er ook regelmatig een gek gewoon op los.

Deze dus, Verwarde man kaapt auto en veroorzaakt ravage in Den Haag. Van vanavond. Had zomaar ook een dode of wat kunnen veroorzaken.

Blaataap
Master
 Bericht 

Dat heeft te maken met de huidige staat van de wereld en welke groeperingen, met welke (geloofs)overtuigingen er de laatste tijd in dit deel van de wereld aanslagen (proberen te) plegen. Wat mij betreft valt dit ook niet direct onder de noemer 'islamitisch terrorisme', want het VK kent genoeg interne strubbelingen en haar geschiedenis is bloedig genoeg als je een paar decennia terug gaat. Eerst even afwachten dus wat er wordt gevonden.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
feiten

zijn zoooo 2015 :lol:

Kwibus
Master
 Bericht 
Sorry, mijn fout. Alternative facts :x

dikkydik
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Named As Hate preacher

Naivety has its price. :kniktja:

Fopspee(n)
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Waarom vinden sommigen het toch zo vreemd dat ik niet altijd meteen maar "terroristische islamieten" wil roepen maar gewoon eerst even de feiten wil afwachten?

Tja...in Duitsland zijn ook alle aanslagplegers verwarde mensen. Het mag vooral niet gezegd worden dat het iets met Islam te maken heeft. De hele goegemeente moet natuurlijk straks wel weer achter de corrupte zakkenvullers aanlopen net zoals we hier vorige week hadden. Gekozen voor nog meer EU en nog meer Islam. Die paar dooien zo nu en dan is collateral damage, dat mag de pret niet drukken :loco:

Kwibus
Master
 Bericht 
Hoho, nou sla je weer door. Als de feiten wijzen op een islamitische terrorist, dan ga ik dat echt niet wegpoetsen hoor. Ik wil het alleen graag bevestigd zien voordat ik zoiets roep.

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
JeffreyM
Master
 Bericht 
NOS schreef:
Dodental Londen naar vijf, aantal gewonden op veertig

Het dodental van de aanslag in Londen is opgelopen tot vijf. Het gaat om een agent, drie omstanders en de vermoedelijke dader. Ook zijn er veertig mensen gewond geraakt, sommigen van hen zijn er slecht aan toe.

Op een persconferentie zei plaatsvervangend politiecommissaris Mark Rowley dat hij ervan uitgaat dat de dader geïnspireerd is door islamitische terreurorganisaties. Volgens Rowley weet de politie wie de man is, maar kan hij vanwege het lopende onderzoek geen details geven over diens identiteit.

Wel is duidelijk dat hij een bekende van de politie was. Agenten doen onderzoek naar mogelijke handlangers van de dader.

Spook
Master
 Bericht 
http://gizmodo.com/coded-4chan-post-hin ... 1793527996

Ehhhh... of heel groot toeval, of shit just got real weird yo.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Achja.. Moet ik nu een foto met Union Jack erbij of wat doen we deze keer?

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Een moslim met de Ierse vlag eroverheen?

Die lijkt wel wat op de Engelse en geeft een duidelijkere boodschap :D

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Goed idee, ik denk dat ik daar wel weer wat unfriends mee kan veroorzaken :x 8)

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Maak jij je daar druk over!?? :| :lol: O:)

Marten320TD
Master
 Bericht 

Heeft iemand al geroepen dat het NIETS met de i... ach laat ook maar.

1 Jaar na "Brussel" rijdt een "Aziaat" (heus, echt een Japanner/ wéér zo'n Boedhdist :boos: ) een paar mensen dood. Puur toeval. :kniktja: :fp:
Op joop.nl maakt men zich het meeste druk hoe dit "rechts in de kaart speelt" en betreurt men vooral dat dit mogelijk slecht afstraalt op de religieuzen der vrede. Want de doden, gewonden en de mensen om hen heen... ach... die hadden ook door een gewoon (snelheidsgerelateerd uiteraard) verkeersongeval kunnen zijn getroffen...

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Marten320TD schreef:
Heeft iemand al geroepen dat het NIETS met de i... ach laat ook maar.

't waren vast katholieken

O:)

keokiracer
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Op een persconferentie zei plaatsvervangend politiecommissaris Mark Rowley dat hij ervan uitgaat dat de dader geïnspireerd is door islamitische terreurorganisaties

IS heeft ondertussen de aanslag opgeëist.

JeffreyM
Master
 Bericht 
Lees net op nu.nl dat er in Antwerpen een aanslag met een auto is voorkomen vandaag.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Citaat:
Man rijdt Meir op tegen hoge snelheid: extra politie op straat in Antwerpen

In Antwerpen is een man opgepakt, nadat hij met een verdacht voertuig tegen hoge snelheid de Meir was opgereden. Dat hebben Antwerps burgemeester Bart De Wever en korpschef Serge Muyters gezegd op een geïmproviseerde persconferentie. De man staat bekend bij de politiediensten voor verboden wapenbezit.
Het verdachte voertuig met Franse nummerplaat werd deze voormiddag rond 11 uur opgemerkt in het stadscentrum, vertelt korpschef Serge Muyters. "Het voertuig reed tegen hoge snelheid de Meir op. Onze collega's van Defensie hebben dat opgemerkt, en getracht het voertuig te doen stoppen. Maar de chauffeur is ontsnapt aan de controle, en stoof door het rode licht richting de kaaien."

Op dat moment werd de politie verwittigd, en kon er een snel-responsteam ter plaatse worden gestuurd. "Ter hoogte van de Sint-Michielskaai hebben we voertuig en chauffeur dan kunnen onderscheppen. De man is meteen gearresteerd. Het onderzoek is overgenomen door de federale gerechtelijke politie. DOVO is al ter plaatse", aldus Muyters.

Bij het incident is niemand gewond geraakt. Antwerpen neemt na het voorval meteen extra veiligheidsmaatregelen. "Drukke plaatsen in de stad krijgen meteen extra politietoezicht. We hebben Defensie gecontacteerd met de vraag om extra personeel naar Antwerpen te sturen. We zijn in verhoogde waakzaamheid."

Geen commentaar van De Wever

Burgemeester Bart De Wever (N-VA) gaf liever geen commentaar en wilde na de persconferentie geen vragen beantwoorden. "We vonden het wel belangrijk om toch even kort de feiten mee te geven, klonk het zuinig.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio ... /1.2931479

De Meir is overdag autovrij...

Spook
Master
 Bericht 
DOVO = EOD. Voor de geïnteresseerden. Ik ben benieuwd wat de achtergrond van dit heerschap is en of er een verband is met de aanslag van gisteren.

bizar hoe ik een dergelijk bericht ook meteen in het Vlaams lees

Edit: http://www.nu.nl/buitenland/4564374/aan ... erpen.html

Noord-Afrikaanse afkomst. Vul de rest zelf maar in.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Marten320TD schreef:
Op joop.nl maakt men zich het meeste druk hoe dit "rechts in de kaart speelt" en betreurt men vooral dat dit mogelijk slecht afstraalt op de religieuzen der vrede. Want de doden, gewonden en de mensen om hen heen... ach... die hadden ook door een gewoon (snelheidsgerelateerd uiteraard) verkeersongeval kunnen zijn getroffen...
Door keukentrapjes te verbieden maak je het land een stuk veiliger :fp:

bmw320d
Die hard
 Bericht 

Marten320TD schreef:
1 Jaar na "Brussel" rijdt een "Aziaat" (heus, echt een Japanner/ wéér zo'n Boedhdist :boos: ) een paar mensen dood. Puur toeval. :kniktja: :fp:

Je weet dat dat in GB de gewone term is voor mensen uit Pakistan, Bangladesh, India etc?

Dat is heus geen linkse knuffelterm om de daadwerkelijke afkomst te verbloemen ofzo.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
En weer iemand die men al lang in het vizier had. Zal men nu weer beginnen te zeuren om meer bevoegdheden om informatie te krijgen over mensen die men niet in het vizier heeft?

Of gaat men eindelijk eens wat doen met de informatie die ze al hebben?

R
Master
 Bericht 
DikkeDiesel schreef:
En weer iemand die men al lang in het vizier had. Zal men nu weer beginnen te zeuren om meer bevoegdheden om informatie te krijgen over mensen die men niet in het vizier heeft?

Of gaat men eindelijk eens wat doen met de informatie die ze al hebben?

Ik ben het misschien met je eens, was ook mijn eerste reactie van alweer in het vizier maar toch een aanslag maar een ander bericht vermeldt dat meer dan een dozijn aanslagen verijdeld zijn in Groot Brittannië in het afgelopen jaar. Zou het misschien toch aardig werken. Of het is propaganda natuurlijk. Wat een zooitje zou het hier zijn als ze wat minder verijdelen O:)

Meer bevoegdheden zal niet nodig zijn voor die paar mensen die ze in het vizier moeten houden. Gesloten gemeenschappen binnen onze gemeenschap zijn een veel groter probleem in mijn ogen.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Ja dat klopt, misschien doen ze al heel veel met de informatie die ze al hebben en glipt er af en toe één tussendoor.

Maar er zijn naar mijn idee geen argumenten voor extra bevoegdheden om informatie bij de "gewone burger" te halen want ik kan me niet heugen dat er in de afgelopen jaren een aanslag is gepleegd door een "gewone burger".

R
Master
 Bericht 
Dat klopt maar kort geleden is weer vrolijk een sleepnet constructie door de 2e kamer geloosd.
Die vorige, met die bewaarplicht voor telecombedrijven werd afgeschoten maar ja, ze met meer macht willen toch weer hun zin hebben.

JeffreyM
Master
 Bericht 
RTL Nieuws schreef:
Video: hoe dader aanslag over brug in Londen raast

Via videobeelden van ooggetuigen en bewakingscamera's wordt de toedracht van de aanslag gisteren in het centrum van Londen steeds duidelijker.

Zo staat er bij de BBC nu ook een filmpje online waarop te zien is wat er op de brug gebeurde toen de dader daar inreed op groepjes mensen.

Vrouw in het water
Op de beelden is te zien hoe de auto met grote snelheid over de voetgangersstrook van de brug raast, en hoe een vrouw in de rivier de Thames belandt. Niet duidelijk is of zij wordt geschept door het voertuig, of dat zij zelf is gesprongen.

De vrouw overleefde haar val in de rivier overigens, zij ligt zwaargewond in een Londens ziekenhuis.

Let op, de beelden kunnen als schokkend worden ervaren:

Video onderaan het artikel

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
R schreef:
weer vrolijk een sleepnet constructie door de 2e kamer geloosd

Dat is ook wat ik met de kritische kanttekening "Zal men nu weer beginnen te zeuren om meer bevoegdheden om informatie te krijgen over mensen die men niet in het vizier heeft?" bedoelde,

R
Master
 Bericht 
begreep ik. :thumb:

Pagina 1 van 2 [ 57 berichten ]